Acer Aspire 8930G kannettava tässä juuri hankittu ja äänten kanssa on ongelmaa. Eli äänet ovat todella hiljaiset, esim. elokuvia ei oikein viitsi katsoa kun musiikki ja puhe on aivan liian hiljaisella, vaikka äänenvoimakkuus on täysillä.
Siis täysillä tietokoneen näppäimistön Vol-valinnassa ja vastaavassa äänenvoimakkuus-kohdassa Windows Vistan tehtäväpalkissa ja ohjelmien äänenvoimakkuus (Windows Media Center, Windows Media Player ja Media Player Classic).
Koneessa on CineSurround 5.1 speakers, Tuba CineBass booster, Realtek High Definition Audio.
Kokeiltu on Blu-ray- ja DVD-levyillä, videotiedostoilla ja musiikilla. Jotkin musiikkikappaleet kuuluvat hieman kovempaa, mutta nekään eivät äänenvoimakkuus täysillä tarpeeksi kovaa, siis yleensäkään kovaa, elokuvissa varsinkin puheäänet ovat joissain todella hiljaisella. En siis tarvitse tai oletakaan mitään huutavan kovia ääniä, mutta tuskin sentään läppäristäkään, varsinkaan Full HD - Dolby HomeTheater 5.1 multimedialäppäristä sentään näin vähän ääntä irtoaa, ettei edes leffoja viitsi katsoa ja äyttelijöiden puhetta kuulla.
Saako äänet jotenkin kovemmalle, vai pitääkö kiikuttaa kone vaihtoon kun 14 päivää on vaihto-oikeutta? Itse en ole keksinyt mistä äänet saisi enää kovemmalle kun kaikkea mahdollista olen koittanut. Onko ehdotuksia? Mielummin pitäisin koneen kun olen jo ohjelmia asentanut ja varmuuskopiolevytkin ottanut.
Acer 8930G äänet hiljaiset
1
829
Vastaukset
DVD:n äänet ovat yleisestikin todella hiljaisella ja etenkin jos koneen kaiutinympäristön valinta on väärin asetettu, esimerkiksi jos kone on asetettu toistamaan elokuvan 5.1 -äänet mutta kaiuttimet ovat vain tavalliset stereot, niin keskikaiuttimen puuttuessa juuri leffojen puheosuudet katoavat melkein kuulumattomiin.
Monien mediasoittimien audiovalikoissa on esim. "AC3 Boost","Regain Volume:Boost" tai "Initial Gain" tjsp, joilla on tarkoitus saada etenkin DVD:n AC3-suotimen läpi tuleva materiaali kuulumaan kovempaa. Kokeilepa tutkia oman soittimesi namiskeleita ja kokeile eri kaiutinasetuksia äänikortin kontrolleissa sekä testaa myös kuulokkeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275