Eli vanhempainvapaan loputtua haen kotihoidontukea, hoitorahaa ja mahdollisesti myös hoitolisää. Siinä otetaan huomioon myös minun yrittäjätuloni.? En kuitenkaan tee töitä kuten en äitiyslomallanikaan, vaan yritykseni "elää omaa elämäänsä" sijaiseni käsissä - jotain voittoa saattaa kuitenkin jäädä palkan maksujen jälkeen. Tarvitseeko minun kuitenkin täyttää yrittäjän tuloselvityslomake ja lähettää viimeisen tilikauden tuloslaskelma ja tase, vaikka kyseessä on äitiysraha-aikani vai ruksaanko vain hakemukseen "ei hoitolisässä huomioitavia tuloja" koska en tee töitä yrittäjänä. Äitiysrahakaudellakin täytin vain kuukausittain lomakkeen Kelaan, jossa vain kerroin etten ole ollut ko. aikana töissä.
Yrittäjä ja hoitolisä?
tarvitaanko yrittäjän tulos...
1
574
Vastaukset
- zhj<z
Jos firmasta ei ole sulle tuloa hoitovapaalla, ei lappuja tarvita. Käy huonosti myöhemmin, jos tuloja on kuitenkin verottajalle mennyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316