Meinas mennä taas hermot tuon uuskoppasen 1.9tdi passatin kanssa. Lukot on reistaillut jo pitempään pakkasilla mutta nyt rupesi temppuilemaan sähköinen käsijarru.
Eli jarru jäi päälle vaikka se oli sähköisesti irroitettu. No, huomasin tämän lähtiessäni liikenteeseen kun se oli niin vaivalloista. Tämän jälkeen sitten alkoi joulukuusen valot vilkkumaan mittarissa, sähköisen käsijarrun varoitusvalo, abs varoitusvalo ja esp varoitusvalo.
Jarru kuitenkin laukes, mutta en enää kyllä uskalla käsijarrua talvella käyttää?
Seuraavana aamuna sitten autoa starttailemaan sähköttömällä mökilä niin taas ongelmia. Pakkasta -16 astetta. Auto ei sitten käynnisty, ei millään. Akku alkoi jo vetelemään viimeisiään kun viimein lähti käyntiin.
Onko todella passatissa luonnostaan näitä tällaisia vikoja ja ominaisuuksia, joita suomen talviolosuhteissa ei todellakaan kaivata.
Passatin
34
8118
Vastaukset
- ...............
Kai hehkutit ennen käynnistämistä? Millaisia lukkovikoja on ollut? Itselläni ei ole ollut mitään noista vioista, moottori myös 1,9 TDI.
- hehkutin
niinkuin diisseleissä pitääkin. Takakontin lukko on reistaillut. Ei menny kontti kiinni. Nyt vaihdettu uusi lukko kokonaan ja toistaiseksi toiminut.
- Suomen talvi
Kannattaa käyttää vaikka pikahuollossa, jossa nähdään jos esim. hehkutulpat on sökönä. Tämä ilmenee juuri noin ettei lähde kylmänä kovin hyvin käyntiin vaikka olisikin "hehkuttanut".
Lukko-ongelmia on ilmeisesti lähes kaikissa volkkareissa, ei pelkästään Passatissa. Lienee jonkinlainen tyyppivika että pakkasessa jäätyy lukot joskus.
Nykyautot on aika herkkiä pakkaselle, vaikka niitä kuinka testataan ennakkoon. Vasta käytännön "kylmälaboratorio" eli Suomen talvi, näyttää todelliset talviominaisuudet.
Sinuna veisin auton saman tien sinne pikahuoltoon, noin ensi alkuun. - passatillakin ajelen
Ei ole ollut mitään mainitsemiasi ongelmia.
Sähköistä käsijarruakin tullut käytettyä.
Varmaan voi satunnaisesti kaikissa autoissa ilmetä. - TALVEA
Ajeltu eikä ole mitään ongelmia ilmennyt noista mainitsemistasi. Tulipahan vain mieleen että ajeletko millaisia matkoja? Minunkin matka on kovin lyhyt, alle 10 km jokapäivä/sivu mutta silti vielä toiminut. Sitten onko -05 vuosimallin sinulla. Yleensä ainakin volkkareissa ekavuosimallin kun koppa vaihtuu niin jotain pikkujuttuja on enempi vialla.
- ompi
05 -vuosimallia. Pajalle vein tänään ja epäilivät hehkutulppia viaksi. Eiköhän nämä selviä. Onneksi ei mene omasta pussista tai no menee joka kuukausi kun on työsuhdekärry.
- dasauto
ompi kirjoitti:
05 -vuosimallia. Pajalle vein tänään ja epäilivät hehkutulppia viaksi. Eiköhän nämä selviä. Onneksi ei mene omasta pussista tai no menee joka kuukausi kun on työsuhdekärry.
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
- se on
dasauto kirjoitti:
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
halvempi tehdä nappi 2 sähkömoottoria johonkin auton ohjainlaitteisiin ohjelmoitu toiminta vikapiiri muutama piuha.Vanha versio kahva kardaanitunnelin vahvike kahvalle vaijerit läpiviennit vaijerin kiinnikkeet kalliimpi satula/erilliset kengät käsijarrulle,unohtuiko jotain.Olen samaa mieltä täysin idiottimainen keksintö,sopii ripuliranteille ja invalideille.
- samaa mieltä
dasauto kirjoitti:
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
Muutenkin nämä nykyiset autot alkavat olemaan jotain liikkuvia vikahässäköitä.
Miksi kukaan ei tuo markkinoille autoa joka kestää isältä pojalle ja on tehty erittäin yksinkertaisista osista. Tämä nykyajan vaatimustaso on jotain aivan älytöntä. Kokoajan tuppaa jotain ihme ominaisuuksia, joita ilmankin pärjää.
Mersu oli ennen tällainen, mutta ei ole sekään enää. - vaihtoehto on
samaa mieltä kirjoitti:
Muutenkin nämä nykyiset autot alkavat olemaan jotain liikkuvia vikahässäköitä.
Miksi kukaan ei tuo markkinoille autoa joka kestää isältä pojalle ja on tehty erittäin yksinkertaisista osista. Tämä nykyajan vaatimustaso on jotain aivan älytöntä. Kokoajan tuppaa jotain ihme ominaisuuksia, joita ilmankin pärjää.
Mersu oli ennen tällainen, mutta ei ole sekään enää.Dacia. Siinä kun ei taida pahemmin olla mitään sähkövempeleitä.
- vioista
ompi kirjoitti:
05 -vuosimallia. Pajalle vein tänään ja epäilivät hehkutulppia viaksi. Eiköhän nämä selviä. Onneksi ei mene omasta pussista tai no menee joka kuukausi kun on työsuhdekärry.
Toimii taas ja syynä seuraavaa:
Käynnistysongelma
- akku kaput, vaihdettu uuteen
- ainakin yksi hehkutulppa oikosulussa, kaikki vaihdettu uusiin
- turbon imupuolen letkussa vettä/kosteutta, jos oikein ymmärsin
Sähkökäsijarru
- käsijarrun painike vaihdettu uuteen. Uusi "napsuu", vanha ei napsunut sitä painettaessa
ps. autolla ajettu 80 000tkm - pakottaa
dasauto kirjoitti:
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
ostamaan auton jossa on sähköinen käsijarru?
- Se on
samaa mieltä kirjoitti:
Muutenkin nämä nykyiset autot alkavat olemaan jotain liikkuvia vikahässäköitä.
Miksi kukaan ei tuo markkinoille autoa joka kestää isältä pojalle ja on tehty erittäin yksinkertaisista osista. Tämä nykyajan vaatimustaso on jotain aivan älytöntä. Kokoajan tuppaa jotain ihme ominaisuuksia, joita ilmankin pärjää.
Mersu oli ennen tällainen, mutta ei ole sekään enää.Volkswagen passat, kestää isältä pojalle.
Alla 06 passat tdi, ajettu 292 tuh ja auto on kuin pakasta vedetty. Poika saa tänä vuonna ajokortin ja tosiaan, tässä hänelle auto. - Vaan mikä
pakottaa kirjoitti:
ostamaan auton jossa on sähköinen käsijarru?
No se on järjen ääni. Halutaan ostaa laatua ja saada rahalle hieman vastinetta. Ihminen kaipaa ylellisyyttä ja sitä Passat pystyy tarjoamaan.
- .......
ompi kirjoitti:
05 -vuosimallia. Pajalle vein tänään ja epäilivät hehkutulppia viaksi. Eiköhän nämä selviä. Onneksi ei mene omasta pussista tai no menee joka kuukausi kun on työsuhdekärry.
Työsuhdekärry ja 4 vuotta vanha. Kuinka vanhaksi teillä joutuu työsuhdeautolla ajamaan? Sähän maksat autoedustasi joka kuukausi. Vaadi nyt hemmetissä autoasi vähän useammin vaihdettavaksi.
- Tarvii
dasauto kirjoitti:
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
Ihan siihen samaan, kuin käsin kiskottavaa kahvaakin. Huomattavasti mukavampi käyttää. Ei se, että muutamassa autossa esiintyy vikoja, tarkoita sitä, että niitä ois kaikissa, ne on pisara meressä. Kun pysähdyt, painat kevyesti napista, siinä pysyy. Kun lähdet, turvavyö kiinni ja normaali lähtö, vapautuu automaattisesti, eikö ole helppoa? Saat jarrun pois myös manuaalisesti, painat jarrupoljinta ja nappia, taas vapautuu, eikö ole taaskin helppoa.
- romusta eroon
....... kirjoitti:
Työsuhdekärry ja 4 vuotta vanha. Kuinka vanhaksi teillä joutuu työsuhdeautolla ajamaan? Sähän maksat autoedustasi joka kuukausi. Vaadi nyt hemmetissä autoasi vähän useammin vaihdettavaksi.
Uittoyhtiöllä pitää autoa pitää joko 4 vuotta tai 100 000km. Nykyään jo 150 000km ja kyseessä on yksi suomen suurimmista yrityksistä. Sääntöjä ei muuteta niin vaan vaatimalla.
Onneksi nyt tuosta Paskatin romusta on päässyt eroon kun puolivuotta sitten tuli 4 vuotta täyteen.
Viime kesälläkin meni vielä hermot. Kesälomamatkalla tyssäs matka kuin seinään. Eikun tilaamaan lavettiautoa paikalle. Se reissu oli pilalla. Diagnoosi tällä kertaa, bensapumppu sökö. Ei koskaan enää Passatia. - osssss
romusta eroon kirjoitti:
Uittoyhtiöllä pitää autoa pitää joko 4 vuotta tai 100 000km. Nykyään jo 150 000km ja kyseessä on yksi suomen suurimmista yrityksistä. Sääntöjä ei muuteta niin vaan vaatimalla.
Onneksi nyt tuosta Paskatin romusta on päässyt eroon kun puolivuotta sitten tuli 4 vuotta täyteen.
Viime kesälläkin meni vielä hermot. Kesälomamatkalla tyssäs matka kuin seinään. Eikun tilaamaan lavettiautoa paikalle. Se reissu oli pilalla. Diagnoosi tällä kertaa, bensapumppu sökö. Ei koskaan enää Passatia.Tuttua hommaa myös touranilla.
- KALLEKO
dasauto kirjoitti:
Tuo sähköinen käsijarru on kyllä yksi saatanallinen keksintö. Ei voi ymmärtää mihin semmoista tarvii, miksei normaali käsijarru riitä enää autonvalmistajille?
Sama vika täällä vaihdoin passat 2006 syksyllä 2015 .Nyt vuodenvaihde 2016 ja sähköinen käsijarru jumissa .Lämmittämällä pois päältä mut nättöön herjaa vikaa käyttöjarruun!!! Varmaan jarrusylinterirunko halki josta kostetta sisään ja laakerit jumiin??Sitä ennen purki virtoja peräkärrin sähköojausyksiköstä .Osa meni vaihtoon.OMA MIELIPIDE PASSATIT TÄYSIÄ PASKOJA SÄHKÖVIKOINEEN.ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN PASKAATTI.Tätä ennen avensis 2004 eikä mitään vikoja,vaikka riisikuppi niin SAKSALAINEN TÄYS PASKALÄJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!
- aikaVanhojaVääntöjä
Mahtavaa vain yksi vika viiden vuoden aikana lisää, melko hyviä pelejä nuo Volkkarit.
- pimpelipomit
Tarvii kirjoitti:
Ihan siihen samaan, kuin käsin kiskottavaa kahvaakin. Huomattavasti mukavampi käyttää. Ei se, että muutamassa autossa esiintyy vikoja, tarkoita sitä, että niitä ois kaikissa, ne on pisara meressä. Kun pysähdyt, painat kevyesti napista, siinä pysyy. Kun lähdet, turvavyö kiinni ja normaali lähtö, vapautuu automaattisesti, eikö ole helppoa? Saat jarrun pois myös manuaalisesti, painat jarrupoljinta ja nappia, taas vapautuu, eikö ole taaskin helppoa.
Käsijarrun käytömoottori hajoaa / halkeaa. Jouduin just uusimaan, valot vilkkuu kun joulukuusessa ja pimpelipom soi koko ajan. Käyttömoottoria ei kaiketi erikseen saa, joutuu uusimaan satulan ja käyttömoottorin 350-550e riippuen mistä ostaa / tilaa. Minusta tarpeeton keksintö sähköisenä. Talvella menee hajalle
- luukku...
1.9TDI:llä ajelen toista talvea. Mitään lukko/käynnistysvikaa eikä mitään muutakaan vikaa ole ollut -vielä.
Mutta eilen sattui "hauska" ongelma. Ajotieturi näytti että 0km naftan loppumiseen. Ajoin sitten automaatille tankkaamaan. Mutta bensatankin luuku ei auennut, ei sitten millään. Siinähän on kanssa semmoinen sähköinen avausmekanismi kuskin ovessa ilman mekaanista backuppia.
Toki taustalla oli varmaan se että olin pessyt auton muutama päivä sitten sisätiloissa ja ulkona on ollut kirpeä pakkaskeli.
Eihän siinä auttanut kuin ajella riskillä 15km kotiin ja siellä sitten sulattelin luukun auki lämpöisellä vesipussilla. Muitta mitä jos tämä olisi sattunut lapissa kylmäasemalla ?
Tästä lähin en jätä tankkaamista viime tippaan...- auke
..ei se polttoainetankin luukun lukko millään vesipussilla aukee. on nimittäin muovia tuo "hakanen". nimimerkillä kokemusta on !!
- olette vinkujat?
auke kirjoitti:
..ei se polttoainetankin luukun lukko millään vesipussilla aukee. on nimittäin muovia tuo "hakanen". nimimerkillä kokemusta on !!
Jos bensatankin luukku jäätyy ja vieläpä itse aiheutettuna, eipä se auton vika ole! Kuumavesipussi oli yleinen korjauskeino huoltsikoilla 80-luvulla työskennellessäni.Ja jos neljä vuotta vanhaan autoon, vieläpä paljon sähköä kuluttavaan nykyautoon, ei ole ikinä vaihdettu akkua, tai hehkuja, on sekin jo ihme, sillä dieselissä hehkut ovat vähän kuin sytkätulpat bensakoneissa, kulutustavaraa. Siis autoja ei huolleta ja sitten vingutaan, kun ei toimi!
- ole normaalia
olette vinkujat? kirjoitti:
Jos bensatankin luukku jäätyy ja vieläpä itse aiheutettuna, eipä se auton vika ole! Kuumavesipussi oli yleinen korjauskeino huoltsikoilla 80-luvulla työskennellessäni.Ja jos neljä vuotta vanhaan autoon, vieläpä paljon sähköä kuluttavaan nykyautoon, ei ole ikinä vaihdettu akkua, tai hehkuja, on sekin jo ihme, sillä dieselissä hehkut ovat vähän kuin sytkätulpat bensakoneissa, kulutustavaraa. Siis autoja ei huolleta ja sitten vingutaan, kun ei toimi!
että hehkuja ja akkuja vaihdellaan 4 vuoden välein.
Toisaalta miksi niitä ei sitten voisi vaihtaa tarvittaessa huolloissa jo etukäteen jos niin paskoja osat on, ettei noi kotterot jää tuonne talvipakkaseen tunturiin kesken reissujen?
Vinkujat on ihan niitä "ei niiden tarvi, ALD:n asiakas" tyyppejä ja ihan reippaan ikäisiä, joista mainoksissakin mainitaan.
Kuukausiveloitukset juoksee joka kuukausi niin ei voisi vähempää kiinnostaa mikä sitä autoa vaivaa. Siitähän sitä työsuhdeautoissa maksetaan, että on toimiva pirssi alla JOKA PÄIVÄ. - Pakko
Kertoa. Itsellä tämä tapahtui juuri lapissa tänä talvena, ei auennut, ei sitten millään, dieseliä melko vähän tankissa. Onneksi löydettiin halli johon päästiin pariksi tunniksi, ei nimittäin meinannut aueta vaikka suli, jotenkin se kumminkin kimposi se kansi auki ja päästiin tankkaamaan. No, kansi ei kyllä enää kiinni sen jälkeen mennyt, itse olin myös pessyt auton jokin aika sitten. Etelään kun päästiin, niin korjaamolle. Vika löytyi, eli siellä sisällä on tanko, joka ohjaa tätä lukkomekanismia ja se oli irronnut, eli itse olisi ollut aika vaikea sitä myös korjata, joten jos sulla alkaa jatkossa reistaamaan, ei kyse ole enää voitelusta.
- Luonnostaan
Tollaisia vikoja. Tänä talvena olen käynyt lapissa 3 kertaa. Kovin pakkanen oli -28. Ei mitään ongelmia käynnistymisen, ovien tai minkään muunkaan suhteen. Passat TDI 1.9 ajettu 62 tuh. vm -08.
- tankin luukku auki
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3716.0
Tuossa vähän apuja jos tankin luukku ei aukea. Ei oo iso homma mutta yksi torx avain pitää olla mukana! :) - larelklk
Joo ei ole kyllä itselle tapahtunut, 01 passat löytyy omasta pihasta ja ei mitään ongelmia kovillakaan pakkasilla (yli 23) täälä susirajalla, käsijarrukin toimii niinku pitää, ja käynnistys toimii paremmin kuin veljen golffissa, jonka akku sano itsensä irti 29 asteen pakkasissa käynistyksen yheydessä.
- nevernomore
Itselläni oli vm. 2001 Passat. Auton vioista voisi kirjoittaa pienen ensyklopedian verran, mutta muun muassa kolmen oven ja takaluukun lukot ja mekanismit vaihdettiin. Joo, yksi meni takuuseen, nimittäin kuskin oven lukko. Nyt jälkeen se naurattaa, kun vastakkaiset ovet sidoin yhteen kahvoista narulla, että vapautui käsi ajamiseen. Kaksi muuta ovea ja takaluukun lukitus meni omasta pussista, eli oli vissiin taas kyse "kulutusosista". Ovet maksoi rapiat 300 egee kappale ja takaluukku 500 euroa. Mutta rehellisinä kaverreina VW-auton henkilöstö "luovutti vaihdetut osat auton haltijalle", niinkuin tekniikan maailman fraasikuuluu: Oli siinä sähköosaa, vipuvartta ja mikrokytkintä melkoinen muovipussillinen. Ei ihme jos maksoikin sen 500.
- Minimax2
Suurkiitos nimimerkille "Tankin luukku auki"!
Olimme tänään 4.1.2016 tulossa kotiin Helsingistä Raumalle (pakkasta n. 14 astetta). Olin jo mennessäni Helsinkiin suunnitellut tankkaavani paluumatkalla Salon ABC:lla ja kun paluumatkalla sinne sitten päästiin, niin ei luukku millään auennut. Oletin sen olevan jäässä ja koitin sulattaa sitä muovipussilla, jossa oli kuumaa vettä. Ei toivottua lopputulosta. Noh, tankissa oli vielä tavaraa, mutta ei ihan tarpeeksi kotiin asti. Ajettiin Turkuun Louhen parkkihalliin ja hain uudestaan kuumaa vettä pussiin. Noin tunnin lämmittelyn ja odottelun jälkeen oli uskottava, ettei lämmitys auta.
Googlasin ja löysin nimimerkin ""Tankin luukku auki" ohjeet.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3716.0
Onneksi yksi lapsistamme asuu Turussa ja häneltä löytyi tarvittava Torx-ruuvari.
Saimme tankin luukun auki ja pääsimme tankkaamaan.
Kotiin päästiin ja kiitos vielä kerran hyvästä vinkistä!
- Kiulutin
Minula töyodää avenis ja vikoja
- virtuaali_on_virtuaalia
Se vaan on silleen, että tarttis enste ostaa se Passat ja odotella sitten niitä vikoja.
- Ei-Huijattu
Paska passatin Volsulle tyypillisiä vikoja. Täys romuja. On se kumma kun tuomoisia paskoja ostetaan vaikka markkinoilla kunnolla valmistettuja autojakin on. Itsellä eräs hyvin tunnettu T:llä alkava merkki jolla ajellu 6 vuotta ja mitään ongelmia ei ilmennyt , ei myöskään sähköjarrussa eikä missään muussakaan yhtikäs mitään. Provonahan nämä kusetettavat tätä pitävät , niin uskomatonta heille on kunnolla toimiva auto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822