Landseeria etsivät ihmiset HUOMIO!!!

Tästäkin rodusta kiinnostun...

Olkaa rakkaat ihmiset tarkkoja mistä otatte koiranne, varsinkin kun teille myydään rotukoirina koiria joilla ei ole papereita!!!
SEKAROTUISIA OVAT SILLOIN, eivät mitenkään puhtaita. Kasvattajan välinpitämättömyyttä ilmeisimmin?!!!

Samoin kasvattajia joka tekee puhtaita rekisterissä olevia on myös syytä tutkailla, sillä niissä on kamalat erot! On niitä jotka suoltaa pentuja tuutit täyteen... Terveystuloksetkaan ei aina ole hyviä. Koiria astutellaan vaikka edellisiäkään ei ole saatu myytyä hyvin...Tai sivustojen mukaan niitä tuntuu "nurkissa" pyörivän.
Katselkaapa nyt esim. tämän rodun kasvattajien sivuja,niin osaatte varmaan lukea itse.Tai sitten hakekaa muitakin rotuja, varmasti löytyy.
Saako nämä koirat todella hyvät kodit?
Itse olen muitakin rotuja seurannut, kun etsin sitä oikeaa ja isoa koiraa itselleni.
Ei ole landseer rotuna ainoa, niitä samoja kasvattajia löytyy newfoundlandeissa, leonbergeissä ja monissa muissakin. Mutta me jotka etsimme niitä koiria voimme vaikuttaa valitsemalla oikein :)
nim. vielä oikeaa kasvattajaa etsien:rotuna joku edellä mainituista :)

17

8101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............................

      Lansun kasvattajia on aika vähän Suomessa. En tunne kaikkia mutta mielestäni suurin osa on luotettavia ja eläimistään välittäviä henkilöitä.

      • lansun ylpeä omistaja..

        Moi!

        mulla lansu päälle vuoden ikäinen..
        minä olen ainakin erittäin tyytyväinen kasvattajaan jolta koirani ostin.. lansupuisto on mun mielestä hyvä paikka jos mielii lansua omakseen... meinaten sitä että siellä on myös kasvattajia..


      • tässäkin rodussa
        lansun ylpeä omistaja.. kirjoitti:

        Moi!

        mulla lansu päälle vuoden ikäinen..
        minä olen ainakin erittäin tyytyväinen kasvattajaan jolta koirani ostin.. lansupuisto on mun mielestä hyvä paikka jos mielii lansua omakseen... meinaten sitä että siellä on myös kasvattajia..

        Olen seuraillut landseer sivuja kun tunnen landseerin omistajia. SIlmään pisti kyl, että jotkut kasvattajat teettää kai ahneuttaan monen monta pentuetta vuodessa.
        Tämmöisellä tehdään vaan rodulle hallaa.
        Pennun ostajien kannattaakin miettiä tarkkaan mistä pennun ostaa etteivät ole tukemassa pentutehtailua.


      • ????????????????
        tässäkin rodussa kirjoitti:

        Olen seuraillut landseer sivuja kun tunnen landseerin omistajia. SIlmään pisti kyl, että jotkut kasvattajat teettää kai ahneuttaan monen monta pentuetta vuodessa.
        Tämmöisellä tehdään vaan rodulle hallaa.
        Pennun ostajien kannattaakin miettiä tarkkaan mistä pennun ostaa etteivät ole tukemassa pentutehtailua.

        Kuinka monta pentuetta saa teettää ettei ole pentutehtaiija?


      • funtsin
        ???????????????? kirjoitti:

        Kuinka monta pentuetta saa teettää ettei ole pentutehtaiija?

        samaa. Monta pentuetta vuodessa=pentutehtailija? Ottakaa nyt asioista selvää, ennen kuin tämmöisiä sammakoita pääsee.
        Esim. Huumekauppiaat ansaitsee paljon rahaa. Myös työpaikkani toimitusjohtaja ansaitsee paljon rahaa, hän on siis huumekauppias?


      • mie vaan
        funtsin kirjoitti:

        samaa. Monta pentuetta vuodessa=pentutehtailija? Ottakaa nyt asioista selvää, ennen kuin tämmöisiä sammakoita pääsee.
        Esim. Huumekauppiaat ansaitsee paljon rahaa. Myös työpaikkani toimitusjohtaja ansaitsee paljon rahaa, hän on siis huumekauppias?

        Viestiketjun aloittaja sen sanoi selvästi.
        Suoltaa pentuja tuutin täydeltä on jo pentutehtailua.


      • ..........
        mie vaan kirjoitti:

        Viestiketjun aloittaja sen sanoi selvästi.
        Suoltaa pentuja tuutin täydeltä on jo pentutehtailua.

        No sitten lansukasvattajissa ei ole pentutehtailijoita. Kukaan ei tuutin täydeltä teetä pentuja.


    • ---------------------------

      se ole tärkeintä millä yhdistelmällä pentuja tekee ja suvun terveys,luonne sekä pieni sukusiitos. Otetaan esim. et kasvattaja käyttää omistamaansa samaa urosta nartuillensa ja monta pentuetta vuodessa piittaamatta sukusiitoksen korkeudesta, terveydestä, sitten vasta sanoisin pentutehtailijaksi.

      • joka rodusta, niin tästäkin

        Eli kyl maar tälläsii löytyy joka rodusta, ja niin tästäkin...


      • ketkä
        joka rodusta, niin tästäkin kirjoitti:

        Eli kyl maar tälläsii löytyy joka rodusta, ja niin tästäkin...

        sinun mielestä niitä tehtailijoita on?Tai missä päin Suomenmaata niitä löytyy???Takavuosina oli yksi joka nyt on lopettanut jo. Kyllä lansu kasvattajat,tai ainankin ne joita henk.koht tunnen ovat aika vastuullisia.Jotkut jopa ylihysteerisiä pentujensa suhteen. Valitettavasti näin pienessä maassa,tällä koira määrällä on vähän vaikea välttää sukusiitosta.Jos löytyisi noita innokkaita tuontikoiran tuojia,mut se sitten nostaisi jo koiran hintaakin.. Muuten kyllä aloittaja puhuu asiaa!


      • Lansu rakas
        ketkä kirjoitti:

        sinun mielestä niitä tehtailijoita on?Tai missä päin Suomenmaata niitä löytyy???Takavuosina oli yksi joka nyt on lopettanut jo. Kyllä lansu kasvattajat,tai ainankin ne joita henk.koht tunnen ovat aika vastuullisia.Jotkut jopa ylihysteerisiä pentujensa suhteen. Valitettavasti näin pienessä maassa,tällä koira määrällä on vähän vaikea välttää sukusiitosta.Jos löytyisi noita innokkaita tuontikoiran tuojia,mut se sitten nostaisi jo koiran hintaakin.. Muuten kyllä aloittaja puhuu asiaa!

        Just just. Olen kanssasi samaa mieltä ei tällä koira määrällä voi 0.0%´:lla pentuja teettää. En menisi ihan sanomaan että tässä rodussa tehtailijoita olisi. Kyllä kasvattajat katsovat terveyttä, sukusiitosta ym. Rakastavat omia karvaturrikoitaan. Se että niitä "nurkissa pyörii" ei aina tarkoita että on teettänyt liikaa pentuja. Voihan kasvattaja olla päättänyt pitää pentua kauemmin itsellään että näkee millainen siitä tulee ja sijoittaa sen sitten myöhemmin. Joskus joku pentu saattaa palata kasvattajalle syystä tai toisesta takaisin. Ei se ole pentutehtailua. Mielestäni ennemminkin se että on kymmenen eri rotua ja jokaisella useampi pentue vuodessa on kyseenalaista. Sukusiitos on tällä rodulla aika alhaista. Joskus on ollut ehkä korkeampi kuin mitä moniin vuosiin on ollut. Itselläni on 4 lansua ja rakastan kaikkia yhtä paljon, enkä ole yhtään pentua teettänyt. En myöskään ole kasvattaja. Miettikääs vähän ennen kuin alatte ihan näin karua tekstiä kirjoitella. Ottakaa ainakin ensin faktat selville.


      • voi saada
        Lansu rakas kirjoitti:

        Just just. Olen kanssasi samaa mieltä ei tällä koira määrällä voi 0.0%´:lla pentuja teettää. En menisi ihan sanomaan että tässä rodussa tehtailijoita olisi. Kyllä kasvattajat katsovat terveyttä, sukusiitosta ym. Rakastavat omia karvaturrikoitaan. Se että niitä "nurkissa pyörii" ei aina tarkoita että on teettänyt liikaa pentuja. Voihan kasvattaja olla päättänyt pitää pentua kauemmin itsellään että näkee millainen siitä tulee ja sijoittaa sen sitten myöhemmin. Joskus joku pentu saattaa palata kasvattajalle syystä tai toisesta takaisin. Ei se ole pentutehtailua. Mielestäni ennemminkin se että on kymmenen eri rotua ja jokaisella useampi pentue vuodessa on kyseenalaista. Sukusiitos on tällä rodulla aika alhaista. Joskus on ollut ehkä korkeampi kuin mitä moniin vuosiin on ollut. Itselläni on 4 lansua ja rakastan kaikkia yhtä paljon, enkä ole yhtään pentua teettänyt. En myöskään ole kasvattaja. Miettikääs vähän ennen kuin alatte ihan näin karua tekstiä kirjoitella. Ottakaa ainakin ensin faktat selville.

        pennun jonka sukusiitorprosentti on 0.0%. Itselläni on kolme aikuista lansua ja kaikkien sukusiitoprosentti on pyöreä 0. Jotta vain onnistuu tällaisen saamaan voi joutua odottamaan ptikän aikaa, itse en vain halua sukusiitoksella pilattua koiraa joten mieluummin odotan pidemmän aikaa jotta saan "puhtaan" koiran.


      • väittänytkään
        voi saada kirjoitti:

        pennun jonka sukusiitorprosentti on 0.0%. Itselläni on kolme aikuista lansua ja kaikkien sukusiitoprosentti on pyöreä 0. Jotta vain onnistuu tällaisen saamaan voi joutua odottamaan ptikän aikaa, itse en vain halua sukusiitoksella pilattua koiraa joten mieluummin odotan pidemmän aikaa jotta saan "puhtaan" koiran.

        Etteikö voisi saada 0 sukusiitosprosentilla pentuja.Se vaan on hankalaa tällä määrällä lansuja.Omillani löytyy vanhemmilta sukutaulusta samoja koiria.Mut,ei se noista mitään pilattuja suinkaan tee.Ja aika loukkaavaa on sanoa jonkun koirasta noin!Ainahan voi olla että sinun koirillasi on käytetty vaikka c lonkkaisia koiria tms että on saatu vältettyä se sukusiitos??Ei sitä prosenttia aina kannata tuijottaa,sillä voihan olla että yhdistelmällä jolla on joku isänisänisä sama saadaan aikaiseksi mahdollisimman rodunomaisia koiria kuin yhdistelmä mikä ei ole mitään sukua keskenään...Ja sit muuten sitä sukutaulua kannattaa tuijottaa hiukan pidemmälle,siellä saattaa kuitenkin kauempaa löytyä samoja koiria.Milloin tuo sukusiitosprosentti ja "puhdas" koira väittämäsi saattaa "romuttua"..


      • ..tarkempana
        väittänytkään kirjoitti:

        Etteikö voisi saada 0 sukusiitosprosentilla pentuja.Se vaan on hankalaa tällä määrällä lansuja.Omillani löytyy vanhemmilta sukutaulusta samoja koiria.Mut,ei se noista mitään pilattuja suinkaan tee.Ja aika loukkaavaa on sanoa jonkun koirasta noin!Ainahan voi olla että sinun koirillasi on käytetty vaikka c lonkkaisia koiria tms että on saatu vältettyä se sukusiitos??Ei sitä prosenttia aina kannata tuijottaa,sillä voihan olla että yhdistelmällä jolla on joku isänisänisä sama saadaan aikaiseksi mahdollisimman rodunomaisia koiria kuin yhdistelmä mikä ei ole mitään sukua keskenään...Ja sit muuten sitä sukutaulua kannattaa tuijottaa hiukan pidemmälle,siellä saattaa kuitenkin kauempaa löytyä samoja koiria.Milloin tuo sukusiitosprosentti ja "puhdas" koira väittämäsi saattaa "romuttua"..

        "Just just. Olen kanssasi samaa mieltä ei tällä koira määrällä voi 0.0%´:lla pentuja teettää."

        Ai eihän kukaan väittänytkään etteikö voisi saada 0 sukusiitosprosentilla pentuja? Katsoppas 1 viesti ylemmäs tuon Lansurakkaan viesti.


    • pirkko

      Hyvä kasvattaja on Ritva Wikman Pessintassun kenneli Orivesi.

    • lansuset

      Piti oikein katsoa et mitkä on prosentit omilla koirilla.. 4 polven mukaan molemmilla 0.0% mutta sit jos pitemmältä matkalta katsotaan niin alkaa jo prosentteja kertyä.. Luulen niin olevan monen koiran kohdalla.

    • Lansufani

      Näin kerran Lansun, tiesin, että se on rotu jonka haluan. Hain ja sain !. En sen parempaa rotuvalintaa olisi voinut tehdä.Soittelin kasvattajat läpi lisätietoa saadakseni. Tietoa sain riittävästi ja aivan ihanat koirat. Toinen on jo edesmennyt lähes 10 v sitten ja toista odottelin puoli vuotta. Sekin täyttää seuraavaksi 8 v. Kotikavereina ovat olleet molemmat. Sain vastuuntuntoisilta kasvattajilta kunnon ohjeet yhteiseen elämään. Niitä noudattaen olen saanut nauttia täysin rinnoin terveistä koiristani !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe