Sumea näkö

mria

Silmät tuntuvat väsyneiltä, näkö on ihan ok, ei laseja. Mutta tosiaan näkö tuntuu joskus sumealta, esimerkiksi tv:n tekstitystä lukiessa näen tekstin helposti ja hyvin, mutta tulee huomaamattakin räpsyteltyä että saisi "sumeuden" siirrettyä pois tarkennuksen kohdalta. Ja silmäkulmia tulee vielä "kaiveltua" että saisi tuon sumeuden tieltä pois. Joskus tosin huomaan että tuo häiritsevä tekijä on ripset, jotka kanssa joskus erottuvat näkökentän laidoilla.

Onko tämä silmien kuivuutta, itse en ainakaan muuta keksi. Ei siis mitenkään tunnu silmässä roskana tai muuna, vaan lähinnä parhaiten kuvailisin juuri tuona "sumeuden siirtelynä" :). Eikä ole siis aina vain illalla tai väsyneenä, vaan joskus vaikkapa heti aamusta lähtien, kun ei oikein missään vaiheessa saa silmiä täysillä hereille.

Onko kellään täällä vastaavaa? Olisiko esim. se mainostettu Visine väsyneille silmille hyvä?

2

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin kaipaan

Olen 46-v ja ennen joulua alkoi näössäni olla ongelmia, en näe kauas ja tuntuu kuin utuinen huntu olisi silmien edessä. Olen miettinyt että olen siinä iässä että Hormoni toiminnassa tapahtuneet muutokset voisivat olla syynä. Silmäni eivät kutise, mutta kuin kulkisi sumussa ja silmäni ovat turvoksissa ja rasittuneen oloiset. Se haittaa kamalasti kun olisi sumuisessa putkessa. Ei vakituisia lääkkeitä, mutta pelottaa niin että hermot menee ja tulee joskus shokin oireita kun ei tiedä mistä on kyse?
      Täytyisikö alkaa lukea kaikki lääkärikirjat viherkaihista alkaen sidekudos sairauksiin asti?

Ehkäpä yöksi viilentävät laput silmille? ja tyyny koholleen?
      Alkoholia en käytä. Työpaikallakin jo katsotaan kieroon että taitaa olla taas ryypännyt ym.

Kyllähän joitain rauhoittavia silmätippoja voi käyttää ja kokeilla ja netin ääressä istumista välttää.
      Simmäni myös punoittavat ja verisuonet katkeilevat.

• eräs mies

Syitähän voi olla moniakin, mutta mulla kun näössä on sumentumista tietyissä tilanteissa, kuten noustessa ylös tai kun valo voimakkuus vaihtelee, niin löytyikin kasvain silmähermosta, joka mahdollisesti voi kasvaa isommaksi ja viedä näköä ja näkökenttää huonommaksi, aika näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe