moi. osallistun minäkin keskusteluun.
olen ajatellut ostaa HESY.stä kissan tai kaksi.
alkuvalmistelut ovat menossa mm. verkotettu parveke, kiipeilypuun väsääminen, vessalaatikon sijoitus paikka yms.
no, minulla on myös koira, jo ehtoopuolella oleva, mutta elämänsä kunnossa.
olen sen koiran kanssa elänyt jo viimeiset 6v ja täysikasvuisena tuli meille.
tunsin edellisen perheen, ja siellä on ollut 3 kissaa koko tämän koiran olo aikana. joten koirani "tykkää" kissoista. ts. sietää niitä hyvin ja osaa väistää kynsiä.
joskus ollut hoidossa perheessä joissa kissoja.
kissat on huomannut että koirani on rauhallista laatua joten ovat tulleet puskemaan kaveria.
koirani ilme on "apua, toi tulee lähentelee".
joten ajattelin kissan sopivan myös minun perheeseen.
kissasta vielä,haluaisin löytää jo aikuisen kissan, nartun,tottunut koiriin,rauhallinen, sylikissa. saa nähdä onnistunko, vai onko vaatimukseni liian tarkat?? mielestäni ei.
ainakin saa olla aikuinen ja tottunut koiriin.
kovin arkakaan ei saa olla, koska perheeseeni kuuluu teini, jonka kavereita ravaa meillä jatkuvasti.
tässä on vaan minun ajatuksia ja toiveita.
jos joku haluaa vastailla/kirjoitella olisi kivaa.
tuleva kissaihminen.....?
4
280
Vastaukset
- suvi
Onneksi olkoon hienon päätöksen johdosta!!!kissa(t) pääsee varmasti hyvään kotiin ja on mukava kuulla että olet valmistautunut kunnolla!itelläni on kaksi kissaa.8 vuotias valkoinen mirri ja sen 7 vuotias mustavalkoinen "kakara".ovat minun elämän suuria valopilkkuja.niiden arvoa ei voi mitata millään.parhaat ystäväni:)koirasikin on varmasti iloinen kun saa kaverin.ihan hyvä että tiedät millaista kissaa haet.kertoo sinusta sen että olet varmasti vastuuntuntoinen kun haluat sellaisen kissan joka perheeseesi sopii parhaiten:)jos kuvailemaasi kissaa ei löydy kannattaa tietenkin sitten ottaa pentu.se oppii paremmin koiriin ja muihinkin asioihin.onnea uudelle kissanomistajalle ja hyvää talven jatkoa!
- kielo
kiitti kannustuksesta :)
en ole vielä niitä kissoja ottanut/ostanut, kun ajattelin että loma on joulun aikoihin pariviikkoa, niin sit on aikaa katsella miten lähtee sujumaan.
mielestäni parempi niin kuin töissä miettiä seuraavana pv kuka on raato kun kotiudun :))
varmaan mun kukat.....
jatkoja myös sinulle.
- Kissallinen
Mikäli HESY:stä ei löydy sopivaa kissaa, katso Apulan sivut, joilla annetaan/myydään kissoja. www.lemmikkipalstat.net/apula
Uskoisin, että sieltä löytyisi myös koiriin tottunut narttukissa, joka kaipaa kotia. - Tuleva kissanomistaja
En usko että sinulla on liian tarkat vaatimukset. Ainoa ongelma on ehkä tuo, että kissan pitää olla tottunut koiriin. Hesyssä olen muistaakseni nähnyt vain yhden maininnan muista eläimistä ja se oli kielteinen. Ehkä joistakin kissoista hoitajat osaavat kertoa enemmän? Mutta jos on löytökissa, niin eihän siitä tiedetä yhtä paljon kuin jos on tullut suoraan omistajalta.
Sen sijaan rauhallisia tai vilkkaita, sylikissoja tai oman tien kulkijoita, naaraita tai uroksia jne. siellä on ihan varmasti joka makuun. Reippaita pentuja ehkä vähän huonommin, koska niitä kysytään niin paljon.
Tuolla Apulassa on tietenkin se hyvä puoli, että sinne voi itse myös ilmoittautua lemmikin ottajaksi. Ja sieltä kissan saa suoraan omistajalta.
Minulla on myös koiraongelma ja siksi olen erityisesti askarrellut tämän koiraan tottumisen kanssa. Pentua en halua ottaa, koska se joutuisi olemaan niin paljon yksi. Tämänhetkinen ratkaisu on siis odotella, että koiravanhus pääsee koirien taivaaseen. Ellei siis jostain ilmaannu kahta hurmaavaa, seurallista aikuista tyttökaverusta, jotka olisivat tottuneet koiriin. Mutta kun minulla on huolena myös se, miten 13-vuotias koira tottuu kissoihin eikä vain toisinpäin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79904
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6855- 68851
- 57802
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152735