Jenkkiautoista voi ilman lisälaitteita lukea moottorin elektroniikkaa koskevat vikakoodit kuskinpukilta. Tämä on mielestäni hieno juttu. Olen tässä katsellut vähän ostomielessä Toyotoiden suuntaan. Löytyykö niistä tällainen vikakoodien lukumahdollisuus ? Kyllä Toyotaankin vikaa voi tulla vaikka jotkut niitä luotettaviksi väittävätkin.
Toyota vikakoodit
5
5643
Vastaukset
- K-H
Täytyy olla Toyotan testijohto, jolla yhdistetään diagnoosipistokkeen kaksi nastaa. Tämän jälkeen muutaman toimenpiteen jälkeen voi lukea vikakoodit moottorielektroniikan merkkivalon vilkahduksista.
Tuon testijohdon välissä on joku komponentti. Että ihan pelkkä johto ei riitä.- Toyisti
kun yhdistää ihan johdolla vain ja kääntää virrat päälle, jos ei vikaa valovilkkuu tasaisesti, jos vikaa vilkkuu esim. ensin 3 kertaa tauko 1 kerta pitkä tauko 4 kertaa tauko 2 kertaa pitkä tauko jne. eli vikakoodit 31 ja 42 ja jostain netistä tai korjauskäsikirjasta löytyy koodit.
Tuo ainakin pätee 90-95 tojoissa joissa diaknostiikkapistoke konehuoneessa. - sla
Toyisti kirjoitti:
kun yhdistää ihan johdolla vain ja kääntää virrat päälle, jos ei vikaa valovilkkuu tasaisesti, jos vikaa vilkkuu esim. ensin 3 kertaa tauko 1 kerta pitkä tauko 4 kertaa tauko 2 kertaa pitkä tauko jne. eli vikakoodit 31 ja 42 ja jostain netistä tai korjauskäsikirjasta löytyy koodit.
Tuo ainakin pätee 90-95 tojoissa joissa diaknostiikkapistoke konehuoneessa.hyvä mutta noi kirjain yhdistelmät ei oo ihan oikein ;)
- nestori
se toyota just tartteiski, meinaa ku se itse auto on jo japanilainen vika.
- jopa vitsin murjasit
ah hah haaaa.. kyllä naurattaa, oot oikein vitsiniekka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145