Kihloihin vaikka vielä naimisissa?

jannuska

Me laitettiin miehen kanssa ero vireille viimekuussa ja nyt haluttaisiin jo kovasti nykyisen poikaystäväni kanssa mennä kihloihin. Mitä mieltä olette, voiko mennä kihloihin vaikka on vielä virallisesti naimisissa? Onko se jotenkin väärin??

78

27825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zinkle

      Kihlaushan on lupaus mennä naimisiin.
      Eiköhän kannattais oottaa että ero on selvä. Parisuhteessa voi elää ilman sormuksiakin, kovin heikoilla on suhde jos pitää heti olla sormuksia ostamassa.... mieti vähän mitä teet

      • Eki68_

        laihialta ? Vieköhän se kaniin niitä sormuksia :) ?


    • **'''etkö ymmärrä**********...

      kyllä kihlautuminen on lupaus uudesta avioliitosta: siis ei kaksin-naiminen ole suomessa luvallista.
      ÄLÄ PIDÄ NOIN KIIRETTÄ

      • -iki*ihme-

        Onneksi sen entinen mies pääsi eroon noin pinnallisesta ja arkisesti syvän tyhmästä joutohalkiosta. Toivotaan että sen entinen mies löytää myös uuden ja löytää taatusti viisaamman naisen. Tuollaista ex-tyhmempää ei enää voi olla.


      • syvällinen
        -iki*ihme- kirjoitti:

        Onneksi sen entinen mies pääsi eroon noin pinnallisesta ja arkisesti syvän tyhmästä joutohalkiosta. Toivotaan että sen entinen mies löytää myös uuden ja löytää taatusti viisaamman naisen. Tuollaista ex-tyhmempää ei enää voi olla.

        Menit tyhmä halpaan :D


      • ja uusi sisään
        -iki*ihme- kirjoitti:

        Onneksi sen entinen mies pääsi eroon noin pinnallisesta ja arkisesti syvän tyhmästä joutohalkiosta. Toivotaan että sen entinen mies löytää myös uuden ja löytää taatusti viisaamman naisen. Tuollaista ex-tyhmempää ei enää voi olla.

        Ennenku ehtii lakanat jäähtyy...

        Niin,miksipäs pitäisi toisen tunteita ajatella, kuhan itse saa mitä haluaa ja millon sen haluaa...

        Ilmeisesti kyseinen henkilö ei ole koskaan kasvanut ulos siitä teini-iän "Mulle kaikki! Heti! Nyt!" asenteesta. Harmi sinänsä et muiden pitää kärsiä tuollaisten ihmisten käsissä...

        Mene samantien vaikka naimisiin ja pariudu bestmanin kanssa yhteen niin on sit taas uus mies aamulla häiden jälkeen! Ettei vaan käy tylsäksi...

        Idiootti...

        x


    • mies tältä planeetalta

      Katso vaikka tuota pitkää ketjua alla aiheesta 'kihlautumisen merkitys'. Kun sillä kihlautumisella (ts. keskinäinen lupaus mennä naimisiin) ei ole juridisesti enää mitään merkitystä, ette syyllisty yhtikäs mihinkään. Eli kun murhan valmistelukaan ei ole kriminalisoitu tässä maassa, miten sitten naimisiin menon valmistelu?? Hei haloo!

      • noinhan...

        se juuri menee. No henk.koht. pidän ehkä vähäsen omituisena... Mutta kukin tyylillään. Itse en pitänyt kiirettä kihlakaupoille - lähinnä huokasin helpotuksesta, kun siitä ensimmäisestä "taakasta" pääsin eroon, sitten vasta aloin ajatella, että kaipas tämän uuden kaverin kanssa voitaisiin sitoutua.
        Hmm... Palatakseni vielä tuohon kihlauksen merkitykseen... Aikalailla on inflaatio iskenyt tähän "lupaus avioliitosta"-legendaan..! Tuttavapariskuntamme on ollut kihloissa 14 v, eikä miehen puheen mukaan ole ikinä aikeissa sitä avoliitosta avioliitoksi muuttaa. Samaa sanoi vastaavasti 11 v kihloissa ollut kaverini, kahden lapsen äiti.


      • vai kihlautua
        noinhan... kirjoitti:

        se juuri menee. No henk.koht. pidän ehkä vähäsen omituisena... Mutta kukin tyylillään. Itse en pitänyt kiirettä kihlakaupoille - lähinnä huokasin helpotuksesta, kun siitä ensimmäisestä "taakasta" pääsin eroon, sitten vasta aloin ajatella, että kaipas tämän uuden kaverin kanssa voitaisiin sitoutua.
        Hmm... Palatakseni vielä tuohon kihlauksen merkitykseen... Aikalailla on inflaatio iskenyt tähän "lupaus avioliitosta"-legendaan..! Tuttavapariskuntamme on ollut kihloissa 14 v, eikä miehen puheen mukaan ole ikinä aikeissa sitä avoliitosta avioliitoksi muuttaa. Samaa sanoi vastaavasti 11 v kihloissa ollut kaverini, kahden lapsen äiti.

        Kyllä kihloihin voi mennä, vaikka vielä olisi edellisen kanssa naimisissa. Jos ymmärtää kihlauksen niin, kuinka se oikeasti on eli lupaukseksi avioliitosta, niin kyllä sen lupauksen voi antaa jo seuraavalle, vaikka edellinen avio olisi vielä voimassa. Ja jos kuuluu siihen populaan, jonka mielestä kihlaus on vain kiva sitoutumisleikki, niin entistä suuremmalla syyllä, koska silloinhan ei tule luvanneeksi uudelle siipalle edes sitä avioliittoa, pelkästään "olen sun kanssa tästä eteenpäin".

        Ja tuolla perusteella voi pohtia, että ovatko ne tuttusi, jotka ovat kihloissa vaan eivät naimisiinmenossa, oikeasti kihloissa ollenkaan.


      • 33v naimisissa

        niinkauan oot naimisissa kun eropäätös tulee vaikka kuinka oisitte erossa harkinta aika puoliivuotta ja maksat vielä 60e tai exäs


    • mitenkä tuo nyt olis

      Höhö, teet jo lupausta uudesta avioliitosta, vaikka et edellisestäkään ole ehtinyt erota. Et taida olla ihan se penaalin terävin kynä?

      • penaaliin

        Jonkinlaista kynää on kuitenkin penaaliin hinku saada.
        Typeryshän tuo kyselijä on.


      • tuleva ex

        Vaikka avioliitto olisi ollut vuosikaudet vain muodollinen ja vaille rakkautta, niin aina on arvostelijoita, joille kaikki teot on tuomittua tai tyhmää.


      • naimisissa
        tuleva ex kirjoitti:

        Vaikka avioliitto olisi ollut vuosikaudet vain muodollinen ja vaille rakkautta, niin aina on arvostelijoita, joille kaikki teot on tuomittua tai tyhmää.

        eiköhän pappi sanonnu niin myötä kuin vastamäkee ja etteköhän ottannut sen hymyssäsuin vastaan ja sanonnut TAHDON mitä sitä marisemaan meitsi aikoo lusia tän loppuun kunnialla vain hauta meidät eroitaa


      • kumiseva vaski
        naimisissa kirjoitti:

        eiköhän pappi sanonnu niin myötä kuin vastamäkee ja etteköhän ottannut sen hymyssäsuin vastaan ja sanonnut TAHDON mitä sitä marisemaan meitsi aikoo lusia tän loppuun kunnialla vain hauta meidät eroitaa

        Ei oltu papin edessä...huom!


      • Anonyymi
        tuleva ex kirjoitti:

        Vaikka avioliitto olisi ollut vuosikaudet vain muodollinen ja vaille rakkautta, niin aina on arvostelijoita, joille kaikki teot on tuomittua tai tyhmää.

        Kyllä voi olla kihloissa js naimisissa samaan aikaan. Kihlojahan ei rekisteröidä minnekään.


    • kiire..

      mutta kukin tyylillään. Voihan sitä sitoutua menemättä kihloihin.

      Olisko nyt viisainta hoitaa se ero loppuun, vaikkei kihlaukselle löydy juridista estettä.

    • mene järjestyksessä

      KIHLAUDUIN KUUSI PÄIVÄÄ SEN JÄLKEEN, KUN TULEVAN MIEHENI AVIOEROPÄÄTÖS EX.STÄ TULI VOIMAAN. AVIOIDUIMME KUUKAUSI ERON JÄLKEEN, AVIOSSA OLIMME 19 VUOTTA JA KOLME LASTA SAIMME. OLIMME ONNELLISIA: KOHTALO VAIN PÄÄTTI TOISIN, MIEHENI KUOLI TAPATURMASSA 4,5 VUOTTA SITTEN.

      • sitten..........

        eroprosessi oli9 jokseenkin erilainen kuin nykyään. Etsittiin käräjillä eroon syyllinen (maksaja, oli asumisero ja pidempi prosessi. Nykyään riittää ilman mitään syytä yhteinen tai toisen tahto ja puolessa vuodessa kaikki ohi. Joten selittänee sen, ettette kihlautuneet heti.


    • sen olevan

      väärin exääsi kohtaan,itse en menisi asioiden edelle....tuosta ei hyvä seuraa..........

      • tuosta

        minun exäni meni kihloihin, heti seuraavana päivänä kun erohakemus oli jätetty, siis oli vielä aviossa minun kanssa puolivuotta, no sitten kun ero tuli niin se avioitu n.kuukauden päästä, ja oli aviossa 4v ja taas erosi,revi tästä.....


      • Anna-76

        mutta nykyisenä poikaystävänä/tulevana miehenä vähän ihmettelisin...

        Mut juridista estettä ei ole.


    • Virya

      Mikäs mä olen sanomaan, onko väärin vai oikein. Mutta kai se on aika tavatonta tässä kulttuurissa perustaa haaremia. Itsehän sä tiedät mihin sitä kihlautumista tarvitset, ja sähän olet vielä naimisissa kuitenkin. Alkaa jo vaikuttaa siltä, että parisuhde on kulutustavaraa nykyään.

    • hegulli

      Sulla ei hissi nouse sinne ylimpiin kerroksiin.

    • maistratista

      Soita vaikka maistraattiin niin selviää laillisuus.
      Ikäväähän se uusi liitto olisi vankilassa aloittaa.

    • linnareissu edessä

      Mä käytän sormusta, vaikken ole edes kihloissa. Montako vuotta siitä saa?

    • paljon kokenut

      no voi hyvänen aika!
      olen varma että liittonne on tuomittu epäonnistumaan; ei ihminen voi eikä saa hypätä
      suhteesta toiseen-suinpäin...miettikää, ainakin
      vuosi ja mitä ne sormukset tekee? eivät ainakaan
      onnea ja muille ihmisille sama ja kihlauksella
      nauraisivat vielä! PALJON ONNEA ELÄMÄÄNNE!

    • ihan

      täyspäinen.

    • väärin.

      voitte mennä aivan huoletta kihloihin. Pidä kiirettä niin ehdit erota samaan aikaan uudesta kaveristasi,kun saat eron exästäsi. Onnittelut kihloihin menostasi ja erostasi.Ikäsi puolesta ehdit mennä kihloihin vielä kymmeniä kertoja.

    • xxf326

      oi hyvää päivää !!!!!!!!! Noinko on kiire päästä edellisestä virheestä eroon,...... tehdäkseen saman virheen taas vaikka eri "väreissä" mutta taas!! Voi että oot tyhmä.......

    • ***

      Vastaukset:

      1."voiko mennä kihloihin vaikka on vielä virallisesti naimisissa"

      -Jos tarkoitat juridisesti, mitään estettä ei ole

      2."Onko se jotenkin väärin??"

      -Jos tuntuu itsestä oikealta, niin ok, jos tuntuu väärältä, niin väärin

    • itekin eronnu....

      Mitäpä järkee...etköhän jo tuosta aikaisemmasta liitosta jotain oppinnu.kun sekin kariutui.mikä hoppu jo uutta liittoa kihlasormuksella sinetöidä.älä hätiköi tuossa asiassa.otappa jo järki käteen.Mieti myös mitä muut tuostakin ajattelee.

    • tuntuu oikealta

      Ei ole väärin, eikä varsinkaan laitonta lupautua naimisiin. Kihlaushan on lupaus, ei siis kaksinnaimista lähelläkään. Eikä edes moraalisesti mitenkään väärin.

      Jos olet edellisestä mihestäsi eroamassa ja paperit vireillä, niin eihän teillä ole enää suhdeta muuta kuin paperilla.

      Että ei muuta ku uuden kanssa vaikka asunnon hankintaan, jos siltä tuntuu. Kuunnelkaa sydäntänne, älkääkä meitä muita moralisoivia ja elämäämme kyllästyneitä pask*****sia. :)

      Toivottavasti olette onnellisia yhdessä. :)

    • Jee**s

      Kaikkea sitä kuuleekin - koita käyttää niitä OMIA aivolohkoja,jos satut sellaiset omistamaan.

    • lienee laillista

      Menihän toimittaja Perhokin julkisesti kihloihin Remun kanssa, vaikka on naimisissa??

    • sinulla aivot

      jossain muualla kun päässä???? Tän täytyy oikeesti olla provo, ei kukaan ihminen voi olla noin tyhmä, eleleppä kuule yksiksesi vuosi ja ajattele sitten uusia suhteita!

    • oot nopea..

      Eipähän siinä sit mitään, jos et edes antanut lakanoiden viilettyä välissä niin miksiköhän odottaisit kihloihin menon kanssa..?

      Kaikki ketä halusit satuttaa piittaamattomalla asenteellasi ovat jo varmasti sydän särkyneenä.

      Eli ukkoas vaan vyön alle lyömään ja hitto, mene vaikka samantien naimisiin!

      Pitääkö sitten tuntemattomilta neuvoja kyselee, ilmeisesti olet jo päätöksesi tehnyt eikä se kai nyt oikeasti haittaa jos joku vielä hiukan verran surullisemmaksi tulee...

      Mukavaa loppuelämää

      x

    • idiootteja

      sitä onkin.

    • Jeppe123

      Kutsut vaan molemmat suvut kihlajaiskahville, nykyinen miehesi voi olla sillä aikaa parvekkeella. Lain mukaan myös uudella poikaystävällä on oikeus käyttää baarikaappia, ja saada elatustukea vanhalta ukoltasi.

    • ....

      Mikä on ikäsi? Entä aiemman ja uuden? Miksi ero tuli? Mitä aiempi mies pohti? Tunnetko uuden hyvin? Miksi kiire? Jos sais lisätietoa että mitä siin aiemmassaki tapahtui jne.

      • jannuska

        Ikäni on 23 ja syy miksi eroan on se, että mieheni petti minua. En ala tästä asiasta kertomaan sen enempää kuin että olemme molemmat päättäneet jo kuukausia sitten että ero on ainoa ratkaisu. Minä tutustuin uuteen poikaystävääni lokakuussa ja olen enemmän kuin varma että haluaisin nyt aloittaa yhteisen elämän hänen kanssaan. Että näin!!!


      • frtjjhu
        jannuska kirjoitti:

        Ikäni on 23 ja syy miksi eroan on se, että mieheni petti minua. En ala tästä asiasta kertomaan sen enempää kuin että olemme molemmat päättäneet jo kuukausia sitten että ero on ainoa ratkaisu. Minä tutustuin uuteen poikaystävääni lokakuussa ja olen enemmän kuin varma että haluaisin nyt aloittaa yhteisen elämän hänen kanssaan. Että näin!!!

        No sitten, miksi et kertonut jo alussa tuota? Nyt olet saanut "sitä itseään" niskaasi, koska aloituksestasihan SAA tietyn kuvan.

        Voithan sinä kihlautua, ei siinä mitään estettä sinänsä ole.. paitsi jos välitätte muiden ihmisten mielipiteistä - varsinkin jos eronne syy ei ole yleisesti tiedossa?

        Kihloissa siksi toisekseen jo olette, jos olette puhuneet ja sopineet yhteisestä elämästä.
        Siis olette, vaikkei teillä mitään sormuksia olekaan. Sormukset eivät ole se kihlaus, vaan se keskinäinen sopimus.


    • heippa hei !
      kyllä naineena kihlaantuminen on lain mukaan
      rikos josta saa rangaistuksen. Mitä siitä saa
      sitä en muista !

    • Jaakkimaakki

      Voi.
      Ei.

    • maijukeiju

      Mä taas haluisin tietää voinko mennä naimisiin sellaisen kanssa, jonka kanssa en tavallaan oo kihlautunu. Eli siis alttarilla kun kysyttäis: "Tahdotko ottaa tämän Vesan..."; vastaisin, että en vaan tahdon Esan (sulhon veli).

      • tämä vaikea

        No ainakin siten mahdotonta, että sinusta ja Esasta ei olisi tehty esteettömyystutkintaa, vain sinusta ja Vesasta. Siinä menee noin viikko. Ja jos sitä hakee, on kai tavallaan sopinut naimisiinmenosta eli on kihloissa sen viikon, vaikkei rinkuloita olisi vaihtanut. Niin, sanoisin ettei voi mennä kaavailemallasi tavalla. Puhumattakaan, että mihin laitettais kaikki Vesan kavereiden häälahjat?


    • :))

      kyllä on naurettavaa juttua..mikä kiire?

    • -_Lily_-

      Mikset voisi, jos entinen homma on jo ohi! Itse ainakin odottaisin vielä, mutta kun ei asiasta mitään tiedä, niin minusta se on OK.

    • joillakin menee, että

      hypätään suhteesta toiseen kuin päättömät kanat, vaikka ei ole sitä menneisyyttä itsensä kanssa millään tavalla käsitelty.
      Vai että kihloihin...ja voit sitten mennä heti sen jälkeen jonkin toisen kaverin kanssa kihloihin, kun olet saanut erottua nykyisestä laastarisuhteestasi.
      Entinen ero ei vielä selvä, niin jo ollaan syöksymässä seuraavaan...taitaa tytöllä olla paha vauhtisokeus päällä:D Aivan järkeä vailla oleva tyhmä tyttö!!
      Mutta näitä suhderumbaa pyörittäviä ihmisiä on yllättävän paljon tänä päivänä.
      Säälittävää!

    • uudessa suhteessa harkitsevana

      Onkohan viisasta sännätä uuteen kihlaukseen kesken avioeron harkinta-ajan. Olisi varmaankin viisaampaa tutkiskella asioita ja etenkin itseään suurennuslasin kanssa ennenkuin hoppuilee. Kyllä se uusi odottaa ilman kihlaustakin avioeron voimaantuloa, sitten kihlaus ei ole moraalisestikaan väärin.

    • sivusta seuraaja

      Kuulut ryhmään, jota tämän päivän naiset edustavat, ei ehdi edes toisesta erota kun on kiire "naida"toinen.Luulenpa, ettei edellisen kanssa ero ehdi tulla voimaan, kun tämä kihlaus on purettu.Jospa nyt laittaisit jarrut päälle, ei se huuma kestä tämänkään kanssa.Olen pahoillani, vaihdatte puolisoita kun kengiä.

    • cute4ss

      hillitä itseäsi. aina voit kihlautua myöhemminkin. malttaminen on kypsää.

    • 33v naimisissa

      taitat olla aikas yksinkertainen jos et tajuu

    • Sormuskauppias
    • uuden kanssa?

      Kihlat useamman kanssa pikkujuttu.

    • yök yök

      Voi vaan arvailla tuollaisten ihmisten elämänarvojen laatua.

    • Kaikenlaista

      Älä hätäile kihlauksen kanssa sillä se on kaksinnaimista jos sen teet.Odota että saat virallisen eron ja olet sitten vapaa tekemään mitä haluat. Maltti on valttia tässäkin asiassa

      • eräs...

        No kumma kun ei mene täällä perille että 'kihlaus' on vain lain määrittelemä termi sille, että kaksi ihmistä sopii menevänsä keskenään naimisiin. Se ei kuitenkaan ole nykyään lain säätelemä virallinen sopimus, juridisesti sillä ei ole sen kummempaa merkitystä kuin luokkasormusten vaihdolla. Eli ei siis mitään. Voi luvata menevänsä naimisiin vaikka kymmenen eri ihmisen kanssa ja vaikka olisi vielä naimisissakin, minkäänlaiseen rikokseen saati kaksinnaimiseen (joka tarkoittaa uuden avioliiton solmimista vanhan ollessa vielä voimassa) ei tällaisella syyllisty.


      • tätä ihmettelen
        eräs... kirjoitti:

        No kumma kun ei mene täällä perille että 'kihlaus' on vain lain määrittelemä termi sille, että kaksi ihmistä sopii menevänsä keskenään naimisiin. Se ei kuitenkaan ole nykyään lain säätelemä virallinen sopimus, juridisesti sillä ei ole sen kummempaa merkitystä kuin luokkasormusten vaihdolla. Eli ei siis mitään. Voi luvata menevänsä naimisiin vaikka kymmenen eri ihmisen kanssa ja vaikka olisi vielä naimisissakin, minkäänlaiseen rikokseen saati kaksinnaimiseen (joka tarkoittaa uuden avioliiton solmimista vanhan ollessa vielä voimassa) ei tällaisella syyllisty.

        Aika mielenkiintoista, että ap:n kysymys on täällä herättänyt paljon puhinaa. Juuri tuohon tyyliin, ettei sopisi kihlautua ennen kuin edellinen avio on takana. Ja kuitenkin tällä palstalla moni kuuluttaa kihlauksen merkityksestä puhuttaessa, että "meille se on vaan sitoumus eikä aiotakaan mennä naimisiin". Onko nyt kovasti eri porukka liikkeellä ap:tä tuomitsemassa, vai onko niille kihlauksen omatoimisesti sitoumukseksi määritteleville sillä aviolla asiassa kuitenkin joku merkitys.


    • Elämää, ei sen enempää...

      Tämähän on vain ja ainoastaan teidän kahden välinen asia, ei kenenkään muun. Silti hiukan ihmettelen, että se uusi mies luottaa, ettet tee hänelle kuten tulevalle ex-aviomiehellesi!

    • neuvoja-niilo

      Etsi itsellesi vielä vakipano, tyttöystävä ja salarakas. Varmaan idioottimainen tilanteesi jotenkin helpottaa.

    • oletko kuullut laastarisuht...

      Eron jälkeen kannattaisi opetella elämään yksin ennen kuin periutuu uudelleen. Ja katsoa myös peiliin, missä meni pieleen. Muuten viet samat virheet seuraavaan suhteeseen ja ennusteenne on valitettavasti huono.

    • AlecsandraCamilla

      Luulisi sinun jo yhdestä karutuneesta liitosta oppineen, että voisi vähän miettiä tekemisiään. En toki kiellä ajatusta että se uusi on nyt sata kertaa parempi kuin se vanha, mutta kyllä se hohto alkaa siitakin ajallaan hiipumaan. Mitä jos ottaisit ihan rauhassa ja antaisit ajan kulua, teille on tulossa se mahdollisuus sitten ajallaan. Ymmärrän hyvin tunteen, että olisi kiva kuuluttaa rakkautaan koko kansalle, mutta silti yrittäkää olla maltillisia.

    • keskenänne

      sopia menevänne naimisiin, kunhan avioerosi saa lain voiman. Asian julkistaminen on sitten vähän eri asia: älkää pitäkö sormuksia, jos se tuntuu kiusalliselta tai väärältä.

    • Minna24.

      Olin juuri laittanut avioeron vireille. (mutta olin ollut asumuserossa jo melkein vuoden) ja tämän ajan kerkesin seurustelemaan unelmien mieheni kanssa joka kohteli minua kuin ihmistä.Rakasti ja helli, välitti tunteistani. Joten hän oli täysin erillainen kuin ex-aviomieheni. Joten en todellakaan tunne minkäänlaista vääryyttä siintä että menin kihloihin vaikka virallisesti olin vielä naimisissa. Ja entinen aviomieheni itse aiheutti käytöksellään sen että tahdoin eron. nykyisin täysin onnellisena suunnittelemme kihlattuni kanssa häitä. ja hänellä ei todellakaan ole minkäänlaista pelkoa että meille kävisi samanlailla. joten samassa tilanteessa oleville tsemppiä vain ja älkää välittäkö muiden mielipiteistä,

      • lady54

        Pystyynkuivunut avioliitto jatkui käytännön syistä vielä pari vuotta sen jälkeen, kun olimme sopineet rakkaani kanssa menevämme naimisiin heti, kun olen vapaa. Sormuksillahan ei ole mitään tekemistä kihlautumisen kanssa. Neljännesvuosisadan aviollisen yksinäisyyden jälkeen tämä nykyinen tuntuu seitsemänneltä taivaalta!
        Onnea teille elämäänne; toivon teidän nyt löytäneen sen oikean.-)


    • ei tulisi erota lainkaan

      Totta se on. UT on aika ehdoton tässä asiassa.

      • Yksi mikrosiru

        Se oli Jeesuksen sana, kun ihminen suunnitteli eroa.


      • opetustaan
        Yksi mikrosiru kirjoitti:

        Se oli Jeesuksen sana, kun ihminen suunnitteli eroa.

        monessakin kirjeessään. Eroa ei tässä tapauksessa ilmeisesti ole vielä tullut. Lain mukaan.


    • laki-ihminen

      Voitte mennä kihloihin koska tahansa, kenen tahansa kanssa, minkä ikäisenä, kuinka monen kanssa haluatte jne. Suomen laissa ei 'kihloja' säädellä enää millään tavalla. Löytyy ainoastaan avioliittolain määritelmä jonka mukaan avioliittolupaus on kihlaus. Mutta minkäänlaisia sanktioita tämän rikkomisesta ei ole, yhtä vähän kuin treffeille menon perumisesta.

    • medieroom.blogspot.com

      jos on kerrankin eronnu ei järkee mennä naimisiin,lopputuloksen tietää.

    • moikka , voihan sitä kihloihin mennä , mutta onko tuo kuitenkaan ihan rakkaudesta ??? eikö kuitenkin kannattaisi saattaa edellinen suhde loppuun asti , vai tuuliviirikö olet ???

    • samassa veneessä

      Moi vaan,

      Haluaisin sanoa tuohon, että tehkää ihan niin kuin itsestä tuntuu hyvälle. Itse olin aikoinani ihan samassa veneessä. Erosin exästä heinä-elokuun vaihteessa, muutin asumaan uuden kanssa ja kihloihin menimme jo samana syksynä syyskuussa. Ja viralliset erokahvit juotiin maaliskuussa seuraavana vuotena kun pääsin eroon vanhasta.

      Tästä kaikesta on kulunut kohta jo 10 vuotta, naimisiinkin muuten menin tämän uuden kanssa ja edelleen ollaan yksissä.

      Yhtään ei kannata meittiämitä toiset sanoo, sehän on teidän elämää.

      Onnea vaan kovasti!

    • miehensä kihlautumisen

      Meillä oli ero vireillä, kun mieheni tuli hakemaan tavaroita uutuutta kiiltelevä kihlasormus sormessaan. Yäk! Pari lasta tekivät, eivät menneet naimisiin, ja sitten nainen heitti exäni ulos. SEn siitä kiireestä sitten sai. Kasva vähän ensin, ja sitten kun olet valmis siihen vastuuseen, mitä parisuhde edellyttää, niin teet niinkuin oikein on.

    • ----------------------------

      Kun nykyinenkään avioliittosi ei onnistunut, niin eikä yhtään mietitytä mennä naimisiin näin nopeasti?

      Kannattaisi tutustua kunnolla ja harkita tarkkaan ettei käy taas onnettomasti.

    • ex kihloissa 2 kk muutosta

      Ystäväni oli naimisissa yli 20 vuotta - onnellisesti, ainakin siltä näytti. Mies löysi 15 v nuoremman ja muutti suoraan yhteisestä kodista uuden kanssa yhteen. Pokkana tuli lapsensa rippikirkkoon istumaan entisen perheensä penkkiin kihlasormus sormessa 2 kk muutosta. Ero tuli virallisesti voimaan vasta paljon myöhemmin. Ihan käsittämättömän moukkamaista toimintaa.

      Nyt monen vuoden jälkeen "iskä" ihmettelee, kun aikuiset lapset eivät käy kylässä ja ex ei ole koskaan vastannut edes tekstiviesteihin.

      Vain täydellinen ääliö tekee tai edes miettii sellaista, vaikka se ei varsinaisesti laitonta olekaan.

    • K.P2

      Mutta voiko olla naimisissa ja kihloissa yhtäaikaa? Jos mies vaikkapa valehtelee että on eronnut/eroamassa, ja höpisee uudelle kullalleen kihlauksesta, jotta saisi "koukkuun" uuden naisen. Ei koske minua, mutta tällaisesta oon lukenut.

    • Anonyymi

      Hae ero tästäkin jo ennen kun edes menet kihloihin Ala hakemaan jo uutta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe