Buranaa krapulaan?

Kismet

Onko terveydelle hyväksi ottaa seuraavana aamuna kipulääkettä, jos pää tuntuu räjähtävän krapulan takia? Miten te muut lievitätte pahaa oloa?

82

50521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvi

      teeppäs niin että juot illalla aina välillä vettä.kanuuna johtuu suurimmaks osaksi nestevajauksesta.päänsärky varsinkin.ja tottakai jos aamulla särkee päätä niin eiku burana alas vain.

      • soriGrammarNazHere

        välilyönti pisteiden jälkeen.
        ESIM.
        välillä vettä.kanuuna johtuu VÄRIN
        välillä vettä. kanuuna johtuu OIKEIN

        ps. en hauku tai mollaa, kunhan vain sanoin näin tylsistyneenä (ja oli vaikee lukee toi lause...)


      • Näitäriittää
        soriGrammarNazHere kirjoitti:

        välilyönti pisteiden jälkeen.
        ESIM.
        välillä vettä.kanuuna johtuu VÄRIN
        välillä vettä. kanuuna johtuu OIKEIN

        ps. en hauku tai mollaa, kunhan vain sanoin näin tylsistyneenä (ja oli vaikee lukee toi lause...)

        Helvetin pässinPÄÄ.


      • Anonyymi

        Ok kiitos etä autoit


    • äijis

      Pari bissee,pizza ja päiväunet sillä se krapula lähtee.

    • Maalaistollo

      Alkoholi aiheuttaa runsasta nesteen poistumista, vahvojen juomien kanssa pitäisi juoda paljon alkoholitonta nestettä. Myös ruoka sitoo alkoholia, syömättä ei saa juhlia. Jos juhlinta on mennyt niin pitkälle, että krapula selkeästi uhkaa, voi särkylääkkeen ottaa jo ennen nukkumista, uni on parempaa ja yleensä vaikutus jatkuu aamuun saakka.

      • Minä

        Siis minä urheilijana en kovinkaan usein ota ja kun otan niin en edes kauheita määriä. Krapula tulee kuitenkin ja vaikka kuinka sanotaan, että krapulassa ei sais urheilla niin useimmiten mun on pakko. Tällöin siis otan buranan jo ennen nukkumaan menoa ja heti aamupalan jälkeen toisen niin sillä selviän päivän koettelemuksista...tosin sitten kun pääsen vihdoin kotiin ja rentoudun niin krapula iskee silloin...buranoista huolimatta.


      • Anonyymi
        Minä kirjoitti:

        Siis minä urheilijana en kovinkaan usein ota ja kun otan niin en edes kauheita määriä. Krapula tulee kuitenkin ja vaikka kuinka sanotaan, että krapulassa ei sais urheilla niin useimmiten mun on pakko. Tällöin siis otan buranan jo ennen nukkumaan menoa ja heti aamupalan jälkeen toisen niin sillä selviän päivän koettelemuksista...tosin sitten kun pääsen vihdoin kotiin ja rentoudun niin krapula iskee silloin...buranoista huolimatta.

        Kaikille ei viina sovi, saavat krapulan pienestäkin määrästä . Olisi kuunneltava kehoaan tarkasti ja hyväksyä se tosi asia etti viina ehkä sovi edes pieninä määrinä sinulle . On paljon ihmisiä jotka kerta kaikkiaan eivä voi ottaa viinaa kun alkavat vaan voimaan huonosti siitä

        Sitten on se suomalainen äärittäis tapaus miehistä jotka kiskoo viinaa naamaansa niin paljon että muisti menee ja sitten raukat naureskelevat jälkeen päin kun kertovat muistutin menetyksistään. Vaikka se on jo hyvin vakava asia sinänsä. Joten itse en voi kun sääliä näitä miehiä jotka vetää päänsä täyteen ja motiveeraavat sen että
        ” kyllä miehen on kunnon känni saatav ottaa aina välillä”
        siis yleensä nämä kännääjät eivät koskaan ole päässeet elämässään oikein pitkälle esim työ asioissa . Säälittävää porukkaa


    • molo

      ON IHA JEES VEJÄ VAA KUNNON SHOTIT

      • ÄIJÄ

        EI MUUTA KUN KURVITTAREEN,


      • äijis
        ÄIJÄ kirjoitti:

        EI MUUTA KUN KURVITTAREEN,

        vieläx kurvittares on se intialaisen näköne omistaja?


      • ykä
        äijis kirjoitti:

        vieläx kurvittares on se intialaisen näköne omistaja?

        on se ,ja on sillä nätti tytär.


    • Nina

      On koettu ja hyväksi havaittu noita muittenkin neuvoja: paljon nestettä, mieluummin hieman sokeripitoista;usein krapulan yhteydessä verensokerikin on matalalla ja se lisää huonoa oloa.Sopivaa särkylääkettä ja vielä mieluusti petiin, että olo kohenee.

      • joo

        viimex isotuoppi vettä, plussa olis kasisatanen burana.


      • sidrke
        joo kirjoitti:

        viimex isotuoppi vettä, plussa olis kasisatanen burana.

        vettä, vettä ja mielellään temestaa tai vastaavaa rauhoittavaa ei tietenkään alkoholin kanssa yhdessä ja sitten ehkä nukkumatti saattaa kolkutella ja laittaa unihiekkaa, kokeilkaa.


    • minä

      Ennen nukkumaanmenoa kiskaset burana600:n naamaan ja herätessä vedät c-vitamiiniporetabletin,jonka kanssa vielä c-vitamiinia ja b-vitamiinia..ja jos tarve vaatii,ibusal400 myös.. ainaki mulla toiminu. tosin tuon buranan jäljiltä on yleensä koht hyvä olo.. ja jos sitä ei ota,ni sitte aamulla nuo.. 1,5litraa kylmää maitoa.. :S

      • jahas

        Tuo vitamiinihomma ei ole oikein nopea apukeino.Silla vitamiinit vaativat pitkan liukenemisajan elimistoon.B-vit kylla saannollisesti kaytettetyna ehkaisee maksasairauksia.


      • Anonyymi

        Se on aina uhkapeliä jokaisella joka ottaa krapulaansa särkylääkkeitä , itse en menisi suosittelemaan .
        Ja sekin että muka pitäis juoda eläkää vettä ei ole ihan sekään niin hyvä keino, sillä liiallinen juominen on vaikuttanut elektrolyytteihin joten ehkä jotain nestetasapainoa korjaavaa juomaa voisi juoda Eikä paljasta vettä , sillä moni voi siitäkin vaan huonosti .


    • Juoppo

      Gin tonic tuplana, tai fernet brancaa muutama shotti, kyllä lähtee!!

      Auttaa se burana päänsärkyyn, muuten se ei oloa paranna, ei siitä mitään haittaakaan ole.

      • kokeillut

        ..eli pidäpä vaniljajäätelöä pakastimessa kankkusen varalle, korvaa nestettä, makean tarvetta, maistuu hyvälle, menee helposti alas ja tulee helposti ylös...hehheh.. Mutta tosi on, vaniljajäätelö on hyvä apu...muiden konstien lisäksi/vaihtoehdoksi.


      • Lääkäri

        joo,mutta onneksi on ihmisiä jotka tietävät
        asian,että lääkkeet on olemassa ja ainoat
        on 30-50mg Opamox tai muut rauhoittavat
        lääkkeet!!! Tästähän ei saisi puhua, mutta
        sori olen taas kännissä ja tuli tarve kertoa
        totuus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Itselläni on muutama
        lääkäriystävä ja heiltä sain tämän tiedon!!!


      • Anonyymi

        Mistäs sinä tiedät mitkä haitat on olemassa jos krapulaan ottaa särkylääkettä . Älä mitenkään käytä itseäsi minään esimerkkinä


      • Anonyymi
        kokeillut kirjoitti:

        ..eli pidäpä vaniljajäätelöä pakastimessa kankkusen varalle, korvaa nestettä, makean tarvetta, maistuu hyvälle, menee helposti alas ja tulee helposti ylös...hehheh.. Mutta tosi on, vaniljajäätelö on hyvä apu...muiden konstien lisäksi/vaihtoehdoksi.

        Oikeastaan tämäkin puheen aihe on naurettava kun itse aiheutetaan krapula niin miksi kysellä neuvoja sen parantamiseen. Sillä kun ei juo ei tule krapulaakaan


      • Anonyymi
        Lääkäri kirjoitti:

        joo,mutta onneksi on ihmisiä jotka tietävät
        asian,että lääkkeet on olemassa ja ainoat
        on 30-50mg Opamox tai muut rauhoittavat
        lääkkeet!!! Tästähän ei saisi puhua, mutta
        sori olen taas kännissä ja tuli tarve kertoa
        totuus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Itselläni on muutama
        lääkäriystävä ja heiltä sain tämän tiedon!!!

        Jaa että lääkäri ystävät kehottaa ottamaan rauhoittavaa krapulaan , mikähän laisia lääkäreitä nekin ovat , tavalliset lääkäreillä on ihan toisia neuvoja tälläisille ihmisille


    • Neito19

      Mun mielestä krapula pitäis kärsiä, koska sehän on ihan itse aiheutettua... Mutta, mutta... Jostain oon kuullu et nykyään on semmosia ns. krapula pillereitä, et niitä kun ottaa ennen nukkumaanmenoa niin ei pitäis tulla minkäänlaista krapulaa. En oo kyllä kuullu et kukaan olis niitä vielä kokeillu... Mut kokeilkaa ja kertokaa mielipide :)

      • sanna

        Ne pillerit on alunperin Venäjältä missä agentit käytti niitä juomalla muun pöytäseurueen pöydän alle, nyt amerikkalaiset on ihan innoissaan näistä ihmepillereistä mitä otetaan aina yhden tai kahden drinkin välein muutama.Ottaen huomioon kuitenkin hieman erilaiset juomatavat amerikkalaisten ja suomalaisten välillä niin heidän muutama drinkki illassa(ja viinaa puolet vähemmän)voi ehkä tepsiäkin. Ei kuulemma minkäänlaista vaikutusta siihen tuleeko krapula vai ei, eihän mitkään pillerit krapulaa poista luulisi sen nyt jo järkikin sanovan!


      • Runttaaja
        sanna kirjoitti:

        Ne pillerit on alunperin Venäjältä missä agentit käytti niitä juomalla muun pöytäseurueen pöydän alle, nyt amerikkalaiset on ihan innoissaan näistä ihmepillereistä mitä otetaan aina yhden tai kahden drinkin välein muutama.Ottaen huomioon kuitenkin hieman erilaiset juomatavat amerikkalaisten ja suomalaisten välillä niin heidän muutama drinkki illassa(ja viinaa puolet vähemmän)voi ehkä tepsiäkin. Ei kuulemma minkäänlaista vaikutusta siihen tuleeko krapula vai ei, eihän mitkään pillerit krapulaa poista luulisi sen nyt jo järkikin sanovan!

        Tuon niminen se antikrapulapilleri on. Pakkauksessa 20 kpl ja hinta 9,95 euroa. Joku Arlan kaupittelee postimyyntinä. Itse en tarvi, kun krapulaakaan ei tule.


      • horn

        Kyllähän sinun asia on totta,mutta krapulapillereitä ei ole muita kuin nämä
        mistä olen keskustellut aikaisemmin!!!!!
        Eli Opamoxit tai vastaavat ja näistä ei
        lääkärit puhu,johtuen siitä että,kyseisiin
        lääkkeisiin voi syntyä riippuvuus,joka on
        pahempi kuin alkoholi!!!!!!!!!!!!! Mutta jos
        pitää homman hanskassa(johon ei moni meistä
        pysty)niin homma on OK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ja sen jälkeen krapulaa ei tule,
        tämä on totta!!

        Ystävällisin terveisin Tony


      • Anonyymi

        Tyhmä hommaa itselleen krapulan viis ei koskaan


    • konjakki

      kärsin se ja kärsin sen myös huomenna.sillä se lähtee millä se tullutkin
      ps.tänään meinaan pikkujoulut

    • Kankkusia

      Jos olen ottanut vähän enemmän illan aikana, niin ainoa keino helpottaa järjetöntä darraa seuraavana päivänä, on ottaa 2-3x400mg buranaa ennen nukkumaan menoa. Aamulla se on omalta kohdaltani myöhästä enää ottaa niitä

      • Petteri Punakuono

        Mun kokemuksen mukaan kun panee ne buranat peräsuoleen jo baarisa, eikä mielellään omaan, alkaa heti helpottamaan!


      • LägärMaister
        Petteri Punakuono kirjoitti:

        Mun kokemuksen mukaan kun panee ne buranat peräsuoleen jo baarisa, eikä mielellään omaan, alkaa heti helpottamaan!

        Siä tiskin takana. Ja ottavan vielä maksunkin.


    • otto

      huhun mukaan myös C-vitamiini helpottaa oloa..

      • Petteri Punakuono

        niin kyllä se siellä helpottaa, mieluummin kaverin oloa. Ollaan korjattu oloa koff III merkkisellä lääkkeellä tän päivää, kohta katsomme unelmien sielun messun koska siinä menee muilla vielä niin paljon huonommin. Se on morkkikseen ja kalja fyysisiin oireisiin.


    • Petteri Punakuono

      kertoo tavallisille suutareile että krapula lähtee viinalla, toki ripulikin paranee pieremällä. Vitut mä mikään kelloseppä oon pääasia että on reymond&weil ranteessa, vai mitä suutarit? Ai niin mun entinen tyttöystävä oli sollila siivoojana.

      • Peluri

        Mitäs se punakuono sekoilee...Taitaa punakuonolla olla kaksi pussia täynnä lahjoja ja ne pitäisi päästä jakamaan.


      • Maitotyttö
        Peluri kirjoitti:

        Mitäs se punakuono sekoilee...Taitaa punakuonolla olla kaksi pussia täynnä lahjoja ja ne pitäisi päästä jakamaan.

        Mull lähtee se mieletön jysä päässä Treolla (tosi nopee vaikutus kaikenlisäx). Mutt itse krapula, lähtee vain ja ainoostaan maidolla!! Siks mulla onkin tapana jo edellisenä iltana ennenkuin lähden baanalle, varata pari litraa seuraavaa päivää varten!
        Oon monta kertaa ihmetellyt, että miksi ihmeestä just maito auttaa ??? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa vai oonko ainoa E.T. tässä maassa??


      • Kyllä
        Maitotyttö kirjoitti:

        Mull lähtee se mieletön jysä päässä Treolla (tosi nopee vaikutus kaikenlisäx). Mutt itse krapula, lähtee vain ja ainoostaan maidolla!! Siks mulla onkin tapana jo edellisenä iltana ennenkuin lähden baanalle, varata pari litraa seuraavaa päivää varten!
        Oon monta kertaa ihmetellyt, että miksi ihmeestä just maito auttaa ??? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa vai oonko ainoa E.T. tässä maassa??

        myös pieni ryyppy on paikallaan.
        Näillä minä noi pikku rapulat olen saanut korjattua.


      • kyllä
        Maitotyttö kirjoitti:

        Mull lähtee se mieletön jysä päässä Treolla (tosi nopee vaikutus kaikenlisäx). Mutt itse krapula, lähtee vain ja ainoostaan maidolla!! Siks mulla onkin tapana jo edellisenä iltana ennenkuin lähden baanalle, varata pari litraa seuraavaa päivää varten!
        Oon monta kertaa ihmetellyt, että miksi ihmeestä just maito auttaa ??? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa vai oonko ainoa E.T. tässä maassa??

        Joo, maito auttaa tosiaankin ja on paras krapulajuoma! Valko-venäläiset on siks hyviä juomia koska niissä on maitoa jonka takia niistä ei tuu krapulaa!


      • kaaalep
        Maitotyttö kirjoitti:

        Mull lähtee se mieletön jysä päässä Treolla (tosi nopee vaikutus kaikenlisäx). Mutt itse krapula, lähtee vain ja ainoostaan maidolla!! Siks mulla onkin tapana jo edellisenä iltana ennenkuin lähden baanalle, varata pari litraa seuraavaa päivää varten!
        Oon monta kertaa ihmetellyt, että miksi ihmeestä just maito auttaa ??? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa vai oonko ainoa E.T. tässä maassa??

        Joo, maito on sikäli hyvä että se sitoo ilmeisesti alkoholia ja neutralisoi sen vaikutusta, itekki kannatan ;>


    • M28

      Ennen nukkumaan menoa vettä huiviin ja burana perään. Vaikutus kestää heräämiseen asti, joten krapula ei ole niin paha. Sitten heität aamulla huiviin toisen, jos sille tuntuu.

      Tuo ennen nukkumaan menoa ottaminen on helpottanut ainakin minun krapuloitani puolella.

    • pellekuusi

      treo on aivan ykköstä krapulaan. Yks vaan nukkumaan mennessä ja yks aamulla, ni jaksaa porskuttaa. kofeiini ja asetylisalisyylihappo on lyömätön yhdistelmä, muutenkin.

      • Itselläni ei toimi tai siis toimii hyvinkin mutta pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen tulee aika kauhea allergia kohtaus kroppa täynnä "hyttysen piston" tapaisia paiseita tuntuu kuin olisi seisonut kesäyössä alasti kutittaa niin per**leesti.Millekään muulle aineelle tai oikeastaan millekään en ole allerginen paitsi asetylisaalihapolle (nähtävästi) ja PÖLYPUNKEILLE :)


      • Anonyymi

        Valitettavasti vaarlåallinen jollekkin joka on allerginen


      • Anonyymi
        AngelaS kirjoitti:

        Itselläni ei toimi tai siis toimii hyvinkin mutta pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen tulee aika kauhea allergia kohtaus kroppa täynnä "hyttysen piston" tapaisia paiseita tuntuu kuin olisi seisonut kesäyössä alasti kutittaa niin per**leesti.Millekään muulle aineelle tai oikeastaan millekään en ole allerginen paitsi asetylisaalihapolle (nähtävästi) ja PÖLYPUNKEILLE :)

        Monellakin allergia juuri sille aineelle ja yhdistettynä muiden asioiden kanssa on ihmiset tulleet hyvin sairaiksi.


    • Jami

      ryypätä ollenkaan ,se on todella tyhmää
      -TODELLA TYHMÄÄ ..susta tulee tyhmä ja teet typeriä tyhmyyksiä
      ärsyttääkö tää ..?
      taitaa ärsyttää ...
      mutta juopottelu on tyhmää
      hahaa..on kivaa olla selvin päin..ei tule krapulaa ei tule tehtyä toilailuja, ei pettymyksia kundi kaverille tai tyttöystävälle parhaalle kaverille..etc ..mä vihaan viinaa..se on vaan tehnyt tuhoja mun ja toisten elämässä voisin jatkaa tätä mutta se ei kannata kun monet vaan väittää vastaan...ettikää muita harrastuksia ..joo ......herätkää HALOO

      entinen narkki&juoppo

      • horn

        Mietippäs minun kannalta asiaa!!!
        Olen yrittäjä ja saanut siipeen aika kovaa!!!!!
        En viitsi tarkemmin kertoa,mutta alkoholi on
        keino siihen että olisi edes vähän aikaa hyvä olla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • horn

        Suksi kuuseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • juupa juu
        horn kirjoitti:

        Suksi kuuseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        mää oon ny harrastu vähän niinku sellasii darrattomii kännei eli juo vaa sen verta et saa sellasen mukavan illan kestävän humalan päälle, et ei ny itteensä pöydän alle juo, plussaa on tos et muistaa kaiken,ei tuu tehtyy suuria mokia joita ehkä hullus kaados tekis, eikä oo huono olo illalla eikä aamulla
        suosittelen..nii, ja oon sit kokeillut myös vähän enempi juoda mut toi eka tuottaa mun mielest enemmän nautintoa..


      • Anonyymi
        horn kirjoitti:

        Mietippäs minun kannalta asiaa!!!
        Olen yrittäjä ja saanut siipeen aika kovaa!!!!!
        En viitsi tarkemmin kertoa,mutta alkoholi on
        keino siihen että olisi edes vähän aikaa hyvä olla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Siis vähän aikaa auttaa, samalla kehityt alkoholismia itsellesi. Alkoholi ei koskaan auta missään asiassa ainoastaan ongelmien ratkaiseminen selvin päin voi parannella kipeitä asioita


    • Ben Dover

      Ensinnäkään Buranaa ei kannata ostaa, sillä myynnissä on päänsärkytabletteja, jotka ovat halvempia & perustuvat samoihin lääkeaineisiin kuin burana.

      Toiseksi: se pilleri kannattaa napsasta jo ENNEN nukkumaanmenoa, mikäli humalatilaltaan vain kykenee/muistaa. Tulee nukuttua huomattavasti paremmin ja jo sitä kautta krapula on aamulla herätessä pienempi.

    • JII

      Joo Buranaa aamulla JA ENNEN nukkumaanmenoa.
      SIltä välttää päänsäryn. Niin....ja paras keino välttää krapula on pysyä kännissä....:)

      • vjhgiuhriugheriughreoug

        vielä parempi keino on se kun ei juo


    • Kumikarhu

      Illan viimeisenä paukkuna lasillinen kylmää vettä. Aamulla herätessä pari, kolme lasillista lisää. Tietysti, jos olet ottanut todella "perseet olalle", ei siinä oikeen mikään auta, aamulla on krapula.

      Jäätelö auttaa ihan oikeesti. Krapulassa sulla on nestehukkaa, sokerihukkaa ja maitohapot on katkolla. Jäätelössä on noita kaikkia. Perinteinen vanilja on paras. Ja niin kuin joku totesi, menee helposti alas. Eikä tule ihan helposti takaisin ylös, koska massu yleensä tykkää siitä. Vaikka voi sitäkin sattua...

      Syöminen on tietysti aina hyväksi, mutta pahassa kankkusessa se pistää ikävästi tärisemään ja hikoilemaan. Kestää ennen kuin olo paranee. Kannattaa siis ensin hoitaa nestetasapaino kuntoon ja syödä sitten vasta. Pizza on ihan oikeesti yks parhaita krapula ruokia. Helppo syödä ja hyvää. Kunnon sisäfilepihvi on myös hyvä, krapulassa kerma ja rasva tekee eetvarttia.

      Tietysti totisin tosi on että sillä se lähtee millä se on tullutkin. Tosin krapulan parantaminen viinalla on kellosepän hommaa, jos ei meinaa ottaa uutta känniä, mutta onnistuu kyllä jos on tarkkana. Helposti kyllä lipsahtaa kännin puolelle...

      Vanhana ammattijuoppona voin antaa hyvän vinkin: pahassa krapulassa pitää ottaa iisisti. Ei pidä antaa paniikkihäiriön iskeä, vaanii meinaan ihan kulman takana. Oireet on vähän kuin sydän kohtauksessa, ja siitähän vaan panikoituu lisää. Siis rauhallisesti vaan, ja muistuttaa itselleen että se on vaan krapulaa, no hätä. Jos meinaa täristää lasillinen punaviiniä tai konjakkia auttaa kummasti.

      • -z-

        on myös picnicin kanapatonki. toimii loistavasti!!! käy vaikka edellisenä päivänä hakemassa valmiiksi jääkaappiin niin ei aamulla heti tarvitse ihmisten ilmoille hilautua =)


    • Krapula-apina

      Tähän krapula keskusteluun viitaten, niin mikähän mahtaa olla syynä, kun mun krapulat on muuttunut ihan kauheiksi. Siis vedän viinaa reilusti Pe ja LA, Sunnuntaina pari kolme bissee korjariks ja sit on koko sunnuntain ihan lärvit. Yöllä ei saa nukuttuu pyörii vaan sängyssä, siis liskojen yö. Sit se darra tulee vasta maanantaina ja helpottaa yleensä vasta illalla. Näin on ollut nyt pari KK ja ikää on 22v vielläkö nää tästä pahenee?

      • Paroni

        Kyllä se tuppaa olemaan niin että mitä enememmän ikää tulee niin sitä pahempi krapula. Aivan sama mitä juo... Tosin kunnon pudas viinakänni on aina parempi kuin kalja- viina- tai viini- kalja- viinakänni. Ja vielä tuohon buranan käyttöön krapulassa. Se on aika varma tapa saada maksa arvot koholle kun kerran pari viikossa otat krapulaan Burana600/800:sen...


      • banjohead
        Paroni kirjoitti:

        Kyllä se tuppaa olemaan niin että mitä enememmän ikää tulee niin sitä pahempi krapula. Aivan sama mitä juo... Tosin kunnon pudas viinakänni on aina parempi kuin kalja- viina- tai viini- kalja- viinakänni. Ja vielä tuohon buranan käyttöön krapulassa. Se on aika varma tapa saada maksa arvot koholle kun kerran pari viikossa otat krapulaan Burana600/800:sen...

        Ei pidä paikkaansa. Ikää jo päälle 40, eikä enää krapuloita niin kuin nuorena. Mä yksinkertaisesti nukun pois kännin, enkä ota mitään korjaussarjoja. Burana on perseestä, Bayerin asperiinia se pitää olla. Tai jos oisitte kysynyt mun mummolta, se ois tarjonnut Illodinia, siis joka vaivaan.


      • ilodiin
        banjohead kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ikää jo päälle 40, eikä enää krapuloita niin kuin nuorena. Mä yksinkertaisesti nukun pois kännin, enkä ota mitään korjaussarjoja. Burana on perseestä, Bayerin asperiinia se pitää olla. Tai jos oisitte kysynyt mun mummolta, se ois tarjonnut Illodinia, siis joka vaivaan.

        Miten tuota Illodiniä kankkuseen käytetään, spriitähän se on?


      • Anonyymi
        banjohead kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ikää jo päälle 40, eikä enää krapuloita niin kuin nuorena. Mä yksinkertaisesti nukun pois kännin, enkä ota mitään korjaussarjoja. Burana on perseestä, Bayerin asperiinia se pitää olla. Tai jos oisitte kysynyt mun mummolta, se ois tarjonnut Illodinia, siis joka vaivaan.

        Kaikille ei aspiriini sovi ollenkaan jos in allerginen .


    • missy

      mä yritän ite aina välttää noita lääkkeitä.en usko et se on hyvästä napata semmosta päänsärkyy minkä ite on aiheuttanu.kannattaa tosiaan syödä ja juoda vaikka vettä ni se jo helpottaa etukäteen ja mä aina nukun paljon.sil pääsee aika hyvin siitä pökittävästä krapulasta eroon.

    • Ota vaan

      Mihinkäs muuhun sä luulet, että kipulääkkeet on tarkoitettu??? Mut ok, sä tietty mietit alkoholihöyryjen ja Buranan yhteisvaikutusta. Et sä varmaan kuole, jos otat aamulla yhden Buranan krapulaan, sen lupaan. Ellet sitten ole joku mega-herkkä allergikko särkylääkkeille.
      Nukkuminen ja veden juominen on hyvät luontaislääkkeet.

      • Anonyymi

        Mistäs sinä voit tietää miten jonkun toisen keho reagoi lääkkeisiin. Siis kaikille ne vaan eivät sovi. Mutta hyvä keino välttää krapulaa on kun ei juo alkoholia ollenkaan . Ihan hullu ajatuskin että ensin juodaan itsenä kipeeksi ja sitten pitäis parannella jollakin . Siis teet itses sairaaksi ja sitten pitäis olla siihenkin lääkkeet


    • LägärMaister

      Aine on melko maksatoksinen, jos on alkoholia veressä.
      Muutkaan ns. NSAID -lääkkeet, "asperiinia"
      myöden ovat vähintään maha- ja suolistoverenvuotoa
      aiheuttavia ilman viinaakin.
      Parasetamoli (Panadol etc...) on metabolisesti toksinen maksalle itselleen.
      Ja juttu näköjään lipsui jo alempana pameihin jne...
      Runsaasti nestettä (vissyä, korjaa sekaisin mennyttä suola-& nestetasapainoa).
      Pikkuhiljaa syömistä jos pysyy sisällä.
      Jos ei pysy, lepo tai pari terävää paukkua
      "raakana" ja sitten odottelee ruokahalun palautumista.

      Mutta jos on latva kipeä ja täytyy johonkin
      lähteä, pari asperiinia sen vissyn kanssa ja
      se siitä. Auttaa JOS auttaa.

      Pampulat vievät ajan kanssa helvettiin eli
      lääkekierteeseen minkä kehittyminen tosin joillakin kestää vuosia. JA VIEROITUSHOITOA
      EI juurikaan saa.

      Jotkut vetävät pilveä, tulos pidemmän päälle sama
      kuin rauhoittavilla.

      No eipä sen ihmeempää.

      Krapula sinänsä ei lähde, mutta sitä voi lievittää. Käsikauppalääkkeet ehkä helpottavat
      oloa mutta krapulaa ei NORMAALIOLOSUHTEISSA
      voi parantaa kuin olemalla juomatta.

      PS. Epänormaaliolosuhteissa löytyy militääri-
      lääkitystä ja silloin ei ole sivuvaikutuksilla
      juurikaan merkitystä.

      • sairaanhoitaja

        haluaisin oikaista nyt saman tien, kun viestitin tuon allaolevankin vastauksen avaajalle.

        Paracetamoli on maksatoksista ainoastaan ja vain erittäin suuria määriä nautittaessa. Siis eritäin suuria annoksia paracetamolia käytettäessä voi tulla maksavaurioita kuin myös munuaihaittojakin.

        Kyllähän fakta on, että mikä tahansa lääkeaine suurina annoksina on maksatoksinen.
        Fakta on myös, ettei esim. em lääkkeitä myytäisi ilman reseptiä, jos ne olisivat normaalin, ajoittaisen säryn hoitamisessa maksatoksisia.
        Niinikään infarktipotilailla käytetään aspriinia sen hyvän ja lievän verenohennusominaisuutensa ansiosta. Silloinkin annostus on pieni.

        Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista, ennekuin lähdette kirjoittamaan "asiantuntevuutta" täysin viattomasti asiaa tiedusteleville...


      • vielä
        sairaanhoitaja kirjoitti:

        haluaisin oikaista nyt saman tien, kun viestitin tuon allaolevankin vastauksen avaajalle.

        Paracetamoli on maksatoksista ainoastaan ja vain erittäin suuria määriä nautittaessa. Siis eritäin suuria annoksia paracetamolia käytettäessä voi tulla maksavaurioita kuin myös munuaihaittojakin.

        Kyllähän fakta on, että mikä tahansa lääkeaine suurina annoksina on maksatoksinen.
        Fakta on myös, ettei esim. em lääkkeitä myytäisi ilman reseptiä, jos ne olisivat normaalin, ajoittaisen säryn hoitamisessa maksatoksisia.
        Niinikään infarktipotilailla käytetään aspriinia sen hyvän ja lievän verenohennusominaisuutensa ansiosta. Silloinkin annostus on pieni.

        Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista, ennekuin lähdette kirjoittamaan "asiantuntevuutta" täysin viattomasti asiaa tiedusteleville...

        siitä on jopa sellainenkin tutkimustulos, että alkoholi saattaa jopa lieventää parasetamolin haittavaikutuksia maksaan oikeaan aikaan otettuna. Eli kovin ristiriitaista tietoa.

        http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys9-02.pdf


      • viela
        sairaanhoitaja kirjoitti:

        haluaisin oikaista nyt saman tien, kun viestitin tuon allaolevankin vastauksen avaajalle.

        Paracetamoli on maksatoksista ainoastaan ja vain erittäin suuria määriä nautittaessa. Siis eritäin suuria annoksia paracetamolia käytettäessä voi tulla maksavaurioita kuin myös munuaihaittojakin.

        Kyllähän fakta on, että mikä tahansa lääkeaine suurina annoksina on maksatoksinen.
        Fakta on myös, ettei esim. em lääkkeitä myytäisi ilman reseptiä, jos ne olisivat normaalin, ajoittaisen säryn hoitamisessa maksatoksisia.
        Niinikään infarktipotilailla käytetään aspriinia sen hyvän ja lievän verenohennusominaisuutensa ansiosta. Silloinkin annostus on pieni.

        Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista, ennekuin lähdette kirjoittamaan "asiantuntevuutta" täysin viattomasti asiaa tiedusteleville...

        on siitä sellainenkin tutkimustulos, että alkoholi suojaisi maksaa parasetamolin haittavaikutuksilta maksaan ! Kuulostaa uskomattomalta, mutta lukekaa.

        http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys9-02.pdf


      • ...
        viela kirjoitti:

        on siitä sellainenkin tutkimustulos, että alkoholi suojaisi maksaa parasetamolin haittavaikutuksilta maksaan ! Kuulostaa uskomattomalta, mutta lukekaa.

        http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys9-02.pdf

        Tuo ensin lähetetty viesti vaan lensi bittiavaruuteen, mutta olikin palannut kiertoradalta kun olin lähettänyt jo uuden.


      • ZZ>
        sairaanhoitaja kirjoitti:

        haluaisin oikaista nyt saman tien, kun viestitin tuon allaolevankin vastauksen avaajalle.

        Paracetamoli on maksatoksista ainoastaan ja vain erittäin suuria määriä nautittaessa. Siis eritäin suuria annoksia paracetamolia käytettäessä voi tulla maksavaurioita kuin myös munuaihaittojakin.

        Kyllähän fakta on, että mikä tahansa lääkeaine suurina annoksina on maksatoksinen.
        Fakta on myös, ettei esim. em lääkkeitä myytäisi ilman reseptiä, jos ne olisivat normaalin, ajoittaisen säryn hoitamisessa maksatoksisia.
        Niinikään infarktipotilailla käytetään aspriinia sen hyvän ja lievän verenohennusominaisuutensa ansiosta. Silloinkin annostus on pieni.

        Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista, ennekuin lähdette kirjoittamaan "asiantuntevuutta" täysin viattomasti asiaa tiedusteleville...

        Parasetamoli on - poiketen radikaalisti lähes kaikista muista reseptivapaista lääkkeistä - jo yllättävän pieninä annoksina hengenvaarallinen. Tappavan maksavaurion voi saada popsimalla vain muutamia kymmeniä reseptivapaita nappeja kerrallaan, kun reseptivapaisiin tulehduskipulääkkeisiin (terve ihminen) suunnilleen tukehtuu ennenkuin kuolee muihin haittavaikutuksiin. Suhteessa vapaasti myytävien pakkausten kokoon parasetamoli on ehkä myrkyllisin reseptivapaa lääke. Pieninä (siis normaaleina) annoksina parasetamolin kyllä voidaan ajatella monessa tapauksessa olevan haittavaikutuksiltaan tulehduskipulääkkeitä turvallisempi vaihtoehto.

        Ja kaikki lääkkeet eivät tietenkään ole maksatoksisia:)


    • sairaanhoitaja

      Lienet jo mitä erilaisempia ja uskomattomimpia ohjeita saanut. Tässä kuitenkin faktoja.
      Särkylääkettä voit vaarattomasti ottaa x3/vrk. Tosin särkylääkkeeksi käy yhtä hyvin paracetamoli eli Panadol tai Para-Tabs 500mg kuin Buranakin, jota siis ilman lääkärin määräystä saa vain 400mg:n vahvuisena. Samaa Buranassa olevaa vaikuttavaa lääkeainetta eli ibuprofeiinia saat halvemmalla mm tuotenimillä Ibuxal, Ibusol, Dexit jne. Apteekeilla on nykyisin velvollisuus kertoa saman vaikuttavan lääkeaineen halvemmasta tuotteesta.
      Myös ketoprofeiini eli Ketorin on hyvä särkylääke; tosin sitä saa ilman reseptiä vain 25mg:n vahvuisena. 100 mg Ketorinia vie varmasti säryn. Lääkärin määräämä Clotam 200 mg niinikään.

      Mitä ruokailuun tulee, niin kannattaa muistaa, että veren glukoosipitoisuus krapulassa todellakin on yleensä matalahko. Parhaiten ensiapuna saat verensokerisi nousemaan 2dl:lla tuoremehua tai ihan vaikka ruisleivällä ja lasillisella maitoa. Onhan jo todettu fakta, että suurin osa viinakrampeistakin johtuu alhaisesta verensokerista; eli muista ruokailun tärkeys. Myöskään ei "halvan ja nopean" kännin toivossa kannata lähteä tyhjin vatsoin ryyppäämään. Se kostautunee varmasti seuraavana päivänä.

      Mitä taas viestiketjussa mainittuihin benzodiatsepiinien (Opamox eli Oxepam, Diapam eli Stesolid eli Sedipam eli Tensopam eli Valium etc eli "rakkaalla lapsella on monta nimeä") käyttöön krapulassa tulee, niin kehoittaisin ehdottomasti pidättäytymään niistä. Voit varsin hyvin kärsiä kankkusesta yhden päivän, mutta vaikeampaa on päästä näihin aineisiin hyvin usein syntyvästä psyykkisestä ja fyysisestä riippuvuudesta, jota riippuvuutta ei sitten Buranalla eikä yhdessä päivässä hoideta. Lienee syytä muistaa, että näiden "downereiden" käyttö täytyy aina tapahtua lääkärin valvonnassa ja pysytellä lääkärin määräämässä annostuksessa.
      Ja jos mahdollista, lähde juhlimaan silloin, kun sinulla on mahdollisuus viettää seuraava päivä vuoteessa leväten. Ja vaikka sitä pizzaa syöden ja leffoja katsellen.

      Oletin, että tarkoitit yhden illan juomisesta aiheutuvaa kankkusta. Pidempiaikaiseen juomisen keskeyttämiseen tarvitaan jo terveydellisistä syistä (viinakrampit, delirium tremens eli juoppohulluus; maksan moninaiset toiminnan häiriöt häiriöt esim. pankreatiitti eli haimatulehdus, )sekä runsaista alkoholin vieroitusoireista johtuvista syistä katkaisuhoito/tai sairaalahoito.
      Tästä ei ymmärtääkseni ole sinun kohdallasi kysymys.

      Muita hyviä ohjeita mm nesteytyksen ja vitamiinien suhteen tulikin jo roppakaupalla. Muista kuitenkin, että et sorru krapularyyppyyn. Se tapa on (vrt ed) aina tuskallisempi hoitaa.

      Tulipas pitkä ohjeistus. Toivottavasti jaksoit lukea.

      Tsemppiä ja malttia sinulle toivoo päihdetyön saralla toimiva sairaanhoitaja

      • akromioplastia

        leikattiin juuri olkapää akromioplastialla. pärjään jo burana 600:silla. kysymys: voinko illalla ottaa vähän siideriä ja vaikka pari lasillista viiniä???


    • darrakarhu

      Vaikka kovasti kielletään liikkumasta krapulassa, niin terve ihminen ei kunnon sulkkismatsiin kupsahda krapulassakaan. Kunnon hikoilu saattaa tuntua krapulassa epämiellyttävältä ajatukselta, mutta suorituksen jälkeen olo mitä mainioin. Itselläni ainakin tämä keino toiminut tappavan tehokkaasti!

    • viinaan uponnut

      Krapula on seuraus siitä , että on juonut liian vähä. Kun huomaa krapulan iskevän pitää ottaa viinaa ja paljon.Krapula helpottaa kolmen tuopillisen jälkeen jolloin voi siirtyä väkevimpiin. Kun on ryypännyt näin kuukauden huomaa sammuneensa monta kertaa milloin mihinkin. Sammuneena ei krapulaa tunne. Tärkeintä on muistaa ostaa riittävästi viinaa, että aamulla saa krapularyypyt. Jos et tähän pysty, älä juo ollenkaan.

      • näin se on

        1.preeriaosteri(oliiviöljyä, ruokalusikallinen ketsuppia,yksi kanamunan keltuainen, suolaa ja pippuria, tapascoa,worcesterinkastiketta sekä viinietikkaa tai sitruunamehua)

        2.kylmä pitsa

        3.suonensisäiset ruiskeet( on avusksi jos treffailee lääkäriä tai sairaanhoitajaa)

        4. sillä lähtee millä on tullutkin

        5.B ja C vitamiini

        6.rasvainen ruoka

        7. kaikkein tehokkain ja kallein keino: munuaisdialyysi


    • tiukempaa vinkkiä

      Syvällisempää pohdintaa krapulan parantamisesta löytyy osoitteesta: http://krapula.org

    • puhutte paskaa

      Mitä hötkyilyä, tasureita ja pameja, ja krapula on pois hetkessä!

    • 5444222

      Olen todennut hyväksi tavaksi kotiin tullessani juoda Gatoraden tai jonkun muun vastaavan urheilujuoman ja napata sitte sen Ibusalin unilääkkeeksi. Aamulle toinen urheilujuoma, mielellään eri makuinen mitä on yöllä juonut.

      Urheilujuomasta saa vähän takaisin niitä kivennäisaineita ja suoloja, mitä on elimistöstään huuhdellut juopottelureissullaan ravintelin pisuaariin.

    • Apulaisylivaralääkär

      Mun resepti:

      1. Juo vettä paljon, niin paljon ku jaksat ja sit vähän ajan pääst taas lisää ja lisää ja lisää. Ihan sikana vettä. Maitokin käy, mut ei sitä kumminkaa oo kaapissa tarpeeksi.

      2. Syö jotain rasvasta ja hiilihydraattista, kuten edellisillanbileistäjääneitä sipsejä, pizzaa, kebua, jotain semmosta.

      3. Jos pää on kipee, ota burana.

      4. Runkkaa tai harrasta seksiä, jos sulla sattuu olemaan siihen partneri, se auttaa todella paljon!

    • Anonyymi

      Hei mulla on pää kipeä ja on olu eilen ja toisa päivänä muta kuika monta kasi aatos ta puranaa saa antaa lapsile

    • Anonyymi

      Mitä pitää tehä jos on korona

    • Anonyymi

      Kun sinulla on krapula juomisen jälkeen niin se on ensi aste alkoholi myrkytykseen , ja krapulassakin sinulla on vielä alkoholia veressä joten itse en uskaltaisi ottaa särkylääkkeitä jos olisin ottanut viinaa niin paljon että saisin krapulan .nestetasapainosta järkkyy hyväsesti kun ihminen juo alkoholia .
      Siis kuten suomalainen juo
      Joten ota särkylääke jos haluat, ihan sama sinänsä olethan jo työllistänyt maksaisi ja haimasi kunnolla juomisen kanssa, joten voi olla että särkylääke ei sovi kaikille krapulaan jotkut kestää toiset eivät , lääkkeet ja viina ei ole koskaan hyviä yhdistelmiä että viinan ottoa yritetään parannella lääkkeillä , kun ihan hyvin voisi ehkä voida olla juomatta itseään siihen kuntoon että saa krapulan .
      Lue mitä sinun maksassa ja haimasasi tapahtuu kun olet ottanut viinaa , ja mitä lääkkeet saattaa aiheuttaa .

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe