kiusaaminen

becco

Miksi steinerkoulussa ei haluta puuttua kiusaamiseen?
Ei opettaja, rehtori, ei kouluterveydenhoitaja?
Kiusattu joutuu lähtemään, kiusaajat jäävät vaille sanktioita. Ikäänkuin kiusaaminen olisi hyväkystty luonnonlaki? Kasvatusmalli?
Vaikka kysymyksessä on vakavaa henkistä sekä fyysistä väkivaltaa.
Kukaan ei halua puuttua asiaan.

5

719

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karppikala

Näin se menee. KOkemusta on!
      Olisikohan steinerkoulu jotenkin ajastaan jäljessä?
      Ehkä heidän "kirjoituksissaan" lukee jotenkin näin: jos oppilailla tulee ongelmia keskenään, älä puutu liiaksi, yritä ohjata oikeaan suuntaan jos lapsi ei ymmärrä asiaa ei ole sinun tehtäväsi enää tehdä mitään, anna karman vaikuttaa, kaikki tapahtuu niinkuin on tarkoitettu. Sielut vain kamppailevat keskenäisiä vanhoja tilejään selviksi.

Kun kuvittelet itsesi kauemmaksi aikaan jolloin ei ollut lakeja fyysisestä ja henkisestä väkivallasta - - - - - juuri sitähän se on!!!!!!

Kaikkea tapahtuu - eikä se ole meidän käsissämme, ajattelevat steinerkoulun opettajat?
      Näin olen kokenut steinerkoulun aktiivisuuden kiusaamiseen, väkivaltaan ja häiriökäyttäytymiseen. Voidaan esittää kiinnostunutta ja aktiivista, mutta todellisuudessa mitään ei tapahdu!!!!!!

• Entinen oppilas

Steinerkoulussa katsottiin aivan liikaa läpi kiusaamista, eikä siihen puututtu. Edes fyysiseen väkivaltaan ei puututtu asian vaatimalla tavalla. Steinerin okkultistiset opit siitä, miten vanhojen sielujen välisiin ristiriitoihin ei saa puuttua olivat steinerkoulussa arkipäivää. Erityisluokkia ei ollut, mutta sen sijaan tavallisesta koulusta siirtyi erityisluokalle joutumassa olevia lapsia sekoittamaan pakkaa entisestään. Oppilaissa oli paljon ns. häirikkömateriaalia, jota sitten hoidettiin eurytmialla ja muilla uskomushoidoilla.

En voi suositella steinerkoulua kenellekään, enkä epäröi myöntää, että steinerkoulu oli todellinen pettymys.

• ExSteiner

Ne väittävät. Muiden (opettajien)ei kuulemma pitäisi sekaantua liiemmin kiusaamiseen, sillä kokemukset lasten entissistä elämistä korjaavat vain kesken jääneitä juttujaan... Jos luet vähän enemmän näitä juttuja (tälläkin palstalla) tulet törmäämään tähän.
      Itse en kylläkään hyväksy sellaista alkuunkaan, vaan se on peteltyä vastuun pakenemista, jolle ei modernissa yhteiskunnassa löydy sijaa.

• Steinerlaisten äiti

Olen ollut tyytyväinen kouluun, jossa lapseni ovat. Myös kiusaamiset hoidettiin hyvin usean vuoden ajan. Oma lapsenikin joutui usein puhutteluun, johon osallistui opettajan lisäksi myös kiusattu ja molempien lasten vanhemmat. Joka kerran keskustelu auttoi, eikä samojen kanssa enää ollut kädenvääntöä. Muutama tällainen keskustelu ja lapseni ei enää edes moisiin tilanteisiin joutunut.
      Sitten luokalle tuli uusi oppilas, joka oli erotettu erittäin sopimattoman käytöksen vuoksi edellisestä koulusta ja oli muutenkin mieleltään sairas. Ottipa sitten lapseni silmätikukseen ja se alkoi vaikuttaa lapseni koulunkäyntiin. Asiasta keskustelin opettajan kanssa tuloksetta ja lopulta suositeltiin, että lapseni vaihtaisi koulua.
      Ensi syksynä sitten näkee, miten asiat alkaa sujua. Ellei tämä uusin oppilas sitten lopulta kohdista väkivaltaista käytöstään muihinkin, kuin oppilaisiin ja saa kenkää myös tuosta koulusta. Melkeinpä toivon sitä. Raivarit, kuristaminen, lyöminen, räkiminen, huonekalujen heitteleminen jne. ei riitä erottamiseen ainakaan silloin, jos ne kohdistuvat "vain" luokkatovereihin. Pitäähän tätä väkuvaltaista lasta ymmärtää, kun on sairas ja jo kerran erotettu yhdestä koulusta...! :(

• kai ex st-vanhempi

Olen selaillut näitä keskusteluja ja sydämeni pamppailee. Neljäsluokkalaiseni on paljon puhunut koulun vaihdosta. Häntä kiusataan henkisesti... ja sitten kait syyllistetään. Hän "haluaa" vaieta siitä mitä tapahtuu. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta kavereita ei tunnu oikein olevan.
        Nyt on kutsuttu koolle palaveri. Muiden jatkuvasta yllytyksestä on suostunut painimaan ja kai voittanut. Ja on siten syypää kaikkeen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      305
      1195
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      71
      845
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      783
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      663
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      652
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      41
      646
    7. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      596
    8. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      49
      565
    9. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      535
    10. 45
      527
    11. 32
      511
    12. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      505
    13. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      34
      504
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      78
      463
    15. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      437
    16. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      432
    17. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      19
      427
    18. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      426
    19. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      401
    20. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      26
      384
    Aihe