kiitos jeesus

tomppa taapertaja

Kerronpa teille ilouutisen, koska olen niin iloinen. Pelasin 20 dollarin turbo shorthandedin 500 osallistujaa. Peli kesti reilun tunnin, tulin 2:seks ja kuittasin 1400$. Kiitos jeesus. Harmi vaan että 900$ enemmän ratkaistiin tämmöisellä tavalla; blindit 30 000 60 000 herolla K 6 stäkki vajaa 400 000 ja vihulla J 6 ja stäkki saman verran. Vihu lyö allarit ja hero maksaa.

Kerron tapahtumat pikku runon muodossa;
vihu turnilla jätkän saa sekös heroa kiukuttaa, kun vihu rahat luokseen liuvuttaa. Vihu vetää kinkkua poskiin, hero heittää kortit roskiin.

Mitä tykkäsitte runosta, pitäsköhän minun luoda uraa runoilijana?

14

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blame yourself

      HU-alleja en lähtis makseleen K-hailla, ainakaan offareilla.

      • se on automaksu

        K6:lla hedarissa, et sillei hei!


      • The Rat
        se on automaksu kirjoitti:

        K6:lla hedarissa, et sillei hei!

        K6 on randomikättä vastaan noin 52% voitolla (suitteri 55). Jos vihu lyö allarit, voidaan laskea pois muutama vähemmän pätevä käsi, jolloinn K6 on todennäköisesti jo tappiola.

        Automaksu? Okei.


      • vastaa

        en minäkään olisi maksanut jos blindit olisivat olleet pienemmät. Mutta kun molemmilla oli ennen blindien maksaua noin 375 000 blindit oli 30 000 ja 60 000, minä olin vieläpä se iso blindi, niin kyllähän tuo on selvä maksu koska tiesin että vihu lyö millä vaan allarit. K 6 on keskiverto kättä parempi hedarissa, tiesin että ei vihu ainakaan kovin paljoa edelläni ole. Joten minusta se maksu oli hyvä vaikka hävisinkin tällä kertaa, johdinhan sitä 75/25. Pitemmällä juoksulla jään voitolle.


      • ??????
        The Rat kirjoitti:

        K6 on randomikättä vastaan noin 52% voitolla (suitteri 55). Jos vihu lyö allarit, voidaan laskea pois muutama vähemmän pätevä käsi, jolloinn K6 on todennäköisesti jo tappiola.

        Automaksu? Okei.

        Ei ollut suitteri vaan offarit, ja vihu oli lyönyt tuota ennen jokaisella kerralla all-in, oliko se 3 kertaa en muista varmaksi, joista yhellä kerralla tuplasin merkit. Joten voisi sanoa että olin lähes varma että johdin vihua tuommoisellakin kädellä. Oikeassa olin johdin noin 75/25, ja edelleenkin sanon että blindit oli 30 000 60 000 kummallakin noin 375 000 ennen blindien maksuja minun ollessa iso blindi.

        Mutta vaikka vihulla olisi ollut A 5 ja hän olisi johtanut 60-40 niin maksu olisi silti ollut hyvä koska minulla meni 1/6 merkeistä blindeihin, niin se jo puoltaa maksua tehden siitä mielekkään.

        Mutta hei tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta minusta voitetut rahat puhukoon puolestaan ja sitä on jo minulle aika paljon kertynytkin, enkä tarkota nyt pelkästään tämän turnauksen voittorahoja! Kiitoksia kaikille kommenteistanne!


      • lisää vielä
        ?????? kirjoitti:

        Ei ollut suitteri vaan offarit, ja vihu oli lyönyt tuota ennen jokaisella kerralla all-in, oliko se 3 kertaa en muista varmaksi, joista yhellä kerralla tuplasin merkit. Joten voisi sanoa että olin lähes varma että johdin vihua tuommoisellakin kädellä. Oikeassa olin johdin noin 75/25, ja edelleenkin sanon että blindit oli 30 000 60 000 kummallakin noin 375 000 ennen blindien maksuja minun ollessa iso blindi.

        Mutta vaikka vihulla olisi ollut A 5 ja hän olisi johtanut 60-40 niin maksu olisi silti ollut hyvä koska minulla meni 1/6 merkeistä blindeihin, niin se jo puoltaa maksua tehden siitä mielekkään.

        Mutta hei tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta minusta voitetut rahat puhukoon puolestaan ja sitä on jo minulle aika paljon kertynytkin, enkä tarkota nyt pelkästään tämän turnauksen voittorahoja! Kiitoksia kaikille kommenteistanne!

        Joku rupee varmasti heti valittamaan tuosta että eihän se olisi ollut hyvä maksu jos sillä olisi ollut se A 5! mutta lisään siihen että se kun maksoin jo ison blindin niin se kaventaa sitä eroa.

        Pelatkaa miten tahansa toivotan onnea suomalaisten puolesta!


      • The Rat
        ?????? kirjoitti:

        Ei ollut suitteri vaan offarit, ja vihu oli lyönyt tuota ennen jokaisella kerralla all-in, oliko se 3 kertaa en muista varmaksi, joista yhellä kerralla tuplasin merkit. Joten voisi sanoa että olin lähes varma että johdin vihua tuommoisellakin kädellä. Oikeassa olin johdin noin 75/25, ja edelleenkin sanon että blindit oli 30 000 60 000 kummallakin noin 375 000 ennen blindien maksuja minun ollessa iso blindi.

        Mutta vaikka vihulla olisi ollut A 5 ja hän olisi johtanut 60-40 niin maksu olisi silti ollut hyvä koska minulla meni 1/6 merkeistä blindeihin, niin se jo puoltaa maksua tehden siitä mielekkään.

        Mutta hei tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta minusta voitetut rahat puhukoon puolestaan ja sitä on jo minulle aika paljon kertynytkin, enkä tarkota nyt pelkästään tämän turnauksen voittorahoja! Kiitoksia kaikille kommenteistanne!

        Tapauskohtaista tietysti, enkä sano että sinä olisit tehnyt väärin.

        Mutta silti on minusta vähän turhan paljon väitetty, jos sanotaan että K6 olisi automaksu.

        Toki hudioppien mukaan taidetaan tuossa vaiheessa pistää kaikki sisään millä tahansa kädellä, jossa on edes jätkä. :)


      • AP.
        The Rat kirjoitti:

        Tapauskohtaista tietysti, enkä sano että sinä olisit tehnyt väärin.

        Mutta silti on minusta vähän turhan paljon väitetty, jos sanotaan että K6 olisi automaksu.

        Toki hudioppien mukaan taidetaan tuossa vaiheessa pistää kaikki sisään millä tahansa kädellä, jossa on edes jätkä. :)

        ei tietenkään ole automaksu, mutta tilanteesen nähden hetken mietittyäni koin että kannattaa maksaa. Tavallaan kannatti koska johdin selvästi, tavallaan ei koska selvästä johdosta huolimatta hävisin.

        Mutta olemme aikalailla samoilla linjoilla herra rat, hyvät päivänjatkot vaan!


      • muistaa tämä
        The Rat kirjoitti:

        Tapauskohtaista tietysti, enkä sano että sinä olisit tehnyt väärin.

        Mutta silti on minusta vähän turhan paljon väitetty, jos sanotaan että K6 olisi automaksu.

        Toki hudioppien mukaan taidetaan tuossa vaiheessa pistää kaikki sisään millä tahansa kädellä, jossa on edes jätkä. :)

        all-in on paljon helpompi lyödä kuin maksaa se. Sekin antaa paljon viitettä kun rupeat vähänkin syvällisemmin tutkimaan mitä sillä all-in kaverilla mahtaisi olla varsinkin heads-upeissa blindien ollessa noin isoja suhteessa stäkkiin. alkuperäinen oli oikeilla jäljillä siinä että vihu lyö tuommoisessa tilanteessa oikeastaan millä tahansa 2 kortilla.

        En sano että pitää olla täysin maniac peleissä mutta monelta puuttuu suomeksi sanottuna MUNAA mikä hyvin näkyy kupla tilanteissa kun chipleader korottaa vähäsen kaikki foldaa melkein käden kuin käden. Minä teen monesti näin kun chipleader pelaa agressiivisesti ja varsinkin jos chipleader on blindien maksaja ja ite toinen blindien maksaja tai jakajan paikalla niin lyön kohtuu helposti kunnon korotuksen riippuen blindien ja stäkkini koosta kun on keskivertoa vähänkin parempi käsi kuten A 5 jolla yleensä johtaa 60-40. Välillä menettää kaikki merkit, mutta sitä useammin tuplataan koska johan prosentitkin on puolellasi koska kun lyöt keskivertoa paremmalla kädellä ja vastassa vain yksi pelaaja on sinulla useammin parempi käsi kuin huonompi.

        Joskus menetät kaikki, mutta itse tähtään paremmille sijoituksille. Kun pääset minimi palkinnoille muutaman kerran niin se ei korvaa sitä että pääset parmmille sijoituksille. Kurkotelkaa tähtiin on neuvoni!


      • kiksulla on
        The Rat kirjoitti:

        Tapauskohtaista tietysti, enkä sano että sinä olisit tehnyt väärin.

        Mutta silti on minusta vähän turhan paljon väitetty, jos sanotaan että K6 olisi automaksu.

        Toki hudioppien mukaan taidetaan tuossa vaiheessa pistää kaikki sisään millä tahansa kädellä, jossa on edes jätkä. :)

        erittäin pätevä lähtöhanska hupissa. sanoisin että tuossakin tilanteessa se oli automaksu.
        toki se on sitäkin parempi lyöntihandu!

        Odotteleeko herra Rotta kenties huppipöydässä niitä isoja pareja..? vai millä rotta lähtee pelaamaan??


      • The Rat
        kiksulla on kirjoitti:

        erittäin pätevä lähtöhanska hupissa. sanoisin että tuossakin tilanteessa se oli automaksu.
        toki se on sitäkin parempi lyöntihandu!

        Odotteleeko herra Rotta kenties huppipöydässä niitä isoja pareja..? vai millä rotta lähtee pelaamaan??

        Totta kai rotta pelaa, mutta all-iniä rotta ei automaattisesti maksa kädellä, joka johtaa noin vähän satunnaista kättä vastaan.

        All-inin voi rotta toki tuollaisella kädellä maksaakin, ei siinä mitään, mutta silloin pitää olla joko riidejä vihusta, blindid huomattavan suuria, tai stakkien kokoero huomattava (suuntaan tai toiseen).

        Siis: ei automaksu. Usein kyllä maksu.


      • The Rat
        The Rat kirjoitti:

        Totta kai rotta pelaa, mutta all-iniä rotta ei automaattisesti maksa kädellä, joka johtaa noin vähän satunnaista kättä vastaan.

        All-inin voi rotta toki tuollaisella kädellä maksaakin, ei siinä mitään, mutta silloin pitää olla joko riidejä vihusta, blindid huomattavan suuria, tai stakkien kokoero huomattava (suuntaan tai toiseen).

        Siis: ei automaksu. Usein kyllä maksu.

        Eilen juuri 20 pelaajan sittarissa hupissa vihun kanssa. Stakit aika tasan, luokkaa vihu: 12bb, meikku 14bb, kolmas pelaaja juuri tippunut. Vihu pistää buttonilta all-in preflop. Maksan Q7o:lla.

        Vihu näyttää AA ja turnee alkaa olla ohi.

        Mutta sitten vihu passivoituu. Lyön kaikella mitä tulee, alkaen 25:stä, ja tuo kippaa, kunnes tilanne on taas melkein tasan. Sitten saan maksun all-iniin ja voitan... Loppu historiaa.

        Kyllä, hupissa voi ja pitää maksaa ja lyödä vähän arveluttavammillakin käsillä, mutta jos jokaisella kädellä lyö all-in ja jokaisella kädellä maksaa tuon lyönnin, niin aika arpapeliksihän se menee. J tai parempi kädessä oikeuttaa useimmiten all-in lyönnin, vastaavasti tietysti myös maksun.

        Ja buttonilta tietysti lyödään jotain melkein millä vaan. :)


      • Rotta odottaa
        The Rat kirjoitti:

        Totta kai rotta pelaa, mutta all-iniä rotta ei automaattisesti maksa kädellä, joka johtaa noin vähän satunnaista kättä vastaan.

        All-inin voi rotta toki tuollaisella kädellä maksaakin, ei siinä mitään, mutta silloin pitää olla joko riidejä vihusta, blindid huomattavan suuria, tai stakkien kokoero huomattava (suuntaan tai toiseen).

        Siis: ei automaksu. Usein kyllä maksu.

        kättä joka on huonompi kuin vihun oletettu käsi, mielummin kuin pelaa käden joka johtaa "vain vähän" vai miten se oli..


      • The Rat
        Rotta odottaa kirjoitti:

        kättä joka on huonompi kuin vihun oletettu käsi, mielummin kuin pelaa käden joka johtaa "vain vähän" vai miten se oli..

        Tässä lyhyesti ja ytimekkäästi, jos edelläoleva selonteko oli liian pitkä sinulle: heads-upissa rotta maksaa vastustajan all-in lyönnin vain mikäli kädessä on jotain joka on todennäköisesti vastustajan pelikättä parempi, blindid ovat isot suhteessa stäkkeihin tai stäkkien kokoero on merkittävä.

        Jos vihu laittaa all-inin, eikä edellisistä kohdista jompi kumpi jälkimmäisistä toteudu, on hänellä todennäköisesti (toki riideistä riippuen) kaksi isohkoa korttia tai pari. Esimerkin K6 vastaan vaikkapa J9 on edellä, mutta varsin vähän (~55 vs 45). Valitettavasti vastustajan käsivalikoimasta löytyvät myös kaikki parit (6%), kaikki kädet joissa on ässä (15%) ja kädet joissa on kurko kovemmalla kikkerillä (arvauksena 10%).

        Kun all-in valikoimaksi valitaan vaikkapa vain kädet, jotka edellisten lisäksi sisältävät J tai Q (tai K millä tahansa kikkerillä, myös 6-), ollaankin jo siinä tilanteessa, ettei todennäköisyyksien mukaan enää olla edellä.

        Siksi ei automaattimaksu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe