Cockerspanielin kastrointi?

urossa

Onko kenelläkään leikattua cockeri urosta?
Mitä leikkaus hyödyttää, meidän koiralla kovat halut naisia kohtaan :D merkailee sisälläkin, syö huonosti ja ärisee joskus tietyille ihmisille jos lähestyy minua tai äitiäni liikaa. Olemme harkinneet leikkausta, paljonko sellainen maksaa suunnilleen?
kiitos jos vastaatte :)

2

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskuskin

Onpa ollut, mutta jos kastroinnin tekee "liian vanhana" niin siitä ei välttämättä ainakaan noita tyttöjen hajuja kohtaa ole mtn hyötyä. Lisäksi ainakin minun cockerilla turkki "räjähti käsiin" eli karva muuttui pentukarvan tyyliseksi pehmeäksi pumpulikarvaksi. Muutenkaan en kokenut, jotta kastroinnista olisi ollut hyötyä, joten tämänhetkinen poika pitköön aarteensa :0)))
      Huonosti syöminen ei välttämättä liity noihin urostemppuiluihin; eihän ihmisillekään joka päivä ruoka maita välttämättä samalla tavalla. Sisälle merkkailu on ongelma sinänsä, mutta kenties tehokoulutuksella/-"valvonnalla" siitäkin voisi päästä. Varmasti monella on myös positiivisia kokemuksian kastaroinnista ja apuakin on siitä löytynyt, itse en kuitenkaan voi suositella.

• koirienystävä_1

Kuvailemasi ongelmat kuulostavat käytösongelmilta. Netistä ja kirjallisuudesta löytyy runsaasti tietoa kuvailemiisi ongelmiin.

Uroksen leikkauksesta ei kuitenkaan ole koskaan haittaakaan; karkailu loppuu, samoin liikamerkkailu lenkillä ja uroksesta tulee "rennompi", ei uikuta tai kärsi nälästä naishuoliensa takia. Myös aggressiivisuus muita uroksia kohtaan voi lientyä. Leikkauksen hinta riippuu paljon missä asuu (pk-seudulla on korkeammat hinnat), mutta uroksen leikkaus tulee halvemmaksi kuin nartun. Yleensä uroksen leikkaushinta on n. 100-200 euroa. Huonoja puolia on mahd. karvanlaadun heikentyminen sekä herkkyys lihomiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1994
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe