Ensimmäiseksi pyöräksi, 2-4000 euroa

jaakkoteppoilmari

Onko kokemuksia miten valita eka pyörä alle viidellä tonnilla, pitäis olla siisti ja riittävän tehokas, olen ajatellut että jos custom niin vähintään 700cm3, tai katupyörä vähintään 600cm3.
Ajo olis yleensä alle 20km maantietä ja taajama pyöritystä lisäksi, joskus pitkiäkin reissuja.
Itellä painoa 100kg ja pituutta 174 cm, mies...
Ehdolla olis jo;

Customit;
Kawasaki vn 750, Suzuki intruder 700-800,
Yamaha virago 750, honda vt/vf 700-800,

Katu;
honda cbr 600-900 / vfr 750
kawasakin zzr/zxr 600-1100 / zr7
suzukin 600 bandit / gsxr 750-1100 / gsx 750 F
Yamaha fzr/yzf 750-1100

Tärkeää; tehokas jotta sais nautiskella kiihtyvyydestä jota nissani ei tarjoa, pystyisi tarvittaessa pitämään YLI 90 kmh matkanopeuksia, ei tarvis "maata" pyörän päällä hitaassa taajama ajossa, ei jatkuvaa venttiilien/jakopään/kaasareiden säätöä tai korjausta, pieni kulutus, vaimokin pitäis sopia kyytiin silloin tällöin.

Sellainen luulo jotta Kawasakit tehokkaimpia, Yamahat luotettavimpia, muut siltä väliltä ?

Vaikea valita pienellä rahalla eka kertaa.

10

3442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinta´´

oli Bandit, ´98 600S. Pyöristä en juuri mitään tiennyt, aivan toisenlaista lähdin liikkestä ilmoituksen perässä hakemaan. Tämä oli myyty, kauppias tarjosi Banditia koeajoon. Neljäs kesä on nyt lähdössä käyntiin kunhan lumet sulaa että saa pyörän ajamalla tallista yläpihalle. Talli on nääs alapihalla. Muista ei juuri kokemusta ole. Liikenteessä kulkee sen minkä tarvii ja tarvittaessa saa kortin hyllylle. Pomminvarma tekniikka. Pyörien "Toyota". Hajuton, mauton mutta tekee sen mikä pyörälle on asetettu tehtäväksi, tomimintavarmasti. Ei kai nuo muutkaan huonoja ole mutta itse olen tähän tykästynyt.
      http://www.suzukibandit.org

• olisi minun valintani

yamaha ja suzuki on luotettavimmat, sitten tulee honda..kawasakiin en koskisi pitkällä tikullakaan.

• yleittyskään

... sillä kepilläs, koska jäät nuolee pölyy naamastas kun jäät sen Sussukkis kaa ihmettelee Kawasakin seksikkään kauniita takavaloja. :D

• jään pahasti
        yleittyskään kirjoitti:

... sillä kepilläs, koska jäät nuolee pölyy naamastas kun jäät sen Sussukkis kaa ihmettelee Kawasakin seksikkään kauniita takavaloja. :D

mutta menen ohi siinä vaiheessa kun sinä keräät vikakasaasi tieltä yhteen nippuun.

• Kawamies(zx-9r)

Kawoissa on "Raaka kone", ja muutenkin kawamiehenä suosittelen. Toinen vaihtoehto on noi Suzukin gsxr:t. Molemmat hyvin tehokkaita. Yleensä niin, että mitä suurempi kone, sitä suurempi vääntö, eli ei siis tarvitse vaihtaa pienemmälle ohittaessa.

Noissa kierros- eli katupyörissä ton kaasarin ja venttiilien säädön joutuu tekee miltei välttämättä, ellei edellinen omista ole sitä tehnyt. Ei oo kallis homma, vajaat 200€.

• joo, näin on...

..mutta edes ajettaessa kilpaa ei perusteta pelkkään tehoon ja huippunopeuteen. Suzukin kone on matalaviritteinen, eli kestää maaliin asti..monet kiihdytyspyörät on juuri siksi gsx koneella, koska siitä voi ottaa vielä paljon lisää tehoa irti ja silti kestää. Siitä voi päätellä miten kestävä on vakiokone, jos ei aja ilman öljyjä, niin sitä on vaikeaa saada rikki.

• tuanoin´´

tuo tehohomma kans näissä katupyörissä kaksipiippuinen juttu. Omalla 600cc Banditilla olen aina päässyt ohi siitä mistä on ollut pyrkimyskin, eikä noiden vaihteiden kanssa ole ongelmia ollut, herra Suzuki kun on laittanut sellaisen näppärän pikkuruisen polkimen sinne vasemman jalkatapin etupuolelle jota potkimalla vaihteet vaihtuu pykälä kerrallaan.
        Jos sitä maksimaalista tehoa/kiihtyvyyttä/vauhtia ollaan hakemassa, silloin aloittajan a) hintaluokka, b) pyörätyyppi, c) mahdollinen pyörän käyttöalue eli yleinen tiestö on täysin väärä. Eli pienemmälläkin pärjää, se on asennevika jos jää tuntee jäävänsä jalkoihin. Jopa emännän 500cc yksipyttyisellä italiaanolla olen päässyt perille ja nauttimaan matkanteosta sekä maisemista.
        Ja jos nyt tunnet tarvetta haastaa minut viivalle, tulet pettymään. Ei suinkaan mahdollisen kisan lopputuloksen suhteen, vaan sen vuoksi että joudut kisaamaan yksin.

• ja polkupyörilläkin
        tuanoin´´ kirjoitti:

tuo tehohomma kans näissä katupyörissä kaksipiippuinen juttu. Omalla 600cc Banditilla olen aina päässyt ohi siitä mistä on ollut pyrkimyskin, eikä noiden vaihteiden kanssa ole ongelmia ollut, herra Suzuki kun on laittanut sellaisen näppärän pikkuruisen polkimen sinne vasemman jalkatapin etupuolelle jota potkimalla vaihteet vaihtuu pykälä kerrallaan.
        Jos sitä maksimaalista tehoa/kiihtyvyyttä/vauhtia ollaan hakemassa, silloin aloittajan a) hintaluokka, b) pyörätyyppi, c) mahdollinen pyörän käyttöalue eli yleinen tiestö on täysin väärä. Eli pienemmälläkin pärjää, se on asennevika jos jää tuntee jäävänsä jalkoihin. Jopa emännän 500cc yksipyttyisellä italiaanolla olen päässyt perille ja nauttimaan matkanteosta sekä maisemista.
        Ja jos nyt tunnet tarvetta haastaa minut viivalle, tulet pettymään. Ei suinkaan mahdollisen kisan lopputuloksen suhteen, vaan sen vuoksi että joudut kisaamaan yksin.

yllättävän pitkiä matkoja, mutta nyt kyseltiinkin että mikä moottoripyörä kannattaisi ostaa.

• Joopajoo..

Vifferiä (lue vfr) vois suositella, erinomainen yleispyörä. Ominaisuudet riittävät vähän ripeämpäänkin ajoon ja vaikka kone ei ole loppuun viritetty (taitaa olla reilu 100hp) niin v4 vääntää ihan mukavasti.

• Pyöräksi

Suzuki vx 800!! nakumuunnos intikasta,parempi ajoasento ku intikassa ja muutenki helpmpi hallita! Vääntävä v2 kone joka kuljettaa satakiloista nopsammin ku nissani!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe