Juu, no tuossa otsikossa näkyy se, mitä tässä nyt funtsaan ihan perisuomalais-kansalaisena. Aihe jota jo koko Demokraattisen Suomen Opetusministeriökin, minun lisäkseni(!) mietiskelee sormi suussa. On siis, että onko koululla arvokkuutta toisiinsa verrattuna. Esim. onko juuri "minun" kouluni paras, ja että mitkä ovat bestimmät tms. ... kuten voisi kysyä.
Tietenkin on nämä parhaimmat eli Ressu, Kallio ja SYK ... jaah... joista arvoisa Media (terveisin vain Suomi24-mediaaniselle palvelimelle :P)puhuttaa kansalaisiaansa.
Mutta kysymys, niin narsisti kuin olenkin, on se, että onko MINUN kouluni hyvä? Mainitsen, että se on Porkkalan lukio, pk-seudusta lännenpään: Tammisaarempaan näin niin kuin sanoen. Onko? Mainitakseni vielä niin sen sijoitus ns. ranking-listalla ulotttuu 450 skolesta 200 sisäpuolelle. Puhumattakaan, että koulussani kirjoitetaan korkeampia arvosanoja yo-kirjoituksissa kuin normaalisti. Mutta, mutta...
Kuten sanoin: mikä on hyvä? Mikä on huono, esim. onko minun kouluni hyvä?
Terveisin,
Koulujen eroihin ja luokkaeroihin perehtynyt lukiolainen, jonka oppi-isänä palvelee Carl Marx. Myös Max Weber ja Karl Popper.
Lukion "maineikkuus"
10
899
Vastaukset
- Hui-hai!
onko koulusi "hyvä" vai "huono". Pääasia on se, minkälaiset paperit itse saat. Itse kävin kotikaupunkini varmaankin "huonointa" lukiota ja kirjoitin L:n paperit ja hyvin olen pärjännyt senkin jälkeen, kukaan ei ole opiskelemaan mennessä / töitä hakiessa huomautellut huonosta lukiostani!!
- Opiskelijapoju
Maineikkaassa lukiossa on huonosti menestyviä oppilaita, ja arvioinneissa huonosti menestyvässä lukiossa on tosi hyviä oppilaita. Itsestä se on kiinni, ja on mahdollista että pienessä ja vähämaineisemmassa lukiossa hyvin menestyvät oppilaat saavat tavallaan erikoishuomiota ja pärjäävät siksi paremmin.
Ja mitä se koulun maineikkuus sitten on. Luin juuri lehdestä, että ymmärtääkseni aika pieni Ylistaron lukio oli saanut eurooppalaisen kielenopetuksen laatuleiman monipuolisesta ja innovatiivisesta kielten opettamisesta. Kiinnosti sen verran että piti oikein katsoa missä sellainen paikka on (näköjään Etelä-Pohjanmaalla). Mainettahan se on tällainenkin.
- Hulvattomat Vulvat
Ilmeisesti ainakin sinun koulusi on huono, koska ilmoitat oppi-isiksesi Marxin, Weberin ja Popperin. Kammottava yhdistelmä kaikin puolin, mikä ainakin kertoo humanistis-yhteiskuntatieteellisen opetuksen heikosta tasosta.
Se on muuten Karl Marx eikä Carl Marx.- 'Karlisi' vastaa
TURPA KII SIE HAUKKIJA ! NIMITTÄIN: Karl kirjoitetaan Carl (huom!) alunperin. Tajusitko?
Siis suomalaisittain se on kyllä kylläkin niin kuin plaaplaa sanoen: Karl. Mutta minäpä käytän sen oikeata nimeä ihan alkuperäisyyden vuoksi; koska kunnioitan (respect) häntä.
Vaikka "Omena ei kauas puusta putoa", kuten yhdessä hänen elämän kirjoissaansa ajatellaan hänen töistäänsä suhteessa tulokseen: kommunismi, mitä hän suurimmalla osallaansa vaikutti Leniniin ja itä-maihin...
Nietczhestä nihilismista ja yli-ihmisestä puhumattakkaan! Esim. "Se mikä ei tapa, vahvistaa minua"
No tiedätkös mikäs oli tämän sinun "Kaarlisi" lempinimi? Jos tiedät kyseisen, vedän haukkuma-sanani takaisin.
Terveisin,
lukiolainen joka keräilee omenoita juuren läheltä, kuitenkaan alistumasta, koskettamatta itse juureen. - Ärsyttävän kiinnostunut
'Karlisi' vastaa kirjoitti:
TURPA KII SIE HAUKKIJA ! NIMITTÄIN: Karl kirjoitetaan Carl (huom!) alunperin. Tajusitko?
Siis suomalaisittain se on kyllä kylläkin niin kuin plaaplaa sanoen: Karl. Mutta minäpä käytän sen oikeata nimeä ihan alkuperäisyyden vuoksi; koska kunnioitan (respect) häntä.
Vaikka "Omena ei kauas puusta putoa", kuten yhdessä hänen elämän kirjoissaansa ajatellaan hänen töistäänsä suhteessa tulokseen: kommunismi, mitä hän suurimmalla osallaansa vaikutti Leniniin ja itä-maihin...
Nietczhestä nihilismista ja yli-ihmisestä puhumattakkaan! Esim. "Se mikä ei tapa, vahvistaa minua"
No tiedätkös mikäs oli tämän sinun "Kaarlisi" lempinimi? Jos tiedät kyseisen, vedän haukkuma-sanani takaisin.
Terveisin,
lukiolainen joka keräilee omenoita juuren läheltä, kuitenkaan alistumasta, koskettamatta itse juureen.kirjoitetaanko marxin nimi alunperin ceellä? Mistä sen olet lukenut? Kiinnostaisi tietää, koska kaikki lähteet joita olen käyttänyt tuntevat vain Karl Marxin...
- justjoo
jaahas. vai et kirjoittaja taitaa olla luontoarakastava-antiglobalistimarxisti, joka koittaa provosoivalla kirjoitustyylillään saada porukkaa hereille. yhden kirjan tai korkeintaan kaksi hän on saattanut lukea tuota marxia ja nietzchenkin tuntemus on tainnut jäädä lukion filosofian kurssin tietoihin. niillä kirjan ulkoaopetelluilla siteerauksilla pyritään sitten pätemään ja saamaan ihmisiä "hereille" ja tajuamaan kuinka hirvittävä tämä maailma mukamas on. markkinataloutta tulisi vieroksua kuin ruttoa (sillä sehän vähentää hyvinvoinnin entropiaa, jos näin voisi sanoa) ja pitäisi tavoitella kommunismia sellaisenaan kuin marx sen keksi (venäjällä sovellettiin mukamas vääristettyä marxismia, "stalinismia" joka oli jo alkuun tuhoon tuomittu). julkista hallintoa kirjoittaja halveksii, sillä hän haluaa olla nimenomaan itsenäinen yksilö eikä osa suurta massaa (jonka ansiosta on, ironista kyllä, että mies on epäsuorasti päässyt marxin tekstejä lukemaan). meidän antikapitalistimme ei voi sietää ihmisten välinpitämättömyyttä ja luontaista vallan- ja rahanhimoa: pyritään elämässä vaan keräämään itselle mahdollisimman paljon krediittejä, jotka sinäällään ovat arvottomia sillä ne eivät kirjoittajan mukaan mittaa ihmisen saatika luonnon hyvinvointia lainkaan.
nojatuolitalous- ja yhteiskuntastrategikot voisivat minun puolestani koittaa saada sinänsä naiivit (vaikkakin pohjimmiltaan hyväntahtoiset) ajatuksensa julki, sen sijaan että ilmoittelevat "copy-paste" tietojaan tälläiselle keskustelupalstalle tai kavereilleen.
Terveisin,
Globalisaation ja markkinatalouden kannattaja ja suuri ystävä. - ???
Kumpi lukio on parempi?
Lukio johon tullaan keskimäärin ysin keskiarvolla ja se sijoittuu rankinglistalla sijalle 100 vai lukio johon tullaan keskemäärin keskiarvolla 5 ja se sijoittuu rankinglistalla sijalle 150. Eiköhän tuossa jälkimmäisessä lukiossa tehdä parempaa työtä, vaikka listasijoitus ei ole niin hyvä.- yksi vain.
No niin no joo, mutta...
Itse olen lukiolainen, ja itse kouluun menin seiskapuolikan keskiarvolla.
Sinne vaadittiin 7 (tai parempi) tokari, sitä alemmat pois. Sinne ei päässyt kuin vain 108 kpl:ta, joista minä olin yksi. Näistä valituista... joita koulussani on, kirjoittaa ne valtakunnallisti parempia yo-arvosanoja.
Koulun maine perustuu tuohon, ja se on pk-seudulla.
Terveisin,
surkea oppilas kuulokojeineen, rilleineen ja sairauksineen, joka kum-min-kin taistelee läpi lukion. Vaikka mikä olisi... kunniansa silti aiokoo säilyttää. - joku
tuli tuosta mieleen mitä vanha lukion rehtori joskus sanoi puheessansa:
"ei se ole mitään että tehdään 9:n keskiarvolla tulleista kuuden ällän ylioppilaita. mutta se että tehdään 6:n keskiarvolla tulleista edes ylioppilaita niin se on jo kovan työn takana" - sdafsfad
joku kirjoitti:
tuli tuosta mieleen mitä vanha lukion rehtori joskus sanoi puheessansa:
"ei se ole mitään että tehdään 9:n keskiarvolla tulleista kuuden ällän ylioppilaita. mutta se että tehdään 6:n keskiarvolla tulleista edes ylioppilaita niin se on jo kovan työn takana"jos hyvään kouluun menee parhaat niin eiköhän se ole paras lukio. eli sinänsä toi ranking pitää täysin paikkansa. toisaalta opetukseltaan paras lukio voi olla täysin joku muu, aivan kuten sanoit "se että tehdään 6:n keskiarvolla tulleista edes ylioppilaita niin se on jo kovan työn takana".
ite oon sykistä, joka on tosiaan huipulla. mut hauska juttu on et norssi tai ranskalainen koulu (en muista kumpi) oli top 4:ssä noissa rankingeissa ja kaikenlisäks 1. sil listalla jossa otetaan huomioon se keskiarvoraja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057