Colt 9mm

Government

Syyskuusta lähtien ( ei ihan päätyönä) olen käynyt viranomaiskeskustelua uuden käsiaseen hankkimiseksi. Tuli Kauhajoet siihen sitten ja asehankinta kävi monimutkaiseksi kun ohjeita ei ensin ollut ja sitten ohjeita ei osattu käyttää.

No ok; sama ase, eli Colt Government Peter Stahl 9 mm on kyseessä ja nyt sitten viimein lääkärilausunnot yms on kunnossa. Syksyinen myyjän tarjous käytetystä (hyvin pidetystä) Coltista oli 400€, mutta tämän viivyttelyn ja tiukempien tulkintojen jälkeen olisin hieman halukas tinkimään hinnasta. Ei taida ostajiakaan olla liikkeellä itseni lisäksi ketään ko. aseelle.

Mitäs tuumitte ylipäänsä aseesta esim. kotikutoiseen Practical-harjoitteluun tai "epävakaiden" olosuhteiden turvaksi?

Ja hinta? Kuinka paljon kannattaa nyt tingata ettei toisaalta tee itsestään idioottia?

vastauksista kíitollinen :)

9

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhan-i

      " Mitäs tuumitte ylipäänsä aseesta esim. kotikutoiseen Practical-harjoitteluun tai "epävakaiden" olosuhteiden turvaksi? "


      Suomen laki ei hyväksy ampuma-asetta missään tilanteessa itsesuojelun välineenä. Jos ammut sinua uhannutta henkilö kohti (etkä ole poliisi) saat aina syytteen tapon yrityksestä.

      Mitä tulee harjoitteluun, niin toivottavasti tämä harjoittelu tapahtuu ampumaradalla, eikä esim. kotioloissa.

      • lupamies

        Taitaa governmentin lupaperusteluissa olla jotain vialla jos puoli vuotta pitää luvasta keskustella.Kyllä johonkin seuraan tulee kuulua ja harrastaa muutenkin kuin vain omatoimista harjoittelua.
        On kauhajoenkin jälkeen lupia käsiaseille myönnetty, ja ihan muutamassa viikossa kun hakemuksesta on kaikki tarvittava löytynyt.


      • seuraan kuulumaton
        lupamies kirjoitti:

        Taitaa governmentin lupaperusteluissa olla jotain vialla jos puoli vuotta pitää luvasta keskustella.Kyllä johonkin seuraan tulee kuulua ja harrastaa muutenkin kuin vain omatoimista harjoittelua.
        On kauhajoenkin jälkeen lupia käsiaseille myönnetty, ja ihan muutamassa viikossa kun hakemuksesta on kaikki tarvittava löytynyt.

        Lupamies, vastaapa????
        "harrastaa muutenkin kuin vain omatoimista harjoittelua."

        Mitä pahaa siinä on?


    • JPM77

      Coltin Governmentti kaliiperissa 9mm on mukava peli. Siihen käy kaikki aftermarket hilut, joilla saat aseesta juuri sellaisen kuin itse haluat. Asehan on suunniteltu ampumaan .45ACP kaliiperia eli se on tavallaan tarpeettoman tukeva tuolle pienemmälle kaliiperille; 9mm on todella pieni rekyylinen ja helppo ampua Governmentistä.

      Practicaliin se sopinee, jos ei aio kilpailla, sillä yksirivinen lipas antaa muille tasoitusta. No Single Stackissa sillä voisi toki kisata ihan tosissaankin.

      400€ hyväkuntoisesta Coltista on minusta aika sopiva hinta, itse pitäisin sitä jopa edullisena.

      • Government

        Lämpimät kiitokset asiallisesta vastauksesta....
        ...kipaisen tekemään kaupat, koska itseäni miellytti kovasti aseen jämäkkyys ja vaivattomuus!


      • kyseleep

        Osaatko lyhyesti kertoa No Single Stackin periaatteet?


      • AseHarrastaja
        Government kirjoitti:

        Lämpimät kiitokset asiallisesta vastauksesta....
        ...kipaisen tekemään kaupat, koska itseäni miellytti kovasti aseen jämäkkyys ja vaivattomuus!

        Niin ja tietty jos tuosta yksirivinen lipas alkaa ahistaa esim. kilparatojen kutsuessa käynee tuohon esim. Bullin ja Llaman alakerrat isommalla lipaskapsulla.

        (Ainakin .45 acp maailmassa.)


      • oppimäärä
        kyseleep kirjoitti:

        Osaatko lyhyesti kertoa No Single Stackin periaatteet?

        Aivan lyhyt vastaus: Kokonaisuus kuin Practical-muodossa, mutta vaatimus on että useampi kuin 1 lipas on käytössä. Ase-skaala on laajempi kun kyseessä useinmiten on tehdasmallinen pistooli ihan vakiolippaalla (-lippailla). Lippaanvaihto on käytännössä ihan jees osasuoritus kun practical-lajista on kyse.

        Meneeköhän ladattu lipas aikaa myöden löysäksi jos aina on täytettynä (esim. 22 S&W)?


      • peramä
        oppimäärä kirjoitti:

        Aivan lyhyt vastaus: Kokonaisuus kuin Practical-muodossa, mutta vaatimus on että useampi kuin 1 lipas on käytössä. Ase-skaala on laajempi kun kyseessä useinmiten on tehdasmallinen pistooli ihan vakiolippaalla (-lippailla). Lippaanvaihto on käytännössä ihan jees osasuoritus kun practical-lajista on kyse.

        Meneeköhän ladattu lipas aikaa myöden löysäksi jos aina on täytettynä (esim. 22 S&W)?

        kyllähän jousi löystyy! miksi sen pitää olla ladattu pitkiä aikoja?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe