Kimppakyydin hinta

Tässä yleisohje!!

Vaikka tuossa yhdessä keskustelussa jo kysytään kimppakyydin hintaa niin aloitin silti uuden ketjun.

Yleissääntönä, tosin hivenen epävirallisena sellaisena pidetään hinnoittelua jonka mukaan kyydittävä maksaa 33% siitä mitä kyseinen matka maksaisi julkisella.

Jos matka maksaa bussilla 60euroa niin sopiva hinta on silloin 20 euroa. Tämän mukaan itse olen kymmeniä kertoja mennyt, ja jos itse en ole tarjonnut niin kyyditsijä on pyytänyt tätä summaa.

Eli se kolmannes julkisen hinnasta!

8

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla hinnalla

      todellakaan

    • ...........

      Jää kyllä pysäkille mun kyydistä tuolla kaavalla. Enemmän maksaviakin riittää jonoksi =)

    • laskukaava on peräisin

      Itse olen kimppakyydin kuskina yleensä tanssireissuilla. Kyytiin tulijoita on kyllä tosiaan jonoksi saakka, mutta .... Odotetaan kyytiä ovelta ovelle. Kyydistä oltaisiin valmiit maksamaan n. 2 - 5 euroa /sivu (matkaesim. turku - harjavalta). Kyydissäolijat (ne muutamat mistä on kokemusta) läikyttelevät siiderinsä pitkin autoa. Kotiinlähdön aikoihin (sovittu etukäteen) ei ollakaan halukkait lähtemään juuri silloin. Lopuksi pitkin hampain maksetaan, kun on päästy kotiovelle. Tästä oppineena, matkustan mielummin itsekseni. Tai jos vielä kyytiläisen otan, korostan että autossani ei juoda eikä polteta. Hinta esim harjavaltaan jonne 115 km x 2= 230km jos 20 sent / km = 46 eur. Jos tuntuu liialta niin voi, voi. Mene silloin linja-autolla.

      • Aloittaja..

        Siis itse olen nähnyt aika paljon vaivaa, että olen päässyt jo sinne kyyditsijän lähtöpaikkaan ja sitten jään silleen, ettei tule yhtään ylimääräistä. Aina on mennyt hyvin ja hinta on ollut kohtuullinen, aina ei edes maksua ottaisi kun osaa jutella ja olla muuten mukava :) Ihan hyvä lisä tuo hinta jo, kun muuten jäisi kaikki maksettavaksi. Kaiken lisäksi olen usein ollut ainoa kyydittävä vaikka ilmoitus on ollut netissä jo vuosia. En siis mene minnekään festareille tai tapahtumiin vaan ihan kaupungista toiseen.

        Usein kyllä liftaamalla pääsee vielä helpommin.

        Nyt työssäkäyvänä voisi maksaa jo enemmänkin, tuo kolmannes on etenkin opiskelijoiden keskuudessa suosittua.


      • halapataksi

        Käsittääkseni aloittaja puhui nimenomaan kimppakyytien hinnasta eikä minkään tanssipaikkojen pimeän taksin hinnastosta tai laskuopista. Juuri tässäkin viestiketjussa ilmennyt ahneus pilaa kaiken hyvän mikä kimppakyydeillä kulkemisessa on. Itse henkilökohtaisesti otan kyytiin aina kun on mahdollista kyytiläisen jos tämä sattuu reittini varrelle, kyllä se rahapuoli järjestyy aina eikä siihen voi soveltaa mitään laskuoppia koska kaikki on plussaa kuskille, ellei nyt ole niin epäsosiaalinen yksilö että pää hajoo kun joutuu olemaan samassa tilassa toisen ihmisen kanssa pari tuntia.


    • reissutyöläinen

      itse olen ajatellut että puolet julkisen hinnasta. opiskelijat tietysti opiskelijalipun puolitetulla hinnalla. aivan silti sama. maksavat mitä maksavat tai jättävät maksamatta. aikas tympeetä on taas lähtee ajeleen yksinään kolmen tunnin matkaa.

      • reissutyöläinen

        sen verran vielä että onhan se kyyti plussaa myös matkustajalle. ovat kovin kateita ihmiset siitä jos vaikka toinen jotain hyötyy. itse en rahaa pyydä ja jos kysytään niin ihan omantuntosi mukaan vastaan. yleensä saan kuudesosan julkisen hinnasta. ihan rahana laittomasti käteen. saan sillä limun ja viinerin. ilmoittakaa poliisille!


    • Ei tartte

      "ihan rahana laittomasti käteen. saan sillä limun ja viinerin. ilmoittakaa poliisille!"

      Ei tarvitse, sillä kimppakyydistä velottamisessa ei ole mitään laitonta, kunhan toiminta ei ole ammattimaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      185
      1485
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1207
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1143
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1084
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      928
    7. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      922
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      100
      915
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      60
      886
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      875
    Aihe