täällä oli hieno analyysi sofi oksasesta ja finlandia palkinnosta.
Oliko Hallille liikaa vai tuliko käsky viestin poistamisesta ministeriöstä?
Sofi Oksanen
7
1586
Vastaukset
- tuolta......
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=542191
Jospa Iltalehti kunnioittaisi sananvapautta ja avointa keskustelua. - sinikello64
mitäsensuroitiin.eikö täältä löydy yhtään oikeaa mielipidettä.mikä palsta tämä oikein on?
- brave2k6
Niin .. se kyllä sävähdytti, että näin lähellä ja emme kuitenkaan oikeasti halunneet nähdä mitä naapurissa tapahtui.
Olemme aina olleet ja olemme edelleen ddr-sosialisteja. Tosin viimeiset 5 vuotta on antanut vähän toivoa oikeasta vapaudesta. Paitsi että nyt kriitikittömän palvonnan kohde ei enää ole Moskovassa vaan ilmastossa ja terveydessä. Jotenkin yhtä tyhjää kuin aamuohjelmat radiossa.- media hengailee
Kriitikitön ilmaston palvonta?
Sanat lentävät kuin hätäpaska. - ..haluttu nähdä?
Kyllä se tiedettiin. Neuvostoliitto oli silloin tykistön kantaman päässä helsingissä. Jos aiheesta olisi kohistu, arvaa vaan olisiko pian palautettu suomi ruotuun? Olihan meillä tekemistä omankin tilanteen kanssa, kansa uskoi viellä 70-luvulla että neuvosttoliitto miehittää suomen. Jotta kusi sukassa. Sen sijaan että sofi oksasaha nakkelee tikkuja silmiin ja lietsoo "rysävihaa" ja huutaa Nato-jäsenyyttä, olettaisi sen verran löytyvän humaania ajattelua ja keskittymistä nykytilanteeseen. Se kun ei paljon lämmitä muistella 60 vuotta vanhoja asioita. Nykyinen lama on suistamassa balttiaa kaaokseen, eikä natosta tunnu olevan apua. Ehkäpä tämä jäytää virolaisen älymystön sielua ja he kaipaavat suomea rinnalleen. Mutta kun Venäjän kauppa on ratkaisevaa meille, Viron kanssa käydään nappikauppaa. Markkinatalous ratkaisee tässäkin. Jäitä hattuun virolaiset! Teitä on miljoona. Natolle olette pelkkä taistelumaasto, hidaste. Jos jatkatte tuota poliittista oikeisto irvailua, ettekä kohtele venäläisiä maassanne ihmisinä, niin tuskin tukea tulee mistään. Nähkääs Venäjä ja Saksa on tällä hetkellä suuria ystäviä ja Paavo Lipponen, nato-tuuliviiri siirtynyt venäläisten palvelukseen lobbaamaan öljyputkea. Sitä saa mitä tilaa. Tai mitä sattuu tulemaan.
- brave2k9
..haluttu nähdä? kirjoitti:
Kyllä se tiedettiin. Neuvostoliitto oli silloin tykistön kantaman päässä helsingissä. Jos aiheesta olisi kohistu, arvaa vaan olisiko pian palautettu suomi ruotuun? Olihan meillä tekemistä omankin tilanteen kanssa, kansa uskoi viellä 70-luvulla että neuvosttoliitto miehittää suomen. Jotta kusi sukassa. Sen sijaan että sofi oksasaha nakkelee tikkuja silmiin ja lietsoo "rysävihaa" ja huutaa Nato-jäsenyyttä, olettaisi sen verran löytyvän humaania ajattelua ja keskittymistä nykytilanteeseen. Se kun ei paljon lämmitä muistella 60 vuotta vanhoja asioita. Nykyinen lama on suistamassa balttiaa kaaokseen, eikä natosta tunnu olevan apua. Ehkäpä tämä jäytää virolaisen älymystön sielua ja he kaipaavat suomea rinnalleen. Mutta kun Venäjän kauppa on ratkaisevaa meille, Viron kanssa käydään nappikauppaa. Markkinatalous ratkaisee tässäkin. Jäitä hattuun virolaiset! Teitä on miljoona. Natolle olette pelkkä taistelumaasto, hidaste. Jos jatkatte tuota poliittista oikeisto irvailua, ettekä kohtele venäläisiä maassanne ihmisinä, niin tuskin tukea tulee mistään. Nähkääs Venäjä ja Saksa on tällä hetkellä suuria ystäviä ja Paavo Lipponen, nato-tuuliviiri siirtynyt venäläisten palvelukseen lobbaamaan öljyputkea. Sitä saa mitä tilaa. Tai mitä sattuu tulemaan.
Ihan asiallinen mielipide. (olen kuitenkin sen verran oikeistolainen, että en en kaikkea silti allekirjoita) Mutta puhtaan vaikka lamasta välillä. Viimeksi suurlama loppui vasta toiseen maailmansotaan. Kun me alamme olla varovaisia emmekä osta, niin nousu ei ala ja hinnat ja ostovarovaisuus vaan laskevat. Sota on kautta historian ollut valtiojohtajien yksi käytettävissä oleva keino nostaa maa lamasta tai saada lisää kannatusta. Me tavalliset tallaajat emme opiskele valtiostrategiaa ja siksi suljemme sen aina mielestämme vain pahaa tuottavana välineenä. Mutta jos mietit historiaa, niin jokainen suurvalta ja suurmies on noussut esiin sodan avulla (tosin on moni siihen sortunutkin). Veli heitti myös aika mielenkiintoisen väitteen: Nyt kun Usa velkaantuu vauhdilla Kiinalle, niin miten se velka kuitataan. Samoin kuin aina ennenkin. Sodalla, sosialisoimalla tai, kieltämällä toiminta (uskon omaisuudet).
- Sofi Oksanen
kirjoittaisi Suomen itsenäisyyden ajan historian. Kun tuntuu siltä, ettei kukaan suomalainen siihen pysty! Kirjoittavat pelkkää liirum-laarumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371772
- 50808
- 69766
- 108730
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33619Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15549Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51443