Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ponta delgada

matkakerttu

Olen menossa Ponta delgadaan maaliskuun puolivälissä .Voiko joku nimetä muutaman "hyvän"
paikallista ruokaa tarjoavan ravintolan(kohtuuhintaisen). Oppaiden suositukset eri kohteissa ovat poikkeusetta menneet pieleen !
Saako Azoreilta madeiran herkkuja, kuten espadaa ja estepadaa

5

1549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailija saa Ponta Delgadassa matkanjärjestäjältä ravintolakartan, johon on merkitty kaikki Ponta Delgadan keskustan ruokaravintolat. Niiden lisäksi kaupungissamme on runsaasti kahviloita, jotka tarjoavat yksinkertaisen lounaan.

      Ponta Delgadan keskustassa on paljon ravintoloita, jotka noudattava ns. perinteistä paikallista linjaa ruokatarjonnassaan. Niiden lisäksi on moderneja ravintoloita Solmar Avenida Centerissä (pieni kauppakeskus, rantakatu). Portas do Marissa (satamakeskus)ja Parque Atlanticossa (kauppakeskus). Varsinaisia turistiravintoloita Ponta Delgadassa ei ole, sillä matkailijoita käy sen verran vähän, että mikään ravintola ei elä edes suurimmaksi turistien jättämillä ansioilla.

      Kotisivuillani on luettelo ravintoloista, joissa olen joko itse käynyt tai joista olen saanut viestiä muilta kävijöiltä. Sivuillani olen myös kertonut portugalilaisesta ja azorilaisesta ravintolakulttuurista. Kotisivuni löytyvät näpäyttämällä nimimerkkiäni tai sen vieressä olevaa ikonia. Näin avautuu galleriasivuni, josta kotisivuilleni pääsee näpäyttämällä tervehdystäni "Aurinkoiset terveiset Azoreilta".

      Tämän sivun yläosassa on hakutoiminto (Hae), jota käyttämällä löytyvät kaikki aikaisemmat keskustelut ja vinkit aiheesta, tässä linkki joihinkin näistä keskusteluista http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&all_words=ravintola&some_words=&exclude_words=&conference=azorit&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=01&em=12&ey=2009&hpp=25

      Azoreilla kalastetaan sekä espadartea eli miekkakalaa että peixe de espada pretoa, musta huotrakalaa. Kumpikin valmistetaan yksinkertaisesti grillattuna. Tiedossani ei ole, että peixe de espadaa tarjottaisiin banaanin kanssa kuten Madeiralla, vaikka me täällä omat banaanimme kasvatammekin.

    • Haukkaturisti

      >Saako Azoreilta madeiran herkkuja, kuten espadaa ja estepadaa

      Edellinen kai on se musta syvänmeren kala ja jälkimmäinen lihavarras? Azoreilla en nähnyt kumpaakaan, mutta se ei tietenkään todista, etteikö niitä jossain tarjottaisi. Miekkakalaa oli kyllä listalla.

      • Peixe de espada, musta huotrakala, elää syvissä vesissä, keskimäärin tuhannessa metrissä. Sitä on tarjolla vähintään aika-ajoittain Ponta Delgadan ravintoloissa ja torihallissa, jossa sen kilohinta on 8-9 euroa. Hopeanväristä huotrakalaa saa kilon 2-3 eurolla.

        Varras on espetada ja siinä voidaan tarjotaan sekä lihaa että kalaa ja äyriäisiä (mm. katkarapuja, kalamareja, merikrottia).Liha- ja kala-äyriäisvarrasta on saatavana esim. Mariserrassa, kalamarvarrasta mm. Fernando Rápòtaxossa. Molemmat ravintolat sijaitsevat Ponta Delgadassa, Fernando Rápòtaxo keskustassa, Mariserra Praia das Milíciassa, noin 6 km Ponta Delgadan keskustasta itään.


    • Azorfani

      Tää ei ole ollenkaan paikallisruokaa,mutta en malta olla kehumatta keskustassa sijaitsevan italialaisen ravintolan lasagnea.Siis parempaa en ole eläissäni maistanut.

      • Olen lisännyt "suosituksestasi" Bella Italian ravintolalistalleni. Bella Italia sijaitsee piskuisella kujalla nimeltä Travessa dos Henriques katujen Rua dos Mercadores ja Rua da Misericordian välillä, pääkirkon, Igreja Matrizin välittömässä läheisyydessä.

        Italialaisesta ruoasta pitäville kerrottakoon, että Lagoassa Santa Cruzissa kirkon vieressä avattiin viime vuonna italialainen ravintola nimeltä Villa Chianti, osoitteessa Avenida Gaspar Frutuoso (kadulla ei ole numeroita). Ei henkilökohtaista kokemusta. Lagoaan on Ponta Delgadasta hyvät bussiyhteydet eikä taksikaan maksane 12-13 euroa enempää (matkaa on runsaat 10 km). Bussilta joutuu jonkun verran kävelemään.

        Ponta Delgadan Livramentossa (noin 7 km Ponta Delgadan keskustasta itään) on nuori portugalilaispariskunta avannut Azorien ensimmäisen japanilaisen ravintolan. Tästä minulla ei vielä ole omakohtaista kokemusta. Tarjonnee ainakin sushia, koska omistaja ja operoija on saanut koulusta alalla sekä Lontoossa että Japanissa. Tiedot ravintolan nimestä ja osoitteesta puuttuvat tässä vaiheessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe