Floridaanko vaiko Puerto de Galinhakseen?

maailmalle tahtova

Matkaa suunnitellaan, mutta kun osaisi päättää mennäkkö USA:an vai Brasseihin? Mielessä on siintänyt myös Meksiko..Suositelkaa meille jotain, varhaisteinejä matkassa.

8

2823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1x2

      oon ite nyt 13v just tulin floridasta ja brasseissa oon käyny. Henkilökohtasesti tykkäsin enemmän floridasta, oli paljon nähtävää ja kateltavaa ja ihan lämminkin oli ni vähän kans ruskettus :D. oli kans paljon rantoja mis vois olla päivällä ja kivoi veneretkii mis näki rikkaiden taloi ja vois nähä delfiinei ja kaikkee :)

      brasilia oli ihan kiva paikka kans, mut ei ollu niin paljon menemistä.. vaiks siis tykkään enemmän rantalomista ku kaupunkilomast, ni menisin silti floridaan. brasseist on sanottu et siel on varkauksii ja siel kyl oli. iteltäni sillon vietiin kukkaro.

      • :))

        Osut samaan ikä luokkaan lastemme kanssa, joten todella paljon kiitoksia.. oliko mitään MUST juttua, mitä ei kannata ohittaa.. ja olitteko Miami beachilla ilmeisemmin?


    • bubishi

      Eipä ole kokemusta Floridasta, mutta suosittelen ehdottomasti Meksikoa ja ennenkaikkea kahta viikkoa Playa del Carmenissa ja jos vielä saat El Tucan-hotellista huoneiston, niin et voisi parempaa lomaa itsellesi ja perheellesi tarjota.
      El Tucan on parin korttelin päässä rannasta aivan kävelykadun päässä. Ei tarvitse välittää autoista ja koko iltaelämä on siinä askelen päässä. Pienehkö, intiimi hotelli. Viihtyisät, suuret huoneet. Meillä (3henkeä)oli käytössä kaksi makuuhuonetta, suuri oleskelutila, keittö, jossa saattoi kiehauttaa päiväkahvit tai lämmittää lähimarketista ostetut pullat tai kananpalat, iso parveke. Runsas aamiainen tarjoiltiin tien toisella puolen olevassa ravintolassa. Ei kaupungissa nähtävyyksiä ole, mutta sen rento fiilis ja ravintoloista kaikuvat mariachi-rytmit viehättivät.
      Kävimme Meksikossa joulukuun alussa, jolloin paikalliset juhlivat Guadalupen neitsyttä. Kävimme Play del Carmenin kirkossa seuraamassa tähän liittyviä seremonioita ja liikkuipa kaduilla myös tähän littyviä kulkueita.

      Play del Carmenin helmi on retkitarjonta; mykistävät Chichen Itzan -tai Tulumin - temppelialueet, Xcaretin luonnonpuisto, Cosumelin saari sekä Xel-Ha ovat ihan vieressä. En ole parempaa snorklauspaikkaa kokenut kuin Xel-Ha. Xcaretin-luonnonpuistossa tai paremminkin elämyspuistossa kävimme taksilla. Se on koko päivän kokemus. Huikeaa oli ajelehtia pitkin osittain kallioiden sisällä polveilevaa 600m jokea pitkin. Illalla siellä oli huikea historiaesitys jne. jne.

      Brasilian Porto De Galinhas oli OK. Jeeppi-safari ja capoera-tanssit sekä itse kylä olivat parasta.

      Palasimme juuri Venezuelasta (Isla Margarita) Los Rogues oli unohtumaton, mutta siis menkää Playa del Carmeniin - ette pety ja koette ehkä jotain Floridaa suurempaa!! Turvallinen, lämminhenkinen paikka!!

    • Matkalainen

      Matkailu avartaa aina muutakin kuin lompakkoa. Ja matkata pitää oman mielensä mukaan. Itse tykkään liikkua ns halpamaissa. Ei tarvitse laskea kolikoita ja voi elää "herroiksi". Brasiliassa on todella paljon nähtävää. Mutta jos haluaa katsella rikkaiden elämää, niin silloin Flodira on oikea paikka.

      • Mukavaa

        Olen käynyt perheeni kanssa molemmissa kohteissa. Lapset 13 ja 15v.

        Porto de Galinhas on kiva rantalomakohde, tunnelma kylässä ja rannoilla tosi rento. Mukavia retkiä ympäristöön kannattaa tehdä.

        Floridasta palasin juuri. Olimme pääasiassa Orlandon ja Keys saarten alueella. Myös Miamissa ja Naplesissa yön tai pari.
        Floridassa on enemmän tekemistä ja näkemistä lapsille ja nuorille. Orlandon seudulla kannattaa viipyä juuri niin kauan kuin aikoo viettää aikaa Disneyn tai Universalin puistoissa.
        Muuten Floridaa kannattaa kiertää autoillen, ja ottaa viimeinen lomaviikko levon kannalta Keys saarilla.

        Lapset pitivät tosipaljon molemmista lomista.
        Jos haluaa rennon rantaloman kivoine päivän retkineen, kannattaa mennä Brasiliaan. Jos virtaa riittää erilaisiin puistoihin ja haluaa koluta eri paikkoja autoillen, suosittelen Floridaa.


      • Matkalainen
        Mukavaa kirjoitti:

        Olen käynyt perheeni kanssa molemmissa kohteissa. Lapset 13 ja 15v.

        Porto de Galinhas on kiva rantalomakohde, tunnelma kylässä ja rannoilla tosi rento. Mukavia retkiä ympäristöön kannattaa tehdä.

        Floridasta palasin juuri. Olimme pääasiassa Orlandon ja Keys saarten alueella. Myös Miamissa ja Naplesissa yön tai pari.
        Floridassa on enemmän tekemistä ja näkemistä lapsille ja nuorille. Orlandon seudulla kannattaa viipyä juuri niin kauan kuin aikoo viettää aikaa Disneyn tai Universalin puistoissa.
        Muuten Floridaa kannattaa kiertää autoillen, ja ottaa viimeinen lomaviikko levon kannalta Keys saarilla.

        Lapset pitivät tosipaljon molemmista lomista.
        Jos haluaa rennon rantaloman kivoine päivän retkineen, kannattaa mennä Brasiliaan. Jos virtaa riittää erilaisiin puistoihin ja haluaa koluta eri paikkoja autoillen, suosittelen Floridaa.

        Matkustaminen on aina mukavaa niinkauan kun jalat ja pää kestää. Ja näkemisen arvoisia paikkoja on paljon. Nykyisin, kun haluan löhölomalle, menen HUA Hiniin. Siellä on mukavan rauhallista ja aina taatun hyvät ilmat. Ja ennen kaikkea; Huippuystävälliset ihmiset.


      • ytype
        Mukavaa kirjoitti:

        Olen käynyt perheeni kanssa molemmissa kohteissa. Lapset 13 ja 15v.

        Porto de Galinhas on kiva rantalomakohde, tunnelma kylässä ja rannoilla tosi rento. Mukavia retkiä ympäristöön kannattaa tehdä.

        Floridasta palasin juuri. Olimme pääasiassa Orlandon ja Keys saarten alueella. Myös Miamissa ja Naplesissa yön tai pari.
        Floridassa on enemmän tekemistä ja näkemistä lapsille ja nuorille. Orlandon seudulla kannattaa viipyä juuri niin kauan kuin aikoo viettää aikaa Disneyn tai Universalin puistoissa.
        Muuten Floridaa kannattaa kiertää autoillen, ja ottaa viimeinen lomaviikko levon kannalta Keys saarilla.

        Lapset pitivät tosipaljon molemmista lomista.
        Jos haluaa rennon rantaloman kivoine päivän retkineen, kannattaa mennä Brasiliaan. Jos virtaa riittää erilaisiin puistoihin ja haluaa koluta eri paikkoja autoillen, suosittelen Floridaa.

        Kävittekö kenties karibian risteilyllä? Oletteko niistä kuulleet minkäänlaista palautetta?:) Olemme lähdössä myöskin perheen kanssa ensi jouluna Floridaan, ja mietinkin minkälainen sää siellä silloin on? Jos haluaa nauttia myöskin auringosta ja rannasta(pidämme kuumasta ilmastosta) löytyykö keskitalvella Key westistä lämpöä?:)

        Olisin kiitollinen vastauksesta!

        -lomaa jo odotellessa


      • Loviisa
        ytype kirjoitti:

        Kävittekö kenties karibian risteilyllä? Oletteko niistä kuulleet minkäänlaista palautetta?:) Olemme lähdössä myöskin perheen kanssa ensi jouluna Floridaan, ja mietinkin minkälainen sää siellä silloin on? Jos haluaa nauttia myöskin auringosta ja rannasta(pidämme kuumasta ilmastosta) löytyykö keskitalvella Key westistä lämpöä?:)

        Olisin kiitollinen vastauksesta!

        -lomaa jo odotellessa

        Asun talvikuukausina Floridassa ja viime jouluna oli oikein hyvat ilmat.Yleensa taalla on sellaista Suomen kesaa 20-30 astetta paitsi ei ole satanut kuin lyhyita kuuroja ja niitakin tosi harvoin. (Yhtena paivana talla viikolla tosin satoi koko paivan, mutta se on ainut kerta)Muutama viileakin paiva saattaa olla valilla, silloin yleensa illat ovat viileat ja paivalla nafti 20. Paikalliset sanovat, etta tana vuonna on ollut poikkeuksellisen kylmaa, mutta itse olen ollut tyytyvainen ilmoihin. Tanaan lampotila on 27 celsiusta.

        Key West on yleensa lampimin paikka ja sielta pitaisi kylla loytya ihanan lamminta. Kun itse siella kavin, oli helteista. Muuten taalla on aina uimakelit siina mielessa, etta merivesi on aina tosi lamminta, siina voi olla vaikka kuinka kauan. Siis muuallakin kuin Key Westissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      110
      2227
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      121
      1659
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1162
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1090
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      998
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      918
    7. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      193
      887
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    9. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      826
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      53
      793
    Aihe