merida-playa del carmen

aurinkomatkalle

Suunnitteilla kyseinen reissu. Osaatko kertoa jotain
-hotelleista (esim. ruoka, sijainti, allas)
-retkistä (mikä kannattaa, mikä ei)
Kauanko kestää siirtyminen meridasta carmeniin.
Muutenkin välimatkoista? Kilometreinä tiedän, mutta kauanko käytännössä?
Sitten monenki mielestä turhamainen, mutta minulle olennainen tieto, millaisia ötököitä (=hämähäkit, torakat, koppakuoriaiset)?

6

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuInSa

      Tulimme maanantaina takaisin kyseiseltä yhdistelmämatkalta erittäin tyytyväisinä valitaamme. Olimme Aurinomatkojen reissulla, kokemukset siis heidän hotelleista. Asuimme Holiday Innissä. Huoneet ovat perushuoneita, allasalue pienehkö, mutta ihan kiva. Tarjoilua altaalle sai soittamalla puhelimella huonepalveluun. Se pelasi nopeasti ja oli järkevän hintaista.
      Aamiainen oli runsas. Siinä oli kaikkea tuhdin liharuuan ja hedelmien väliltä eli jokaiselle taatusti jotain.
      AM:n hotellit sijaitsevat vastakkain sivukadun varrella. Matka keskustaan sujuu jouhevasti paikallisbusseille joita kulee muutaman minuutin välein (hinta $5/pers), taksi $125-140. Suosittelen ehdottomasti paikallisbusseja. Ne ovat helppoja käyttää ja kulkevat tiheästi. Kaikki pääkatua (Paseo de Montejo) etelään kulkevat bussit menevät keskustaan ja takaisin pääsee bussilla jossa lukee Hyatt ikkunassa.

      Meridasta kannattaa tehdä ainakin Chitzen Itzan retki (sehän sijaitsee kohteiden puolivälissä) niin Playalla jää aikaa muille retkille.
      Itse teimme retken omatoimisesti taksilla ($1200 koko päivän ajelut) reittiä Chitzen Itza, Balankachen luola ja Ik Kil Cenote. Saimme matkata omaa vauhtia ja pysähdellä syömään ja juomaan kun halutti.
      Jos rannalle haluaa Progresoon pääsee helposti paikallisbussilla päättäriltä päättärille. Kylä / pieni hiljainen kaupunki, jossa itsessään ei ole paljoa nähtävää, mutta mahtavia kalaravintoloita järkevällä hinnalla.

      Shoppailu kannattaa tehdä Meridassa jossa on hyvät valikoimat. Esim. Gran Plazan ostoskeskus (hieman keskustan ulkopuolella) jonne pääsee paikallisbussilla (ikkunassa lukee Gran Plaza). Keskustan hinnoissa on turistilisä. Löytöjä tekee myös paikallisella "torilla" joka on valtava alue ja myy melkein kaikkea. Se sijaitsee aivan pääaukion lähellä.
      Paikkallisia kuppiloita kannattaa ehdotomasti kokeilla. Esim. bussien päättärin vieressä olevassa Gato Negrossa Caguama pullo olutta (9,75 ltr) maksoi $30 kun turistibaareissa ja ravintoloissa pikkupullo maksaa saman. Samaan hintaan tuli sen seitsemää sorttia tapaksia.
      Transfer kohteiden välillä kesti n. 5 tuntia.
      Ötököistä ei ollut vaivaa. Sisiliskoja yms näkee mukavan runsaasti ja nehän eivät ole vaarallisia. Itikoita vastaan kannattaa suojautua kunnolla myös Meridassa (varsinkin jos on allerginen)

      • Mees tänavalt

        Tarkoittavatko nuo $-merkit tekstissäsi USA-dollareita vai pesoja?


      • tietenkin
        Mees tänavalt kirjoitti:

        Tarkoittavatko nuo $-merkit tekstissäsi USA-dollareita vai pesoja?

        Tietenkin pesoja!


      • Tuinsa
        tietenkin kirjoitti:

        Tietenkin pesoja!

        meksikossa kannattaa aina varmistaa kummista puhutaan sillä monissa turistiliikkeissä hinnat ovat jenkkitaaloissa. Pesoilla ja taaloilla on sama etumerkki ja se sekoittaa monia. Itse huomasin, että kannattaa aina ehdottaa myyjälle - onhan hinta pesoissa - sillä jos kysyi kumpaa tarkoitetaan saattoi pesohinta muuttua taaloiksi pikkusummien kohdalla.


      • niinkin kaukana

        Jotenkin olin siinä käsityksessä että aurinkomatkojen hotellit olisi kuitenkin kävelymatkan päässä keskustasta mutta eikö näin ole. Eli aina joutuisi menemään jollain kulkupelillä kun haluaisi syömään tai muuten vain katselemaan kaupunkia? Jotenkin vaan helpompaa lasten kanssa jos ei tarvitse muutakuin kävellä vähän, vaikkakaan eivät ole ihan kauhean pieniä enää....


      • Mex-fani
        niinkin kaukana kirjoitti:

        Jotenkin olin siinä käsityksessä että aurinkomatkojen hotellit olisi kuitenkin kävelymatkan päässä keskustasta mutta eikö näin ole. Eli aina joutuisi menemään jollain kulkupelillä kun haluaisi syömään tai muuten vain katselemaan kaupunkia? Jotenkin vaan helpompaa lasten kanssa jos ei tarvitse muutakuin kävellä vähän, vaikkakaan eivät ole ihan kauhean pieniä enää....

        Jos puhutaan samoista hotelleista, kuin TuinSan viestissä niin ainakin minun mielestä ne eivät ole kävelymatkan päästä todellisesta keskustasta = vanha kaupunki. Matkaa on ainakin kilometri ellei enemmänkin. Tietysti kävelymatka on suhteellinen käsite, itse kävelimme matkan ensimmäisenä päivänä ihan tutustuaksemme kohteeseen, mutta sen jälkeen aina bussilla. Ja voin vakuuttaa, että bussilla liikkuminen on todella helppoa (ja edullsita) jos viitsii käyttää hetken aikaansa tutustuakseen reitteihin.

        Toinen mitä TuinSa suositteli oli paikalliset "kapakat". Olen todellakin samaa mieltä. Tosin niiden löytäminen ensin alkuun oli haasteellista, kun ne ovat meidän mittapuun mukaan piilotettuja paikkoa. Aukokaa ovia ja katselkaa ikkunoista niin jo rupeaa paikkoja löytymään. Olisitten nähneet paikalliste ukkojen ilmeet kun meitä pärähti 4 blondia sisään kuppilaan jossa oli vain vahoja ukkoja. Saimme tosiaan tapaksia niin paljon, ettei tarvinnut miettiäkään lounasta sinä päivänä. Halpaa ja niiiiin hyvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe