Kokemuksia Gdanskista

Puolassa-käynyt

Oltiin Gdanskissa viikko sitten, matkattiin aivan kammottavalla junalla Puolan puolella, aivan ylibuukattu hökötys, jossa siis kykittiin tuntikausia sellaisessa hytin oloisessa hikihuoneessa, jossa ikkunat höyryssä ja käytävän puolelta tuprusi tupakansavua.

Gdansk oli muiden jutut huomioon ottaen melkoinen pettymys, luulin että olis tosi kauniskin, mut ehkä myös vuodenajasta johtuen aika ränsistyneen ja huonosti hoidetun näköinen kaupunki. Käytiin merenkävijöiden muistomerkillä ja voi taivas sitä ympäristöä..Jotenkin Venäjän puolella osasi odottaakin että siellä on sellaista, mut kaikki joilta oon jotain Gdanskista kuullut, on ylistänyt sen niin taivaisiin et oli aika tiputus.

Palvelu kuppiloissa oli kuitenkin ihan ok vaikka tiettyjä ongelmia kielen kanssa tietty olikin. Vanha kaupunki oli kiva ja hostelli Przy Targu Rybnym oli ihan mukavalla paikalla vanhassa kaupungissa, ja helppo löytää rautatieasemalta. Kahden hengen huone oli tosi pieni ja pölyinen mut muuten ihan viihtyisä, mitä nyt rakennustyömaalta kuului mekkalaa aamutuimaan. Henkilökunta oli tosi hiljaista tyttöä mut auttoi kysyttäessä heikohkolla englannilla. Aamupala olikin sitten aikamoinen, voiko tollasta aamupalaksi edes kutsua, oli kuivakkaa leivänkänttyä, voiköntti, jotain marmeladia ja kananmunia. Niin ja pikakahvia, kunhan jaksoi itse keittää veden kun hostellityttö oli liian kiireinen netissä chättäillessä.

Oltiin pari päivää ja tuli kiire pois, Polferryn kanssa Ruotsiin, aika hintava matka muuten oli se mut laivalla, sen ainoassa matkustajakannessa, oli sentään halpaa. Matkakaveri sanoi, että ei enää koskaan!

1

1062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri mieltä

Olen tutustunut Gdanskiin keväällä. Kukkivat puut, vihreyttä kaikkialla, mukava vanha kaupunki nähtävyyksineen ja upea ritarilinna Malborkissa. Mutta tosiaankaan emme ole käyneet talvella ja valitsimme kolmen tähden hotellimajoituksen. Vaikutelma saattoi siis olla erilainen. Mutta tosiaan kevät on siellä tosi kiva (huhtikuun loppupuolella esimerkiksi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      118
      1639
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      988
    Aihe