Porin koirapuisto

välikohtaus

olin 6kk vanhan koiran kanssa tavalliseen tapaan puistossa,kunnes yhtäkkiä vanhempi koira tulee rähjäämään siihen ja myös lisäksi muita koiria, koirani kimpussa oli ainakin 5 muuta koiraa ja minä en voinut vain katsoa vierestä kuten muut tekivät menin tappelun viereen ja rottweiler puree minua jalkaan (juoksee minuun kiinni vaikka en ollut niin lähellä tappelua). pääsimme kuitenkin jotekin siitä tilanteesta pois. mutta kaiken eniten ihmetyttää muiden koirien omistajat jotka vain seisoivat ihan hiljaa kauempana, vaikka minua purtiin kyseisen koiran omistaja (tai muutkaan) eivät kyselleet miten kävi. Ja ennen lähtöä huusin että kenen koira tämä rotikka on,niin KUKAAN EI VASTANNUT!moneen kertaan huusin että voisitteko pitää koirista kiinni jotta pääsen lähtemään ilmeisesti paska housuja jotka pelkäävät koiriaan eivät tulleet auttamaan..aikuisia ihmisiä kuitenkin kaikki ovat mutta silti niin pelkureita kohtaamaan oikeita ongelmia. jouduin käymään lääkärissä ja sain antidiootti kuurin. rikosilmoituksen tekisin jos tilanne olisi ollut toisenlainen. toivon että ihmiset kantaisivat vastuun omista koiristaan.

12

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miina08

      Valitettavasti kaikilla ei saisi olla koiria.Kertomastasi syystä en käy näissä meidän olemattomista koirapuistoissa lainkaan tai sitten katson että ei ole muita.

    • kävijä.. .

      sinne kun pentusi on vasta 6 kk vanha. Itsekin kävin siellä koirapuistossa monta kertaa, sielläkin monesti ollut rottweiler koiria. Silloin kun pentuni oli 5-8 kk vanha kun näin rottweilereita siellä en mennyt puistoon käännyin takaisin pois.

      Monesti rottweiler koira on käynyt alistamassa pentukoiraani onneksi pentuni on fiksu, kyykistyi tilanteen tullessa. Yhden kerran rottweiler koira alisti pentuni silloin säikähdin ja näytti pahalta, onneksi sen fiksu omistaja oli rauhoitti tilanteen.

    • XXXXXXXX

      ...me olemme karvakamun kanssa käyneet puistoissa jo kun koirani oli 4 kk ikäinen. Muutaman kerran saatiin kyytiä... ;) Nyttemmin, koirani ollessa 1,5 v ikäinen, ei ole ollut samoja ongelmia. Esim rotikat laitetaan nippuun kovinkin nopeasti, mutta vain jos ne sitä kerjäävät. Monesti vaan emme ehdi tekemään muihin koiriin juurikaan tuttavuutta, ne yleensä lähtevät puistosta kun saavumme paikalle. Kertoo todella paljon koiraihmisten tietämättömyydestä... Ai niin, koirani on uros Pitbull. Painoa 40 kg ja kaikki on lihasta, ei mikään perässä vedettävä puudeli vaan oikea koira! Eli vaihtakaa rotua, ei ole ongelmia rotikoiden yms kanssa, ei kadulla eikä puistoissa.... :) Ja jos minulta joku kysyy kenen pitti on kyseessä, kerron toki ylpeänä että minun! Hauskoja puistopäiviä, kaikille tasapuolisesti...

      • koirani 32 kg

        Kun sanoit"Monesti vaan emme ehdi tekemään muihin koiriin juurikaan tuttavuutta, ne yleensä lähtevät puistosta kun saavumme paikalle."

        Wikipedia kertoo mm. "Rodun koiratappelutaustan vuoksi pitbullit eivät yleensä tule toimeen toisten koirien kanssa, mutta ihmisiä kohtaan koira on sitä vastoin erittäin ystävällinen."

        "Yhdysvalloissa CDC:n tilastossa vuosilta 1979–1998 ihmisen kuolemaan johtaneissa koiran tekemissä hyökkäyksissä olivat pitbull-tyyppiset koirat yleisin rotu"

        Hui! on kyllä iso koirasi, painaa 40 kg yleensä painavat 20–25 kg. Oletko treenauttanut koiraasi kovasti kun lihasmassaa on noin paljon?.

        Taidat olla hyvin ylpeä koirastasi, sehän on hyvä.


      • pienimunasille

        Ehkä tässä onkin se suurin syy? eli jos sulla pitbulli ni mun tarvis ostaa 3 pitbullia et sinne vois tulla? Miten sitten reagoisit kun koirasi saisi minun kolmelta koiraltani selkääsi? pienimunasen miehen puhetta ku tarvii koirallaan egoilla... Asenteen voi korjata, asennevammaa ei.. Onneksi pian tulee poriin uusi PIENILLE koirille tarkoitettu koirapuisto ni saa pikkumunaset machoilla rauhassa...


    • Hanki ennemmin koirakvereita jostain muualta, esim koulutusporukoista vois löytyä jne. Mun koiran päälle käytiin puistossa, ei kyllä ollut pentu enää. Ei ollut kivaa katottavaa kun bokserit repivät sitä hampaillaan. Tuli eläinlääkäri käynti ja paljon harmia. Yritä saada sen omistajan tiedot, kyllä hänen kuuluu maksaa sinun vammoistasi. Käy siellä puistossa vaikka ilman koiraa katselemassa, varmasti sama tyyppi käy siellä edelleen. Ja varoita tuttujasi ettei heillekkin käy samalla tavalla. Kyllä maailmasta raukkamaisia ihmisiä löytyy jotka eivät ota vastuuta koiriensa teoista! Koirallesi ei kuitenkaan tullut mitään haavoja? Ole onnellinen että koirasi sentääs selvisi tilanteesta! Toivottavaa olisi että muut puistoilijat ajaisivat tuollaiset idiootit omistajat koirinensa pois puistosta kuten sinun tapauksessasi rotikan omistaja! Olisit vaan avannut portin sepposen selälleen, josko sitten olis porukkaan tullut eloa ja olisit nähnyt kenen koira se rotikka on. Harmi ettei jälkiviisastelut auta. Toivottavasti jalkasi paranee pian!

      • Nimetön

        Se on juuri hyvä asia että koiralleni ei käynyt mitään, on käynyt mielessä että menisin et sinne odottamaan omistajaa, mutta omalla vastuullahan siellä ollaan.. mutta omistajalle sietäisi tapahtua jotain. kiitoksia. toivottavasti ei enään tälläinen tapahtuma toistu.


      • Nimetön kirjoitti:

        Se on juuri hyvä asia että koiralleni ei käynyt mitään, on käynyt mielessä että menisin et sinne odottamaan omistajaa, mutta omalla vastuullahan siellä ollaan.. mutta omistajalle sietäisi tapahtua jotain. kiitoksia. toivottavasti ei enään tälläinen tapahtuma toistu.

        Vaikka siellä ollaan omalla vastuulla, niin jokaisen kuuluu KORVATA oman koiransa aiheuttamat vahingot.

        Jos joskus vielä näät tuon henkilön koiransa kanssa, soita poliisit paikalle niin saat ainakin lääkärikulusi tuolta tyypiltä! Se on niin persiistä että kaikenmaailman tyypit tuo koiriansa koirapuistoon, jotka eivät sinne sovi kun ovat aggressiivisia tms. Sinnehän ei saisi aggressiivisia viedä, mutmut tässä se taas nähtiin että kyllä niitä vaan viedään sinne. Kannattaa muuten ottaa valokuvia puremajäljestä ihan varmuuden vuoksi, niin sinulla on faktaa tapahtuneesta.

        Niin paljon olen oman koirani puremisen jälkeen kuullut puremistapauksia, tuntuu ettei koirapuistoissa käy kuin ne joilla on vihaiset/toisia koiria inhoavat koirat.


    • voi voi

      Aika käsittämätöntä käytöstä rotikan omistajalta, kieltämättä. Itse omistan kohta vuoden ikäisen rotikka-uroksen ja käyn sen kanssa puistoilemassa, itse asiassa poikani löysi oivan leikki kaverin sieltä kääpiöpinseristä ja tiibetinspanielista, uskokaa pois. Jotkut koirat vain ei sovi puistoon, harmi etteivät kaikki omistajat sitä tajua. Koirani päälle on myös hyökkinyt bokseri,dalmatialainen, kettuterrieri ja pari sekarotuista, mutta omalla vastuulla puistossa käydään. Tunnen koirani, lähden pois jos seura ei miellytä minua tai poikaani.

    • -tytteli-

      Minulla on ainakin vaan hyviä kokemuksia Porin puistoista. Kerran kyllä jännitti kun yhteen puistoon tuli uros rotikka mutta käyttäytyi erittäin hyvin. Itselläni on kääpiöpinseri joten olen aina varuillani kun se leikkii isompien koirien kanssa.

      Kannattaa aina ensin katsella mitä koiria puistossa on ja miten ne käyttäytyvät ennenkuin menee itse sisälle... Ja jos on paljon muita koiria niin meneen vaiks johonkin toiseen puistoon.
      Ton ikäisen koiran pitäisi saada positiivisia koira kokemuksia... :/

    • Doogz

      joo joo kaikkea sitä sattuukin ja noin nuorellle pojalle ja koiralle :( minun koiraltani revittiin sisukset irti samassa puistossa ja näin itse kaiken vierestä :( olen itkenyt sitä monta vuotta koska se on niin ikävää vaikka se tapahtui eilen. mutta pikaisia paranemisia poika ja koira :) tule joskus lenkille minun kanssani niin jutellaan noist minun ja sinun traagisista tapahtumista että voidaan yhdessä puhua ja itkeä ;(((( mutta ota yhteyttä : 0405756783

    • sakemannin_omistaja

      mitä paskaa täällä selitetään. koiran luonne on vais kasvatuskysymys. yleensähän sanotaan että esim kultaisetnoutajat sopivat lapsi perheeseen ja ovat kilttejä. tiedän mielipuoli kulttiksen joka vihaa lapsia, ei tottele ja pistää huonekalut uusiksi kun porukat lähtevät kotoa. tiedän myös pitbullin joka rakastaa lapsia, nukkuu aina 7-vuotiaan pojan vieressä ja rakastaa muita koiria.

      kyllä, monilla roduilla on ennakkoluuloja mutta todellisuudessa se on kiinni vain ja ainoastaan kasvatuksesta.

      (luin koirapuistoista ja tämä hyppäsi eteen, 2009 vuodelta? :D heh)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe