suomen löytötavarapalvelu

yhteistyössä

finnairin löytötavaroiden yhteistyökumppanista on löytynyt MOT ohjelman mukaan hyvin paljon väärinkäytöksiä ja lobbausta.
Kuinka valtiollinen kunniiallinen yhtiö voi olla mukana tällaisessa toimessa???

19

2653

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luettuani

      nykyisen toimintamallin löytötavaroista finnairin ja toimijan nettisivuilta. Se on ollut ja kuuluukin poliisin toimintaan ja tulee kansalaiselle olla veroeuroin kustannettua toimintaa.

      Nyt se monopolisoitu jollekin yksityiselle firmalle järkyttävään hintaan, jonka maksaa asiakas itse.

      • haaa

        Mutta mitäs v#"tua te unohdatte tavaroitanne joka paikkaa? Miksi kaikkien pitäisi maksaa siitä että pölkkypäät unohtelee pipojaan ja muita tavaroitaan ympäriinsä, ihan oikein että joka unohtaa/hukkaa niin maksaa siitä jos sen haluaa takaisin!


      • mari vaan
        haaa kirjoitti:

        Mutta mitäs v#"tua te unohdatte tavaroitanne joka paikkaa? Miksi kaikkien pitäisi maksaa siitä että pölkkypäät unohtelee pipojaan ja muita tavaroitaan ympäriinsä, ihan oikein että joka unohtaa/hukkaa niin maksaa siitä jos sen haluaa takaisin!

        Sinä sitä jaksat joka paikassa hahatella.Mutta halvathan ne on hullun huvit,totta se on!


      • verorahoilla
        mari vaan kirjoitti:

        Sinä sitä jaksat joka paikassa hahatella.Mutta halvathan ne on hullun huvit,totta se on!

        Näinhän se kuuluukin mennä, kuka tavaransa hukkaa kantaa siitä itse vastuun (ja mahdolliset kustannukset) Ei kaikkea voi muilla maksattaa. Ehkä oppiii pitämään jatkossa parempaa huolta omaisuudestaan.


      • älykääpiö oikella asiallako
        haaa kirjoitti:

        Mutta mitäs v#"tua te unohdatte tavaroitanne joka paikkaa? Miksi kaikkien pitäisi maksaa siitä että pölkkypäät unohtelee pipojaan ja muita tavaroitaan ympäriinsä, ihan oikein että joka unohtaa/hukkaa niin maksaa siitä jos sen haluaa takaisin!

        kun et tuon parempaa keksi niin pitäisikö kaltaisillesi perustaa tenavapalsta tänne?


      • kimpaantuminen?
        älykääpiö oikella asiallako kirjoitti:

        kun et tuon parempaa keksi niin pitäisikö kaltaisillesi perustaa tenavapalsta tänne?

        Tarvinnut ilmeisesti soitella joskus löytötavarapalvelun maksullisiin tiedusteluihin..?


    • varmasti häviää

      kaikki tavara mitä koneeseen unohtuu,pari kertaa finnairin koneeseen unohtunut tavara eikä mistään löydy? hallelujaa ,hyvää tuntuu yhteistyö olevan

      • Kameron

        "kaikki tavara mitä koneeseen unohtuu,pari kertaa finnairin koneeseen unohtunut tavara eikä mistään löydy? hallelujaa ,hyvää tuntuu yhteistyö olevan"

        Onko muilta jäänyt tavaraa koneeseen? Itseltäni jäi kamera penkin verkkotaskuun (Älkää kysykö miten onnistuin). Tiedustelin infotiskiltä. Töykeää neitiä infotiskillä ei kiinnostanut, lykkäsi löytötavarapalvelun kortin käteen ja kehotti käymään mäkelänkadulla. Soittelin pari-kolme kertaa. Close but no cigar.

        Kyselin Finnairin asiakaspalautteesta että kirjaavatko löydettyjä tavaroita mihinkään ennen löytötavarankerääjälle luovuttamista. Ensimmäinen vastaus oli ympäripyöreä selvitys käsimatkatavaroiden vastuukysymyksistä ilman selvää vastausta omistamani tavaran liikkeiden kirjaamisesta. Olisi, perkele, pitänyt älytä sanoa kamerassa ehkä olevan pommin.

        Oma moka, olen asennoitunut menetykseen, en haikaile korvausten perään koska en sellaiseen ole edes omasta mielestäni oikeutettu. Eikä varmasti ole viimeinen tavara joka hukkuu.

        Kuitenkin, kaikessa epämääräisyydessään haluaisin saada löytötavarapalvelusta selkoa. MOT:n jutussa olevat vihjeet eivät ole mitenkään mairittelevia.

        Toivon alalle kilpailua.


      • Kokeile tuolta
        Kameron kirjoitti:

        "kaikki tavara mitä koneeseen unohtuu,pari kertaa finnairin koneeseen unohtunut tavara eikä mistään löydy? hallelujaa ,hyvää tuntuu yhteistyö olevan"

        Onko muilta jäänyt tavaraa koneeseen? Itseltäni jäi kamera penkin verkkotaskuun (Älkää kysykö miten onnistuin). Tiedustelin infotiskiltä. Töykeää neitiä infotiskillä ei kiinnostanut, lykkäsi löytötavarapalvelun kortin käteen ja kehotti käymään mäkelänkadulla. Soittelin pari-kolme kertaa. Close but no cigar.

        Kyselin Finnairin asiakaspalautteesta että kirjaavatko löydettyjä tavaroita mihinkään ennen löytötavarankerääjälle luovuttamista. Ensimmäinen vastaus oli ympäripyöreä selvitys käsimatkatavaroiden vastuukysymyksistä ilman selvää vastausta omistamani tavaran liikkeiden kirjaamisesta. Olisi, perkele, pitänyt älytä sanoa kamerassa ehkä olevan pommin.

        Oma moka, olen asennoitunut menetykseen, en haikaile korvausten perään koska en sellaiseen ole edes omasta mielestäni oikeutettu. Eikä varmasti ole viimeinen tavara joka hukkuu.

        Kuitenkin, kaikessa epämääräisyydessään haluaisin saada löytötavarapalvelusta selkoa. MOT:n jutussa olevat vihjeet eivät ole mitenkään mairittelevia.

        Toivon alalle kilpailua.

        Ilmais palvelu jos esineet hukassa.


      • ja vastuu omista mokista
        Kokeile tuolta kirjoitti:

        Ilmais palvelu jos esineet hukassa.

        En ymmärrä tätä narisemista että ei oltaisi valmiita maksamaan hukkaamasi tavaran takaisin toimittamisesta. Jos itse jätän tavarani esimerkiksi linja-autoon, ja se tuottaa toiselle töitä; se siivotaan, pakataan, kuljetetaan löytötavaratoimistoon, jossa ihmiset työkseen vastaavat kyselyihin ja palauttavat ihmisille heidän omaisuuttaan, maksan tästä työstä mielelläni sen muutaman euron, jo periaatteen takia. Tietenkään tavarasta ei saa kiskoa järjesttömästi rahaa, ilmeisesti helsingin löytötavarapalvelun kohdalla näin on toimittu? en ole nähnyt tuota MOT ohjelmaa, mitä siinä sitten puhuttiin?


      • välillä hukkaat
        Kameron kirjoitti:

        "kaikki tavara mitä koneeseen unohtuu,pari kertaa finnairin koneeseen unohtunut tavara eikä mistään löydy? hallelujaa ,hyvää tuntuu yhteistyö olevan"

        Onko muilta jäänyt tavaraa koneeseen? Itseltäni jäi kamera penkin verkkotaskuun (Älkää kysykö miten onnistuin). Tiedustelin infotiskiltä. Töykeää neitiä infotiskillä ei kiinnostanut, lykkäsi löytötavarapalvelun kortin käteen ja kehotti käymään mäkelänkadulla. Soittelin pari-kolme kertaa. Close but no cigar.

        Kyselin Finnairin asiakaspalautteesta että kirjaavatko löydettyjä tavaroita mihinkään ennen löytötavarankerääjälle luovuttamista. Ensimmäinen vastaus oli ympäripyöreä selvitys käsimatkatavaroiden vastuukysymyksistä ilman selvää vastausta omistamani tavaran liikkeiden kirjaamisesta. Olisi, perkele, pitänyt älytä sanoa kamerassa ehkä olevan pommin.

        Oma moka, olen asennoitunut menetykseen, en haikaile korvausten perään koska en sellaiseen ole edes omasta mielestäni oikeutettu. Eikä varmasti ole viimeinen tavara joka hukkuu.

        Kuitenkin, kaikessa epämääräisyydessään haluaisin saada löytötavarapalvelusta selkoa. MOT:n jutussa olevat vihjeet eivät ole mitenkään mairittelevia.

        Toivon alalle kilpailua.

        Kuulemani mukaan, jos olet matkalla Helsinkiin, niin tavarasi viedään Helsingin löytötavarapalveluun... mutta jos olet ollut matkalla esim Rhodokselle, voi tavarasi olla Rhodoksen paikallisessa löytötavaratoimistossa.


      • Puhallettu 60 sekunnissa
        Kameron kirjoitti:

        "kaikki tavara mitä koneeseen unohtuu,pari kertaa finnairin koneeseen unohtunut tavara eikä mistään löydy? hallelujaa ,hyvää tuntuu yhteistyö olevan"

        Onko muilta jäänyt tavaraa koneeseen? Itseltäni jäi kamera penkin verkkotaskuun (Älkää kysykö miten onnistuin). Tiedustelin infotiskiltä. Töykeää neitiä infotiskillä ei kiinnostanut, lykkäsi löytötavarapalvelun kortin käteen ja kehotti käymään mäkelänkadulla. Soittelin pari-kolme kertaa. Close but no cigar.

        Kyselin Finnairin asiakaspalautteesta että kirjaavatko löydettyjä tavaroita mihinkään ennen löytötavarankerääjälle luovuttamista. Ensimmäinen vastaus oli ympäripyöreä selvitys käsimatkatavaroiden vastuukysymyksistä ilman selvää vastausta omistamani tavaran liikkeiden kirjaamisesta. Olisi, perkele, pitänyt älytä sanoa kamerassa ehkä olevan pommin.

        Oma moka, olen asennoitunut menetykseen, en haikaile korvausten perään koska en sellaiseen ole edes omasta mielestäni oikeutettu. Eikä varmasti ole viimeinen tavara joka hukkuu.

        Kuitenkin, kaikessa epämääräisyydessään haluaisin saada löytötavarapalvelusta selkoa. MOT:n jutussa olevat vihjeet eivät ole mitenkään mairittelevia.

        Toivon alalle kilpailua.

        Täysin vastaava kokemus.

        Koneeseen unohtui 1,5 vuotiaan takki, eikä sitä saanut minuuttia myöhemmin enään takaisin millään. Suomen Löytötavarapalvelun kortti käteen ja soitto maksulliseen (1,67€/min pvm) puhelimeen (viisi kertaa puolentoista viikon aikana) jonka jälkeen puhelu (Löytötavarapalvelun ohjeistuksella) Finnairin asiakaspalveluun (3,12 €/vastattu puhelu pvm) josta Finnairin asiakaspalautetoimistoon... Tulos - takkia ei löydy.

        On se kumma miten takki häviää minuutissa!

        Ja selvennykseksi - olisin ollut valmis maksamaan takin löytämisestä.

        Go - Finnair - Go!


      • vähänkään
        Puhallettu 60 sekunnissa kirjoitti:

        Täysin vastaava kokemus.

        Koneeseen unohtui 1,5 vuotiaan takki, eikä sitä saanut minuuttia myöhemmin enään takaisin millään. Suomen Löytötavarapalvelun kortti käteen ja soitto maksulliseen (1,67€/min pvm) puhelimeen (viisi kertaa puolentoista viikon aikana) jonka jälkeen puhelu (Löytötavarapalvelun ohjeistuksella) Finnairin asiakaspalveluun (3,12 €/vastattu puhelu pvm) josta Finnairin asiakaspalautetoimistoon... Tulos - takkia ei löydy.

        On se kumma miten takki häviää minuutissa!

        Ja selvennykseksi - olisin ollut valmis maksamaan takin löytämisestä.

        Go - Finnair - Go!

        arvokkaampi tavara menee suoraan siivoojien taskuun. Sitten ihmispoloiset joutuvat soittelemaan pitkin ja poikin näihin maksullisiin numeroihin turhaan. Sairasta touhua. Nim. kokemusta on.


      • g.unnar
        Puhallettu 60 sekunnissa kirjoitti:

        Täysin vastaava kokemus.

        Koneeseen unohtui 1,5 vuotiaan takki, eikä sitä saanut minuuttia myöhemmin enään takaisin millään. Suomen Löytötavarapalvelun kortti käteen ja soitto maksulliseen (1,67€/min pvm) puhelimeen (viisi kertaa puolentoista viikon aikana) jonka jälkeen puhelu (Löytötavarapalvelun ohjeistuksella) Finnairin asiakaspalveluun (3,12 €/vastattu puhelu pvm) josta Finnairin asiakaspalautetoimistoon... Tulos - takkia ei löydy.

        On se kumma miten takki häviää minuutissa!

        Ja selvennykseksi - olisin ollut valmis maksamaan takin löytämisestä.

        Go - Finnair - Go!

        "On se kumma miten takki häviää minuutissa!"

        Käännyit siis kannoillasi ympäri hakemaan ja takki oli minuutissa hävinnyt? Silloinhan sen on vienyt joku kanssamatkustajistasi! Koska myöhemmässä vaiheessa koneisiin ei juoksentele edes kenttävirkailijat, saati että sinne matkustajia päästettäisiin.


    • ...

      Yksityinen löytötavarapalvelu voisi sinänsä olla hyväkin ajatus, mutta nykyinen toimintamalli muistuttaa erehdyttävässä määrin lähinnä rahastusautomaattia.

      Pitäisiköhän ottaa jatkossa jotain romua mukaan lentokoneeseen ja "unohtaa" se sinne. Vanhoja kännyköitä, vanhentuneita avainnippuja jne.?

      • ...ota vaan!

        Joo, kyl se kannattaa.


    • This_sucks

      Takki unohtui Finnairin koneeseen. Tein siitä ohjeiden mukaisesti maksullisen tiedustelun Suomen löytötavarapalveluun. En koskaan saanut vastausta. En siis edes viestiä siitä, ettei takkini olisi löytynyt. Mielestäni maksulliseen kyselyyn olisi kohtuullista saada edes vastaus. Laitoin ko. firmalle kirjallisen palautteen asiasta. En saanut siihenkään koskaan vastausta. Maksoin siis tyhjästä. Takin hankintahintaan asti olisin ollut valmis palautuksesta maksamaan.

      Löytötavarahomman pyörittäminen toisen firman toimesta on ihan ok. Omista virheistään maksaminenkin on ok. Mutta nykyisellä tavalla toteutettu business sucks.

      • AY.ukko

        Siihen nähden, miten paljon Finnairilla on nykyään erilaisia huonoja puolia samoilla reiteillä kilpaileviin yhtiöihin verrattuna, menee yhtiöllä kohtuullisen hyvin. Pienillä keinoilla, jotka eivät edes juuri maksa mitään, menisi vielä paremmin.


    • 1matkustaja

      Lähetin äsken itse Finnairille palautteen, jossa pyysin heitä vaatimaan ko. firmalta joko kyselymaksun poistamista tai palveluntarjoajan vaihtajaa.

      Lähettäkää muutkin vastaavaa viestiä sekä Finnairille että muille firmoille, jotka ovat tehneet ulkoistuksen tälle firmalle. Suomen Löytötavarapalveluille valittaminen ei auta mitään, mutta kun tuonne ulkoistaneet firmat saavat tarpeeksi negatiivista palautetta, he toimivat tuohon suuntaan ja heillä on sanavalta siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe