Jenkkiautoista voi ilman lisälaitteita lukea moottorin elektroniikkaa koskevat vikakoodit kuskinpukilta. Tämä on mielestäni hieno juttu. Olen tässä katsellut vähän ostomielessä Toyotoiden suuntaan. Löytyykö niistä tällainen vikakoodien lukumahdollisuus ? Kyllä Toyotaankin vikaa voi tulla vaikka jotkut niitä luotettaviksi väittävätkin.
Toyota vikakoodit
5
5630
Vastaukset
- K-H
Täytyy olla Toyotan testijohto, jolla yhdistetään diagnoosipistokkeen kaksi nastaa. Tämän jälkeen muutaman toimenpiteen jälkeen voi lukea vikakoodit moottorielektroniikan merkkivalon vilkahduksista.
Tuon testijohdon välissä on joku komponentti. Että ihan pelkkä johto ei riitä.- Toyisti
kun yhdistää ihan johdolla vain ja kääntää virrat päälle, jos ei vikaa valovilkkuu tasaisesti, jos vikaa vilkkuu esim. ensin 3 kertaa tauko 1 kerta pitkä tauko 4 kertaa tauko 2 kertaa pitkä tauko jne. eli vikakoodit 31 ja 42 ja jostain netistä tai korjauskäsikirjasta löytyy koodit.
Tuo ainakin pätee 90-95 tojoissa joissa diaknostiikkapistoke konehuoneessa. - sla
Toyisti kirjoitti:
kun yhdistää ihan johdolla vain ja kääntää virrat päälle, jos ei vikaa valovilkkuu tasaisesti, jos vikaa vilkkuu esim. ensin 3 kertaa tauko 1 kerta pitkä tauko 4 kertaa tauko 2 kertaa pitkä tauko jne. eli vikakoodit 31 ja 42 ja jostain netistä tai korjauskäsikirjasta löytyy koodit.
Tuo ainakin pätee 90-95 tojoissa joissa diaknostiikkapistoke konehuoneessa.hyvä mutta noi kirjain yhdistelmät ei oo ihan oikein ;)
- nestori
se toyota just tartteiski, meinaa ku se itse auto on jo japanilainen vika.
- jopa vitsin murjasit
ah hah haaaa.. kyllä naurattaa, oot oikein vitsiniekka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241