Huono olo fysikaalisessa

Mulla tuli viimeksi huono olo, kun olin fysikkalisessa hoidossa. Olen käynyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti hoidoissa jo kuitenkin vuosia, eikä koskaan ennen ole tällaista tullut.
Tuon huonon olon jälkeen alkoi sydän hakata ihan villisti.
Yritin rauhoittua ja lopulta onnistuinkin siinä ja oireet menivät ohitse.

Olo oli jotenkin lievästi levoton jo hoitoon mennessä (PMS-oireet päällä), joten ilmeisesti käsittely sitten vain sai jonkun autonomisen hermoston toiminnan ylikierroksille, vai...???

Joskus tulee kyllä hieman huono olo myös lämpötyynytstä, jota hoitaja käyttää usein.
Mistähän johtuu?
71346
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Pintalämpö ei tod.näk. sovi sinulle. Maksavana asiakkaana (tai vaikka työnantajan tai vak. yht. maksamanakin) sinulla on oikeus sanoa haluatko jotain hoitoa vaiko et.
Jättäisin lämmön sinulta pois.
Itse en p-lämpöä juurikaan enää kenellekään käytäkään.

Terkuin ft

Äänestä

Näin on olen vuosia tutkinut tätä asiaa hierojana,kuinka paljon ihmiset valittaa fysikaallisesta hoidosta,mielestäni siellä pitäis luoda kysely kaavake esim;mikä vaikutus on todellisuudessa fysikaalisesta hoidosta????.
Olen vahvasti sitä mieltä että kipupaikaan ei sais koskaan laittaa minkäänlaista lämpöä ei kylmää,pelkkä hieronta riittää kun se tehdään oikein,laajasti ja rauhallisesti.Ole todella ihmetellyt näitä muitakin hoitomenetelmiä et ihmisiltä ei koskaan kysytä mielipidettä ja tutkita et mitä se hoito on auttanut.ÄLYTÖNTÄ

Äänestä
  • niin yksinkertainen ...

    Minulla on nyt kipuja olkapäässä ja jos joku tulee hieromaan sinne, se saa turpaan, mutta kylmä ja akupunktio tekevät hyvää.

    Eli riippuu kivun laadusta ja syystä, tässä tapauksessa labrumin ja supraspinatuksen repeämä, leikkausta odottelen ...

    Äänestä

  • ehkä niin kirjoitti:

    niin yksinkertainen ...

    Minulla on nyt kipuja olkapäässä ja jos joku tulee hieromaan sinne, se saa turpaan, mutta kylmä ja akupunktio tekevät hyvää.

    Eli riippuu kivun laadusta ja syystä, tässä tapauksessa labrumin ja supraspinatuksen repeämä, leikkausta odottelen ...

    Vaurion saaneet lihakset tai nivelet onkin ihan eri juttu hoitaa kuin rasitus vaivat

    Äänestä

  • Yjasmin kirjoitti:

    Vaurion saaneet lihakset tai nivelet onkin ihan eri juttu hoitaa kuin rasitus vaivat

    tärkeää tietää mistä se kipu johtuu.

    Ei ole vain yksi ainoa totuus ja vastaus. Tilanteen mukaan pitää mennä.

    Se oli vain varoitus sille, joka väittää ettei kylmästä tai kuumasta ole mitään hyötyä.

    Äänestä

Siis kävit hieronnassa vai?
Mulla tuli joka kerta hieronnasta huono olo kun kävin,ja yleensä oli hirveän pökerryttävä olo jälkeenpäin. Eräänä kertana alkoi tulee oksennus olo jo hoidon aikana,mutta sinnittelin loppuun asti.Silloin oli ollut juuri flunssa mistä olin jo parantunut,että olisko johtunut siitä. Säihkähdin tätä sit kuitenkin sen verran että pidin taukoa ja lyhensin hierontaajan 30min.Aikaisemmin 45min.....
Tämä tepsi mun kohdalla ja ei ole sen jälkeen ollut pyörryttävää ja huonoa oloa. Miten tuo vartti sitten niinpaljon tuossa voi vaikuttaa....

Äänestä

Huono olosi tulee siitä, että kuona-aineet siirtyvät lihaksista verenkiertoon hoidon aikana. Veren happamuus muuttuu ja se aiheuttaa pahoinvointia. Tähän perustuu oksennusrefleksikin. Sydämentykytys johtunee kuvaamastasi autonomisen hermoston aktivoitumisesta. Taidat käydä kierroksilla, eli stressiä on.. : )

Äänestä

Kommentoi aloitusta


autonominen hermostoko? kirjoitti:

Mulla tuli viimeksi huono olo, kun olin fysikkalisessa hoidossa. Olen käynyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti hoidoissa jo kuitenkin vuosia, eikä koskaan ennen ole tällaista tullut.
Tuon huonon olon jälkeen alkoi sydän hakata ihan villisti.
Yritin rauhoittua ja lopulta onnistuinkin siinä ja oireet menivät ohitse.

Olo oli jotenkin lievästi levoton jo hoitoon mennessä (PMS-oireet päällä), joten ilmeisesti käsittely sitten vain sai jonkun autonomisen hermoston toiminnan ylikierroksille, vai...???

Joskus tulee kyllä hieman huono olo myös lämpötyynytstä, jota hoitaja käyttää usein.
Mistähän johtuu?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu