OIKEASTI halpoja lentoja??

anzguh

Onko kyseessä vaan jotain urbaanilegendoja, kun kaverit on lentäneet eurolla saksasta suomeen tai päinvastoin? Tai edes parilla kympillä? Mistä näitä oikein revitään?

Olen menossa Berliiniin n. kuukuauden päästä, mutta kaikki "halpalennot" on satasen luokkaa, pelkkä meno siis. Onko vinkkejä mistä kannattaisi varata lento, kun Helsinki-Berliini välillä niitä luulisi olevan enemmänkin, ja lisäksi pystyn aika hyvin joustamaan lähtöpäivästä?

12

2597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuilla

      Tampereelta pääsee Ryanairilla halvalla, me kävimme Lontoossa 52 euroa veroineen edestakaisin :)

    • AAAAAAHALPAAA

      www.edreams.com Lontooseen lento (catwick) abööt 30-40€. lennot catwickista eteenpäin saat 4x halvemmalla kun suomesta. Pieni vaiva suuri säästö. Esim jos matkustaa jenkkeihin tai muualle pitemmälle, säästää kuukauden ruokarahat. etc plääplää. Siitä vaan etsimää

    • huomenna!

      Huomenna tulee taas myyntiin lentoja Saksan Bremeniin 75%:lla alennuksella (Ryanair, maalis-huuhtikuulle), todennäk. kokonaishintaan 10 euroa tai alle. Bremenista voi päästä halvalla Hampuriin tai edullisesti junalla Berliiniin. Kokeile vaikka näin.

    • eurolla!!

      Me päästiin jouluna toiseen suuntaan eurolla Air Berlinillä.. Mä olin ihan varma että joku vika netissä (syyskuussa varasin) on kun matkan hinta oli niin halpa, tarkistin vielä uudelleen ja totta se oli; 50 euroa edes-takaisin suorana ja siinä oli jo kaikki polttoainekulut ym..
      Mä olin käynyt niitä aina silloin tällöin bongaamassa, mutta silloin satuin just oikeaan aikaan sinne sivustolle. Mähän varasin sen reissun heti! ja oli muuten ihan hyvä lentoyhtiö tuo Air Berlin..
      Kai niitä lentoja täytyy katella paljon etukäteen niin voi saada tuohon hintaan.. tuossa oli joku suositellut Tampere-Bremen lentoa ryairllä.. Mutta niihin täytyy aina muistaa laskea hintaa se lisä joka tulee sitten Bremen-Berliini välistä ja onko Tampereelle pitempi/vaikeampi mennä kuin Hesan kentälle?? Niihin voi mennä yllätävästi aikaa ja kuluja, jotka mahdollisesti olisi kuittaantunut suoralla lennolla joka maksaa pari kymppiä enemmän.. Mutta hauskaa matkaa Berliiniin, se on todellakin menemisen arvoinen kaupunki.. =)

      • enemmän

        Helsinkiin meno maksaa minulle paljon enemmän kuin lähempänä olevalle Tampereen kentälle. Ihmettelen vain kun joku tamperelainen kertoo lentäneensä Vantaalta vaikka olisi tarjolla paljon edullisempia lentoja kotikentältä, sitä ei aina muisteta.

        Se joka suositteli Bremenin lennot arvasi väärin. Tänään ne maksaa alk. 21 euroa / suunta. On kuitenkin tarjolla Riika kokonaishintaan vajaat 4 euroa (norm. 15). Ohimennen vain.


      • veloitetaanko matkatavaroista

        Berliiniin valitettavasti ei löydy matkoja yhtä halvalla kuin muualle Saksaan - tai varattava kohtuuttoman varhain.
        Muistakaa aina laskea matkatavaroiden hinnat - esim. näin Ryanair ei aina niin halpa.
        Itse haluan myös laatua. Käytän Lufthansan tarjouksia. Esim. kävimme juuri Munchenissä 98 euroa - ruoka, juomaa niin paljon haluaa, matkatavarat ja loistava palvelu tähän hintaan.
        Lufthansallakin osa tarjouksista saattaa toimia niin että ovat vain tietyn osan päivästä näkyvillä - ei vilkkaimpana myyntiaikana.Eli hintoja kannattaa seurailla tiiviisti.Sama koskee useita hotelliketjuja - tuli Pariisin osalta säästettyä mukava summa varatessani oikeaan vuorokauden aikaan.


    • anzguh

      Tosiaankin, Bremeniin näyttäis Ryanairilla pääsevän parilla kympillä! Laskeskelin kuitenkin, että junalla sieltä vielä Berliiniin, niin loppujen lopuksi saa maksaa matkasta enemmän :P

      Mutta mitenkäs nuo äkkilähdöt? En oo koskaan henk.koht. mennyt, eli miten niiden kans käytännössä toimitaan? Mennäänkö kentälle palloileen ja ahdisteleen jotain virkailijaa, vai näkyykö peruutuspaikkoja suoraan netissä tms.? :)

      • miten laskee

        > Laskeskelin kuitenkin, että junalla sieltä vielä Berliiniin, niin loppujen lopuksi saa maksaa matkasta enemmän

        Me matkustetaan Bremenistä Berliniin ns. Schönes Wochenende junalipulla. Meitä on neljä, mutta saa sillä matkustaa jopa viisi. Se maksaa 37 euroa, voimassa on yli 24 tuntia. Junamatkan hinnaksi tulee alle 10 euroa matkustajaa kohti.


      • rantalomille

        Mä olen ainakin ymmärtänyt että nuo äkkilähdöt on pääasiassa rantalomille ym, ei reittilennoille.. Mutta en ole varma. Ainakin matkatoimistojen sivuilla olevat äkkilähdöt on lähinnä lomapakettimatkoja..


      • kuten nimikin sanoo
        miten laskee kirjoitti:

        > Laskeskelin kuitenkin, että junalla sieltä vielä Berliiniin, niin loppujen lopuksi saa maksaa matkasta enemmän

        Me matkustetaan Bremenistä Berliniin ns. Schönes Wochenende junalipulla. Meitä on neljä, mutta saa sillä matkustaa jopa viisi. Se maksaa 37 euroa, voimassa on yli 24 tuntia. Junamatkan hinnaksi tulee alle 10 euroa matkustajaa kohti.

        on voimassa viikonloppuisin! Taitaa voimassa olo alkaa jo perjantai-iltana/yönä, en muista, kun en oo tarttenut pitkään aikaan. Saksassa ns. normaalit junaliput eivät ole sen halvempia kuin Suomessakaan, joten junamatkat tulevat nopeasti kalliiksi. Niihin pätee vähän sama kuin lentolippuihin, mitä aikaisemmin ostat, sen halvemmalla saat.

        Ite oon nyt kahesti lentänyt Air Baltikilla Riikan kautta. Lennot on olleet Hki-Riika-Hampuri ees taks n. 160€. Air Baltic lentää myös Berliiniin. Näihin ei kuulu ruokailuja, mut koneessa voi ostaa pientä purtavaa ja juotavaa.


    • hyvissä ajoin

      Kyllä edullisia lentoja saa jos ne hyvissä ajoin buukkaa.Juuri ostin lennon marras-joulukuulle menopaluun 59,-€.valitettavasti ei enää nopealla aikavälillä saa edullisia lentoja kun Blue1 ei lennä enää suoraan Berliiniin.

    • Usein käynyt

      Matkustin joulukuussa lentäen Helsingistä Berliiniin ja takaisin Air berlinillä. Lennot 58,- euroa yhteensä veroineen.

      Ensi toukokuussa saman yhtiön koneella lennot Hampuriin ja takaisin. Myös 58,- euroa.

      Nämä täytyy vaan varata hyvissä ajoin etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe