Leni tyttövauvalle?

äippäsara-leena

Moikka!

Meillä odotetaan kolmatta lasta (tyttö) taloon, ja kovasti tykätään nimestä Leni. Se on poikaystäväni isoäidin nimi ja äännetään ihan vain Leni, ei Leeni. Meillä on entuudestaan kotona temmeltämässä tytöt Isla 4-v ja Sina 2-v. Sopiiko Leni joukkoon? Tytöillä on aika erikoiset nimet, mutta me satumme tykkäämään erikoislaatuisista nimistä.
Onko mitään ehdotuksia?
Kauniisti kiittäen, Sara-Leena ja Iiro

15

2776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ett tykkääkö noi

lapset vanhemmiten (esim. kouluiässä ja sen jälkeen) noista "erikoisista nimistä" ?

Toivottavasti...eikä kukaan kiusaa...

• Nimitäti
    • Tara

Kaunis nimi! Olen joskus päiväkodissa työskennellessäni hoitanut Leni-nimistä tyttöä. Ihastuin nimeen heti. Nimi ei kuulostanut yhtään sen "oudommalta" kuin Roosat ja Reetatkaan...

• Ämiiaa

Leniä on kyl annettu tytölle nimeksi, mutta mulle se on vähän liian poikamainen. Mä ehdotan Islan ja Sinan pikkusiskolle nimeä Vera.

• fanittaja9

Leni on kyllä vanhanajan tytön nimi. Vera on liian "karkea" muiden nimiin nähden. Pihla olisi pehmeä ja joukkoon sopiva. Mehän emme tiedä perheen sukunimeä, sekin vähän vaikuttaa.

• Täti

Leni on kaunis ja kiva nimi. Olen tätä nimeä täällä joskus joillekin ehdotellutkin.
      Hyvin sopii teidän sarjaanne, ja plussana vielä se, että nimi tulee suvustanne:)

• mielipide..

Suomessa on yleistynyt pojan nimi Lenni ja Leni on vähän liian lähellä sitä.

Antaisin jonkun a-päätteisen, vaikka Pinjan.

Saksassa Leni on kyllä suosittu tytönnimi.

• .....

Upea nimi, varsinkin jos sukunimi on joku n-kirjaimella alkava, esim. Niiranen tai Nieminen.

• äippäsara-leena

Kiitos kaikille vastauksista! Tytöstä tulee joko Leni tai Anna. Itse enemmän pidän Lenistä. Se on vaan kertakaikkiaan niin suloinen nimi! Mutta pitäähän sitä olla toinenkin vaihtoehto nimeksi, kun tyttö ensi kuussa syntyy ja jos hän ei näytäkkään "Leniltä". Onko teillä ehdotuksia toiseksi nimeksi?

Itse ajattelin Leni Karolinaa tai Leni Alisaa mutta poikaystävä ei ole kovin haltioissaan Karosta.

Terv. Sara-Leena :)

• ja ehdotuksia Lenille

Leni käy. Leeniä ajattelin ehdottaa, muttta jos Leni on suvussa niin sitten ehdottomasti se. Ei nuo nimet mitenkään niin kovin erikoisia ole, siis huonolla tavalla, että olisivat kamala kiusaamisriski. Luulen, että suurten ikäluokkien nimet, kuten Jorma tai Lahja, ovat tänä päivänä suurempi riski kiusaamisen kannalta.

Leni Elviira
        Leni Adalmiina
        Leni Maarit
        Leni Mikaela

Anna Pauliina
        Anna Isabella
        Anna Juulia
        Anna Marjaana
        Anna Rafaeela
        Anna Serafiina

muista kommentoida =)

• Minusta suloinen nimi :)

• Yks Leni

Täällä yksi Leni. Ei ole koulussa kiusattu, enkä ole kärsinyt. Luulen, että luokan Sarit, Johannat ja muut muotinimiset kärsivät enemmän kun eivät koskaan olleet varmoja, että kuka heistä kolmesta.

• !!!

Tämä on vuoden 2009 ketju, mutta Leni on oikein hyvä nimi. Lieneekö lyhenne Lenitasta.

• Anonyymi

Alkaako sukunimi n-kirjaimella? Leni N,

• Anonyymi

Vai semmoinen tapaus nyt!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8208
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2778
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      165
      2045
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1921
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1755
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1195
    Aihe