Alkeet

Kiminkimi

Olisko kenelläkään vinkkejä laudan ostamiseen,Kuinka pitkä laudan pitää olla pituuteen/painoon verrattuna,Siteet?!

Oon hankkimas lautaa ja oisko kenelläkään vinkkejä itse lautamerkkiin?

7

3703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain...

      Pituus sellainen, että lauta on suurinpiirtein nenääsi/leukaasi saakka. Jos on meininki lähteä hyppyreihin ym ekstremeen niin sitten vähän lyhyempi.
      Painolla ei ole merkitystä ellet ole pituuteesi nähden TODELLA kevyt tai painava...

      Siteet tietysti pitää olla, joko tavalliset pumppusiteet (kaikkein yleisin malli, kulkee myös strap-siteen nimellä) tai sitten ns. flow-in -siteet (näihin käy sama tavallinen mono kun noihin ekoihinkin, ovat vaan astetta helpommat laittaa kiinni).

      On myös olemassa step-in siteitä, näihin pitää olla sitten oma mononsa ja hintakin on eri luokkaa kuin noilla perusvermeillä, ovat tosi nopeat irroittaa ja kiinnittää.

      Lautamerkeistä on varmasti yhtä monta suositusta kuin käyttäjiäkin, eli kunhan jonkunmerkkisen hankit niin ei se hirveästi pieleen voi mennä. Myyjät kyllä kertoo mitä ekstraa saat lisäeuroilla kun eri hintaisia lautoja kyselet... Ja käyttötapakin vaikuttaa, joku lauta sopii paremmin "normaalilaskuun", joku muu sitten hyppyreihin ym kikkailuun.

      • alluuuuu96

        saako hyppyihin sillon enemmän haastetta jos lauta on siihen nenään sakka vai onko sillä paljon eroa?


    • niin molempiin

      suuntiin on helppo laskea. Viiemsitä siinä kun treenaat 180 hyppyjä, niin symmetrinen lauta on must. Jos ennen hyppyriä on laudassa eri fiilis kuin alastulessa niin nurin menee helposti, siis epäsymmetrisellä laudalla.

      • HAH!

        No hah! Sulla vissiin hirmusesti kokemusta directional laudoista, eli näistä joissa nose (ns. keula) on pidempi kuin tail (perä)? Ei niillä tosiaan oo hankala mennä toisininkaanpäin, joten sitä on turha miettiä etteikö moisella voisi switchinäkin mennä. Niissä on vain sellainen ero noihin twin-tipeihin, että laudan ohjaaminen on helpompaa, kuten myös mahdollisesti puuterissa laskeminen. Jos ikinä lasket YHTÄÄN puuterissa, niin kannattaa directional hankkia, tuommoisilla twineillä ei siellä tee mitään.

        Palaampa vielä tuohon, että muka epäsymmetrisellä laudalla hankala tulla alas? Todelisuudessa, ne muutaman asteen erot siteissä ei vaikuta laskuun lainkaan.


    • morje

      Et mihin tarkoitukseen haluan(siis tietysti lautailuun) mutta haluatko pitkän vai lyhyen.. hyppyreihin vai vapaalaskuun.. Tms. Lyhyessä ja pitkässä laudalla on omat hyvät ja huonot puolet.

    • 25

      joo alota vaik BURTONIN laudoist

    • puuterilumi1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe