Kuka omistaa nykyisin Valtran metsäkoneet? Menikö ne Valtran kaupassa Agcolle? Vai onko se firma vielä suomalaisomistuksessa?
Valtran metsäkoneet
15
2356
Vastaukset
- MetsäKoneLehti
Kylläpä ne tais mennä Agcolle...
- ZeBe
..vaan Komatsulle meni!
- Topias
ZeBe kirjoitti:
..vaan Komatsulle meni!
Käsittääkseni Komatsu osti Valmetin metsäkonetuotannon, ei Valtran.
Vai miten se oli?
Tuon Valtra Forestin omistuspohjasta eo minäkään ole ihan varma. - farmari
Topias kirjoitti:
Käsittääkseni Komatsu osti Valmetin metsäkonetuotannon, ei Valtran.
Vai miten se oli?
Tuon Valtra Forestin omistuspohjasta eo minäkään ole ihan varma.Kyllä ainakin ne metsäkonefirmat, jotka Kone sai osaessaan Partekin menivät Komatsulle,olivat kai kuitenkin eri yhtiössä kuin traktorit, vaikka esim. moottorit tulevat Sisu-Dieseliltä pääosian.
- Topias
farmari kirjoitti:
Kyllä ainakin ne metsäkonefirmat, jotka Kone sai osaessaan Partekin menivät Komatsulle,olivat kai kuitenkin eri yhtiössä kuin traktorit, vaikka esim. moottorit tulevat Sisu-Dieseliltä pääosian.
Komatsu on siis ostanut Valmetin metsäkoneet ja Agco ostanut Valtran.
Siis Valtran metsäkonetuotantokin on nyt Agcon omistuksessa. - Jarski
Topias kirjoitti:
Komatsu on siis ostanut Valmetin metsäkoneet ja Agco ostanut Valtran.
Siis Valtran metsäkonetuotantokin on nyt Agcon omistuksessa."Komatsu on siis ostanut Valmetin metsäkoneet ja Agco ostanut Valtran.
Siis Valtran metsäkonetuotantokin on nyt Agcon omistuksessa. "
Ei kai Agco omista Komatsuakin? - Topias
Jarski kirjoitti:
"Komatsu on siis ostanut Valmetin metsäkoneet ja Agco ostanut Valtran.
Siis Valtran metsäkonetuotantokin on nyt Agcon omistuksessa. "
Ei kai Agco omista Komatsuakin?Agco ei omista Komatsua.
Agco osti syksyllä Valtran traktorituotannon ja Sisu-dieselin. Samassa kaupassa siirtyi Agcon omistukseeen myös Valtran metsäkonetuotanto. Komatsulla ei ole osaa eikä arpaa siinä kaupassa.
Komatsu osti myöhemmin syksyllä Partek Forestin ja sai siinä kaupassa Valmetin metsäkoneet.
Kysymys on siis kahdesta ihan eri tuotemerkistä.
Kuvia Valtra Forest metsäkoneista:
ajokone http://www.valtra.com/common_sites/commoneng/products/Xseries/Forest/pop1_1.htm
hakkuukone http://www.valtra.com/common_sites/commoneng/products/Xseries/Forest/pop1_2.htm
Valmetin metsäkoneet
http://www.partekforest.fi/metsakoneet.html - Asfaltin äestäjä
Topias kirjoitti:
Agco ei omista Komatsua.
Agco osti syksyllä Valtran traktorituotannon ja Sisu-dieselin. Samassa kaupassa siirtyi Agcon omistukseeen myös Valtran metsäkonetuotanto. Komatsulla ei ole osaa eikä arpaa siinä kaupassa.
Komatsu osti myöhemmin syksyllä Partek Forestin ja sai siinä kaupassa Valmetin metsäkoneet.
Kysymys on siis kahdesta ihan eri tuotemerkistä.
Kuvia Valtra Forest metsäkoneista:
ajokone http://www.valtra.com/common_sites/commoneng/products/Xseries/Forest/pop1_1.htm
hakkuukone http://www.valtra.com/common_sites/commoneng/products/Xseries/Forest/pop1_2.htm
Valmetin metsäkoneet
http://www.partekforest.fi/metsakoneet.htmlTäsmälleen tuon linkissäsi esiintyvän ajokoneen (forwarder) näköinen Valtra 120 oli ilmestynyt tänä aamuna kotini nurkille. Lähimmät sen kerättäväksi Stihlillä pätkityt tikut lojuvat ehkä 30 metrin päässä asumukseni etuovelta.
Reilu vuosi sitten syntyi isompi hakkuuaukko muutamaa kymmentä/sataa metriä edemmäs. Silloiset metsäkoneet olivat erimerkkisiä; ainakin toinen oli Ponsse.
Ettäkö missäkö päin metsä-Suomea asustelen? Helsingissä. - Topias
Asfaltin äestäjä kirjoitti:
Täsmälleen tuon linkissäsi esiintyvän ajokoneen (forwarder) näköinen Valtra 120 oli ilmestynyt tänä aamuna kotini nurkille. Lähimmät sen kerättäväksi Stihlillä pätkityt tikut lojuvat ehkä 30 metrin päässä asumukseni etuovelta.
Reilu vuosi sitten syntyi isompi hakkuuaukko muutamaa kymmentä/sataa metriä edemmäs. Silloiset metsäkoneet olivat erimerkkisiä; ainakin toinen oli Ponsse.
Ettäkö missäkö päin metsä-Suomea asustelen? Helsingissä.Ajokone on maatalous/teollisuustraktorin komponenteista rakennettu metsäkone. Kaikkipyörävetoinen: perävaunun pyöriä pyörittää rullien välityksellä Sisun teli, joka saa voimansa traktorin ajovoimanotosta. Vetorulla on kuvioitu renkaiden kuvioihin passaavaksi, joten sen pitäisi olla varma kuin hammaspyörävälitys (miten lienee kulahtaneilla renkailla).
Valtra-ketju on bongattu työnäytöksessä muuallakin :
http://www.taimetsoi.fi/valtra/ - Asfaltin äestäjä
Topias kirjoitti:
Ajokone on maatalous/teollisuustraktorin komponenteista rakennettu metsäkone. Kaikkipyörävetoinen: perävaunun pyöriä pyörittää rullien välityksellä Sisun teli, joka saa voimansa traktorin ajovoimanotosta. Vetorulla on kuvioitu renkaiden kuvioihin passaavaksi, joten sen pitäisi olla varma kuin hammaspyörävälitys (miten lienee kulahtaneilla renkailla).
Valtra-ketju on bongattu työnäytöksessä muuallakin :
http://www.taimetsoi.fi/valtra/Käväisin hätäisesti vilkaisemassa tuota Valtra-yhdistelmää ennen töihin lähtöä. Ehdin noteeraamaan tuon telikärryn vetoratkaisun. Telin takimmaisten pyörien navoille meni litkuletkuja, joten siellä voisi olettaa olevan hydraulimoottorit. Etummaiset pyörät näyttivät olevan vapaasti pyöriviä, mutta telin pyörien välissä oli hydraulisesti hallittavat, renkaiden väliin tarvittaessa painettavat tappirullat, joiden tappijako näytti tosiaankin vastaavan renkaiden pintakuvion keskiosaa. Ehdin itsekin pohtia renkaiden kulumisen vaikutusta vedon tehokkuuteen – "slickseillä" ei liene metsään asiaa!
Telikuorma-autoissa on näkynyt vastaavia telin etu- ja takapyörien väliin hydrauliikan avulla painettavia voimansiirtorullia, joilla takimmainenkin akseli saadaan tiukassa paikassa mukaan vetämään. Niissä ei ole rengaskuvion mukaista hammastusta tai tappijakoa, vaan joudutaan turvautumaan pelkkään kumia vasten painuvien karheaharjaisten rullien kitkaan. Puhuvat "Robsoneista" – rullien keksijän tai valmistajan mukaan, arvatenkin.
Valtra 120:n vetokoneessa näytti olevan runko-ohjaus. Etupyörätkin olivat sen verran kookkaat, että yhdistelmälle voi povata kohtalaista etenemiskykyä maastossa, vaikka laite tosiaan vaikuttaa äkkinäkemältä ennemminkin pelto- tai teollisuustraktorilta kuin täysiveriseltä metsäkoneelta. - Kokeillut
Asfaltin äestäjä kirjoitti:
Käväisin hätäisesti vilkaisemassa tuota Valtra-yhdistelmää ennen töihin lähtöä. Ehdin noteeraamaan tuon telikärryn vetoratkaisun. Telin takimmaisten pyörien navoille meni litkuletkuja, joten siellä voisi olettaa olevan hydraulimoottorit. Etummaiset pyörät näyttivät olevan vapaasti pyöriviä, mutta telin pyörien välissä oli hydraulisesti hallittavat, renkaiden väliin tarvittaessa painettavat tappirullat, joiden tappijako näytti tosiaankin vastaavan renkaiden pintakuvion keskiosaa. Ehdin itsekin pohtia renkaiden kulumisen vaikutusta vedon tehokkuuteen – "slickseillä" ei liene metsään asiaa!
Telikuorma-autoissa on näkynyt vastaavia telin etu- ja takapyörien väliin hydrauliikan avulla painettavia voimansiirtorullia, joilla takimmainenkin akseli saadaan tiukassa paikassa mukaan vetämään. Niissä ei ole rengaskuvion mukaista hammastusta tai tappijakoa, vaan joudutaan turvautumaan pelkkään kumia vasten painuvien karheaharjaisten rullien kitkaan. Puhuvat "Robsoneista" – rullien keksijän tai valmistajan mukaan, arvatenkin.
Valtra 120:n vetokoneessa näytti olevan runko-ohjaus. Etupyörätkin olivat sen verran kookkaat, että yhdistelmälle voi povata kohtalaista etenemiskykyä maastossa, vaikka laite tosiaan vaikuttaa äkkinäkemältä ennemminkin pelto- tai teollisuustraktorilta kuin täysiveriseltä metsäkoneelta.Takuulla yllätyt! Kysessä on todellakin puhdasverinen pelto traktori, ei metsäkone.
- IhMet
Topias kirjoitti:
Ajokone on maatalous/teollisuustraktorin komponenteista rakennettu metsäkone. Kaikkipyörävetoinen: perävaunun pyöriä pyörittää rullien välityksellä Sisun teli, joka saa voimansa traktorin ajovoimanotosta. Vetorulla on kuvioitu renkaiden kuvioihin passaavaksi, joten sen pitäisi olla varma kuin hammaspyörävälitys (miten lienee kulahtaneilla renkailla).
Valtra-ketju on bongattu työnäytöksessä muuallakin :
http://www.taimetsoi.fi/valtra/Joitaki vuosia sitten Valtra oli ostellelemassa Maaveden Ihalaisten veljesten kehittelemää IHMET perävunua, liekkö tullut kauppaa. Kitkarulla oli ennen yleisessä käytössä. mm. Rotne, Hemek, Marttiini, Terratek, jne käyttivät sitä.
- Topias
>Kuka omistaa nykyisin Valtran metsäkoneet?
Se on Agco. Agco osti Valtran tuotannon ja samassa kaupassa sai myös Valtra Forestin metsäkoneet.- näitä ajanut
Valtra Forest ja Partek Logging ovat kaksi täysin erillistä firmaa,valtran koneet ovat enemmän traktoripohjaisia.Partek Loggingin tuotemerkki on Valmet jota ei enää saa käyttää traktoreissa koska se on nykyään Metso Paper:n tuotemerkki paperikoneissa,valtralle oli myönnetty lupa käyttää ko. tuotemerkkiä tiettyyn rajaan asti jonka jälkeen se oli muutettava.Käyttöön otettiin vanha Valtra-tuotemerkki tilalle.
-ja partek logging myytiin kamatsulle ja sillä on lupa käyttää valmet-nimeä-
- Kokeillut
Sinne meni, eikä harmita yhtään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453