Silmät tuntuvat väsyneiltä, näkö on ihan ok, ei laseja. Mutta tosiaan näkö tuntuu joskus sumealta, esimerkiksi tv:n tekstitystä lukiessa näen tekstin helposti ja hyvin, mutta tulee huomaamattakin räpsyteltyä että saisi "sumeuden" siirrettyä pois tarkennuksen kohdalta. Ja silmäkulmia tulee vielä "kaiveltua" että saisi tuon sumeuden tieltä pois. Joskus tosin huomaan että tuo häiritsevä tekijä on ripset, jotka kanssa joskus erottuvat näkökentän laidoilla.
Onko tämä silmien kuivuutta, itse en ainakaan muuta keksi. Ei siis mitenkään tunnu silmässä roskana tai muuna, vaan lähinnä parhaiten kuvailisin juuri tuona "sumeuden siirtelynä" :). Eikä ole siis aina vain illalla tai väsyneenä, vaan joskus vaikkapa heti aamusta lähtien, kun ei oikein missään vaiheessa saa silmiä täysillä hereille.
Onko kellään täällä vastaavaa? Olisiko esim. se mainostettu Visine väsyneille silmille hyvä?
Sumea näkö
2
1292
Vastaukset
- Minäkin kaipaan
Olen 46-v ja ennen joulua alkoi näössäni olla ongelmia, en näe kauas ja tuntuu kuin utuinen huntu olisi silmien edessä. Olen miettinyt että olen siinä iässä että Hormoni toiminnassa tapahtuneet muutokset voisivat olla syynä. Silmäni eivät kutise, mutta kuin kulkisi sumussa ja silmäni ovat turvoksissa ja rasittuneen oloiset. Se haittaa kamalasti kun olisi sumuisessa putkessa. Ei vakituisia lääkkeitä, mutta pelottaa niin että hermot menee ja tulee joskus shokin oireita kun ei tiedä mistä on kyse?
Täytyisikö alkaa lukea kaikki lääkärikirjat viherkaihista alkaen sidekudos sairauksiin asti?
Ehkäpä yöksi viilentävät laput silmille? ja tyyny koholleen?
Alkoholia en käytä. Työpaikallakin jo katsotaan kieroon että taitaa olla taas ryypännyt ym.
Kyllähän joitain rauhoittavia silmätippoja voi käyttää ja kokeilla ja netin ääressä istumista välttää.
Simmäni myös punoittavat ja verisuonet katkeilevat. - eräs mies
Syitähän voi olla moniakin, mutta mulla kun näössä on sumentumista tietyissä tilanteissa, kuten noustessa ylös tai kun valo voimakkuus vaihtelee, niin löytyikin kasvain silmähermosta, joka mahdollisesti voi kasvaa isommaksi ja viedä näköä ja näkökenttää huonommaksi, aika näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849