E-Epa. Kamalaa käyttää!

Kardaanikunkku

Olen koittanut syödä noita E-Epa kapseleita, kun niitä niin kehutaan.
Onpahan vaan aikamoinen haitta, kun niitä ällöttäviä kalaröyhtäisyjä tulee koko päivän.
No, tuon kanssa vielä pystyisi elämään, mutta kun yleensä myös sen ajan esiintyy vaihtelevan voimakkuista pahoinvointia.

Voiko nuo oireet loppua jos käyttöä jatkaa, vai kannattaako samantien unohtaa koko E-Epa?

25

3935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli...

      niitä röyhtäyksiä silloin joskus, kun aloitin kalaöljyvalmisteiden käyttämisen.
      Nykyään röyhtäyksiä ei enää ole ollut. Olen käyttänyt eri valmistajien tuotteita, enkä ole huomannut mitään eroa siinä mielessä.
      Pahoinvointia minulla ei ole ollut.
      Ehkäpä se aika auttaa, elimistö jotenkin tottuu.
      Minusta sinun kannattaisi kuitenkin jatkaa niiden ottamista, jos ne oireet menisivät ohi. Ota aluksi vain yksi kapseli päivässä ja lisää vähitellen suositeltuun määrään, mikä purkissa on. Auttaisikohan, jos söisit samalla jotain.

    • ei sovi sinulle
      • Yks vaan

      • tokoferoli
        Yks vaan kirjoitti:

        Mutta eikös se ole peräisin kalasta?
        http://www.biovita.fi/uusi/products.php?lang=fi&id=21

        Kuinka se sitten voi olla synteettinen?

        On -peräisin kalasta.
        Monet lääkkeetkin on alkujaan kasveista.
        E-epa:sta puuttuu kokonaan DHA ,joka esiintyy luonnollisessa kalassa ja kalaöljyssä.
        Siksi se läpäiseekin aivoveriesteen paremmin kuin luonnollinen kala -tai öljy.
        Synteettinen voi olla väärä sana asialle - parempi sana voisi olla käsitelty.
        Tai luonnoton ...


      • päivää.
        tokoferoli kirjoitti:

        On -peräisin kalasta.
        Monet lääkkeetkin on alkujaan kasveista.
        E-epa:sta puuttuu kokonaan DHA ,joka esiintyy luonnollisessa kalassa ja kalaöljyssä.
        Siksi se läpäiseekin aivoveriesteen paremmin kuin luonnollinen kala -tai öljy.
        Synteettinen voi olla väärä sana asialle - parempi sana voisi olla käsitelty.
        Tai luonnoton ...

        Onko sallittua syödä sitten sellaista kalaöljyä, joka sisältää sekä E-EPAa että E-DHAta, esim Bioteekin Duo?


      • Voi jeesus

        mitä roskaa. Kala on synteettistä. Joopa. Hanki pää.


    • E-Epa+DHA

      1. Ota kapselit nukkumaan mennessä niin vältyt kalaisilta röyhtäisyiltä...

      1. Paras ja vahvin ja toimivin kapseli markkinoilla on CardiOmega, joka sisältää myös DHA:n.

      Ps. 10 vuoden E-Epa ja kalaöljykäyttökokemuksella...

      • tietää...

        Miksi on paras?

        Kaikkein kalleinta on, mutta hinta/laatu ei aina käy yks yhteen luontaistuotebisneksessäkään.

        Etyyliesteröidyt ei vaan toimi.


      • Kardaanikunkku

        Mulla on kiusannut vielä seuraavana päivänäkin nuo kalaöljykapselit, joten en usko että on paljon väliä milloin sen ottaa.

        Kahtena päivänä tuossa otin iltapäivällä yhden kapselin, niin molempina aamuina piti vielä 8 aikaan aamulla nousta ripuloimaan, ja sillä kaasun määrällä olisi varmaan tuottanut koko huushollin energiatarpeen.


      • ongelmasi.
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Mulla on kiusannut vielä seuraavana päivänäkin nuo kalaöljykapselit, joten en usko että on paljon väliä milloin sen ottaa.

        Kahtena päivänä tuossa otin iltapäivällä yhden kapselin, niin molempina aamuina piti vielä 8 aikaan aamulla nousta ripuloimaan, ja sillä kaasun määrällä olisi varmaan tuottanut koko huushollin energiatarpeen.

        Jospa vaihteeksi oppisitte että vika on itsessänne, eikä noissa kalaöljykapseleissa. Sinulla on ilmeisesti paljon haitallisia bakteereja suolistossa, joista osa kuoli kun käytit tuota kalaöljyä.

        Voit kokeilla ihan raakaa valkosipulia, joka on takuulla antibakteriaalista, ja huomaat samanlaisia efektejä.


      • Kardaanikunkku
        ongelmasi. kirjoitti:

        Jospa vaihteeksi oppisitte että vika on itsessänne, eikä noissa kalaöljykapseleissa. Sinulla on ilmeisesti paljon haitallisia bakteereja suolistossa, joista osa kuoli kun käytit tuota kalaöljyä.

        Voit kokeilla ihan raakaa valkosipulia, joka on takuulla antibakteriaalista, ja huomaat samanlaisia efektejä.

        Käytän aika runsaasti valkosipulia kyllä.

        Tiedän kyllä että suolistoni on aika paskassa kunnossa suorastaan.


      • Kardaanikunkku
        ongelmasi. kirjoitti:

        Jospa vaihteeksi oppisitte että vika on itsessänne, eikä noissa kalaöljykapseleissa. Sinulla on ilmeisesti paljon haitallisia bakteereja suolistossa, joista osa kuoli kun käytit tuota kalaöljyä.

        Voit kokeilla ihan raakaa valkosipulia, joka on takuulla antibakteriaalista, ja huomaat samanlaisia efektejä.

        Miten sellaiset haitalliset bakteerit alkavat pesiytymään suolistoon?
        Pääseekö niistä todella eroon näillä valmisteilla?


      • se.
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Miten sellaiset haitalliset bakteerit alkavat pesiytymään suolistoon?
        Pääseekö niistä todella eroon näillä valmisteilla?

        jaa-a - onko sinulla paljon amalgaamipaikkoja? Niitten vaihtaminen pois voi auttaa suolisto-ongelmiin.

        Muuten kannattaa varmaan jatkaa tuota matokuuria, kyllä ne kaasu-ongelmat lopulta varmaan helpottavat.


      • Maitohappo
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Miten sellaiset haitalliset bakteerit alkavat pesiytymään suolistoon?
        Pääseekö niistä todella eroon näillä valmisteilla?

        kokeilisit maitohappobakteereita niihin suolistovaivoihin. Sipulim sinänsä jo aiheuttaa kaasuongelmaa, siis pelkkä sipuli. Valkosipuli on vielä paljon voimakkaampaa. Se on varmaankin sipulin sisältämä rikkiyhdiste joka pierettää.


      • Annostus on liian suuri
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Mulla on kiusannut vielä seuraavana päivänäkin nuo kalaöljykapselit, joten en usko että on paljon väliä milloin sen ottaa.

        Kahtena päivänä tuossa otin iltapäivällä yhden kapselin, niin molempina aamuina piti vielä 8 aikaan aamulla nousta ripuloimaan, ja sillä kaasun määrällä olisi varmaan tuottanut koko huushollin energiatarpeen.

        Vatsa ei saa mennä ripulille. Se saa olla vain hieman löysä. Silloin prostaglandiinitasot on kohdillaan. (Lähde: Dr. Barry Sears, joka on kliinikoista varmasti eniten perillä kalaöljyn vaikutuksista ja myös tarjosi ensimmäisenä tutkijana järkeenkäyvän fysiologisen selitysmekanismin miksi ja miten se toimii)

        Pienennä annoskokoa tai ota joka toinen päivä. Itse otan 3 kaps. viikossa. Se riittää minulle tai tulee juurikin haittavaikutuksia.

        Rasvaista kalaa ja hylkeitä naamaansa mättävät eskimot ja heidän laillaan elävät tarvitsevat 0 kapselia viikossa. Näin se vaan on. Eroja on.


      • Paremmin
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Mulla on kiusannut vielä seuraavana päivänäkin nuo kalaöljykapselit, joten en usko että on paljon väliä milloin sen ottaa.

        Kahtena päivänä tuossa otin iltapäivällä yhden kapselin, niin molempina aamuina piti vielä 8 aikaan aamulla nousta ripuloimaan, ja sillä kaasun määrällä olisi varmaan tuottanut koko huushollin energiatarpeen.

        Jos kalaöljykapselit saavat vatsan täysin sekaisin ja kaasuja aikaan ja varsinkin jos ne röyhtäyttävät vielä aamullakin niin on varmaa, että teet jotain väärin ja elimistösi on aivan kamalassa kunnossa.

        Ala syömään terveellisemmin (roskaruoat, valmisruoat, valmiskastikkeet ja ruoan puolivalmisteet, makeat ja hiivat pois tai ainakin vähennä niitä radikaalisti) ja juo 3-5 desiä vettä niiden kapseleiden kanssa niin takuulla ei röyhtäytä enää aamulla, jos otat ne illalla.

        Itselläni on krooninen suolistotulehdus ja refluksivaiva ja edes minulla ei ole ongelmia kalaöljyn kanssa, koska huolehdin kunnolla syömisistäni.

        ...ja PS. Ne CardiOmegoiden toimivuus omalla kohdallani perustuu ns. omakohtaiseen kokemukseen, eli niitä käyttäessä hyödyt korostuvat kaikkein eniten ja eikös se ole juuri tarkoitus...


      • Kardaanikunkku
        Paremmin kirjoitti:

        Jos kalaöljykapselit saavat vatsan täysin sekaisin ja kaasuja aikaan ja varsinkin jos ne röyhtäyttävät vielä aamullakin niin on varmaa, että teet jotain väärin ja elimistösi on aivan kamalassa kunnossa.

        Ala syömään terveellisemmin (roskaruoat, valmisruoat, valmiskastikkeet ja ruoan puolivalmisteet, makeat ja hiivat pois tai ainakin vähennä niitä radikaalisti) ja juo 3-5 desiä vettä niiden kapseleiden kanssa niin takuulla ei röyhtäytä enää aamulla, jos otat ne illalla.

        Itselläni on krooninen suolistotulehdus ja refluksivaiva ja edes minulla ei ole ongelmia kalaöljyn kanssa, koska huolehdin kunnolla syömisistäni.

        ...ja PS. Ne CardiOmegoiden toimivuus omalla kohdallani perustuu ns. omakohtaiseen kokemukseen, eli niitä käyttäessä hyödyt korostuvat kaikkein eniten ja eikös se ole juuri tarkoitus...

        Niin, syön kyllä laadukasta ruokaa, mutta juon ihan perkeleesti olutta, ja siitä on aika paljon vatsaongelmia.
        Olen alkoholisti.


      • niiiiin
        Kardaanikunkku kirjoitti:

        Niin, syön kyllä laadukasta ruokaa, mutta juon ihan perkeleesti olutta, ja siitä on aika paljon vatsaongelmia.
        Olen alkoholisti.

        Vaihda bisse Jaloviinaan, kossuun ja Giniin. Itse en ainakaan pysty vetämään bisseä tarpeeksi isoa määrää pidemmän aikaa, koska rupeaa lärvi näyttämään niin turpealta.
        Gini tekee hyvää suolistolle. Bisseissä ja punkuissa on paljon hiivaa ja sen huomaa kyllä pakissa aamulla.
        Alkkishan se minäkin.


    • kapselit

      ruoan kanssa. Älä ainakaan tyhjään vatsaan. Itse otan aamiaisen päätteeksi eikä kalaröyhyjä ole sen vuoksi enää tullut. Tietenkin jos röyhtätyttää muuten vaan muusta syystä, saattaa kalan makua tulla ylös asti, mutta kyllä se siitä. Olen itse syönyt Mölleriä mm. noin kolme vuotta. Sitä syön siksi, koska tavalliset pikkuruokakaupatkin myyvät sitä, kuten Alepa.

    • valonkantaja78

      Hei!
      Vastaan lyhyesti kysymykseesi. Jos kalaöljyjä syödessä ei tule noita kamalia röyhtäisyjä, niin tietää tulleensa huijatuksi. Miksi syöt pelkästään E-epaa. Aina on parempi, jos syöt kalaöljyä, joka on TÄYSIN luontainen, josta ei ole poistettu eikä lisätty mitään. Ota aina selvää alkuperä, mistä kalat tulevat ja miten niitä käsitellään. Eli ei missään nimessä mistään postimyynnistä, vaan hae asiantuntija luontaistuoteliikkeistä! Itse omia oireita tutkimalla voi ostaa vahingossa väärän tuotteen, josta ei ole apua. Jos suolisto on kunnossa, niin se kestää paremmin myös kalaöljyistä tulevia röyhtäisyjä. Muuten voin lämpimästi kyllä suositella käyttöä, ettet luovuta niiden takia!

    • epämiellyttävä se tosiaan on

      Kokeile vaikka "Omega Max" nimistä, valm . MaxMedica. Siinä on valmistajan mukaan saatu vähenemään tuota "hissi potkii takaisin" ilmiötä.

      Kannattaa ottaa kapselit ruuan kanssa (ennen ruokaa). Potkii vähemmän.

    • tässä jotain

      http://www.tohtori.fi/?page=4690561&id=6136674

      Elimistö hylkii etyyliesteröityjä, koska ovat liian käsiteltyjä. Elimistö on luotu hylkimään ns. pahat aineet pois.

      Siksi huonoista öljyistä tulee huonoa oloa.

      Parasta olis syödä kalaa tai laadukkaita kalaöljyjä.

    • Anonyymi

      Mitenkäs Bio-Glandin niminen epa dha, jonka kerrotaan sisältävän purasruohoöljyä, onko kokemuksia siitä. Joskus muistelen lukeneeni, että purasruoho voi olla myrkyllinen, onko se ?

    • Anonyymi

      Laitoin erillisen ketjun aiheesta, muttei ilmeisesti tietoa kellään.

    • Anonyymi

      mikäs kalaöljy on hyvä jossa on hyvässä suhteessa toi E-EPA ja DHA? esm 600 epa ja joku 300 dha tai jotain?

      luon josnkun kutun aikoinaan että elimistö muuttaa e-epaa dha:ksi tarvitsemansa määrän mutta kaikilla se muutakkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe