Hupia vähän

Taannoin oli juttua, miten voisi säästää.
Minäkin säästin.

Perjantaina oli imurointipäiväni ja huomasin imurin pussin olevan täynnä.
Kaapissa piti olla uusia, mutta ei ollutkaan.
Kauppaan en viitsinyt lähteä, joten otin sakset ja kävelin pussin kanssa roskikselle, leikkasin pussin pohjasauman auki ja pudistelin pussin tyhjäksi.
Sitten kotiin ompelukoneen ääreen ja sauma kiinni.
Hommaan meni varttitunti ja imuri toimi taas kuin uudella pussilla.
kaupassa totesin, että kolmen pussin paketti maksoi vähän alle 8€, joten tuntipalkaksi tuli yli 10€ verottomana.
Hyvä palkka eläkeläiselle.
Valitettavasti pusseja menee niin harvoin, etten voi säästää enempää.
Älkää kertoko tätä vaimolleni.
Hän ei ymmärrä kaikenlaista joopelointia.

10

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla tapaus oli sikäli erilainen etten löytänyt uutta sopivaa pussia kaupsta niin samoin tyhjensin pussin ja ilmastointiteipillä sauma kiini imuri kyllä lähti sitte melkopian kierrätykseen olihan se muutenkin liian vanha.
      Joopelointiin minäkin jouduin turvautumaan.

      • Minulla on Reino-tossut. Otin ne kerran mukaani kesäpaikkaan ja kun on mukavat jalassa, kävellä rapsuttelin sorateitäkin myöten pitkiä matkoja tossut jalassa. No nehän kulahti, vaahtomuovit tulivat näkyviin. Ei kun pohjaamaan, hankin tarvikkeet.
        Eipä ne pohjat ole kovin hyvin pysyneet kun alla on pehmeä, rosoinen pinta. Ainakin viisi kertaa olen liimaillut, kuluilla olisi jo saanut uudet tossut. Onhan nuo kolmisen vuotta jatkaneet tehtäväänsä ja liimailen niin kauan kunnes päälliset menee aivan topaleiksi. Voi mennä vuosia...


      • ynnämuu kirjoitti:

        Minulla on Reino-tossut. Otin ne kerran mukaani kesäpaikkaan ja kun on mukavat jalassa, kävellä rapsuttelin sorateitäkin myöten pitkiä matkoja tossut jalassa. No nehän kulahti, vaahtomuovit tulivat näkyviin. Ei kun pohjaamaan, hankin tarvikkeet.
        Eipä ne pohjat ole kovin hyvin pysyneet kun alla on pehmeä, rosoinen pinta. Ainakin viisi kertaa olen liimaillut, kuluilla olisi jo saanut uudet tossut. Onhan nuo kolmisen vuotta jatkaneet tehtäväänsä ja liimailen niin kauan kunnes päälliset menee aivan topaleiksi. Voi mennä vuosia...

        Tämän palstan herran tarkalla tuulella,,,,,
        Tämän mökin vaimoihmisenä olen joskus salaa huomannut samantyyppisen ilmiön.
        Ja on se jonkinlaisena reunailmoituksena sanottukin ,että pakko tehdä niin.
        Kas,kun kauppaan ei ole pitkä matka, nelipyöräinenkin on keksitty -mutta se lähtemisen vaikeus,,,
        Karvareuhka päähän ja ainakin Reinot olis pitänyt vaihtaa talvikenkiin kun on liukasta.
        Ettei olis kuperkeikalla alkanut pussinosto reissu.
        Mutta kun maailma ja sen kaikkeus on niin suuuri,
        siihen nähden tuo teko on aika pieni, olenkin katsonut järkeväksi olla puuttumatta siihen mitenkään suuremmin.
        Se oli uutta että sitä nimitetään joopeloinniksi.
        Tiesiköhän tuo imurin heiluttajakaan,,
        Pitääpi lähteä kysymään.
        Ennen oli sanonta että rahaton saa olla ; mutta ei neuvoton !
        Jos on molempia eipä naurata. silloin kai hymykin pitää laittaa sinne, mihin eräässä viihdeohjelmssa käsketään.


      • jolla kannan sen roskiin.
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Tämän palstan herran tarkalla tuulella,,,,,
        Tämän mökin vaimoihmisenä olen joskus salaa huomannut samantyyppisen ilmiön.
        Ja on se jonkinlaisena reunailmoituksena sanottukin ,että pakko tehdä niin.
        Kas,kun kauppaan ei ole pitkä matka, nelipyöräinenkin on keksitty -mutta se lähtemisen vaikeus,,,
        Karvareuhka päähän ja ainakin Reinot olis pitänyt vaihtaa talvikenkiin kun on liukasta.
        Ettei olis kuperkeikalla alkanut pussinosto reissu.
        Mutta kun maailma ja sen kaikkeus on niin suuuri,
        siihen nähden tuo teko on aika pieni, olenkin katsonut järkeväksi olla puuttumatta siihen mitenkään suuremmin.
        Se oli uutta että sitä nimitetään joopeloinniksi.
        Tiesiköhän tuo imurin heiluttajakaan,,
        Pitääpi lähteä kysymään.
        Ennen oli sanonta että rahaton saa olla ; mutta ei neuvoton !
        Jos on molempia eipä naurata. silloin kai hymykin pitää laittaa sinne, mihin eräässä viihdeohjelmssa käsketään.

        Ompelukonetta en saastuta sillä.


      • ompelumasiinan?
        jolla kannan sen roskiin. kirjoitti:

        Ompelukonetta en saastuta sillä.

        Kaikki ne liikkuvat pienet osaset,
        joiden pitää pelata just eikä melkein?

        Vaimosi sitten ihmettelee, kun ei ompelu onnistu.

        Kerro edes tempustasi!


    • pesin

      Minä nuorena miehenä pesin ja käänsin, no varmaan arvaat mitkä.

      • vastaavasta, mutta sellaisessa muodossa, että se oli kylän yhteinen.
        Kun siihen kovan käytön myötä tuli tietysti reikiä, niin kylän suutari paikkasi sen.
        Kun siinä alkoi olla paikka paikan päällä, niin kyläneuvoston kokous päätti ostaa uuden.
        Muuten meni hyvin, mutta kylän naiset vaativat se vanhan uudelleen käyttöön.


      • paksumpaa
        Jopel kirjoitti:

        vastaavasta, mutta sellaisessa muodossa, että se oli kylän yhteinen.
        Kun siihen kovan käytön myötä tuli tietysti reikiä, niin kylän suutari paikkasi sen.
        Kun siinä alkoi olla paikka paikan päällä, niin kyläneuvoston kokous päätti ostaa uuden.
        Muuten meni hyvin, mutta kylän naiset vaativat se vanhan uudelleen käyttöön.

        materiaalia.


    • katcat*

      Kyllä marketin pölypussit ovatkin hinnoissaan,mutta meillä käy ajoittain torilla pölypussikauppias, joka aina etukäteen lehdessä ilmoittaa tulostaan.

      Huomattavasti halvempia ovat ja pakkauksessa on 10 pussia.Tosin pussit ovat siitä ruskeasta paperista kun taas marketin pussit ovat valkoisesta kuitukankaasta tms., mutta hyviä ovat.
      Sama myyjä on aina kaikilla markkinoilla myyntikojuineen.

      En minä ole pussia kahteen kertaan käyttänyt, mutta välillä joutuu tarkistamaan kopeloimalla sen sisuksen, kun lasten pikku leegon osia tulee imuroitua pussiin.

    • !!!

      Olipa hyvä, kun ehdit varoittaa, että vaimollesi ei saa kertoa. Olin just meinata selvittää sun hyvää säästövinkkiä, mutta nyt se jää häneltä salaisuuden verhoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      311
      3591
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      263
      2046
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      98
      1435
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1343
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1299
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1187
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      1006
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe