vanha televisio

minäihte

Olis tuossa nurkassa vanha rikkinäinen televisio ja pesukone. Mihinkäs ne tiällä Jämsässä vois kuskata. Mustankorkeelle ja salmiselle on turhan pitkä matka, mutta ilmanhan ne ne ottais?

20

1183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vietävä

Jos Jämsäsän seudulla asut, niin Salmiselle pitää viedä, eikä mihinkään muualle. Ei saa viedä jätepisteisiin eikä pusikoihin.

• Salmiselle

Jos sulla ei ole tiloja säilyttää elektroniikkaromua, niin joudut viemään kapineet Salmiselle.

Kysyisimpä vaan, miksi ei ole olemassa Seppolan taajamassa paikkaa mihin voisi valvotusti elektroniikkaromun viedä?

Paikkoina voisi olla vaikka kaupungintalo tai tekninen varikko tai joku muu paikka, missä voidaan valvotusti tavaraa vastaanottaa.

Siis mistä löytyisi paikka elektoniikkaromulle Seppolan taajamassa?

PS. Valionkadun Avitukseen voi tavaraa viedä, mutta se maksaa "paljon", vaikka tavarasta on jo kierrätysmaksu maksettu.

• Kaatopaikka
        Salmiselle kirjoitti:

Jos sulla ei ole tiloja säilyttää elektroniikkaromua, niin joudut viemään kapineet Salmiselle.

Kysyisimpä vaan, miksi ei ole olemassa Seppolan taajamassa paikkaa mihin voisi valvotusti elektroniikkaromun viedä?

Paikkoina voisi olla vaikka kaupungintalo tai tekninen varikko tai joku muu paikka, missä voidaan valvotusti tavaraa vastaanottaa.

Siis mistä löytyisi paikka elektoniikkaromulle Seppolan taajamassa?

PS. Valionkadun Avitukseen voi tavaraa viedä, mutta se maksaa "paljon", vaikka tavarasta on jo kierrätysmaksu maksettu.

sieltä Seppolasta puuttuukin.

• paskaa haista
        Kaatopaikka kirjoitti:

sieltä Seppolasta puuttuukin.

Kun kevät kiirehtii, niin kiirehtii jätteet. Kun hanget aleniin niin löytyy kaikkea paskaa haja-asutus alueen pöntöistä ja pyttyjen vierestä...ja se on monopolin tuottamaa paskaa..

• väärin
        paskaa haista kirjoitti:

Kun kevät kiirehtii, niin kiirehtii jätteet. Kun hanget aleniin niin löytyy kaikkea paskaa haja-asutus alueen pöntöistä ja pyttyjen vierestä...ja se on monopolin tuottamaa paskaa..

"ja se on monopolin tuottamaa paskaa.. "

Se on yksinkertaisten typerysten jälkeensä jättämää paskaa. Jokainen tuottaa jätteitä ja jokaisen tulisi huolehtia niistä lakien ja säännösten mukaisella tavalla.

• Jäte-Joonas
      • minäihte

Kiitos vastanneille.
        Kummallista ympäristöajattelua kuljetuttaa tuollainen kierrätysjäte noinkin pitkiä matkoja. Jämsän keskustan alueella kuitenkin on huomattava määrä laitteita jotka rikkoontuvat ja vaatisivat pois kuljetusta. Hullua on ajattaa j-koskelle asti kun romua kuitenkin enempi tulee täältä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse kuljettaa moisia laitteita ja noin kauas vietäviä ei kehtaa naapurilla kuljetuttaa.

Kunta voisikin sijoittaa keräyspisteen vaikkapa juuri tuonne Valionkadun Avituksen pihaan. Sinnehän voi viedä vaikkapa tietokoneen veloituksetta, mutta näytöstä joutuu 12€ maksamaan. Jokuhan sieltä niitä elektroniikka romuja pois hakee.

• on tuottajavastuulla
        minäihte kirjoitti:

Kiitos vastanneille.
        Kummallista ympäristöajattelua kuljetuttaa tuollainen kierrätysjäte noinkin pitkiä matkoja. Jämsän keskustan alueella kuitenkin on huomattava määrä laitteita jotka rikkoontuvat ja vaatisivat pois kuljetusta. Hullua on ajattaa j-koskelle asti kun romua kuitenkin enempi tulee täältä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse kuljettaa moisia laitteita ja noin kauas vietäviä ei kehtaa naapurilla kuljetuttaa.

Kunta voisikin sijoittaa keräyspisteen vaikkapa juuri tuonne Valionkadun Avituksen pihaan. Sinnehän voi viedä vaikkapa tietokoneen veloituksetta, mutta näytöstä joutuu 12€ maksamaan. Jokuhan sieltä niitä elektroniikka romuja pois hakee.

eikä kunta päätä keräyspaikoista, vaan tuottajayhteisöt. Hyvä kun on saatu nämä olemassaolevatkin seutukunnalle. Taisivat olla tiukassa nämäkin.

• ????
        minäihte kirjoitti:

Kiitos vastanneille.

"Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse kuljettaa moisia laitteita ja noin kauas vietäviä ei kehtaa naapurilla kuljetuttaa. "

Jollakinhan ne pitäisi viedä siihen lähempänäkin olevaan paikkaan. (Sama on myös jätepisteiden ja pusikoiden kanssa). Monella on vaan semmoinen asenne, että viedään vaikka mihinkä muualle, mutta ei siihen paikkaan mihin sääntöjen mukaan pitäisi.

• minäihte
        ???? kirjoitti:

"Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse kuljettaa moisia laitteita ja noin kauas vietäviä ei kehtaa naapurilla kuljetuttaa. "

Jollakinhan ne pitäisi viedä siihen lähempänäkin olevaan paikkaan. (Sama on myös jätepisteiden ja pusikoiden kanssa). Monella on vaan semmoinen asenne, että viedään vaikka mihinkä muualle, mutta ei siihen paikkaan mihin sääntöjen mukaan pitäisi.

Kyllähän tuo naapuri auttaa, mutta ei kehtaa noin kauaksi pyytää lähteä ajelemaan kun hällä on varmasti muutakin tekemistä. Tulee se tyyriiksi taksilla lähteä romuja koskelle viemään.
        Mielellänihän minä ne oikeaan osoitteeseen veisin, mutta olkoot tuolla nurkassa. Kyllä ne joku sitten aikanaan pois hoitaa. En minä niitä mihinkään pusikkoon piilota, ole huoleti.

• Ihmejoku
        minäihte kirjoitti:

Kyllähän tuo naapuri auttaa, mutta ei kehtaa noin kauaksi pyytää lähteä ajelemaan kun hällä on varmasti muutakin tekemistä. Tulee se tyyriiksi taksilla lähteä romuja koskelle viemään.
        Mielellänihän minä ne oikeaan osoitteeseen veisin, mutta olkoot tuolla nurkassa. Kyllä ne joku sitten aikanaan pois hoitaa. En minä niitä mihinkään pusikkoon piilota, ole huoleti.

"mutta olkoot tuolla nurkassa. Kyllä ne joku sitten aikanaan pois hoitaa."

Ei niiden romujen pois hoitaminen kuulu "jokulle", vaan SINULLE. Kun olet jätettä tuottanut, niin sinun on huolehdittava myös ne asianmukaiseen paikkaan.

Kummallisen sitkeässä asuu suomalaisissa tämä haluttomuus vastata omista paskoistaan. Se näkyy jokaisessa roskakatoksessakin. Ei viitsitä lajitella jätteitä omiin laatikoihinsa ja sotketaan vielä niidenkin ihmisten aikaansaannokset, jotka jätteensä asianmukaisesti lajittelevat.

• taas.
        minäihte kirjoitti:

Kiitos vastanneille.

Jämsänkosken terveyskeskus on aivan Jämsän terveyskeskuksen vieressä. Vain pari hassua kilometriä. Siksi sitä ei tarvita. Mutta kun Seppolasta telkkarin romu kerran viidessä vuodessa pitäisi saada hoidettua oikein Jämsänkoskelle asti, matka on ylivoimaisen pitkä terveelle aikuiselle.

• minäihte
        Ihmejoku kirjoitti:

"mutta olkoot tuolla nurkassa. Kyllä ne joku sitten aikanaan pois hoitaa."

Ei niiden romujen pois hoitaminen kuulu "jokulle", vaan SINULLE. Kun olet jätettä tuottanut, niin sinun on huolehdittava myös ne asianmukaiseen paikkaan.

Kummallisen sitkeässä asuu suomalaisissa tämä haluttomuus vastata omista paskoistaan. Se näkyy jokaisessa roskakatoksessakin. Ei viitsitä lajitella jätteitä omiin laatikoihinsa ja sotketaan vielä niidenkin ihmisten aikaansaannokset, jotka jätteensä asianmukaisesti lajittelevat.

Elä huoli kyllä se perikunta ne sitten pois ja oikeaan osoitteeeseen hoitaa.

Minä kierrätän kaikki jätteeni ja laitan ne oikeisiin laatikoihin. En "hukkaa" jätteitäni luontoon tai naapureiden "hoidettavaksi." Polkupyörärrä tai potkukelkalla on ainakin minulle liian pitkä matka lähteä koskelle asti pesukonetta ja telkkaria kuljettamaan. Eläke taas on niin vaatimaton, ettei siitä riitä kuljetusyrittäjälle maksamaan kun pakollistenkin menojen hoitaminen nykyhinnoilla tekee tiukkaa.

Kiitos ja anteeksi jos sain niskavillasi pörrölle.

• lisää.
        minäihte kirjoitti:

Elä huoli kyllä se perikunta ne sitten pois ja oikeaan osoitteeeseen hoitaa.

Minä kierrätän kaikki jätteeni ja laitan ne oikeisiin laatikoihin. En "hukkaa" jätteitäni luontoon tai naapureiden "hoidettavaksi." Polkupyörärrä tai potkukelkalla on ainakin minulle liian pitkä matka lähteä koskelle asti pesukonetta ja telkkaria kuljettamaan. Eläke taas on niin vaatimaton, ettei siitä riitä kuljetusyrittäjälle maksamaan kun pakollistenkin menojen hoitaminen nykyhinnoilla tekee tiukkaa.

Kiitos ja anteeksi jos sain niskavillasi pörrölle.

Ajatellaan, että romun vastaanottopaikka olisi puolen kilometrin päässä kotoasi. Siis ihan lähellä kotiasi. Haluan nähdä kuinka kukaan pystyisi yksin kuljettamaan edes polkupyörän avulla astianpesukonetta tuota puolen kilometrin matkaa. Telkkarikin voisi olla vanhalle ihmiselle aikamoinen ponnistus.

Autoa siinä tarvitsisit joka tapauksessa. Mitä jos palstalla itkemisen sijaan soittelisit perikuntaasi ja tuttuja läpi.

• minäihte
        lisää. kirjoitti:

Ajatellaan, että romun vastaanottopaikka olisi puolen kilometrin päässä kotoasi. Siis ihan lähellä kotiasi. Haluan nähdä kuinka kukaan pystyisi yksin kuljettamaan edes polkupyörän avulla astianpesukonetta tuota puolen kilometrin matkaa. Telkkarikin voisi olla vanhalle ihmiselle aikamoinen ponnistus.

Autoa siinä tarvitsisit joka tapauksessa. Mitä jos palstalla itkemisen sijaan soittelisit perikuntaasi ja tuttuja läpi.

Jos se olisituossa kylän tuntumassa se piste mihin nuo romppeet voisi viedä kehtaisin naapurinmiestä pyytää ne sinne viemään, mutta ajamaan Jämsästä koskelle on liikaa, en kehtaa.

Minun perikuntalaisia ei asu ensimmäistäkään seutukunnalla, olen "junantuoma." Silloin kun he täällä poikkeavat on juhlapyhä ja paikat kiinni.

• pitäisi
        minäihte kirjoitti:

Jos se olisituossa kylän tuntumassa se piste mihin nuo romppeet voisi viedä kehtaisin naapurinmiestä pyytää ne sinne viemään, mutta ajamaan Jämsästä koskelle on liikaa, en kehtaa.

Minun perikuntalaisia ei asu ensimmäistäkään seutukunnalla, olen "junantuoma." Silloin kun he täällä poikkeavat on juhlapyhä ja paikat kiinni.

järjestää lähellesi romun keräyspaikka, koska sinä et kehtaa.

Taidan olla mennyt provoon...

• minäihte
        pitäisi kirjoitti:

järjestää lähellesi romun keräyspaikka, koska sinä et kehtaa.

Taidan olla mennyt provoon...

että minä olea Jämsän ainoa eläkeläinen jolla ei ole omaa autoa? mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että olisi hyvä asia jos täällä Jämsän keskustan tuntumassa olisi keräyspiste elektroniikka ja kylmälaiteromulle?

• Jäte-Joonas
        minäihte kirjoitti:

että minä olea Jämsän ainoa eläkeläinen jolla ei ole omaa autoa? mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että olisi hyvä asia jos täällä Jämsän keskustan tuntumassa olisi keräyspiste elektroniikka ja kylmälaiteromulle?

Kuluttaja maksaa SER-jätteestä uuden laitteen hinnassa laitteiden myyjille. Myyjien kuuluu järjestää keräys. Vaatikaamme kunnon palvelua! Huom! SER-jätteen keräys ei kuulu kaupungin tehtäviin. Se kuuluu ns. tuottajavastuun piiriin.

"Tuottajan on järjestettävä kerättävissä olevan sähkö- ja elektroniikkaromun erilliskeräys, tarvittava varastointi ja toimittaminen esikäsittelylaitokseen. Lisäksi on huolehdittava niin kattavan vastaanottopaikkojen verkoston järjestämisestä, että tuotteen viimeisellä haltijalla on koko maassa kohtuullinen mahdollisuus luovuttaa käytöstä poistettava tuote uudelleenkäyttöön, hyödynnettäväksi tai muuhun jätehuoltoon."

Keräyspisteiden vähyys on aikamoinen ongelma varsinkin energiansäästölamppujen kohdalla. Toisaalta vaaditaan säästämään energiaa, mutta SER-pisteitä on niin harvassa, että valtaosa ihmisistä rikkoo lakia ja pistää lamput sekajätteeseen. Sieltä elohopeat sitten valuvat ympäristöön.

• Jäte-Joonas
        Jäte-Joonas kirjoitti:

Kuluttaja maksaa SER-jätteestä uuden laitteen hinnassa laitteiden myyjille. Myyjien kuuluu järjestää keräys. Vaatikaamme kunnon palvelua! Huom! SER-jätteen keräys ei kuulu kaupungin tehtäviin. Se kuuluu ns. tuottajavastuun piiriin.

"Tuottajan on järjestettävä kerättävissä olevan sähkö- ja elektroniikkaromun erilliskeräys, tarvittava varastointi ja toimittaminen esikäsittelylaitokseen. Lisäksi on huolehdittava niin kattavan vastaanottopaikkojen verkoston järjestämisestä, että tuotteen viimeisellä haltijalla on koko maassa kohtuullinen mahdollisuus luovuttaa käytöstä poistettava tuote uudelleenkäyttöön, hyödynnettäväksi tai muuhun jätehuoltoon."

Keräyspisteiden vähyys on aikamoinen ongelma varsinkin energiansäästölamppujen kohdalla. Toisaalta vaaditaan säästämään energiaa, mutta SER-pisteitä on niin harvassa, että valtaosa ihmisistä rikkoo lakia ja pistää lamput sekajätteeseen. Sieltä elohopeat sitten valuvat ympäristöön.

http://www.serty.fi/fi/kuukauden-kysymys/

• Jämsän taajamasta

lyhin matka. Riippuu missä asut. Myös Hallissa ja Längelmäellä on SER vastaanotto. Ilmaiseksi otetaan vastaan, kunhan jaksat roudata ne sinne. Ei niitä kukaan sulta kotoa tule noutamaan ja kun kyytiin otat, niin luulisi romujen kulkevan perille järjestettyyn paikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe