pikaisesti apua;)!!!

Videokameran osto

Hei kaikki!

Olen täysi torvelo videokameran hankinnassa. Nyt kuitenkin monet juhlat tulossa ja pakko olisi sellainen ostaa. Olen käynyt kyselemässä liikkeistä mutten ole tullut hullua hurskaammaksi valinnan kanssa. Kumpi kamera kannattaisi ostaa?
Jvc, Gz-ms100 sd videokamera
1/6 tuuman 800 000 pikselin CCD-kenno
35x optinen zoom / 800x digitaalinen zoom
SDHC/SD-muistikorttipaikka
KONICA MINOLTA -objektiivi
Gigabrid Engine
Laser Touch -käyttöliittymä
Kirkas 2,7-tuumainen 16:9-laajakuvanäyttö
Nestekidenäytön taustavalaistuksen automaattinen säätö
Automaattisesti säätyvä valaistus
Nopea uudelleenkäynnistys
Direct DVD -painike
Youtube Upload -painike
USB 2.0 -liitäntä varmistaa nopean tiedonsiirron
Windows®-ohjelmisto sisältyy toimitukseen
Mitat (L x K x S): 54 x 68 x 111 mm
Paino: 270 g
vai
CANON DC310:
• 800 000 pikseliä • Tallennusmedia: DVD-R/-RW/-RDL (8 cm:n levyt) • Objektiivi: 2,6–96,2 mm (kinovastaavuus: 40,5–1676 mm) • 37x optinen zoom (41xadvanced zoom) • Elektroninen kuvanvakain • DIGIC DV II -prosessori • Integroitu mikrofoni; Dolby Digital -ääni • 2,7” -LCD-laajakuvanäyttö • Värietsin • SD/SDHC-muistikorrttipaikka • A/V-liitäntä (mukana kaapeli) • Mitat: 6,6 x 9 x 12,6 cm; paino: 430 g • VUODEN TAKUU.
Tarkoitus olisi saada juhlia isovanhemmille nähtäväksi dvd soittimella. Kumpi on helpompi kuvauksen kanssa? Ja kumman kans on helpompi toimia kuvien siirron kans. Käsitin, että dvd kamerassa voi jäädä joku sulku tekemättä ja sitten ei näy millään muulla laitteella.
Toivottavasti joku antaisi apuja, asia on tärkeä ja melko kiireinen. Kiitokset kaikille!
Jään odottamaan vastauksianne....;)

7

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noista kahdesta pelkästään tallennusmedian ja keveyden perusteella JVC. Pyöriville levyille tallennus alkaa jäädä historiaan kiinteän massamuistin tullessa yhä halvemmaksi, nopeammaksi ja luotettavammaksi.

      Osta kameran mukana laadukkaita ja nopeita SDHC-kortteja, joiden koon suhteutat haluamaasi kuvanlaatuun ja kameran akkukestoon, mieluummin siis useampia pienempiä kortteja kuin yksi suurikapasiteettinen.

      • Menipäs vaikeaksi:(

        Olen ihan oikeasti aivan kädetön asian kanssa...Eli otetaanpa uusiksi;). Siis meinaat että se muistikortilla toimiva olis noista kahdesta parempi ostos ja siihen kannattas ostaa suht. pieniä kortteja,parempi kuin isoja?
        Onko noissa korttikameroissa jotain vaikeita juttuja kuvauksen kans? Siis lähteekö automaattisesti jatkamaan siitä, mihin entinen kuvaus päättyi? Entäs sen videon siirto koneelle ja siitä dvd-levylle...Onko vaikeaa? Ja saako siitä dvd levystä sellaisen jota voi katsoa missä vaan dvd-laitteissa, ilman ylimääräisiä fiksailuja? Kun nyt on kiire just sen takia, että pitäis saada pari juhlaa filmille ja samana päivänä isovanhempien nähtäväksi. Oon varmaan siksi niin pöljä noissa laitteissa, koska pelkään kuollakseni niiden käyttöä. Mitä tarkoitit koon suhteuttamisella kuvanlaatuun? Siis ihan lyhyesti:). Mun ois onnistuttava tuon projektin kanssa. Ja vielä, tiedätkö yhtään suuntaa, kauanko kameran mukana tuleva akku voisi kestää...Kiitoksia taas jo etukäteen!! Ja pitkämielisyyttä minun pökkelön kanssa;)!


      • pitäisi tehdä lopullinen pä...

        Voi rakkaat ihmiset!!! Antakaa vielä mulle apuja! Pelottaa moisen härvelin ostaminen:(!


      • pitäisi tehdä lopullinen pä... kirjoitti:

        Voi rakkaat ihmiset!!! Antakaa vielä mulle apuja! Pelottaa moisen härvelin ostaminen:(!

        0,8 megapikselin kamera tuottaa parhaalla laadulla materiaalia noin kolme gigatavua tunnissa, akku kestänee vajaan tunnin, joten kahden tai neljän gigatavun SDHC-korttien ostaminen voisi olla viisainta.

        Oikean elokuvan tekemiseen menee aikaa, mutta ensihätään voit tietysti esittää sen raakavedoksen kuvaamastasi liittämällä kamera tietokoneeseen ja pyörittämällä videota suoraan kamerasta.

        Jälkeenpäin voit sitten opiskella sen "oikean" elokuvan teon: kohtauksien leikkauksen, jälkiäänitykset, tekstitykset yms. editoinnin sekä valmiin DVD-elokuvan valmistuksen ja polton.


      • ei mitään elokuvaa!!
        Kollimaattori kirjoitti:

        0,8 megapikselin kamera tuottaa parhaalla laadulla materiaalia noin kolme gigatavua tunnissa, akku kestänee vajaan tunnin, joten kahden tai neljän gigatavun SDHC-korttien ostaminen voisi olla viisainta.

        Oikean elokuvan tekemiseen menee aikaa, mutta ensihätään voit tietysti esittää sen raakavedoksen kuvaamastasi liittämällä kamera tietokoneeseen ja pyörittämällä videota suoraan kamerasta.

        Jälkeenpäin voit sitten opiskella sen "oikean" elokuvan teon: kohtauksien leikkauksen, jälkiäänitykset, tekstitykset yms. editoinnin sekä valmiin DVD-elokuvan valmistuksen ja polton.

        Herttinen! En ole tekemässä mitään videota joten tekstejä tai mitään editointeja ei tarvita. Tarkoitukseni olisi saada mm. häät kuvatuksi videokameralle. Ja minun pitäisi saada ne mielellään saman päivän aikana siirrettyä kotikoneella dvd-levykkeelle. Jotta voisin tunkea sen levyn isovanhempien dvd- soittimeen ja he näkisivät sen samana päivänä ikivanhasta televisiostaan, dvd-soittimen välityksellä.

        ELI kysymys vielä yksinkertaistettuna. Voiko sdhc kortilta yksinkertaisesti siirtää kuvaukset kotikonetta käyttäen sellaiseen muotoon jonka voi katsoa dvd soittimella? Onko vaikeaa vai yksinkertainen nopea juttu. Auttakaa vielä tässä sillä pelottaa kameran ostaminen ilman ko.tietoa!!!!

        Kaunis kiitos avusta!!!!!


      • osta
        ei mitään elokuvaa!! kirjoitti:

        Herttinen! En ole tekemässä mitään videota joten tekstejä tai mitään editointeja ei tarvita. Tarkoitukseni olisi saada mm. häät kuvatuksi videokameralle. Ja minun pitäisi saada ne mielellään saman päivän aikana siirrettyä kotikoneella dvd-levykkeelle. Jotta voisin tunkea sen levyn isovanhempien dvd- soittimeen ja he näkisivät sen samana päivänä ikivanhasta televisiostaan, dvd-soittimen välityksellä.

        ELI kysymys vielä yksinkertaistettuna. Voiko sdhc kortilta yksinkertaisesti siirtää kuvaukset kotikonetta käyttäen sellaiseen muotoon jonka voi katsoa dvd soittimella? Onko vaikeaa vai yksinkertainen nopea juttu. Auttakaa vielä tässä sillä pelottaa kameran ostaminen ilman ko.tietoa!!!!

        Kaunis kiitos avusta!!!!!

        Muistikorttikameraa, jos aiot sillä kuvaamasi videot polttaa DVD levylle.
        osta DV-kasetille tallentava kamera, niin onnistut varmasti ja kuvanlaatu on selvästi parempaa, kuin muistikortin suttuvideot.
        Myöskin video on kasettilla yhtenäistä. Muistikortille tallentuu jokainen otos erillisenä tiedostona.


      • ####¤¤¤¤
        osta kirjoitti:

        Muistikorttikameraa, jos aiot sillä kuvaamasi videot polttaa DVD levylle.
        osta DV-kasetille tallentava kamera, niin onnistut varmasti ja kuvanlaatu on selvästi parempaa, kuin muistikortin suttuvideot.
        Myöskin video on kasettilla yhtenäistä. Muistikortille tallentuu jokainen otos erillisenä tiedostona.

        Osta nimen omaan muistikorttikamera jos haluat:

        Näyttää otoksia vielä viiden vuoden päästä full HD :nä
        Kuvata terävää sahalaidatonta kuvaa.
        Kuvata sisätiloissa ilman apuvaloja.

        Ja yksi neuvo: lue joku opus miten kuuluu kuvata, että sitä jaksaa katsoa, joku muukin kuin kuvaaja.
        Mummelit merisairaita, kun katsoo joskus näitä leikkaamattomia otoksia, joissa kamera liikkuu ja kohde on paikallaan, kun se pitäisi olla elävää kuvaa eli toisinpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe