Voiko ovulaatio kestää useita päiviä?

kaksvitonen

En tiedä onko tämä väärällä palstalla mutta kirjoitan silti tänne. Onko mahdollista että normaali ovulaatio kestää jopa lähes viikon? Vai tarkoittaako se sitä että silloin irtoaa useita munasoluja? Itselläni nimittäin useissa kierroissa tulee ovulaatiolimaa todella useina päivinä peräkkäin. Usein sen vahvuus vaihtelee eli välillä on paksua sitten taas ohutta jne. Mutta tosiaan voi olla paksua yksi päivä, seuraavat pari päivää ohutta sitten taas paksua jne. Tuon paksun seassa on aina vähän verta (ilmeisesti merkki munasolun irtoamisesta?) Myös jomottavaa kipua on lyhyitä hetkiä useina eri päivinä ja usein kummassakin munasarjassa, tai sitten vain toisessa useasti peräkkäin. Mielestäni aina ennen paksumpaa vuotoa on tuota jomottelua. Joissakin kierroissa toki selviän yhden päivän ovulaatiolla, mutta useimmissa kierroissa päiviä on monta. Tarkoittaako tuo pitkä ovulaatio siis sitä että minulla irtoaa useita munasoluja? Vai kertooko jostain muusta ongelmasta?

Tuota on tapahtunut ehkä nyt viimeisen vuoden/kahden vuoden aikana. Asia on alkanut huolettaa lähinnä siksi että olen alkanut pelkämään että sitten mahdollisesti kun hankin lapsia saan kaksoset tai kolmoset tai vastaavaa. Se hirvittää oikeastaan. En usko että selviäisin moisesta, koska olen aika pienikokoinen ja minulla on s-skolioosi, joka tulee varmaan olemaan ongelma jo ihan tavallisessakin raskaudessa. Ei sillä että olisin lapsia hankkimassa juuri nyt, mutta kolmen-viiden vuoden päästä voisin ollakin.

Onko jollain muulla ollut vastaavan tyylistä ovulaatiota? Mistä johtui?

2

5289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestä...

Ei se itse ovulaatio kestä noin pitkään, mutta sitä ovislimaa voi tulla lähemmäs viikko. Ovulaatio on vaan se munasolun irtoamisen vaihe. Se kestää sekunnin murto-osan. Sitä voi edeltää kuitenkin noita oireita pidempään ja sen irtoamisen jälkeen se munasolu tietysti on hedelmöittymiskykyinen max. vuorokauden.

• noin...

Minulla esim. tuota hedelmällisintä limaa alkaa tulla jo kuukautisten viimeisten päivien aikana ja sitä jatkuu aina sinne ovulaatioon saakka. Kaikkineen sitä taitaa tulla yhtäjaksoisesti kymmenisen päivää. Kroppa saattaa myös joutua yrittämään ovulaatiota useampaankin kertaan, jos tulee esim. stressiä tms. mikä häiritsee prosessia. Silloin voi olla, että ovisliman tulo lakkaa välillä päiväksi tai pariksi, mutta alkaa sitten uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82