Moi! Tarviisin vähän apua asiantuntevalta henkilöltä näyttely- ja haukkukoe asioissa...
Elikkäs... Kun vien hirvikoirani hirvenhaukkukokeisiin, niin miten pitää todistaa koiran arvosana HYVÄ näyttelyissä? Koirani on saanut 2 hyvää, mutta minulla on todisteena niistä vain kehässä saadut laput. Rekisterikirjassahan on kohta näyttelyille, eli olisiko minun pitänyt pyytää siihen joltakin kuittaus? Minulle on jäänyt sellainen käsitys että haukkukokeisiin pitää olla väh. arvosana HYVÄ. Ja kun menen koirani kanssa ekaa kertaa 1 päivän haukkukokeisiin(siis sellaisiin mihin hyväksytään myös ensikertalaiset ilman AVO tulosta), niin onko siitä saatu ykkönen hyväksyttävä ns. AVO1:nä, mikä pitää olla ennen voittajaluokan kokeita?
Kysymykset saattaa kuulostaa aika hölmöiltä, mutta minulle olisi vastaukset tärkeitä:)
Näyttelyt/haukkukokeet(??)
3
444
Vastaukset
- mikään..
..asiantuntija mutta lukutaitoinen kyllä.
Lueskelin pystärikerhon sivuilta noita sääntöjä ja mun tulkinnan mukaan niissä ei alo-luokkaa olekaan?
sen nlytuloksen/t mainitset kun ilmoittaudut kirjallisesti kokeeseen. laita lappuun vaikka käsin (jos siis ilmoittaudut valmiilla kaavakkeella) alas että (esim.) näyttelytulos: Turku 20.1.2009 JUN 1 H Tuomari: Mikko Meikäläinen. Järjestäjien vaiva sitten on tarkastaa SKL rekisteristä pitääkö paikkansa.
jos mielenrauhaa haluat, printtaa KoiraNetistä koirasi tiedot; siellä pitäisi HYVIEN näkyä.
Säännöissä sanotaan että koiralla pitää olla "palkinto SKL virallisesta nlystä"; sitä en mene vannomaan, riittääkö tuo HYVÄ. Järjellä ajatellen, jos kerran kokeen on tarkoitus palvella jalostusta, miksi karsia käyttökokeesta pois vanhalla kakkosella palkitut koirat. Voisi ajatella, että "palkinnolla" meinataan, että ei oo saanut evaa tai hyllyä.
Tuo jälkimmäinen koeluokkaa/tulosta koskeva kysymyksesi herätti enemmän mietintää; luulen, että olet käsittänyt säännöt hieman väärin. Sinä puhut "yksipäiväisistä" kokeista kun säännöistä löysin vain "Yksiluokkaisissa kokeissa koira saa kilpailla ilman näyttelytulosta, kunnes
se on saavuttanut yhden koemuodon korkeimman luokkatuloksen". Eli YKSIPÄIVÄINEN ja YKSILUOKKAINEN ovat 2 eri asiaa. Mun tulkinnalla: jos JÄRJESTETTÄVÄSSÄ KOKEESSA ON VAIN AVO-LUOKKA (alokasta näissähän ei ollut vai täh?) niin antaa mennä ilman tulosta. Sääntöjen mukaan pelkästään avo-luokan sisältävä koe (siis yksiLUOKKAINEN) voi olla myös kaksiviikkoinen. Jos sen sijaan kokeessa arvostellaan SEKÄ avo että voi-luokat (kaksiluokkainen) niin silloin ei ole asiaa ilman nlytulosta. Tuo 9-15 kk sääntöhän koski vain luolakokeita.
HIRV-AVO1, 78, = avoimen luokan 1. palkinto 78 pistettä kun olet saavuttanut, oli koe sitten yksiluokkainen, yksipäiväinen tai kaksiviikkoinen, -> voittajaan.
Näin minä, paimenkoiraksia omistava mutta "muutaman" eri lajin koetoimitsijakurssin sun muun hömpötyskoulutuksen suorittanut sääntöjä tulkitsen; varmana en siis mene sanomaan.
Kuitenkin, toimitsijat ja kokeen järjestävät henkilöt syövät ihan samaa ruokaa ja pskantavat ihan samanlaisesta reiästä kuin sinäkin. Joka iikka heistä on ollut keltanokan asemassa aikoinaan. Heitä on aivan turha pelätä- missään suhteessa- vaikka kuinka nokkaansa nostelisivat.
Ilmoittaudu kirjallisesti viisi päivää (siis niin, että laitat postiin 7 pvää ennen) ennen koetta; liitä mukaan vaikkapa kopio koirasi rekisteriotteesta ja printti KoiraNetistä, kirjoita mukaan TÄYDELLISET yhteystietosi mukaanlukien email ja gsm niin kyllä ne soittelevat tai muuten ottavat yhteyttä jos jotain epäselvää on!- kommentoimatta
Tuohon, että riittääkö HYVÄ, niin jos säännöissä sanotaan vain että palkinto näyttelyssä, niin silloin hyvä riittää. Vain EVA ja hylly eivät kelpaa.
- avuton--
Kiitoksia paljon avusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362749Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122537100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511535Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351528- 381463
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 241148
- 231097