menkat ollut pois vuoden. todettiin liikakasvua ja kontrolli puolen vuoden päähän, femoston lääkkeet. Miten teillä hoidettu?? tällähän suuri vaara muuttua syöväksi. Auttakaa. puoli vuotta hermoilua edessä.
Onko ketään jolla on samaa, mitä tehty, mitä tehdään......?
kohdun
7
2008
Vastaukset
- pirlis
Minulla oli kanssa melkein vuoden kuukautiset poissa ja gyne kauhisteli kohdun paksua limakalvoa.
Sanoi että pois se on saatava ja antoi vuoden Primolut kuurin. Kuukautiset tulivat sen jälkeen säännöllisesti. Nyt menen taas kuurin jälkeen gynelle ja katsotaan tilanne. Olen 58 v, mutta estrogenituotanto vielä toimii omin voimin. - yhdistelmä..
hormoonikorvaushoito. Ihmettelen kylläkin miksi gyne määräsi sitä, koska se parin ekan viikon estrogeeni kasvattaa kohtun limakalvoa lisää. Keltarauhasosuuskin on aika mieto, että ihmettelen jos sillä lähtee limakalvo.
Oikea lääkitys liikakasvun poistoon on pelkkä keltarauhashormoonikuuri.(ainakin minä olen näin ymmärtänyt) Juuri niin oli seuraavalle vastaajalle tehtykin.- että liikakasvu
kohdun limakalvolla aiheuttaisi syöpää!
Viisi vuotta sitten minulla oli keltarauhashormonilääkitys liikakasvun takia ja kun sitten kuukautiset vain loppuivat, lopetin myös lääkkeen käytön. Olin silloin 52-vuotias.
En ole käynyt enää gynellä ollenkaan sen jälkeen.
Minulle tuo liikakasvu aiheutti pitkittyneet kuukautiset ja tehtiin pari kaavintaa. Sen jälkeen siis oli lääkityksen aika.
Olen olettanut, että nyt vain kaikki loppui - voiko liikakasvua olla, vaikka ei ole kuukautisiakaan ollenkaan?????
En ole koskaan käyttänyt mitään hormonilääkitystä tuota keltarauhashormonia lukuunottamatta. - pirlis
että liikakasvu kirjoitti:
kohdun limakalvolla aiheuttaisi syöpää!
Viisi vuotta sitten minulla oli keltarauhashormonilääkitys liikakasvun takia ja kun sitten kuukautiset vain loppuivat, lopetin myös lääkkeen käytön. Olin silloin 52-vuotias.
En ole käynyt enää gynellä ollenkaan sen jälkeen.
Minulle tuo liikakasvu aiheutti pitkittyneet kuukautiset ja tehtiin pari kaavintaa. Sen jälkeen siis oli lääkityksen aika.
Olen olettanut, että nyt vain kaikki loppui - voiko liikakasvua olla, vaikka ei ole kuukautisiakaan ollenkaan?????
En ole koskaan käyttänyt mitään hormonilääkitystä tuota keltarauhashormonia lukuunottamatta.käydä gynellä ja ultrata kohdun limakalvo. Minulla on myös ollut pari kaavintaa aikaisemmin, mutta kohdun limakalvo vaan tuppaa paksuuntumaan liikaa. En ole käyttänyt myöskään muuta hormonilääkitystä, ainoastaan Primolutia, koska keltarauhashormonitoiminta puuttuu ja kuukautisia ei tule.
- jonkunlaisia oireita?
pirlis kirjoitti:
käydä gynellä ja ultrata kohdun limakalvo. Minulla on myös ollut pari kaavintaa aikaisemmin, mutta kohdun limakalvo vaan tuppaa paksuuntumaan liikaa. En ole käyttänyt myöskään muuta hormonilääkitystä, ainoastaan Primolutia, koska keltarauhashormonitoiminta puuttuu ja kuukautisia ei tule.
Siis se liikakasvu - ennen kuukautisten loppumista oireena oli se loputon vuoto. Hormonihoidolla kuukautiskierto saatiin säännölliseksi. Nyt ei ole minkäänlaisia oireita - ei turvotusta eikä mitään muutakaan. Luulisi sen jollain tapaa vaikuttavan?
Olisiko kuitenkin niin, että vanhenemisen ja vaihdevuosien alkaessa kaikki vain loppuu? Olen jo vanha (57 v.)!
Olen hirveän laiska käymään lääkärissä ja vallankin gynellä enkä viitsisi millän turhaan sinne mennä.:)
Kiitokset vastauksesta! - vanhan ketjun
jonkunlaisia oireita? kirjoitti:
Siis se liikakasvu - ennen kuukautisten loppumista oireena oli se loputon vuoto. Hormonihoidolla kuukautiskierto saatiin säännölliseksi. Nyt ei ole minkäänlaisia oireita - ei turvotusta eikä mitään muutakaan. Luulisi sen jollain tapaa vaikuttavan?
Olisiko kuitenkin niin, että vanhenemisen ja vaihdevuosien alkaessa kaikki vain loppuu? Olen jo vanha (57 v.)!
Olen hirveän laiska käymään lääkärissä ja vallankin gynellä enkä viitsisi millän turhaan sinne mennä.:)
Kiitokset vastauksesta!mut eihän se tullut etusivulle... tässä linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000200&posting=22000000014823223
- siinähän se tulikin!
vanhan ketjun kirjoitti:
mut eihän se tullut etusivulle... tässä linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000200&posting=22000000014823223
Oli koko juttu naistentautien puolella näköjään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1334135Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1913905Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292626Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102412100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322183Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut941385Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241291Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361079