Sofi Oksanen

sensuroitu....

täällä oli hieno analyysi sofi oksasesta ja finlandia palkinnosta.

Oliko Hallille liikaa vai tuliko käsky viestin poistamisesta ministeriöstä?

7

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolta......
    • sinikello64

      mitäsensuroitiin.eikö täältä löydy yhtään oikeaa mielipidettä.mikä palsta tämä oikein on?

    • brave2k6

      Niin .. se kyllä sävähdytti, että näin lähellä ja emme kuitenkaan oikeasti halunneet nähdä mitä naapurissa tapahtui.
      Olemme aina olleet ja olemme edelleen ddr-sosialisteja. Tosin viimeiset 5 vuotta on antanut vähän toivoa oikeasta vapaudesta. Paitsi että nyt kriitikittömän palvonnan kohde ei enää ole Moskovassa vaan ilmastossa ja terveydessä. Jotenkin yhtä tyhjää kuin aamuohjelmat radiossa.

      • media hengailee

        Kriitikitön ilmaston palvonta?
        Sanat lentävät kuin hätäpaska.


      • ..haluttu nähdä?

        Kyllä se tiedettiin. Neuvostoliitto oli silloin tykistön kantaman päässä helsingissä. Jos aiheesta olisi kohistu, arvaa vaan olisiko pian palautettu suomi ruotuun? Olihan meillä tekemistä omankin tilanteen kanssa, kansa uskoi viellä 70-luvulla että neuvosttoliitto miehittää suomen. Jotta kusi sukassa. Sen sijaan että sofi oksasaha nakkelee tikkuja silmiin ja lietsoo "rysävihaa" ja huutaa Nato-jäsenyyttä, olettaisi sen verran löytyvän humaania ajattelua ja keskittymistä nykytilanteeseen. Se kun ei paljon lämmitä muistella 60 vuotta vanhoja asioita. Nykyinen lama on suistamassa balttiaa kaaokseen, eikä natosta tunnu olevan apua. Ehkäpä tämä jäytää virolaisen älymystön sielua ja he kaipaavat suomea rinnalleen. Mutta kun Venäjän kauppa on ratkaisevaa meille, Viron kanssa käydään nappikauppaa. Markkinatalous ratkaisee tässäkin. Jäitä hattuun virolaiset! Teitä on miljoona. Natolle olette pelkkä taistelumaasto, hidaste. Jos jatkatte tuota poliittista oikeisto irvailua, ettekä kohtele venäläisiä maassanne ihmisinä, niin tuskin tukea tulee mistään. Nähkääs Venäjä ja Saksa on tällä hetkellä suuria ystäviä ja Paavo Lipponen, nato-tuuliviiri siirtynyt venäläisten palvelukseen lobbaamaan öljyputkea. Sitä saa mitä tilaa. Tai mitä sattuu tulemaan.


      • brave2k9
        ..haluttu nähdä? kirjoitti:

        Kyllä se tiedettiin. Neuvostoliitto oli silloin tykistön kantaman päässä helsingissä. Jos aiheesta olisi kohistu, arvaa vaan olisiko pian palautettu suomi ruotuun? Olihan meillä tekemistä omankin tilanteen kanssa, kansa uskoi viellä 70-luvulla että neuvosttoliitto miehittää suomen. Jotta kusi sukassa. Sen sijaan että sofi oksasaha nakkelee tikkuja silmiin ja lietsoo "rysävihaa" ja huutaa Nato-jäsenyyttä, olettaisi sen verran löytyvän humaania ajattelua ja keskittymistä nykytilanteeseen. Se kun ei paljon lämmitä muistella 60 vuotta vanhoja asioita. Nykyinen lama on suistamassa balttiaa kaaokseen, eikä natosta tunnu olevan apua. Ehkäpä tämä jäytää virolaisen älymystön sielua ja he kaipaavat suomea rinnalleen. Mutta kun Venäjän kauppa on ratkaisevaa meille, Viron kanssa käydään nappikauppaa. Markkinatalous ratkaisee tässäkin. Jäitä hattuun virolaiset! Teitä on miljoona. Natolle olette pelkkä taistelumaasto, hidaste. Jos jatkatte tuota poliittista oikeisto irvailua, ettekä kohtele venäläisiä maassanne ihmisinä, niin tuskin tukea tulee mistään. Nähkääs Venäjä ja Saksa on tällä hetkellä suuria ystäviä ja Paavo Lipponen, nato-tuuliviiri siirtynyt venäläisten palvelukseen lobbaamaan öljyputkea. Sitä saa mitä tilaa. Tai mitä sattuu tulemaan.

        Ihan asiallinen mielipide. (olen kuitenkin sen verran oikeistolainen, että en en kaikkea silti allekirjoita) Mutta puhtaan vaikka lamasta välillä. Viimeksi suurlama loppui vasta toiseen maailmansotaan. Kun me alamme olla varovaisia emmekä osta, niin nousu ei ala ja hinnat ja ostovarovaisuus vaan laskevat. Sota on kautta historian ollut valtiojohtajien yksi käytettävissä oleva keino nostaa maa lamasta tai saada lisää kannatusta. Me tavalliset tallaajat emme opiskele valtiostrategiaa ja siksi suljemme sen aina mielestämme vain pahaa tuottavana välineenä. Mutta jos mietit historiaa, niin jokainen suurvalta ja suurmies on noussut esiin sodan avulla (tosin on moni siihen sortunutkin). Veli heitti myös aika mielenkiintoisen väitteen: Nyt kun Usa velkaantuu vauhdilla Kiinalle, niin miten se velka kuitataan. Samoin kuin aina ennenkin. Sodalla, sosialisoimalla tai, kieltämällä toiminta (uskon omaisuudet).


    • Sofi Oksanen

      kirjoittaisi Suomen itsenäisyyden ajan historian. Kun tuntuu siltä, ettei kukaan suomalainen siihen pysty! Kirjoittavat pelkkää liirum-laarumia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      178
      1731
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      864
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      445
    Aihe