Joutava

asia

Joutava kysymys, johon ei toivota kuitenkaan joutavaa vastausta.

Valmet 605 turbo - mistä johtuu että toiset päästää ajossa komean turbon ujelluksen, toiset ei?

Onko kysymyksessä ero pakoputkessa vai turbossa, missä lie?

32

4531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä

      ujeltaa, ei mikään turpo.

    • jhgjj

      dumppi kii nii alkaa ujeltaa!

    • sekin

      johtuu vain turbosta,toisissa on holset ja toisissa schwitzer. Kumpi sit on se viheltäjä, en muista. Taitaa vanhemmissa olla tuo holset.

      • kiva kuunnella

      • Konsta Kuttaperka

        ..on se joka viheltää. Switzeri on pienempi ääninen.


      • niijos
        Konsta Kuttaperka kirjoitti:

        ..on se joka viheltää. Switzeri on pienempi ääninen.

        turbo viheltää nii se on rikki eihän sen kuulu viheltää.oli sit rekka tai mikä tahansa.taitaa olla vaan se kun siin laulussa sanotaan näin.tutun turbon vihellyksen kuulen,jne.juu kyllä muna ainakin nousee teillä typeryksillä.se vihellys on teille vaan se kuuluisa jatke sinne haaroihin.


      • Maanilveilijä
        niijos kirjoitti:

        turbo viheltää nii se on rikki eihän sen kuulu viheltää.oli sit rekka tai mikä tahansa.taitaa olla vaan se kun siin laulussa sanotaan näin.tutun turbon vihellyksen kuulen,jne.juu kyllä muna ainakin nousee teillä typeryksillä.se vihellys on teille vaan se kuuluisa jatke sinne haaroihin.

        ...sulla on turbo,kun peräpukamas oikeen viheltää, urpo. Ruisleipää kun haukata koittaa, niin peräpääs jo viheltää ,soittaa. Vaan kovinta se on hernekeitot,ei siinä saa olla hermot heikot. Kun siinä ruisturbo kaikkensa antaa, voi siinä jarrutusjäljet tulla ja lantaa. Avotulta ei riipaista voida, saattaa siinä turbo viimeisensä soida.


    • Varmaan

      Kuullu kun Zetori meni tiellä säkätti .Täztäkö, Tzästökö,Täxtäkö-valametti tuli peräs ja vaihdeloora uikutti, Niin, niin, niin, niin, niin

    • ääni lähtee

      siitä valmetin comprex turbosta joka on ainakin 1100 vallussa ei muuten voi ääni siitä parantua.

      • Turpopillin

        Vallun pakoputkeen , kyllä naapurit katsoo kun päästelen raitilla.


      • käytti

        comprexia vain jehussa ja 1203 malleissa joissa oli 110 heponen nelikko. 1100 oli turbolla.


      • kaverilla on
        käytti kirjoitti:

        comprexia vain jehussa ja 1203 malleissa joissa oli 110 heponen nelikko. 1100 oli turbolla.

        vieläkin pihakoneena 1100 takapotku valmet jossa comprex ulvoo sano mitä sanot.


      • kylän

        kartanos oli sellanen vallu.
        Työkoneet vähän yli suuria....eihän se vallu jaksanu niitä vetää...mutta vihellys kuulu tänne 15 km päähän kun se yritti...


      • hukassa...
        kylän kirjoitti:

        kartanos oli sellanen vallu.
        Työkoneet vähän yli suuria....eihän se vallu jaksanu niitä vetää...mutta vihellys kuulu tänne 15 km päähän kun se yritti...

        Löytyi runsaasti kommentteja. Arvasin kyllä, ettei lukutaito ole tämän palstan käyttäjillä kehuttava.

        Alunperin oli kysymys siitä, johtuuko voimakas turbon ujellus TURBOSTA vai esim. PAKOPUTKESTA.

        Harva asiaa kommentoinut tiesi kuitenkaan, mihin kysymykseen oli ottamassa kantaa. Näinhän monesti on muissakin asioissa. Muutama asiallinenkin kirjoittaja sai kuitenkin ajatuksensa julki - kiitokset heille, sillä asia oikeasti on minulle kiinnostava.


      • sinulle lisää
        hukassa... kirjoitti:

        Löytyi runsaasti kommentteja. Arvasin kyllä, ettei lukutaito ole tämän palstan käyttäjillä kehuttava.

        Alunperin oli kysymys siitä, johtuuko voimakas turbon ujellus TURBOSTA vai esim. PAKOPUTKESTA.

        Harva asiaa kommentoinut tiesi kuitenkaan, mihin kysymykseen oli ottamassa kantaa. Näinhän monesti on muissakin asioissa. Muutama asiallinenkin kirjoittaja sai kuitenkin ajatuksensa julki - kiitokset heille, sillä asia oikeasti on minulle kiinnostava.

        luettavaa aiheesta

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1000000000000021&posting=22000000040582182

        turbo se nimenomaan viheltää


      • voi siellä
        kaverilla on kirjoitti:

        vieläkin pihakoneena 1100 takapotku valmet jossa comprex ulvoo sano mitä sanot.

        comprexi ollakin mutta alkuperäinen se ei ole. Sano mitä sanot.


      • ja alkuperäinen..
        voi siellä kirjoitti:

        comprexi ollakin mutta alkuperäinen se ei ole. Sano mitä sanot.

        Niin sanon ja se pitää kans mitä sanon,saat uskoa.


      • vielä että
        voi siellä kirjoitti:

        comprexi ollakin mutta alkuperäinen se ei ole. Sano mitä sanot.

        moottorin malli merkintä on 411 CX joka tarkoittaa juuri tuota comprex ahdinta ja teho on 110 hp.Että se siitä.


      • siellä
        vielä että kirjoitti:

        moottorin malli merkintä on 411 CX joka tarkoittaa juuri tuota comprex ahdinta ja teho on 110 hp.Että se siitä.

        on CX niin johan tuo asia pitäis kertoa sinullekin ettei se ole alkuperäinen. 1100 mallissa oli 411 AS 4,18 litrainen 102 DIN HV moottori. Että se siitä. Sano mitä sanot.


      • Akseli Ulosotto
        siellä kirjoitti:

        on CX niin johan tuo asia pitäis kertoa sinullekin ettei se ole alkuperäinen. 1100 mallissa oli 411 AS 4,18 litrainen 102 DIN HV moottori. Että se siitä. Sano mitä sanot.

        ..kyllä näin on kun Atte vakuuttaa. On taidettu 1100:en vaihtaa 1203:n moottori. Joko purkaamosta tai päivitetty tehdaskunnostetulla.


      • purkaamo missä
        Akseli Ulosotto kirjoitti:

        ..kyllä näin on kun Atte vakuuttaa. On taidettu 1100:en vaihtaa 1203:n moottori. Joko purkaamosta tai päivitetty tehdaskunnostetulla.

        se kone on siihen laitettu sijaitsee Suolahdessa kun siihen ei oo tehtaalta lähdön jälkeen tehty remppaa kun vaihdelaatikkoon liekö purkuosista tehty koko traktori sitten. Että siellä se sylttytehdas on.Se siitä.


      • muuten
        purkaamo missä kirjoitti:

        se kone on siihen laitettu sijaitsee Suolahdessa kun siihen ei oo tehtaalta lähdön jälkeen tehty remppaa kun vaihdelaatikkoon liekö purkuosista tehty koko traktori sitten. Että siellä se sylttytehdas on.Se siitä.

        ole.


      • Kullervo Kovakanki
        purkaamo missä kirjoitti:

        se kone on siihen laitettu sijaitsee Suolahdessa kun siihen ei oo tehtaalta lähdön jälkeen tehty remppaa kun vaihdelaatikkoon liekö purkuosista tehty koko traktori sitten. Että siellä se sylttytehdas on.Se siitä.

        Ja ookko pahastikin ? Hommaa ensin pullonpohjalasit nenälles jotta erotan vallun värin ja varsinkin mallin, jos se sattuus auttaa. Äläkä puhu puuta heinää. Mulla on täälä kotona kaikki Vallun esitteet 70-luvulta asti. Mutta tähän lyhentäen lainaan kirjasta "Piikkilangankiristäjästä power plussaan" Hannu Niskasen tekstiä, sivu 80: "Aivan uutta ajattelua edusti Comprex-ahdin, joka tuli sarjaan mallissa 1203. Tämän ahtimen oli kehittänyt sveitsiläinen Brown-Boveri." Edelleen moottorista:"valmet411CX kehitti 110hv DIN." Sitten:"..olihan valmet tehnyt historiaa ottamalla ensimmäisenä maailmassa Comprex-ahtimen sarjavalmistukseen. Malli 1203/1203-4 korvasi markkinoilla mallit 1102/1103-4." -----Käy ostamas tuo kirja Vallun liikkeestä ja lue. Ja mitä 1100-Vallun turboon tulee, sen huoltokirja ilmoittaa Holsetin turboksi. Ja katto vaikka sivustoa:"Valmet traktoreiden teknillisiä tietoja". ----Ei tarvitte sunkaan puhua mitä sylyki suuhun tuo. Oot tainnu heilua isäs jalakaas välis vielä kun meikälääsen ikääset on jo ajanu tuon ikäisillä (V-1100) täyttä päätä.


      • teki...
        kylän kirjoitti:

        kartanos oli sellanen vallu.
        Työkoneet vähän yli suuria....eihän se vallu jaksanu niitä vetää...mutta vihellys kuulu tänne 15 km päähän kun se yritti...

        Varmaan pahhoo semmonen .


      • vieläkään
        purkaamo missä kirjoitti:

        se kone on siihen laitettu sijaitsee Suolahdessa kun siihen ei oo tehtaalta lähdön jälkeen tehty remppaa kun vaihdelaatikkoon liekö purkuosista tehty koko traktori sitten. Että siellä se sylttytehdas on.Se siitä.

        anna periksi! Koita ny kuitenki vielä jankata selvää asiaa vastaan! Niinku ennen sanoivat: Jos oot isäs poika niin älä anna periksi!


      • olla niitä esitteillä
        Kullervo Kovakanki kirjoitti:

        Ja ookko pahastikin ? Hommaa ensin pullonpohjalasit nenälles jotta erotan vallun värin ja varsinkin mallin, jos se sattuus auttaa. Äläkä puhu puuta heinää. Mulla on täälä kotona kaikki Vallun esitteet 70-luvulta asti. Mutta tähän lyhentäen lainaan kirjasta "Piikkilangankiristäjästä power plussaan" Hannu Niskasen tekstiä, sivu 80: "Aivan uutta ajattelua edusti Comprex-ahdin, joka tuli sarjaan mallissa 1203. Tämän ahtimen oli kehittänyt sveitsiläinen Brown-Boveri." Edelleen moottorista:"valmet411CX kehitti 110hv DIN." Sitten:"..olihan valmet tehnyt historiaa ottamalla ensimmäisenä maailmassa Comprex-ahtimen sarjavalmistukseen. Malli 1203/1203-4 korvasi markkinoilla mallit 1102/1103-4." -----Käy ostamas tuo kirja Vallun liikkeestä ja lue. Ja mitä 1100-Vallun turboon tulee, sen huoltokirja ilmoittaa Holsetin turboksi. Ja katto vaikka sivustoa:"Valmet traktoreiden teknillisiä tietoja". ----Ei tarvitte sunkaan puhua mitä sylyki suuhun tuo. Oot tainnu heilua isäs jalakaas välis vielä kun meikälääsen ikääset on jo ajanu tuon ikäisillä (V-1100) täyttä päätä.

        ajajia etkä muuhun pysty ja isäs on niitä sinulle keränny. minä en pentujen kans rupea enää kinaan.Elä uskossas minä tiedän mitä omin silmin melkein joka päivä nään. Ja kankes kans varo kylmiä vesiä :))


      • mitenkääs
        olla niitä esitteillä kirjoitti:

        ajajia etkä muuhun pysty ja isäs on niitä sinulle keränny. minä en pentujen kans rupea enää kinaan.Elä uskossas minä tiedän mitä omin silmin melkein joka päivä nään. Ja kankes kans varo kylmiä vesiä :))

        see on mahdollista että 70-luvun lopulla kehitetty ahdin olis 60-luvun koneessa alkuperäisenä? Minulla menee tuossa hiukan ajatukset solmuun mutta lienee ajassamatkustaminen jo toteutunut. Tosin kyllähä 1100 mallia sai vielä 1973 mutta jää siihen vieläkin n.5:den vuoden aukko.


      • Kullervo Kovakanki
        olla niitä esitteillä kirjoitti:

        ajajia etkä muuhun pysty ja isäs on niitä sinulle keränny. minä en pentujen kans rupea enää kinaan.Elä uskossas minä tiedän mitä omin silmin melkein joka päivä nään. Ja kankes kans varo kylmiä vesiä :))

        Digikamerat on aikaa keksitty, niin mees ny ottaan kuva siitä sun kohteestas.Ja ota usiampi kuva eri puolelta ja paa se tänne meidän palstalle.Ja otappa vielä moottorin sivupellitkin auki kuvan oton ajaksi. Saadaan "änkätä" heti reilusti.Täällä on raatia arvostella tuo sun koko "uutisankkas". Sulloo edes faktaa esittää väittämäs tueksi, puhut kuin keitetystä lampahan päästä. Ja käyppä kattomas se "valmet traktorien teknisiä tietoja". Ja mitä ajamiseen tuloo, niin juuri näillä 70-luvun alkupuolen uutuuksilla meidänkin vuosikurssi kynti maatalousoppilaitoksen pelloilla tuolloin joka syksyisessä kyntöpäivässä. Siellä oli kymmenkunta eri traktorimerkkiä edustettuina meille tuleville isännille. Ja ai niin, kiitos hyvästä vinkistä, pitääkin tosiaan varoa kylmiä vesiä. Sillä "kylmä kangistaa nopeasti",ettei vaan jäätyisi kanki tosiaan pystyyn.


      • selvis
        vielä että kirjoitti:

        moottorin malli merkintä on 411 CX joka tarkoittaa juuri tuota comprex ahdinta ja teho on 110 hp.Että se siitä.

        jo että olit oikeen kunnolla väärässä? Olishan tässä vielä kinattu ajankuluksi.


      • haastattelin omistajaa
        selvis kirjoitti:

        jo että olit oikeen kunnolla väärässä? Olishan tässä vielä kinattu ajankuluksi.

        tänään niin vanha isäntä on kuulemma sen koneen "päivittäny" tuolla uudemmalla koneella...ANTEEKSI JOS JA KUN AIEUTIN TEILLE YLIMÄÄRÄISTÄ PÄÄN SÄRKYÄ,en enää teitä vaivaa kirjoituksillani. LOPPU minun osalta.


      • Kullervo K
        haastattelin omistajaa kirjoitti:

        tänään niin vanha isäntä on kuulemma sen koneen "päivittäny" tuolla uudemmalla koneella...ANTEEKSI JOS JA KUN AIEUTIN TEILLE YLIMÄÄRÄISTÄ PÄÄN SÄRKYÄ,en enää teitä vaivaa kirjoituksillani. LOPPU minun osalta.

        Ihiminen on erehtyväänen ja lehemä märehtiväänen. Aina näitä sattuu, mutta täälä on sopiva peraata näitä asioita. Kyllä saat kiriootella, ei täs henki mee. Aina viisastuu, kun saa olla ittiänsä viisahemmas porukas. Oon nimittäin sen ittekki havaannu. Sehän vain piristää näitä keskusteluja kun ollahan joskus tosisnansa.


    • Anonyymi

      Itellä 3060 ferkussa svitseri s2a ei vihellä ei liiku mihinkään miettiny että onkoha turbo särki ku ei klapikuorman kanssa jaksa pikkusta ylämäkeäkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe