1.6 bensankulutus?

ostamassa

paljonko kuluu satasella?

19

10414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostamassa

      niin, ja sellasta 02-05 mallista oon kattelemassa.

    • ......

      Keskikulutus linee luokkaa 6,5-6,6 litraa, itse ajelin sellaisella noin 100 tkm, joten tuollaista se ehkä vei.Ajajasta ja ajon luonteesta tietenkin riippuu, matkaajossa 6,2-6,3 ja taajamassa seitsemän pintoihin. Uudempi korinen(2005-) on painavampi, joten vie puoli litraa enemmän.I-koppasessa on myös 5-vaihde "pidempi", joten säästää polttoainetta.

      • rf2t

        5l 100 hp vectra samoin 5,5l. kai ny fokusksen saa 5,4 menee 90km/h


    • NO fORD!

      ..vaik veis litran satasel..jos kuitenkin ostat...ei mee kauan ennenk. ymmärrät mitä tarkoitin!

      • Lion61

        Taas siellä joku kateellinen japsikuski mollaa minun hyvää focusta.


    • Vaihtelee

      Talvirenkailla reilulla 110 llä menee 6.5 sataselle, 6.6 ehkä. Kesäkumeilla ja varovaisella ajolla pitäisi päästä alle kuuteen jonkun matkan. Saa menemään yli kympinkin, jos perässä on isompaa vedettävää.

    • mulla meni

      bensaa meni viiden pntaan hiljaisella kesämaantiellä yksin rauhallisesti ajaessa.
      Sitten koko poppoo päällä,farkussa tavaratila kattoon asti täynnä, raskas keli ja reipasta nykivää ajoa vei noin 12 litraa satasella

      • liikaako?

        Itsellä noin 3.000 km ajetulla keskikulutus 7,7 l/100 km ja pidän pikkusen suurena kun tuossa on enemmän maantieajoa kuin kaupunkia. Mites muilla näyttää ajotietokone tälle uusimmalle Focukselle 1.6 bensa eli 08 eteenpäin?


      • keskikulutus
        liikaako? kirjoitti:

        Itsellä noin 3.000 km ajetulla keskikulutus 7,7 l/100 km ja pidän pikkusen suurena kun tuossa on enemmän maantieajoa kuin kaupunkia. Mites muilla näyttää ajotietokone tälle uusimmalle Focukselle 1.6 bensa eli 08 eteenpäin?

        yhdistettynä maantieajoa ja kaupunkiajoa 3000km matkalta 6.4l/100km. Pääsis alempiinkin lukemiin kun vähän vielä jaksaisi panostaa taloudelliseen ajamiseen. Kaupunkiajoa tuossa on kyllä hieman vähemmän kuin maantieajoa, mutta suhde ehkä joku 40%kaupunki/60%maantie.


      • ja siis
        keskikulutus kirjoitti:

        yhdistettynä maantieajoa ja kaupunkiajoa 3000km matkalta 6.4l/100km. Pääsis alempiinkin lukemiin kun vähän vielä jaksaisi panostaa taloudelliseen ajamiseen. Kaupunkiajoa tuossa on kyllä hieman vähemmän kuin maantieajoa, mutta suhde ehkä joku 40%kaupunki/60%maantie.

        kyseessä on 1.6l vm.-04 bensavehje.


      • Voorttimies
        liikaako? kirjoitti:

        Itsellä noin 3.000 km ajetulla keskikulutus 7,7 l/100 km ja pidän pikkusen suurena kun tuossa on enemmän maantieajoa kuin kaupunkia. Mites muilla näyttää ajotietokone tälle uusimmalle Focukselle 1.6 bensa eli 08 eteenpäin?

        Tämä on jo varmaan mainittukin, mutta jos joku vielä ihmettelee niin:

        Tuon uudemman focuksen (mk2) kulutus on itseasiassa ihan loogisesta syystä suurempi kuin vanhemman focuksen (mk1)..

        Nimittäin uudemman focuksen kori on suurempien mittojen lisäksi myös raskaampi kuin vanhempi kori. Tuo raskaampi kori tuo kulutukseen n. 0.5l lisäyksen verrattuna vanhaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.


      • suunnilleen...
        liikaako? kirjoitti:

        Itsellä noin 3.000 km ajetulla keskikulutus 7,7 l/100 km ja pidän pikkusen suurena kun tuossa on enemmän maantieajoa kuin kaupunkia. Mites muilla näyttää ajotietokone tälle uusimmalle Focukselle 1.6 bensa eli 08 eteenpäin?

        Vaimon ajossa 2007 1.6 5-ovinen Focus vie ajotietokoneen mukaan 7.8-8.2 satasella. Jos minä ajan sillä omaa työmatkaani, niin vie litran vähemmän. Kulutus riippuu ajajan ajotavasta ja ajettavasta reitistä.


      • Farmari-06
        suunnilleen... kirjoitti:

        Vaimon ajossa 2007 1.6 5-ovinen Focus vie ajotietokoneen mukaan 7.8-8.2 satasella. Jos minä ajan sillä omaa työmatkaani, niin vie litran vähemmän. Kulutus riippuu ajajan ajotavasta ja ajettavasta reitistä.

        Sekalaisessa ajossa, pätkät 20-140km:iin ja välillä perävaunu perässä 7,2l/100 km. Talvella lyhyet matkat nostavat keskikulutusta hyvinkin yhdeksään litraan.


      • omistaja 1
        Farmari-06 kirjoitti:

        Sekalaisessa ajossa, pätkät 20-140km:iin ja välillä perävaunu perässä 7,2l/100 km. Talvella lyhyet matkat nostavat keskikulutusta hyvinkin yhdeksään litraan.

        7,1 litraa/100km sekalaisessa ajossa.


    • fokkeri

      Suurin osa kaupunkiajoa ja pikkuisen maantietä niin 7.1-7.2l/100km.

    • juppetus12345

      Kannattaa oma bensan kulutus kokeilla niin, että tankkaa auton piripintaan ja käy seuraavaks tankilla heittää 100km päästä ja taas kerran piripintaan.. kattoo vaan monta litraa sinne menee.

    • katson myös tuulet

      6,3 mittarin mukaa pari desii päälle reaali.oli talvikauden keskiarvo. ajan joustavasti. kesällä hiukka enempi

      • sama..

        nin 04 ja 1.6bensa


      • C180 Kompressor

        12kk todellinen keskikulutus 7,8 l/100km

        -05 100hv


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe