Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

opinnäytetyö

pihalla_tilastoista

Hei!
Olen tekemässä opinnäytettä asiakastyytyväisyydestä ja olin pohtinut, että käyttäisin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää eli tekisin kyselylomakkeen. Millä menetelmällä voin analysoida noita tuloksia sitten? Noi SPSS-jutut vaikuttaa tosi vaikeille.. Ketkä vaan vähänkin ymmärrätte näitä niin valaiskaa toki. Olen kyllä aiemmin käyttänyt ohjelmaa, mutta en ymmärrä, että millä menetelmällä minun tulisi tätä tehdä.
Onko kyseessä kokonaistutkimus, jos lähetän kyselylomakkeen yrityksen kaikille asiakkaille (mutta vain osa toki vastaa siihen)?
Olen katsellut muiden tekemiä opinnäytetöitä, eikä siellä ole kukaan tästä aiheesta tehnyt muuta kuin helppoja diagrammeja aina kustakin asiasta. Esim. Kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat leipomon henkilökuntaan? 1 erittäin tyytyväisiä, 2 melko tyytyväisiä, 3 hieman tyytyväisiä 4 tyytymättömiä. Ja tuosta ovat vain esittäneet, että kuinka moni oli valinnut kunkin kohdan. Eihän tämän kaltaisessa opinnäytteessä siis välttämättä tarvita SPSS-ohjelman käyttöä, vai kuinka?

2

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tason

      Auttaisi varmaan vastaamista, jos kertoisit minkä tason opinnäytetyöstä on kyse.

      Tekstisi perusteella veikkaisin, että ammattikoulun opinnäytteestä. Tuskin ammattikoulussa vaaditaan mitään syvällisiä tilastollisia analyysejä, jos niitä ei edes opeteta.

    • tein näin

      mulla oli kans opinnäytetyössä asiakastyytyväisyystutkimus ja mulla oli aineistoa noin sata kappaletta, vastauksia siis. Analysoin ne Excelillä. Tein sillä ne pylväät sun muut. Laski vaan kuinka moni oli vastannut näin ja näin ja siitä sitten vaan pylvään tekoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe