avoimesta....

siniiiiii

Hei!
Olen ihan pihalla avoimesta yliopistosta ja normaalista yliopistosta. Opiskelen nyt aikuislukiossa tämän kevään(2pvnä 4h) ja luin noita yliopiston sivuja. Sieltä löytyi sosiaalityö, joka tuntui kiinnostavalta.

Kurssi alkais avoimessa joskus kesällä, niin voiko kuka vaan osallistua siihen vai täytyykö jotenkin pyrkiä ja tehä pääsykoe?

Onko noi avoimen kurssit yhtä "virallisia" ku normissakin? Voiko avoimesta valmistua vai pitääkö jossain vaiheessa mennä normaalin puolelle?

Eli jos opiskelisin vuoden avoimessa, niin jos sit vuoden päästä pääsisin opiskelemaan normaalille puoleelle, niin olisiko aikaisemmat opintoni hyväksiluettuja?

Iso kiitos jos joku voisi autta:)

4

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

      Eli avoimen yliopiston tehtävä on yleissivistävä tiedon jako johon ei vaaditä pohjakoulutusta tai mitään muuta. Opetus on kuitenkin maksullista ja hinnat löytyy verkosta.

      Avoimen kurssit ovat yleensä aivan samoja kuin normaalilla puolella. Avoimesta ei tietääkseni voi valmistua mutta lähes kaikissa onnistuu väylän kautta sisäänpääsy tai ainakin tiedot joita saat sieltä voivat auttaa pääsykokeissa.

      Sisään päästyäsi kurssit ovat hyväksiluettavia mutta asia kannattaa varmistaa/tarkistaa sisään päästyäsi etteivät kurssit häviä limboon. Automaattinen hyväksiluettavuus koskee vain saman yliopiston järjestämää koulutusta joten ole tarkka. Tarkempia ja varmasti paikkaa pitäviä tietoja saat ottamalla yhteyttä avoimen toimistoon.

    • ktm ja mba

      Itse opiskelin avoimessa ennen kuin pääsin maisteriohjelmaan. Kysyin etukäteen maisteriohjelman opintoneuvojilta, että tekemäni kurssit hyväksytään itse maisteriohjelmassa. Täten en opiskellut turhia kursseja. Avoimessa täytyy muistaa, että kursseista täytyy saada arvosanaksi vähintään 3/hyvä, että saat niistä korvaavuuden varsinaisena opiskelijana. Pääsääntöisesti avoimen kurssit ovat perustason kursseja, mutta niistä onkin hyvä lähteä opettelemaan Yliopisto-opintoja.

      • hellunlettas

        Aina ei riitä hyvät tiedot(3), vaan joissain aineissa on avoimesta oltava vähintään kiitettävät tiedot(4), mikäli väylän kautta aikoo yliopistoon edetä. Toki "pyllylihaksia vahvistamalla" eli persaus penkkiin ja kirja kouraan on varmin neuvo ja saa arvosanoiksi erinomaisia (5) ja silloin on helpompi päästä mihin haluaa. Noihin vitosiin ei tarvitse olla mitenkään erityisnero, minä tavan talliainen olen tähän mennessä pelkkiä vitosia saanut tuolla pyllylihasten vahvistamisella. Toisaalta, jos uskoo, että pääsykokeiden kautta on sisäänmenossa, voi vähän helpottaa työmääräänsä ja päästää itsensä noilla kolmosilla. Mutta ei vitoset todellakaan mahdottomia; itse käyn töissä ja kasvatan neljää lasta ja luen silloin tällöin ahkerasti.


      • k
        hellunlettas kirjoitti:

        Aina ei riitä hyvät tiedot(3), vaan joissain aineissa on avoimesta oltava vähintään kiitettävät tiedot(4), mikäli väylän kautta aikoo yliopistoon edetä. Toki "pyllylihaksia vahvistamalla" eli persaus penkkiin ja kirja kouraan on varmin neuvo ja saa arvosanoiksi erinomaisia (5) ja silloin on helpompi päästä mihin haluaa. Noihin vitosiin ei tarvitse olla mitenkään erityisnero, minä tavan talliainen olen tähän mennessä pelkkiä vitosia saanut tuolla pyllylihasten vahvistamisella. Toisaalta, jos uskoo, että pääsykokeiden kautta on sisäänmenossa, voi vähän helpottaa työmääräänsä ja päästää itsensä noilla kolmosilla. Mutta ei vitoset todellakaan mahdottomia; itse käyn töissä ja kasvatan neljää lasta ja luen silloin tällöin ahkerasti.

        Kiitos rohkaisusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      124
      9813
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2871
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2657
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1488
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe