laatija inhottaa täällä. Meillä on paikallinen etninen radioasema, ja siellä ohjelmia tekevistä suomalaismummoista varsinkin yksi jatkuvasti kertoo rasistisia vitsejä, kuulijoille. Kerran hän sai jo muistutuksen yhdestä juutalaisvitseistä (hänen mielestään juutalaiset ajattelevat vain rahaa). Nyt hän kertoi 'vitsin', jossa Suomeen juuri saapunut somali pysäyttää ohikulkijoita, kiittääkseen heitä vieraanvaraisuudesta antaessaan turvapaikan hänelle. Kerta toisensa jälkeen hän saa vastauksen, että henkilö, jolle hän puhuu, ei ole suomalainen vaan eestiläinen, thai, kiinalainen, venäläinen... "Missä kaikki suomalaiset ovat?", somali kysyy ihmeissään. "En tiedä. Luultavasti töissä", vastaa toinen maahanmuuttaja.
Aika törkeää. Tunnen Suomesta vain yhden maahanmuuttajan, thain, ja hän on oikea pikku työmyyrä. Mitä mieltä olette - pitäisikö minun valittaa radioasemalle? Sama mamma jatkuvasti. Suomalaisella ohjelmaryhmällä on oma 'toimikuntansa', mutta se koostuu samanlaisista tolloista kuin tarinan mummelikin, eivätkä he ota kantaa valituksiin, pilkkaavat vain asiallisia valituksia. Voisin kirjoittaa aseman päällikölle ja kääntää nuo rasistijutut paikalliselle kielelle. Mitä te tekisitte?
Rasistinen
10
1311
Vastaukset
- Suomilaine
Päivisin ostoskeskukset ovat aivan tyhjiä Suomessa ja siksi Suomeen halutaan uusia kuluttajia jotka olisivat ostoksilla ?
- Hurjaland
Suomi on senverran suuri maa ettei kaikki löysät kerkiä olemaan samoissa ostoskeskuksissa täysiä päiviä !
- Herkkähipiäinen
Wikipedian vitsipuoelta löytyi tälläinen:
Suomalainen, arabialainen, somali ja amerikkalainen istuivat junassa. Amerikkalainen heitti ison rahatukun ikkunasta, koska halusi erottua joukosta ja rehvasteli: "Minulla on rahaa niin paljon, että voisin pyyhkiä siihen takapuoleni."
Arabi ei halunnut jäädä huonommaksi, vaan heitti öljytynnyrin ikkunasta sanoen: "Minulla on niin tuottoisa öljylähde, että minulla on varaa heitellä öljyä pitkin mäkiä." Sitten suomalainen katsoo somalia vähän aikaa ja somali ärähtää: "Älä saatana yritäkään." - pientä tuo
Pientä siihen verrattuna minkälaista kohtelua Ruotsissa asuvat suomalaiset saavat.
- Ruotsissa
No mikä siellä?
- asiallinen kirje
radioaseman johtajalle. Rasismia etnisessä radio-ohjelmassa - aika outoa. Ehkä voisit kerätä jostain parempia vitsejä ja lähettää ne kyseiselle muijalle, jos hän ei itse tiedä muita kuin toisia kansallisuuksia solvaavia juttuja.
- 567j45
Tosikko pitää olla jos tuommosesta vitsistä suuttuu.
- Jotkut eivät
ymmärrä, että huumorin ei ole tarkoitus loukata ketään; jos se loukkaa, se ei ole huumoria. rasistit ovat tympeitä, pikkusieluisia, ahtaita typeryksiä, joita ei voi muuttaa järkipuhein, ja jotka täytyy siis pitää kurissa voimatoimin. Olen lähettänyt kirjeen.
- ??????
Jotkut eivät kirjoitti:
ymmärrä, että huumorin ei ole tarkoitus loukata ketään; jos se loukkaa, se ei ole huumoria. rasistit ovat tympeitä, pikkusieluisia, ahtaita typeryksiä, joita ei voi muuttaa järkipuhein, ja jotka täytyy siis pitää kurissa voimatoimin. Olen lähettänyt kirjeen.
ja kutsuit lisää roistoja tänne, meidän verorahoillamme luuseroimaan ja vankilat täyttämään.
Ilmoitin sinusta turvallisuuspalvelulle.
- sori en hihvoo
"Voisin kirjoittaa aseman päällikölle ja kääntää nuo rasistijutut paikalliselle kielelle.'
Sanomasi vaikuttaa epaselvalta. Ovatko nuo ohjelmat siis muulla kuin paikallisella kielella? Mainitsemasi 'suomalaismummo' luultavasti tekee ohjelmaa paikallisella, eli Suomen, kielella?
Vai asutko Ita-Helsingissa jossa se 'toinen kotimainen' eli 'paikallinen kieli' on jotain muuta kuin Suomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261328Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151164- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261023- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että280938IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel303926