black&tan tipsut harvassa?

.......

olemme poikaystäväni kanssa hankkimassa kevään tai kesän aikana tipsua, ja olemme mieltyneet black&tan väritykseen. Olen selaillut kenneleiden sivuja ja tulevia pentueita, ja ihmettelen miksi tummat tipsut ovat niin harvassa? Vai onko vaan sattumaa ettei nyt ole sen värisiä pentuja tulossa..?
Ei sillä värillä tosin loppujen lopuksi niin väliä ole, kunhan vaan saamme sen oman ihanan tipsun kun olemme siitä jo niin kauan haaveilleet. :) mutta olisi kuitenkin kiva kuulla jos on tietoa tummista pentueista tms. :)

6

2197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee ensin

      Hei, soittelin kasvattajille ja en myöskään onnistunut saamaan black and tan väristä narttutipsua. Nyt kannattaisi soitella kasvattajille ja kysellä pentuesuunnitelmista ja tehdä varaus. Tosin joudut odottamaan, mutta jos kesäksi onnistuisit saamaan.

      • Daimie

        me hankimme keväällä 2008 black&tan-värisen tipsun. en tiedä johtuiko väristä mutta hinta oli sitä korkeampaa hintaluokkaa tiibetinspanieleissa. Linkitän osoitteen kasvattajan kotisivuille, etusivulla taitaakin olla kuva meidän ihanaisemme sisaresta... eli osoite on http://kennel.exalted.googlepages.com/kennelexalted.
        kuulemma tämän värityksen tiibetinspanielit ovat harvassa mutta kasvattajalta kannattaa kysellä milloin on teetättämässä seuraavia pentuja, jos teetättää:D


      • Varokaa
        Daimie kirjoitti:

        me hankimme keväällä 2008 black&tan-värisen tipsun. en tiedä johtuiko väristä mutta hinta oli sitä korkeampaa hintaluokkaa tiibetinspanieleissa. Linkitän osoitteen kasvattajan kotisivuille, etusivulla taitaakin olla kuva meidän ihanaisemme sisaresta... eli osoite on http://kennel.exalted.googlepages.com/kennelexalted.
        kuulemma tämän värityksen tiibetinspanielit ovat harvassa mutta kasvattajalta kannattaa kysellä milloin on teetättämässä seuraavia pentuja, jos teetättää:D

        Tuolla black&tan-kennelissä pentueilla on 25-30 % sukusiitosprosentit eli korkeimmat, mitä kenelläkään. Siellä tytär astutetaan isällä tai velipuolella, koska kukaan ei myy sinne enää tipsuja tai astuta heidä koiriaan.

        Tuollaisilla sisäsiitoksella saa tipsustakin sairaan.


      • Tipsun omistaja
        Varokaa kirjoitti:

        Tuolla black&tan-kennelissä pentueilla on 25-30 % sukusiitosprosentit eli korkeimmat, mitä kenelläkään. Siellä tytär astutetaan isällä tai velipuolella, koska kukaan ei myy sinne enää tipsuja tai astuta heidä koiriaan.

        Tuollaisilla sisäsiitoksella saa tipsustakin sairaan.

        Kävinpä mäkin vilkaisemassa KoiraNetistä noita ton kennelin tipsujen sukusiitosprosenttia ja korkeat näytti olevan kaikilla... En kyllä tosta kennelistä lähtis pentua hankkimaan.


    • tibbelina

      En hankkisi koiraa vain sukusiitos prosentin perusteella.Terveys on aina ekana.Ompahan kuuluisa ulkomuototuomarin omistama Lecibsin kennelikin antanut Exalted kennelin nartuille ja kasvateille uroksiaan.Eli onkohan tuossa ajateltu sukusiitosprosentteja ollenkaan.Hah..

      • sukusiitosta

        Huomaisitko katsoa vuosilukuja?(1980-luvulla) ja silloiset sukusiitokset olivatkin tosi pieniä verrattuina myöhempiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe