Osaako kukaan vastata, että kannattaako ostaa kyseinen suihke? Mihin tuota suihkautetaan? Minulla on tällä hetkellä käytössä vesipullo, mutta hankala käyttää kun ei mahdu taskuun! Minulla on kovin vihainen koira, joka hyökkää ihmisiä kohti!
Vesipullo on myös hyvä, mutta keksiikö kukaan, mikä vettä sisältävä laite mahtuisi taskuun?
Pet Corrector?
12
6162
Vastaukset
- ...
...tai jokin esim. korvienpuhditusainetta sisältänyt pullo mahtuu taskuun.
Mieti kumminkin muita keinoja. Koira on ahdistunut, se näyttää sen agressiivisuudella. Ei ole mitään järkeä lisätä koiran ahdistusta tilanteessa. Vesipullo toimisi, jos koira kokisi sen palkkiona, leikkinä, miellyttävänä asiana, joka siirtää sen huomion pois ahdistavasta tilanteesta. Jos koiraa on tarkoitus rangaista vesisuihkeella, lisäät vain tilanteiden pelottavuutta koiralle.- nämä muut keinot
Eli kehotan kanssa miettimään muita keinoja. Monet käyttää nakkeja tai muuta viemään huomion stressaavasta tilanteesta.
Erityisesti jos koira on nuori, noin vuoden ikäinen, niin se on murrosiässä ja silloin kyse on nuoruuden epävarmuudesta. Helpommin ehkä hallittavissa nakeilla.
Sitten tietysti vanhanaikainen "management by perkele", jossa otat koiran tiukasti vierelle, "karjaiset": kauniisti ohi perkele nyt. Ja pidät huolen että on ja pysyy rinnallasi kunnes ohitus suoritettu. Tämän jälkeen kehut(oli aihetta tai ei). Myöhemmin sitä aihetta varmasti löytyykin.
Mutta jos nyt väkisin haluat vesilinjaa jatkaa niin sellainen sitruunan muotoinen sitruunamehupullo on kätevän kokoinen taskussa. - kysymyss
nämä muut keinot kirjoitti:
Eli kehotan kanssa miettimään muita keinoja. Monet käyttää nakkeja tai muuta viemään huomion stressaavasta tilanteesta.
Erityisesti jos koira on nuori, noin vuoden ikäinen, niin se on murrosiässä ja silloin kyse on nuoruuden epävarmuudesta. Helpommin ehkä hallittavissa nakeilla.
Sitten tietysti vanhanaikainen "management by perkele", jossa otat koiran tiukasti vierelle, "karjaiset": kauniisti ohi perkele nyt. Ja pidät huolen että on ja pysyy rinnallasi kunnes ohitus suoritettu. Tämän jälkeen kehut(oli aihetta tai ei). Myöhemmin sitä aihetta varmasti löytyykin.
Mutta jos nyt väkisin haluat vesilinjaa jatkaa niin sellainen sitruunan muotoinen sitruunamehupullo on kätevän kokoinen taskussa.Hei, Kiitos vastauksista. Tuo kiroaminen on kyllä ihan hyvä juttu ja kokeiltu on, mutta saan ohikulkijoilta tappavia katseita ja sanovat ettei noin koiraa kouluteta!! Niin, ettäs mitä siihen sitten tuumaan?
Pitääpäs tuo sitruunapullo testata...siis vedellä täytettynä. - lol............
Mutta jos nyt väkisin haluat vesilinjaa jatkaa niin sellainen sitruunan muotoinen sitruunamehupullo on kätevän kokoinen taskussa.teistä kukaan ei tiedä koirista mitään
- oikeesti.
lol............ kirjoitti:
teistä kukaan ei tiedä koirista mitään
onx sul näes jotai sellast tiatoo mitä meil ei ol?
koirist nääs....lol - koirankouluttaja____
lol............ kirjoitti:
teistä kukaan ei tiedä koirista mitään
>teistä kukaan ei tiedä koirista mitään
Veit sanat suustani... ROFLMAO
Ei näitä jaksa... - _-_jooh_-_
Mutta jos nyt väkisin haluat vesilinjaa jatkaa niin sellainen sitruunan muotoinen sitruunamehupullo on kätevän kokoinen taskussa.Just. Ei tullut mieleen, että aloittaja on "saattanut" kokeilla jotain muutakin kuin suihkimista ennen kuin tähän on tultu? Koira voi - yllätys yllätys - olla täysin piittaamaton herkuista! Jopa niin, kuten omani, on muuten kyllä ahne ja herkut maistuvat ulkonakin, mutta hienosti se on jo oppinut että lenkillä kun makupalapussi kaivetaan esille, tuleekin reaktio: "Missä - MISSÄ!!!! Krääh, KRÄÄH!" Pari herkkua saattaa ottaa, mutta jo etsii mihin päin pian räyhätään. Ja joo-o, on tietenkin kokeiltu palkata muutenkin, kuin toisten koirien tullessa vastaan. Samoin vierelle ottaminen ja seuraamisesta, katsekontaktin ottamisesta kehuminen aiheuttaa saman "Missä se ON!!!" -reaktion. Olen usein pilannut hyvin alkaneen ohituksen kehumalla hyvästä käytöksestä. Tästä kaikesta voisi päätellä, että hihna löysällä kylmän viileästi ohitus olisi paras, vaan ei. Joskus harvoin voi onnistua, etenkin jos välimatkaa on useampi metri, mutta toisen koiran ei tarvitse kuin inahtaa niin sota on taas syttynyt. Nyt viimeajat ollut epätoivoisessa käytössä nuo makupalat ja se karjuntalinja. Huutaminen auttaa kaikkein parhaiten, mutta on myös antanut minulle epäilemättä kivan maineen lähiympäristön koiranomistajien keskuudessa. Eikä se huutaminenkaan ole ongelmaa poistanut, kunhan nyt koirani sattuu tietämään, mitä EI!!!!! tarkoittaa. Kolinapurkkia haluaisin kokeilla, mutta siitähän se riemu kukkahattutätien keskuudessa syntyisikin, kun alkaisin heittelemään koiraa tavaroilla. Heidän mielestään kun jo pelkkä koulutusyritelmäni opettaa koira käyttäytymään kunnolla millä tavalla hyvänsä lähentelee eläinrääkkäystä - onhan koirani pieni ja söpö. Ei se HAITTAA, vaikka se rätkyttää ja puree! Terve... seuraavaksi lähtee kokeiluun Pet Corrector.
- rätkyttäjä
itehän just tilasin kyseisen pet correctorin, meiän koiruus on niin kova poika uhoomaan ettei sille näy todella loppua.
sitruunapantaa on kokeiltu, se toimii vaan silloin ku on kaulassa. ei ota sitä koulutuksena ollenkaan. jotain ultaäänipantaaki on kokeiltu, eei toimi. huutamista ja kieltämistä kokeiltu. jääräpäinen ku on..
haukkuminen ilmenee lenkillä (mikäli tulee muita koiria vastaa), autossa (jos näkee koiran jossain), tai kotona (jos jää yksin).
meidän koiruushan on onneksi vasta kohta vuoden, joten vielä ei ole menetetty kaikkea toivoa. nyt pari kuukautta olen aktiivisesti yrittänyt hihnassa vetämistä kouluttaa pois, senkin vetämisen aloitti vasta pari-kolme kuukautta sitten. en tiedä mistä moisen keksikään.
ja muille koirille haukkuminen ei ole ärhentelyä tms vihaista käyttäytymistä, olen huomannut että se johtuu siitä, kun pitäisi päästä leikkimään jokaisen koiran kanssa, kun taas jos tulee isompi ja muriseva koira vastaa, silloin ollaan ihan hiljaa ja karvat pystyssä.
ehkä tässä vielä joutuu käydä myös ongelmakoirakouluttajan tunneilla, jos ei tosiaan mikään muu auta.- Se toimii....
Koirallani se auttoi ja vaikka olen parilta ihmiseltä saanut noottia niin tuttu kouluttaja on sanonut että jos ei tosiaan muut keinot auta niin mikä ettei jos koira tosiaan kulkee nätisti. Ja minulla kulkee. Ei enää hyökyile minnekään eikä hauku turhaan joka asialla mikä liikkuu.
- 2fasd4fa567
Mä oon käyttänyt sitä autossa. Kun koirat alkavat rähistä jalkakäytävällä kulkeville koirille (meteli on korvia huumaavaa ja kynnet raapii auton pehmusteita) niin lyhyt suihkaus olan yli. Ei edes koiria kohti, ja hiljenevät saman tien. Kun on vähän aikaa käyttänyt niin lakkaavat rähisemästä vaikka ei käytäkkään enää suihketta. Valitettavasti käytös palaa jonkin ajan kuluttua, mutta sitten vaan suihke käyttöön vähäksi aikaa. Toimii myös muissa tilanteissa kun koirien huomio pitää saada katkaistua rähinän kohteesta. Ei tarvii huutaa, hermostua tai kiroilla. Tyynen rauhallisesti vain suihkaus.
- nainenvain,,,,,,,,,,
Elä ainakaan siirry nakkeihin/leluihin/nameihin jos koira räyhää! Palkitset ihan väärästä asiasta, eikä se huomionsiirtäminen muualle poista ongelmaa. Naapuri syöttää koirallensa nameja aina jos toinen koira tulee vastaan (kauhee remmiräyhä), eipä tuo paljon auta ja uskon että saa syöttää niitä nameja jatkossa aika pitkäänkin.
Syy miksi koira räyhää, on ettei se luota sinuun ja kykyysi selvitä noista tilanteista,, vaan alkaa itse tilanteessa häätää pois niitä muita koiria.
Kiellä koiraa, jos hihnassa alkaa tuijottamaan (eli nostaa korvat/hännän ihan pystyyn ja hiljentää vauhtia) koska seuraava vaihe tästä on, että koira alkaa räyhäämään/pyrkii toisen koiran luo. Yleensä koira myös vetää siinä vaiheessa. Jos ei usko kieltoa/ärähdystä, niin jotain on pielessä(koira ei kunnioita sinua/loksauta korviaan sinun sanomisille). Ohitukset pitäisi mennä nätisti remmi löysällä ja koiran räyhäämättä.
Kukkahattutädit katsokoon vihaisesti ja jatkakoot niiden namien syöttelyä koiralle.- nainenvain,,,,
Ja jos räyhääminen alkaa tympiä eikä jaksa niitä nameja enää syöttää, Niin ja suosittelen lämpimästi KOIRAKOULU KITIä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797