ei viihry missäänään muualla päin suomes.
On se nähty.
Ne kaipaa aina sitä avaruutta ympärillens.
Ja omaa heimuansa.
Varsinkaan varsinais suomes ja eteläs yleensä. niillon yksinäänen olo
kun ei saa kavereita,
Siks kun puhutahan suoraan eikä
kieroolemalla,kautta rantain.
Pohojanmaalla kun voi kyläänkin mennä
tosta vaan,eikä tartte sopia kahta viikkoa
aikaasemmin.
Ja sopiiko sittekään.
Poikkeuksiakin on,mutta ne onkin
juuriltansa pohjalaisia.
Pohjammaalta kotoosin
4
4268
Vastaukset
- kyllä siellä avaruures
hyvä olo on. Aamulla ku on ensin virret veisattu ja kaikki punikit haukuttu, nii alakaa päivän "työt" Otetahan pankkikirjat esille ja katotahan kuinka palio on Eu antanu taas korvauksia. Sitte ruvetahan lähtemähä kaupoille uurella Volvolla tai Mersulla. Akat taas lähtöö lottapiireihin melekein uurella Toyotalla.
Ei oo heleppoo lapsillakkaa ku joutuu taas nousemahan taksihin kouluhun mentäes. Ku on kaupoilla käyty ja lottapiiris juorut juoruttu, nii sitte taas uunipankolle makkailemmaa.
On tää nii raskasta ku taivas on korkeella ja levveellä. Ei täs muuten pärjäis ku virren veisuulla ja kepun kannatuksella. - Flikka
..kotoosin pohojanmaalta.asunu turuus 30v muuttasin vieläkin taakaasi jos olisi maharollista.
- tottuuko ikänä
totta on,ei taho tottua näihin varsinais-suomalaasiin.
Ne on oma rotunsa. - emmäsua
tottuuko ikänä kirjoitti:
totta on,ei taho tottua näihin varsinais-suomalaasiin.
Ne on oma rotunsa.oon paljasjalkaanen stadin friidu.
mutta kun mä muutin tänne vantahalle
en enää tahtonu sietää savon viäntäjiä
vaan aloin oma-alottellisesti puhumahan
pohojanmaan murtehella.
se riitti että esivahemmat on sieltä kotoosin.
ny ne savolaiset kuunteloo ku mä avaan suuni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2645269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204271- 604231
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363657- 513650
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413455Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv312803Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232576
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435