Pienen miehen syndrooma

50-v mietiskelijä

Onko sellaista kuin pienen miehen syndroomaa olemassa? Olen huoamnnut, että jos mies on pienikokoinen, niin sen täytyy päteä jollakin muulla konstilla kuin koollaan. Nämä pienikokoiset miehet ovat yleensä suulaita ja äänekkäitä ja vikkeliä liikkeissään. Johtuuko se siitä että pitää ottaa kaksi askelta suuremman yhteen verrattuna. Täytyy jollakin konstilla tulla näkyville.

101

7013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeeseen sitä

pituutta tarvitaan, kun tikkaat on keksitty?

• ilmoituksiin

pituutta 220, kun nousee tuolille.

• Tule nyt

kerrankin vastaamaan, kun aloitus koskee sinua ja sinulla on tietämystä asiasta?

• HTZA

mutta luulen että tässä on kyse muusta.
        Ja vastauksiahan näyttää tulleen.

• Jekku Konttori

Noin yleisesti voisi sanoa että pienet miehet hallitsevat,tulevat hallitsemaan ja ovat hallinneet maailmaa koko sen kirjoitetun sivistyksen aikana.Pienillä miehillä on pätemisen ja käskyttämisen tarve ja historian suurmiehet ovat lähes poikkeuksetta olleet pinikokoisia.
      Esim: Napoleon,Hitler,Akeksanteri Suuri,Ramses 2,Stalin - Lenin,Mao,Jeesus tai vaikkapa Ruotsin Olof Palme.

• Utelias U

No sitten menee Vanhanen vaihtoon eikä Heinäluomakaan pääse pätemään kun ovat ylipitkiä.

• mukaan

Hitler oli 173 cm pitkä. Ei minusta lyhyt siihen aikaan.

• Mr. Hyde**

tutkimustuloksista joiden mukaan pitkät miehet etenevät paremmin urallaan kuin lyhyet. Pekkarinenkin yrittää peruukillaan ja piilokoroillaan näyttää pitemmältä kuin on. Koskahan mies aikoo siirtyä ikäänsä vastaavan väriseen peruukkiin? Vuosikaudet on ollut sama vaaleanruskea, luulis jo vähän harmaantuvan vuosien mittaan.
        Mitä se Pekkarinen oikein piilottelee peruukkinsa alla? Ja samaa olen miettinyt Veltto Virtasesta kun on aina lätsä päässä sisälläkin, jopa Linnan juhlissa. Rupiako niillä on päässä vai mitä?

• Utelias U

Kyllä minä naisenakin ottaisin 10 senttiä lisää. Moni asia hoituisi paremmin. Ei meinaa aina emännänjatkotkaan riittää vaikka olen 162.

Onneksi tuli pojalle jostain syystä 30 senttiä enemmän mittaa! Ei tarvii tikkaita lampunvaihtoon.

• pitkä olet

mun 152 sentin rinnalla. Eikä täällä varmaan kukaan arvais.
        Mutta mun miesystävät on järjestään olleet pitkiä ja muutenkin tosi rotevia.

• näin se menee
        pitkä olet kirjoitti:

leena harkimo exä hjallis
        nyt timo kousa

anu saagim ristomatti ratia

maria lenni kalle taipale

kimi räikkönen ja vaimo

tom cruise ex vaimo ja nykyinen

• se olisi niin
        pitkä olet kirjoitti:

et pienet naiset hakee turvaa isoista miehistä?
        Voihan se tietysti olla niinkin, et vastakohdat täydentävät toisiaan. Myös minulla, "hukkapätkällä" (157cm), on elämäni miehet olleet pitkiä, eikä mitään laihojakaan.

• Butternut

Minun pienikokoinen ja hintelä sielunveljeni oli säkenöivän älykäs, vilkas ja puhelias, loistavaa seuraa. Ulkonäkö vaivasi häntä kovasti, vaikka aina sanoinkin HÖPSIS - ja haitta unohtui ainakin yhdeksi illaksi. Parasta hänessä kuitenkin oli kultainen sydän.

• Kalle kotton

Tuossa aloin miettiä, niin en kyllä tuohon syndroomaan usko. saattaa olla, että suulaus ja äänekkyys huomataan pieneltä herkemmin. Vikkelyys johtuu enemmänkin siitä, että pienemmät on hakeutuneet sellaisiin töihin, jossa ketteryyttä tarvitaan, ja ovat vikkeliä myös muuloinkin, kun työ-aikana.
      Tuohon pienen pätemiseen usko, joillain on tarve päteä enemmän, ei se koosta ole kiinni.
      Tuossa näytti jäljempänä olevan, että pienillä miehillä on suuri auto, se on kyllä täys harha.
      En nyt itsekkään mikään suuri ole, mutta ei nyt kummosia pätemisentarpeita ole, jos ei tämä kirjoitus sitä ole, auto on iso, mutta vanha, ja minä tarvitsen sellaisen.

• niin eivätkö

monet kauppiaat ja kaupan alalla työskentelevät miehet ole aika pieniä ja äänekkäitä, kovia kailottajia suorastaan huutavat puhelimeenkin niinkuin toisessa päässä olisi joku kuuro. Ehkä se on vain tehostetta, että olisi vakuuttavampi.

• Kalle kotton
        niin eivätkö kirjoitti:

monet kauppiaat ja kaupan alalla työskentelevät miehet ole aika pieniä ja äänekkäitä, kovia kailottajia suorastaan huutavat puhelimeenkin niinkuin toisessa päässä olisi joku kuuro. Ehkä se on vain tehostetta, että olisi vakuuttavampi.

Kaupassa on monesti hälyä, ja joutuu puhumaan kovempaa. pienillä ei basso-ääniä juuri ole. Nämä altot vai mitkä sopraanot tuntuvat kailottamiselta.
        Kauppiaan on puhelimessa puhuttavaniin, että asiakas ymmärtää kertalinttuulla, väärinymmärryksiä on vaikea oikoa ainakin vanhemmilla ihmisillä.
        Tunnen erään perushoitajan, töissä vanhusten parissa ikäiseni nainen. Hän puhuu normaalisti niin kovaa, että tarvitsisi melkein kuulosuojat.

• Jokaisella meillä on omat murheensa, harva meistä on täydellinen. Kannattaa kuitenkin yrittää pitää huolta vain omista murheistaan.

• kirjoittaa että terveisin yks kittana, hukkapätkä.

• ent.tehtaantyttö

;) kyllä tuohon ihan omalta kohdalta ja kokemukseltani voisin hyvin yhtyäkin...ensimmäinen mies minulla kun oli pituudeltaan saman mittainen hitsi, ei antanut minun korkkareita koskaan käyttää koska, olisin ollut pidempi kuin hän. Jonkinmoinen alemmuuskompleksi aina siitä pituudesta ja siitä en pitänyt laisinkaan kun naiset olivat hänelle aina ämmiä ja lapset kakaroita. No, se ämmä sana kun minun korvaani sattuu ja tuo että, lapsista aina tuota kakara sanaa käytetään...toisen ja kolmannen miehen kanssa ei ongelmia olivat sellaisia lihaksikkaita ja rotevia komeita miehiä kumpikin fyysisesti raskasta duunia kun kumpikin tekivät. Eivät olleet nuo lihakset mistään punttikselta hankkittuja ja minua pidempiä...no, tämä neljäs on rakas mieheni taas ei mikään atleettityyppi eikä isokokoinenkaan enempi sellainen pyöreä pallo;) niin kuin useimmat ammattikokit olevat.Muttei ei mikään läski lössykkä kuitenskaa. Minun kokoseini ja kaikista lutisin..näin ehkä sanoisin..;)pyöristynyt ja tukevoitunut se friidukin sitten nuoruutensa mitoista, hvyää ruokaa kun on saanut. Vaikka niitä kurviakin vielä löytynee;)..ja hitsi ennen olin 168 cm pitkä nyt vaan 165 cm...

t.friidu

• Sunnuntaiehtoota täältä tuuliselta lakeurelta.
        Ennenaikahan vanhat ihimiset sanoo notta: pitkä mies oo ku hurstin haasku.
        Ei sunkahan soo elämä ny aivan säären mitaastakaan kiinni. Itte oon vyöränny mittaa oikeen kokojoukoon, 187 cm. Enkä oo ollu erees kasvatuslaitokses.
        Johonaan hommas soon hyvä ku on pituutta, johonaan taas huono, miten milloonki.
        Isän puolelta meirään suku on pitkiä kaikki, äitivainaa oli sellaanen tavallisen kokoonen vaimoonenhenki.
        Tiitu kullalla on ihan lyhkääset sääret ku se on kääpiökani. Ei sille ihiminen juoksemas pärijää, ei sellaasta pikajuoksijaa ookaan. Jos Tiitu ei halua antaa ottaa ittiään vapaaehtoosesti kiinni niin se on aivan turhaa hommaa yrittää sitä ihimisen saara syliinsä. Se ei onnistu erees täällä sisätiloos.
        Pakkaa vaan olemahan meillä toisinpäin jotta tuas vieres kihinaa mun housunlahkeesehen ku sylihin haluaa.
        terv. seppä ja Tiitu kulta, me lakeuren lapset.

• helisevä
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Sunnuntaiehtoota täältä tuuliselta lakeurelta.
        Ei sunkahan soo elämä ny aivan säären mitaastakaan kiinni. Itte oon vyöränny mittaa oikeen kokojoukoon, 187 cm. Enkä oo ollu erees kasvatuslaitokses.
        Isän puolelta meirään suku on pitkiä kaikki, äitivainaa oli sellaanen tavallisen kokoonen vaimoonenhenki.
        Tiitu kullalla on ihan lyhkääset sääret ku se on kääpiökani. Ei sille ihiminen juoksemas pärijää, ei sellaasta pikajuoksijaa ookaan. Jos Tiitu ei halua antaa ottaa ittiään vapaaehtoosesti kiinni niin se on aivan turhaa hommaa yrittää sitä ihimisen saara syliinsä. Se ei onnistu erees täällä sisätiloos.
        Pakkaa vaan olemahan meillä toisinpäin jotta tuas vieres kihinaa mun housunlahkeesehen ku sylihin haluaa.

Tiitu on pieni ja karismaattinen , Seppä pitkä ja karismaattinen.

• Pirre*

Sunnuntaiehtoota täältä tuuliselta lakeurelta.

aina paremmat eväät, - ruoan laadun ja -määrän on sanottu vaikuttavan ihmisten pituuskasvuun.

Seppäkin on siis syöny muutakin kuin silakoita, vai - silakassako sen salaisuus.. :)

• ent.tehtaantyttö
        Pirre* kirjoitti:

aina paremmat eväät, - ruoan laadun ja -määrän on sanottu vaikuttavan ihmisten pituuskasvuun.

Seppäkin on siis syöny muutakin kuin silakoita, vai - silakassako sen salaisuus.. :)

oisko näin että, paremmat eväät;)aina ollut.. Satakunnassa taas pitkiä miehiä kasvaa...ex-mieheni suvussa kun tuolta Satakunnasta päin oli heidänkin sukunsa niin hitsi, siellä taas tosi pitkä miehiä;) minunkin kundini on pitkän huiskea kaveri; yhtä pitkää jalkaa ja kättä koko kúndi....ylöspäin täytyy minunki tsiigailla kun sille puhun..on siitä apuakin..yläkaapeista kun tavarat saapi, ilman jakkaraa...eipä tarvitse minunkaan keittiön jakkaralla kiiskulla...tämä mutsin oma apuri kun täällä kotona auttaa..pätkiä ollaan mekin miehen kanssa meidän kundeihin kaikkiin verrattuna:)

t.friidu

• ent.tehtaantyttö kirjoitti:

oisko näin että, paremmat eväät;)aina ollut.. Satakunnassa taas pitkiä miehiä kasvaa...ex-mieheni suvussa kun tuolta Satakunnasta päin oli heidänkin sukunsa niin hitsi, siellä taas tosi pitkä miehiä;) minunkin kundini on pitkän huiskea kaveri; yhtä pitkää jalkaa ja kättä koko kúndi....ylöspäin täytyy minunki tsiigailla kun sille puhun..on siitä apuakin..yläkaapeista kun tavarat saapi, ilman jakkaraa...eipä tarvitse minunkaan keittiön jakkaralla kiiskulla...tämä mutsin oma apuri kun täällä kotona auttaa..pätkiä ollaan mekin miehen kanssa meidän kundeihin kaikkiin verrattuna:)

t.friidu

on nainu pitkiä, on pituus säilynyt suvuissa :)

Meillä on kaksi pitempää lasta ja yksi pätkempi, - nuorimmalle jäi vain tähetarpeet :)

Kumma miten nyky nuoret ovat pitkiä, pojankin 12 vuotias tytär on 180 sm, - raukka aina pisin luokallaan.

• henrii
        Pirre* kirjoitti:

johtuu siitä kun täälä on tasaasta lakiaa, niin näköö kauvemmaksi kun pitkä.
        Itä-suomessa on taas sen verran mäkiä, notta ei ole siksi tarvinnut kerkkää kasvattaa.

• henrii kirjoitti:

johtuu siitä kun täälä on tasaasta lakiaa, niin näköö kauvemmaksi kun pitkä.
        Itä-suomessa on taas sen verran mäkiä, notta ei ole siksi tarvinnut kerkkää kasvattaa.

se onkin siis evoluution aikaan saamaa kehitystä..

:)sitähän miekkii sanoin, vaikken mittää virkkanu..

• Pirrejuupas kirjoitti:

se onkin siis evoluution aikaan saamaa kehitystä..

:)sitähän miekkii sanoin, vaikken mittää virkkanu..

pitkä vai pätkä?

• O - Orvokki
        Pirre* kirjoitti:

tai varsinkin sen puute tai yksipuolisuus ensimmäisen kolmen vuoden aikana on tutkimusten mukaan toiminut pituuskasvun jäämiseen vähäisemmäksi. Muistan lukeneeni, että pula-aikana lapsuutensa eläneet olisivat Suomessakin jääneet lyhyemmiksi.

Seppä on sentin pitempi kuin J.L. Runeberg. Runebergin salin kristallikruunu oli ripustettu niin, että hän mahtui juuri ja juuri kulkemaan sen alta ilman kristallien kilinää. Opas kertoi asian saman pituiselle isälleni kodissa vieraillessamme ja asia jäi pikkutytön mieleen.

• O - Orvokki
        Pirrejuupas kirjoitti:

on nainu pitkiä, on pituus säilynyt suvuissa :)

Meillä on kaksi pitempää lasta ja yksi pätkempi, - nuorimmalle jäi vain tähetarpeet :)

Kumma miten nyky nuoret ovat pitkiä, pojankin 12 vuotias tytär on 180 sm, - raukka aina pisin luokallaan.

saaneet syödä hyvin lapsuudessaan, pituuskasvu ei ehkä kehitykään enää pitemmäksi. Ainakin meidän perheessä kävi niin, ettei tyttäremme ole missään vaiheessa kuulunut pisimpien joukkoon, vaikka minä olen melkein 180 cm pitkä ja isänsä oli 192. Meidän molempien vanhemmat ja isovanhemmatkin olivat pitkiä, mutta lapsemme pituus jäi 172 senttiin.

Mieleen on jäänyt omista luokkakavereista pari poikaa, jotka totesivat pitemmille heitä kiusaaville: "Odota vaan, kun päästään ylioppilaskirjoituksista tai viimeistään armeijasta, niin saatte katsoa meitä ylöspäin". Ja niin kävikin. Ainoa harmi omalla kohdalla tästä pituudesta 12-vuotiaana oli se, että piti hankkia kuvallinen henkilötodistus päästäkseen lastenlipulla. Toisaalta ravintolaan mennessä ei kukaan sitten enää kysellytkään papereita yhtä poikkeuskertaa lukuunottamatta..;))

• O - Orvokki kirjoitti:

tai varsinkin sen puute tai yksipuolisuus ensimmäisen kolmen vuoden aikana on tutkimusten mukaan toiminut pituuskasvun jäämiseen vähäisemmäksi. Muistan lukeneeni, että pula-aikana lapsuutensa eläneet olisivat Suomessakin jääneet lyhyemmiksi.

Seppä on sentin pitempi kuin J.L. Runeberg. Runebergin salin kristallikruunu oli ripustettu niin, että hän mahtui juuri ja juuri kulkemaan sen alta ilman kristallien kilinää. Opas kertoi asian saman pituiselle isälleni kodissa vieraillessamme ja asia jäi pikkutytön mieleen.

ja tosikin..

Kummallista että pituus periytyy samojen vanhempien lapsiin eri tavalla, ja etenkin kun puhutaan nykylapsista, tai vaikka meidän ikäisten jälkeläisistä..

Ajattelen tässä äitini sisaruksia, heitäkin oli kahta kokoa, pieniä ja sitten ihan miehen mittaisia..että geeneillä täytyy olla suurin vaikutus tässäkin asiassa, niinkuin sanoin pitkät naivat pitkiä puolisoita ja saavat pitkiä lapsia..mutta jos pitkä ottaa pätkän, niin varmana löytyy kahta mittaa perheestä..tai ainakin yksi lyhyen läntä on joukossa..

Jos katsotaan omia jälkeläisiä, kaikki on saaneet n. samat sapuskat, mutta kaksi ensimmäistä on jalostuneet pidemmiksi vanhemmistaan ja yksi on saanut mummun puolelta jotain pituusmittaa, eli on lyhyempi muita..

Tää nuorimmainen oli kyllä hyvin nirso syötettävä silloin alle esim. kolmea vuottaan, oisiko se sitten kutistanut..:)

• O - Orvokki kirjoitti:

ja tosikin..

Kummallista että pituus periytyy samojen vanhempien lapsiin eri tavalla, ja etenkin kun puhutaan nykylapsista, tai vaikka meidän ikäisten jälkeläisistä..

Ajattelen tässä äitini sisaruksia, heitäkin oli kahta kokoa, pieniä ja sitten ihan miehen mittaisia..että geeneillä täytyy olla suurin vaikutus tässäkin asiassa, niinkuin sanoin pitkät naivat pitkiä puolisoita ja saavat pitkiä lapsia..mutta jos pitkä ottaa pätkän, niin varmana löytyy kahta mittaa perheestä..tai ainakin yksi lyhyen läntä on joukossa..

Jos katsotaan omia jälkeläisiä, kaikki on saaneet n. samat sapuskat, mutta kaksi ensimmäistä on jalostuneet pidemmiksi vanhemmistaan ja yksi on saanut mummun puolelta jotain pituusmittaa, eli on lyhyempi muita..

Tää nuorimmainen oli kyllä hyvin nirso syötettävä silloin alle esim. kolmea vuottaan, oisiko se sitten kutistanut..:)

• Pirrejuupas kirjoitti:

ja tosikin..

näitä nyt sarjana lähti..:/

• O - Orvokki kirjoitti:

saaneet syödä hyvin lapsuudessaan, pituuskasvu ei ehkä kehitykään enää pitemmäksi. Ainakin meidän perheessä kävi niin, ettei tyttäremme ole missään vaiheessa kuulunut pisimpien joukkoon, vaikka minä olen melkein 180 cm pitkä ja isänsä oli 192. Meidän molempien vanhemmat ja isovanhemmatkin olivat pitkiä, mutta lapsemme pituus jäi 172 senttiin.

Mieleen on jäänyt omista luokkakavereista pari poikaa, jotka totesivat pitemmille heitä kiusaaville: "Odota vaan, kun päästään ylioppilaskirjoituksista tai viimeistään armeijasta, niin saatte katsoa meitä ylöspäin". Ja niin kävikin. Ainoa harmi omalla kohdalla tästä pituudesta 12-vuotiaana oli se, että piti hankkia kuvallinen henkilötodistus päästäkseen lastenlipulla. Toisaalta ravintolaan mennessä ei kukaan sitten enää kysellytkään papereita yhtä poikkeuskertaa lukuunottamatta..;))

olikohan jossain aiemmissa sukupolvissa joku hieman luhyempi, josko tämä teijjän "nysä" peri sieltä pituutensa..? Sanovat että, jos muistan oikein, niin geenit periytyvät kahdeksalta sukupolvelta..olikohan se näin, jos niin, olettaisin jonkun lyhyemmänkin sieltä teidän esivanhemmista löytyvän :)

Pojan tytär on sitten samanmittainen niinkuin Sinä olet ollut hänen iässään, - hän vetää itseään kasaan kun ikäisensä ovat "tavallisen" mittaisia, mutta perästähän ne toiset tulevat.

Hyvää yötä O - orvokki, nukuttaa jo kovasti. Kävin tänään hiihtämässä, - sekö urvuttanee..:)

• lak-ton

syndroomasta.
      Tiedä sitten, onko sitä tutkittu, saati toteennäytetty.
      "Siinä pieni pistelee, missä iso kääntyilee."
      Meitä pätkiä, kuin pitkiäkin maailmalla tarvitaan.

• näkymätön!

Ei ikinä. Pätevämpiä kylläkin yleensä, koska pienessä kaikki tiivistyy.

Ja sitäpaitsi 150 senttisen silmissä kaikki näyttää suuremmalta kuin se onkaan.

• Utelias U

Joo tämän allekirjoitan. Se pätee erityisesti Putinin kohdalla. Lisäksi hän on median mielestä myös seksikäs!

• kokoinen on pieni mies?

• SLMU

Minun mielestäni kaikki alle 180cm miehet ovat lyhyitä miehiä.
        Omani on 185, minä olen 160cm, meillä on sopiva pituusero.
        Molemmat olemme normaalipainoisia.

Luulenpa etten olisi koskaan huolinut miehenpätkää puolisokseni.
        Nuorenakaan en katsellut lyhyitä poikia "sillä silmällä".

Pienet miehet haluavat usein tulla huomatuiksi, suurilla miehillä ei tuota kompleksia ole, he ovat itsevarmempia.

• Meriläinen

• Kysymykseesi

alle 175 cm.

• 170 cm on pieni mies, koska itse olen tuon pituinen. Painoon nähden kyllä pitäisi pituutta olla 10 cm enemmän.

• helisevä
        SLMU kirjoitti:

Minun mielestäni kaikki alle 180cm miehet ovat lyhyitä miehiä.
        Omani on 185, minä olen 160cm, meillä on sopiva pituusero.
        Molemmat olemme normaalipainoisia.

Luulenpa etten olisi koskaan huolinut miehenpätkää puolisokseni.
        Nuorenakaan en katsellut lyhyitä poikia "sillä silmällä".

Pienet miehet haluavat usein tulla huomatuiksi, suurilla miehillä ei tuota kompleksia ole, he ovat itsevarmempia.

miten te sitä pituuseroa käytätte, jos se on sopiva? 25cm???

• hirnua,
        helisevä kirjoitti:

kun niin naurattaa.
        Olenko tuhma vai tyhmä? :))

• helisevä
        hirnua, kirjoitti:

kun niin naurattaa.
        Olenko tuhma vai tyhmä? :))

tuli kyllä myös mieleen, mikshän?

• Utelias U
        SASvm.51 kirjoitti:

170 cm on pieni mies, koska itse olen tuon pituinen. Painoon nähden kyllä pitäisi pituutta olla 10 cm enemmän.

Lohdutuksekseni 150 senttiselle sisarelleni jota me muut urakalla koosta kiusasimme, sanoi äiti, että maasta se pienikin ponnistaa!

• Kysymykseesi kirjoitti:

alle 175 cm.

pituudella ei ole mitään väliä, pienikin mies voi olla suuri mies, ja päinvastoin..ihan muut seikat ovat ovat miehen mittoja..

• helisevä
        Pirrejuupas kirjoitti:

on aina ihana, Kuoppamäestä en tiijjä..:)

Olen aavistanut, että sinulla on hyvä maku, nyt tiedän : )

• hirnua,
        Pirrejuupas kirjoitti:

pituudella ei ole mitään väliä, pienikin mies voi olla suuri mies, ja päinvastoin..ihan muut seikat ovat ovat miehen mittoja..

mieltä.
        Pituus on vain yksi, pieni, osa ihmisyydessä ja persoonassa.

• 150 senttinen
        SASvm.51 kirjoitti:

170 cm on pieni mies, koska itse olen tuon pituinen. Painoon nähden kyllä pitäisi pituutta olla 10 cm enemmän.

on pieni mies, koska itse olen tuon pituinen. :)
        Pituuteen nähden saisi painoa olla pari kiloa enemmän.

• 25 cm
        helisevä kirjoitti:

tytöt ;/

• SLMU
        helisevä kirjoitti:

Siinäpä sinulle miettimisen paikka, mihin pituuseroa käytetään ;)

Eipä sitä varsinaisesti mihinkään hyötykäyttöön ole tarkoitettu, sitä pituuseroa.

Mutta tuo 25cm, ja nimenomaan niinpäin että mies on pidempi, näyttää tosi hyvältä, ja onhan se halatessa ihanaa "piiloutua" pitkän miehen syliin.
        Tuntuisi hullulta halata miestä joka ei olisi miehenmittainen, siis ulkoisesti.

Vaan tämähän onkin vain ja ainoastaan minun mielipiteeni, sinä saat olla vapaasti erimieltä, ei se ole minulta pois.

;D

• jättiläinenkö,

onko hänelläkin oma syndroomansa, joka aiheuttaa vastaavia käytöshäiriöitä?
      Miten pieni on pieni nainen?

• JudgeCooper

Tälläinen pitkä ja kuuluva on hyvä ajojahdin kohde pienelle ja hmmmm.... pienelle "miehelle".
      Onko muilla oma henkilökohtainen "pienimies" perässä hiihtelemässä?

• henrii

eiks ne pysty tekemään seisaaltaan sen.

• mutta jotenkin pisti silmään tuo ett pienet owat
      suulaita äänekkäitä ja wikkeliä?
      werrattuna mihin? :=)

• /////......_

Kyllä pituus vaikuttaa. Nimenomaan auktoriteettiasioissa. Mistä lie peräisin, oletan jotain tekemistä olevan jo silläkin, että lapsia komentelevat itseä fyysisesti suuremmat ihmiset.

Miehillä nyt on armeija ja sen sellaista noin vakiona. Pienillä naisilla voi olla hankalampaa. Kuka tosiaan pitää Päivi Räsästä auktoriteetin parhaana ilmentymänä? Jollekin Tennilälle riittää ulkoisen uskottavuuden ilmentymäksi pitkä mitta ja matala ääni.

Itsell' tullut pienistä ihmisistä tosin sellainen käsitys, että kska net eivät voi päteä fyysisillä ominaisuuksillaan, monet koittavat sitten pärjätä älyllisesti. Monet hiljaisia ja ujon oloisia. Mutta kun puhuvat, puhuvat sitten asiaa.

Tällainen keskimittainen on sitten vissiin väliinputoaja. Ja me kuitenkin olemme enemmistö...

=DW=

• lapsikin

oppii pian näkemään mitä siellä ison sisällä on.
        Ei koko vaan viisaus on todellista auktoriteettia. Siitä minulla on esimerkkinä mm muutama pienikokoinen naisopettaja.

En tiedä kuinka pitkä Tennilä on, mutta tuskin Tysonia suurempi ja matalaäänisempi. :) Ei pelkkä koko tee ihmistä uskottavaksi.

• Ja oikeen mainittukin oli aikoonaansa Isoo-Antti.
        Paulajarju kirijassaan Härmän aukeilta kuvaa Anttia jos lainaan Samulin sanoja:
        "Aika talon isäntä ja hyvä mies kotnaan oli Isoo-Anttikin ja raavas mies, kaksi tuumaa nelijättä kyynärää. Jo etempääkin Antti kyllä tunnettiin miesjoukosta, kun hän hartioota myöten näkyi yli muiden härmäläisten.
        Ei ollut Huhtamäen Passinenkaan pikkupoikia, leviä harteinen loittoselekä oli hänkin ja yhtä pitkä kuin Isoo-Antti.
        Kauhavan Vähästä-Passista oli mies jo nuorena tullut Alahärmään, josta oli saanut akan ja talon ja oli sitten kaikissa Härmän parasten....jne""
        terv. seppä ja Tiitu

• Kainuustapa

Ja oikeen mainittukin oli aikoonaansa Isoo-Antti.
        Paulajarju kirijassaan Härmän aukeilta kuvaa Anttia jos lainaan Samulin sanoja:
        "Aika talon isäntä ja hyvä mies kotnaan oli Isoo-Anttikin ja raavas mies, kaksi tuumaa nelijättä kyynärää. Jo etempääkin Antti kyllä tunnettiin miesjoukosta, kun hän hartioota myöten näkyi yli muiden härmäläisten.
        Ei ollut Huhtamäen Passinenkaan pikkupoikia, leviä harteinen loittoselekä oli hänkin ja yhtä pitkä kuin Isoo-Antti.
        Kauhavan Vähästä-Passista oli mies jo nuorena tullut Alahärmään, josta oli saanut akan ja talon ja oli sitten kaikissa Härmän parasten....jne""
        terv. seppä ja Tiitu

onkin tullut ihan jättiläisiä, maailman pisimpiä ihmisiä. :)

• ////p
        lapsikin kirjoitti:

oppii pian näkemään mitä siellä ison sisällä on.
        Ei koko vaan viisaus on todellista auktoriteettia. Siitä minulla on esimerkkinä mm muutama pienikokoinen naisopettaja.

En tiedä kuinka pitkä Tennilä on, mutta tuskin Tysonia suurempi ja matalaäänisempi. :) Ei pelkkä koko tee ihmistä uskottavaksi.

Ulkoasu ja kaikki muukin ulkoinen vaikuttaa valtavasti. Asiaa on tutkittu runsaasti. En itse ole mikään erityisasiantuntija aiheessa, mutta jonkinverran on pitänyt perehtyä asiaan.

Koska en tiedä teorioita, kerron vaikkapa tämän jutun:

Olin joskus töissä firmassa, jossa oli puolitoistametrinen toimitusjohtaja. Tyhmä kuin saapas noin muuten, mutta perityllä rahalla oli perustanut firman ja saanut sen kannattamaankin.

Tyypilla oli ässäMersu, piilokorot, sekä oli rakennuttanut konttoriin korokkeen työpöytänsä alle. Tästä korokkeesta oltiinn puhuttu useasti ennenkin. Typerää, että johtaja istuu alhaalla ja puhuu ylöspäin jos joku vaikkapa seisoo edessä.

Samaten nuorempana herätti jo säälinsekaisia tunteita eräässä tehtaassa. Työnjohtaja oli metriheikki. Ensitöikseen aamulla, se kasasi kasan trukkilavoja päällekkäin, että pystyi jakamaan hommat. Niinno, kerran piilotettiin kaikki lavat. Tyypillä myöhästyi "aamunavaus" kun koitti haeskella koroketta. Sitten se piti aloituksensa maan tasalta. Ääni kuului, mitään ei näkynyt.

Pelkkä koko ei todellakaan tee ihmistä uskottavaksi. Mutta koko helpottaa asiaa.

=DW=

• itsensä naurunalaiseksi
        ////p kirjoitti:

Ulkoasu ja kaikki muukin ulkoinen vaikuttaa valtavasti. Asiaa on tutkittu runsaasti. En itse ole mikään erityisasiantuntija aiheessa, mutta jonkinverran on pitänyt perehtyä asiaan.

Koska en tiedä teorioita, kerron vaikkapa tämän jutun:

Olin joskus töissä firmassa, jossa oli puolitoistametrinen toimitusjohtaja. Tyhmä kuin saapas noin muuten, mutta perityllä rahalla oli perustanut firman ja saanut sen kannattamaankin.

Tyypilla oli ässäMersu, piilokorot, sekä oli rakennuttanut konttoriin korokkeen työpöytänsä alle. Tästä korokkeesta oltiinn puhuttu useasti ennenkin. Typerää, että johtaja istuu alhaalla ja puhuu ylöspäin jos joku vaikkapa seisoo edessä.

Samaten nuorempana herätti jo säälinsekaisia tunteita eräässä tehtaassa. Työnjohtaja oli metriheikki. Ensitöikseen aamulla, se kasasi kasan trukkilavoja päällekkäin, että pystyi jakamaan hommat. Niinno, kerran piilotettiin kaikki lavat. Tyypillä myöhästyi "aamunavaus" kun koitti haeskella koroketta. Sitten se piti aloituksensa maan tasalta. Ääni kuului, mitään ei näkynyt.

Pelkkä koko ei todellakaan tee ihmistä uskottavaksi. Mutta koko helpottaa asiaa.

=DW=

saattaminen ei ole pitkien etuoikeus. :)

Viisas lyhyenläntä laittaa kuulijat istumaan, ennenkuin avaa suunsa. :)

• ¤¤¤=
        itsensä naurunalaiseksi kirjoitti:

saattaminen ei ole pitkien etuoikeus. :)

Viisas lyhyenläntä laittaa kuulijat istumaan, ennenkuin avaa suunsa. :)

Kun näkyy ja kuuluu, itsensä munaaminen on vaivattomampaa.

Periaatteessa kaikessa on kyse tekniikasta. Kun painelee kokoukseen, on kaksi vaihtoehtoa. Joko myöhästyy vähän, jolloin tekee itsensä tärkeäksi. Tai menee ajoissa, ja jos paikkoa ei ole plaseerattu, menee istumaan perälle, kasvot oveenpäin. Näin on "paikalla" jo valmiina ja toisekseen on parhaimmissa tarkkailuasemissa kaikkiin nähden. Puhenjohtaja kun istuu edessä ja kaikki tuijottavat sitä, takana on hyvä miettiä puheenvuorojaan, kune ei tarvitse olla framilla koko aikaa.

Tuo "istumaan laittamine"n ei aina onnistu. Pitää sopeutua tilanteeseen. Mainitsemallani työnjohtajalla oli tekniikka. Mutta huomattavaa on, että sen avulla loppujen lopuksi munasi itsensä.

Itsellä ei ole pituudesta harmeja, olen siis keskimittainen. Riesanani on naama. Se on kuin pikkupojalla.

Tyypillinen tilanne oli taannoin yhdessä pajassa. Muodostin tavallani "yhdenmiehen yksikön". Oli asiaa TK-tukeen, käveleskelin ympäriinsä ja huutelin tyyppiä. Kuulin sivusta kahvihuoneen puolelta tukimiehen utelevan, kuka häntä kyseli. Vastaus xxx. "ai se mestariko?". Eiei, kun se nuori poika. Niinno, olin kymmenen vuotta vanhempi ja kymmenen vuotta työelämää kokeneenpi kuin po. kaima. Naamalleen ei voi paljon mitään, siellä monikaan ei tiennyt koulutustani tai historiaani. Ehkä johdon vika, mutta itse piti auktoriteettinsä hommata.

Noin muuten. Hyvä esimerkki ns"auktoriteetti vs valta" oli aikanaan taloyhtiömme kokouksessa. Taloyjtiön omasta internetti liittymästä koitettiin päättää. Yli tunnin piti kuunnella vastustavia puheenvuoroja vanhoilta osakkailta ja todellakin entisiltä päättäjiltä. Joku muista piti puoltavan puheenvuoron, että saatiin asia äänestykseen. Tulos, vastustajat 20% me muut 80%. Ja niistä vastustajista harvempi painoi alle 120 kiloa.

Tämä tapaus oli esimerkillinen esimerkki siitä, miten historiaa, vanhaa valtaa ja kuviteltua suuruutta luultiin voitavan käytettävän jyräämiseen.

Pituus on synnynnäinen resurssi, mutta se voi kääntyä itseään vastaan, jos ei osaa käyttää sitä hyödykseen.

DW=

• takariviltä
        ¤¤¤= kirjoitti:

Kun näkyy ja kuuluu, itsensä munaaminen on vaivattomampaa.

Periaatteessa kaikessa on kyse tekniikasta. Kun painelee kokoukseen, on kaksi vaihtoehtoa. Joko myöhästyy vähän, jolloin tekee itsensä tärkeäksi. Tai menee ajoissa, ja jos paikkoa ei ole plaseerattu, menee istumaan perälle, kasvot oveenpäin. Näin on "paikalla" jo valmiina ja toisekseen on parhaimmissa tarkkailuasemissa kaikkiin nähden. Puhenjohtaja kun istuu edessä ja kaikki tuijottavat sitä, takana on hyvä miettiä puheenvuorojaan, kune ei tarvitse olla framilla koko aikaa.

Tuo "istumaan laittamine"n ei aina onnistu. Pitää sopeutua tilanteeseen. Mainitsemallani työnjohtajalla oli tekniikka. Mutta huomattavaa on, että sen avulla loppujen lopuksi munasi itsensä.

Itsellä ei ole pituudesta harmeja, olen siis keskimittainen. Riesanani on naama. Se on kuin pikkupojalla.

Tyypillinen tilanne oli taannoin yhdessä pajassa. Muodostin tavallani "yhdenmiehen yksikön". Oli asiaa TK-tukeen, käveleskelin ympäriinsä ja huutelin tyyppiä. Kuulin sivusta kahvihuoneen puolelta tukimiehen utelevan, kuka häntä kyseli. Vastaus xxx. "ai se mestariko?". Eiei, kun se nuori poika. Niinno, olin kymmenen vuotta vanhempi ja kymmenen vuotta työelämää kokeneenpi kuin po. kaima. Naamalleen ei voi paljon mitään, siellä monikaan ei tiennyt koulutustani tai historiaani. Ehkä johdon vika, mutta itse piti auktoriteettinsä hommata.

Noin muuten. Hyvä esimerkki ns"auktoriteetti vs valta" oli aikanaan taloyhtiömme kokouksessa. Taloyjtiön omasta internetti liittymästä koitettiin päättää. Yli tunnin piti kuunnella vastustavia puheenvuoroja vanhoilta osakkailta ja todellakin entisiltä päättäjiltä. Joku muista piti puoltavan puheenvuoron, että saatiin asia äänestykseen. Tulos, vastustajat 20% me muut 80%. Ja niistä vastustajista harvempi painoi alle 120 kiloa.

Tämä tapaus oli esimerkillinen esimerkki siitä, miten historiaa, vanhaa valtaa ja kuviteltua suuruutta luultiin voitavan käytettävän jyräämiseen.

Pituus on synnynnäinen resurssi, mutta se voi kääntyä itseään vastaan, jos ei osaa käyttää sitä hyödykseen.

DW=

huutelijat ovat tuttuja. :) Oikeita kokoontumisen hauskuttajia. :)

Jokaisen ihmisen on hallittava tekniikka, joko opeteltu tai synnynnäinen, tullakseen kuulluksi seurakunnassa. Karismaattisen henkilön auktoriteettia ei mitata senttimetreillä. Kun on tarpeeksi pondusta, voi jopa nauraa omalla kustannuksellaan ja puutteilleen.

Tuolta "ulkonäkönimittelyltä" ei voi välttyä, jos työntekijät eivät tiedä toistensa nimiä...sanotaan "se silmälasipäinen" tai "se pikkuinen neitokainen siellä talousosastolla".

Itse opin jo kansakoulussa, pienen kokoni vuoksi, olemaan eturivissä ja jonossa ensimmäisenä, kun piti ottaa härkää sarvista kiinni ja tehdä jotakin.

• {{{kk..s
        takariviltä kirjoitti:

huutelijat ovat tuttuja. :) Oikeita kokoontumisen hauskuttajia. :)

Jokaisen ihmisen on hallittava tekniikka, joko opeteltu tai synnynnäinen, tullakseen kuulluksi seurakunnassa. Karismaattisen henkilön auktoriteettia ei mitata senttimetreillä. Kun on tarpeeksi pondusta, voi jopa nauraa omalla kustannuksellaan ja puutteilleen.

Tuolta "ulkonäkönimittelyltä" ei voi välttyä, jos työntekijät eivät tiedä toistensa nimiä...sanotaan "se silmälasipäinen" tai "se pikkuinen neitokainen siellä talousosastolla".

Itse opin jo kansakoulussa, pienen kokoni vuoksi, olemaan eturivissä ja jonossa ensimmäisenä, kun piti ottaa härkää sarvista kiinni ja tehdä jotakin.

En huutele takarivistä. Se on vain erittäin hyvä tapa seurata tilannetta. Ei tarvitse liikaa keskittyä framilla oloon. Voi miettiä puheenvuorojaan vähän tarkemmin. En puhu useasti, mieluummin vähän. Takarivistä voi niin erinomaisesti seurata tilanteitten kehittymistä ja tehdä päätelmiä, kun näkee kaikki muut ja kaikkien reaktiot ilmeineen jne..

En mitenkään ujostele tai pelkää esillä oloa. Sujuu rutiinilla. Tokikin olin vähän ujo nuorempana, elämä on koulinut. Minuun ei enää tee vaikutusta jonkin ulkoasua tai titteli. Joutunut edustustilaisuuksia koluamaan ja hoitelemaan asioita pienten massojenkin kanssa. Ammattina on joukkoviestintä, siihen perehtyminen on rauhoittanut, ei ole perhosia vatsassa tiukassakaan paikassa.

Koska nyt joudun puhumaan vain kokemuksien kautta, kerron taas kokemuksia.

Olin jossain joutavassa "koulutuksessa". Oli aika mediapuolen open juttusille. Nuori pieni tyyppi. Tuli myöhässä, alkoi puhumaan jne. Ei ollut lukemut papereitani. Antoi "neuvoja". Lähtiissäni totesin, että itselläni on korkeampi koulutus kuin po. oppilaitoksesta voi saada ja että olen työskennellyt verkkoviestinnän parissa töikseni yli kymmenen vuotta sitten ensi kertaa. Kättelin ja liukenin. Tyyppi jäi istumaan tuoliinsa pöllähtäneen näköisenä. Miehellä oli aivan väärä tekniikka. Koulu oli lähinnä ammattioppilaitos,siellä on nuoria. Minä olin aikuisopiskelija, mutta se ei näkynyt päällepäinn äkkivilkaisulla.

Ja samaassa "koulutuksessa" oli tietenkin atk:ta. Menin yhdelle Word- kursille joutessani. Peränurkkaan istuskelemaan. Auttelin naapureita salasanojen jne kanssa. Kyseessä siis oli alkeiskurssi. Atk- luokassa on viisainta istua takana, jos jostain syystä jää jälkeen, voi lunttailla toisten ruudulta, missä mennään.

Vanhanko naisope, pieni tuli luokkaan. Tervehti kaikkia. Pisti silmänsä minuun ja komensi etupenkkiin. Ilmoitin, että minulla on hyvä näin. Vastaus oli, että ne jotk eivät osaa mitään piiloutuvat takariviin ja ja toisti "määräyksensä".

Eipä siinä ollut vaihtoehtona kuin toivottaa hyvää päivän jatkoa ja poistua. Oveööa kuulin, kun opiskelijakaverini koitivat selittää, että toi on tehnyt webbiä jo kymmenen vuotta ja pitää yllä portaaleita. Ärinä !jos ei kerran kiinnosta, menkööt" jatkui vaan.

Kyseessä oli selkeästi open omapelko ammattitaidostaan. Voimankäyttö auktoriteetin saamiseksi on laitimmainen keino. Mimmi munasi itsensä kolmenkymmenen ihmisen edessä ihan omatoimisesti.

Niinno, utelin jälkeenpäin opiskelukamuilta, mitä oli opetettu Wordin makroista. Vastaus oli "Mitä ne ovat?".

Auktoriteettiä ei oteta, se ansaitaan. Ensivaikutelma on erittäin tärkeä, siinä hyvät raamit ja sujuva käyttäytyminen ovat perusedellytyksiä asioitten hoitamisen helpottamiseksi.

Nin ja minä kiinnitän enemmän huomiota "hiljaisiin ihmisiin" ja asioihin, mitä ei sanota ääneen. Paskan puhujia maapallo pullollaan.

=DW=

• m.o.t.
        {{{kk..s kirjoitti:

En huutele takarivistä. Se on vain erittäin hyvä tapa seurata tilannetta. Ei tarvitse liikaa keskittyä framilla oloon. Voi miettiä puheenvuorojaan vähän tarkemmin. En puhu useasti, mieluummin vähän. Takarivistä voi niin erinomaisesti seurata tilanteitten kehittymistä ja tehdä päätelmiä, kun näkee kaikki muut ja kaikkien reaktiot ilmeineen jne..

En mitenkään ujostele tai pelkää esillä oloa. Sujuu rutiinilla. Tokikin olin vähän ujo nuorempana, elämä on koulinut. Minuun ei enää tee vaikutusta jonkin ulkoasua tai titteli. Joutunut edustustilaisuuksia koluamaan ja hoitelemaan asioita pienten massojenkin kanssa. Ammattina on joukkoviestintä, siihen perehtyminen on rauhoittanut, ei ole perhosia vatsassa tiukassakaan paikassa.

Olin jossain joutavassa "koulutuksessa". Oli aika mediapuolen open juttusille. Nuori pieni tyyppi. Tuli myöhässä, alkoi puhumaan jne. Ei ollut lukemut papereitani. Antoi "neuvoja". Lähtiissäni totesin, että itselläni on korkeampi koulutus kuin po. oppilaitoksesta voi saada ja että olen työskennellyt verkkoviestinnän parissa töikseni yli kymmenen vuotta sitten ensi kertaa. Kättelin ja liukenin. Tyyppi jäi istumaan tuoliinsa pöllähtäneen näköisenä. Miehellä oli aivan väärä tekniikka. Koulu oli lähinnä ammattioppilaitos,siellä on nuoria. Minä olin aikuisopiskelija, mutta se ei näkynyt päällepäinn äkkivilkaisulla.

Ja samaassa "koulutuksessa" oli tietenkin atk:ta. Menin yhdelle Word- kursille joutessani. Peränurkkaan istuskelemaan. Auttelin naapureita salasanojen jne kanssa. Kyseessä siis oli alkeiskurssi. Atk- luokassa on viisainta istua takana, jos jostain syystä jää jälkeen, voi lunttailla toisten ruudulta, missä mennään.

Vanhanko naisope, pieni tuli luokkaan. Tervehti kaikkia. Pisti silmänsä minuun ja komensi etupenkkiin. Ilmoitin, että minulla on hyvä näin. Vastaus oli, että ne jotk eivät osaa mitään piiloutuvat takariviin ja ja toisti "määräyksensä".

Eipä siinä ollut vaihtoehtona kuin toivottaa hyvää päivän jatkoa ja poistua. Oveööa kuulin, kun opiskelijakaverini koitivat selittää, että toi on tehnyt webbiä jo kymmenen vuotta ja pitää yllä portaaleita. Ärinä !jos ei kerran kiinnosta, menkööt" jatkui vaan.

Kyseessä oli selkeästi open omapelko ammattitaidostaan. Voimankäyttö auktoriteetin saamiseksi on laitimmainen keino. Mimmi munasi itsensä kolmenkymmenen ihmisen edessä ihan omatoimisesti.

Niinno, utelin jälkeenpäin opiskelukamuilta, mitä oli opetettu Wordin makroista. Vastaus oli "Mitä ne ovat?".

Auktoriteettiä ei oteta, se ansaitaan. Ensivaikutelma on erittäin tärkeä, siinä hyvät raamit ja sujuva käyttäytyminen ovat perusedellytyksiä asioitten hoitamisen helpottamiseksi.

Nin ja minä kiinnitän enemmän huomiota "hiljaisiin ihmisiin" ja asioihin, mitä ei sanota ääneen. Paskan puhujia maapallo pullollaan.

=DW=

..vaikutti aikamoiselta "purkaukselta", onneksi täällä voi purkaa patoutumia :-).

Olen pitkä nainen, korkokengät jalassa 177 cm.
        Ehkä siksi katselen yleensä itseäni pidempiä miehiä. Toki kaikilla on ihmis- ja äänioikeus, siis pienemmilläkin.

Pojanpoikani, joka juuri täytti 5 v. on 115 cm, taitaa kasvaa miehen mittaiseksi.

• on miehen
        m.o.t. kirjoitti:

..vaikutti aikamoiselta "purkaukselta", onneksi täällä voi purkaa patoutumia :-).

Ehkä siksi katselen yleensä itseäni pidempiä miehiä. Toki kaikilla on ihmis- ja äänioikeus, siis pienemmilläkin.

Pojanpoikani, joka juuri täytti 5 v. on 115 cm, taitaa kasvaa miehen mittaiseksi.

mitta?

Pelkka pituusmääre ovenkarmissa - ko?

• m.o.t.
        on miehen kirjoitti:

mitta?

Pelkka pituusmääre ovenkarmissa - ko?

..keskustellaan pelkästä pituudesta, se on jokin suure. On ammatteja, joissa on normit miehen pituudelle. Ja nainen yleensä valitsee kumppanikseen itseänsä pidemmän miehen, sitä ei tarvitse selitellä.

Kun puhutaan muuten käsitteestä "miehen mitta", joka käsittänee henkiset ominaisuudet, on asia jo mutkikkaampi.

Mannerheim oli 196 cm, hän on hyvä miehen mitta kaikilla mittareilla.

• wmwmw....
        m.o.t. kirjoitti:

Juttu tosin meni jo kauemmas aloituksesta. Mutta auktoriteetista ja siihen vaikuttavista tekijöistä kuitenkin on kyse.

Itse olen vissiin samanmittainen kanssasi, ilman korkokenkiä. Niinno, miehet harvemmin käyttävät sellaisia.'

Itsellä ongelma ei ole pituudessa, vaan naamassa. Kuvittelen kuitenkin vähän tajuavani mistä pituudessakin on kyse.

Sopivasti pitkä ihminen antaa voimakkaamman ja "edustavamman" kuvan itsestään kuin metrinen pätykkä. Silloin ei puhuta sisällöstä, vain ulkoasusta. Ja silmillään ihminen yleensä muodostaa ensivaikutelmansa.

Poikkeuksena tietenkin sokeat.

Tavallaan ihan hyvä ottaa puheksi seksuaalivietti ja partnerin pituus. Käsittääkseni ihan todistettuakin on, että pitkillä miehillä flaksaa paremmin. Mutta muistelen lukeneeni jostain, että pitkillä naisilla ei niinkään hyvin. Harva mies haluaa itseään pitempää naista. Syynä voi olla ihan arkisesti sänkyhommatkin, mutta ihan varmasti myös se, että uroksen pitää voida johtaa laumaansa. Pieni ukkeli pitkän naisen rinnalla voi herättää sääliä ympäristössä.

Miehen mitta muuten on yli 18 senttimetriä.

=DW=

• m.o.t.
        wmwmw.... kirjoitti:

Juttu tosin meni jo kauemmas aloituksesta. Mutta auktoriteetista ja siihen vaikuttavista tekijöistä kuitenkin on kyse.

Itse olen vissiin samanmittainen kanssasi, ilman korkokenkiä. Niinno, miehet harvemmin käyttävät sellaisia.'

Itsellä ongelma ei ole pituudessa, vaan naamassa. Kuvittelen kuitenkin vähän tajuavani mistä pituudessakin on kyse.

Sopivasti pitkä ihminen antaa voimakkaamman ja "edustavamman" kuvan itsestään kuin metrinen pätykkä. Silloin ei puhuta sisällöstä, vain ulkoasusta. Ja silmillään ihminen yleensä muodostaa ensivaikutelmansa.

Poikkeuksena tietenkin sokeat.

Tavallaan ihan hyvä ottaa puheksi seksuaalivietti ja partnerin pituus. Käsittääkseni ihan todistettuakin on, että pitkillä miehillä flaksaa paremmin. Mutta muistelen lukeneeni jostain, että pitkillä naisilla ei niinkään hyvin. Harva mies haluaa itseään pitempää naista. Syynä voi olla ihan arkisesti sänkyhommatkin, mutta ihan varmasti myös se, että uroksen pitää voida johtaa laumaansa. Pieni ukkeli pitkän naisen rinnalla voi herättää sääliä ympäristössä.

Miehen mitta muuten on yli 18 senttimetriä.

=DW=

...nykyaikainen, koulutettu, hyvin menestynyt nainenkin haluaa kotiinsa sen "laumanjohtajan", sanokoot feministit, mitä tykkäävät.

Minäkin olen ilman korkokenkiä vain 170 cm, eikä ole ollut vaikeuksia löytää sitä sopivan kokoista urosta. Maailma on täynnä isoja miehiä, niin fyysisiltä kuin henkisiltä ominaisuuksiltaankin ;-).

• siinä että
        {{{kk..s kirjoitti:

=DW=

paskanpuhujia on paikat pullollaan. Usein siellä takarivillä. Sieltä kun ei näe edessäolevien kasvoja, niin voi heitellä vitsikkäitä kommentteja.
        Tlannetta on helpompi seurata keskiriviltä. Koska siellä yleensä kuulee parhaiten kommentit sekä edestä että takaa.

Lyhyestä koostani huolimatta, minun ei ole onneksi koskaan tarvinnut vartavasten huomauttaa osaamistani eikä osaamattomuuttani, se tulee yleensä ilmi tekemisissäni.

Olen ehdottomasti eri mieltä tuossa "hiljaisuuden viisaudessa". Vain puhumalla asiat selviää, ei ajatuksia lukemalla.

• puolestasi
        m.o.t. kirjoitti:

...nykyaikainen, koulutettu, hyvin menestynyt nainenkin haluaa kotiinsa sen "laumanjohtajan", sanokoot feministit, mitä tykkäävät.

Minäkin olen ilman korkokenkiä vain 170 cm, eikä ole ollut vaikeuksia löytää sitä sopivan kokoista urosta. Maailma on täynnä isoja miehiä, niin fyysisiltä kuin henkisiltä ominaisuuksiltaankin ;-).

Minä pidän enemmän teamworkista. Ja siinä ei kummankaan sentit paljoa paina.

• m.o.t.
        puolestasi kirjoitti:

Minä pidän enemmän teamworkista. Ja siinä ei kummankaan sentit paljoa paina.

..ihan vain omasta puolestani, ja noin niinkuin lähiystävieni puolesta.

Mutta tottahan sen on, kun kaksi ihmistä kohtaa, ja jos kaikki muu "natsaa", eivät siinä sentit paljon paina. Mutta huom. "jos kaikki muu natsaa".

• on esimerkiksi
        m.o.t. kirjoitti:

..ihan vain omasta puolestani, ja noin niinkuin lähiystävieni puolesta.

Mutta tottahan sen on, kun kaksi ihmistä kohtaa, ja jos kaikki muu "natsaa", eivät siinä sentit paljon paina. Mutta huom. "jos kaikki muu natsaa".

istahtaminen pöydän ääreen kasvotusten keskustelemaan yhteisistä asioista. Siinä tilanteessa ei pituuseroakaan huomaa. :)

Suurin osa tutuistani kavahtaa jo pelkkää "laumanjohtaja" sanaa.

• ...j--.---
        siinä että kirjoitti:

paskanpuhujia on paikat pullollaan. Usein siellä takarivillä. Sieltä kun ei näe edessäolevien kasvoja, niin voi heitellä vitsikkäitä kommentteja.
        Tlannetta on helpompi seurata keskiriviltä. Koska siellä yleensä kuulee parhaiten kommentit sekä edestä että takaa.

Lyhyestä koostani huolimatta, minun ei ole onneksi koskaan tarvinnut vartavasten huomauttaa osaamistani eikä osaamattomuuttani, se tulee yleensä ilmi tekemisissäni.

Olen ehdottomasti eri mieltä tuossa "hiljaisuuden viisaudessa". Vain puhumalla asiat selviää, ei ajatuksia lukemalla.

Vaikkakin itse olen kova puhumaan, osaan pitää pääni myös kiinnikin. Yleensä äänessä ovat ne, jotka vain ovat äänessä. Varsinainen asia on yleensä teoreettisempi, ihmisillä on kaikenlaisia klikkejä ja tausta-ajatuksia. Niitten kaiveleminen on tärkeää, ei joutavan jerundan kuunteleminen.

Takarivillä tosiaan on usein net huutelijat, mutta myös "me" tarkkailijat. Noin yleisemmin koitin kylläkin puhua neukkarinpöydästä. Ne ovat suorakaiteen muotoisia tai soikeita. Puheenjohtaja istuu toisessa päässä, meitsi kauempana vastapäätä. Ja sieltä näkee kyllä ilmeetkin, vähän sivusta. Muiden on käännyttävä katsomaan itseäsi kun puhut, muuten he tuijottelevat vastapäätä istuvia tai puheenjohtajaa.

Ikäväkseni olen todennut. Asiat eivät ratkea puhumalla vaan junailemalla. Taustatyö ratkaisee, loput on periaatteessa klikkien luomista ja kokoustekniikkaa.

Ajatusten lukemisesta en edes puhunut. Jos on tietoa ja osaa lukea ihmisten reaktioita, voi saada jotain aikaiseksikin. Puhuminen sinällään on vain puhumista.

Minä kiinnitän nimenomaan siksi huomiota kaikkiin hiljaisiin. Niillä on usein valtava pätemisen tarve ja siksi ovat hyvin perehtyneitä aiheeseen ja yleensä tuntuvat osaavankin asiansa. Monet vain ovat vähän ujoja tai muuten vaan hiljaisia.

Mutta kun tekstiä tulee, siihen on syytä kiinnittää huomiota. Nämät pitkät "johtajatyyppiset" ihmiset osaavat aukoa suutaan kyllä, vaikka välttämättä ei ole tarvekaan. Pienempi ihminen on joutunut opettelemaan auktoriteettinsa itse. Kuten itsekin mainitsit "tekeminen".

Niinno, tällaisella keskimittaisella ta isitten noilla pitemmillä voi olla helpompa aukoa suutaan, ei voi ujostella kun on koko ajan näkyvissä. Lyhyet saattavat joutua sinne takariviin ihan senkin takia, että pitemmillä on pitemmät jalat ja kerkeävät nopeammin "valtaamaan parhaat paikat. Pieni joutuu juoksemaan pysyäkseen parimetrisen kävelyvauhdissa...

Hyvä ja kiinnostava aihe, tämä aloitus.

=DW=

• m.o.t.
        on esimerkiksi kirjoitti:

istahtaminen pöydän ääreen kasvotusten keskustelemaan yhteisistä asioista. Siinä tilanteessa ei pituuseroakaan huomaa. :)

Suurin osa tutuistani kavahtaa jo pelkkää "laumanjohtaja" sanaa.

..olemme erilaisia, ja yksilölliset erot suuria. Se, mikä on toisen totuus, ei sovikaan toiselle.

Se, mitä käsitämme sanalla "laumanjohtaja", on myös varmaan yksilökohtaista. Minusta laumanjohtajan kanssa voi oikein hyvin keskustella iltateen ääressä keittiönpöydän äärellä.

• sänkyyn. :)
        ...j--.--- kirjoitti:

Vaikkakin itse olen kova puhumaan, osaan pitää pääni myös kiinnikin. Yleensä äänessä ovat ne, jotka vain ovat äänessä. Varsinainen asia on yleensä teoreettisempi, ihmisillä on kaikenlaisia klikkejä ja tausta-ajatuksia. Niitten kaiveleminen on tärkeää, ei joutavan jerundan kuunteleminen.

Takarivillä tosiaan on usein net huutelijat, mutta myös "me" tarkkailijat. Noin yleisemmin koitin kylläkin puhua neukkarinpöydästä. Ne ovat suorakaiteen muotoisia tai soikeita. Puheenjohtaja istuu toisessa päässä, meitsi kauempana vastapäätä. Ja sieltä näkee kyllä ilmeetkin, vähän sivusta. Muiden on käännyttävä katsomaan itseäsi kun puhut, muuten he tuijottelevat vastapäätä istuvia tai puheenjohtajaa.

Ikäväkseni olen todennut. Asiat eivät ratkea puhumalla vaan junailemalla. Taustatyö ratkaisee, loput on periaatteessa klikkien luomista ja kokoustekniikkaa.

Ajatusten lukemisesta en edes puhunut. Jos on tietoa ja osaa lukea ihmisten reaktioita, voi saada jotain aikaiseksikin. Puhuminen sinällään on vain puhumista.

Minä kiinnitän nimenomaan siksi huomiota kaikkiin hiljaisiin. Niillä on usein valtava pätemisen tarve ja siksi ovat hyvin perehtyneitä aiheeseen ja yleensä tuntuvat osaavankin asiansa. Monet vain ovat vähän ujoja tai muuten vaan hiljaisia.

Mutta kun tekstiä tulee, siihen on syytä kiinnittää huomiota. Nämät pitkät "johtajatyyppiset" ihmiset osaavat aukoa suutaan kyllä, vaikka välttämättä ei ole tarvekaan. Pienempi ihminen on joutunut opettelemaan auktoriteettinsa itse. Kuten itsekin mainitsit "tekeminen".

Niinno, tällaisella keskimittaisella ta isitten noilla pitemmillä voi olla helpompa aukoa suutaan, ei voi ujostella kun on koko ajan näkyvissä. Lyhyet saattavat joutua sinne takariviin ihan senkin takia, että pitemmillä on pitemmät jalat ja kerkeävät nopeammin "valtaamaan parhaat paikat. Pieni joutuu juoksemaan pysyäkseen parimetrisen kävelyvauhdissa...

Hyvä ja kiinnostava aihe, tämä aloitus.

=DW=

Sinä pitkillä ja minä lyhyillä kintuillani!

Kumpikin omaansa kuitenkin, ollaanhan aikuisten sivulla sentään. :)

Öitä!

• m.o.t.
        sänkyyn. :) kirjoitti:

Sinä pitkillä ja minä lyhyillä kintuillani!

Kumpikin omaansa kuitenkin, ollaanhan aikuisten sivulla sentään. :)

Öitä!

Kiitos molemmille antoisasta ajatustenvaihdosta.
        Esitän toisinaan kärjekkäitä mielipiteitä saadakseni aikaan hyvää keskustelua ja erilaisia mielipiteitä, vaikken ihan allekirjoittaisikaan kaikkia sanomisiani.

Hyvää yötä, makoisia unia niin meille pätkille kuin pitkillekin. Hyvää ne tekevät meille kaikille :-).

• samaa vikaa
        m.o.t. kirjoitti:

Kiitos molemmille antoisasta ajatustenvaihdosta.
        Esitän toisinaan kärjekkäitä mielipiteitä saadakseni aikaan hyvää keskustelua ja erilaisia mielipiteitä, vaikken ihan allekirjoittaisikaan kaikkia sanomisiani.

Hyvää yötä, makoisia unia niin meille pätkille kuin pitkillekin. Hyvää ne tekevät meille kaikille :-).

täälläkin. :)
        Mutta sanojeni takana pysyn, kunnes tulen viisaampiin ajatuksiin. :)

Hyvää yötä!

• O - Orvokki

Luultavasti minkä tahansa teorian voi "todistaa" oikeaksi, jos vetää pitkälle vietyjä johtopäätöksiä muutamien esimerkkitapausten perusteella. Ihmisillä on tapana nähdä sitä mitä haluaa. Uskoisin, ettei ihmisten pituudella juurikaan olisi merkitystä itsetunnon kannalta. Olen liikkunut enimmäkseen miesten maailmassa sekä harrastuksissa että työasioissa, enkä ole huomannut pituuden vaikuttavan ihmisen persoonaan. Tietysti joku voi pönkittää itsetuntoaan ulkoisilla tekijöillä, ellei koe muuta saavuttaneensa.

Toisaalta tutkimuksin on todistettu, että kookkaat miehet tulevat helpommin valituiksi johtajan tehtäviin erilaisissa tilanteissa. Lyhyemmiltä taidetaan vaatia enemmän - samoin kuin naisiltakin - jotta heidän pätevyyteensä uskottaisiin.

• """"...

Ihminen nyt on fyysisiltään ominaisuuksiltaan mitä on. Fysiikkaa ei voi juurikaan muuttaa. Miten mitenkään voi arvioida mitään vaikutusta jonkun persoonassa pituutta arvioiden, jos hän ei ole vaihdattanut aivojan uudenlaiseen kroppaan?

=DW=

• kuitenkin
        """"... kirjoitti:

Ihminen nyt on fyysisiltään ominaisuuksiltaan mitä on. Fysiikkaa ei voi juurikaan muuttaa. Miten mitenkään voi arvioida mitään vaikutusta jonkun persoonassa pituutta arvioiden, jos hän ei ole vaihdattanut aivojan uudenlaiseen kroppaan?

=DW=

sitä mieltä että lyhyet pätkät eivät välttämättä ole naurettavia laumanjohtajia? :)

• /.#####...
        kuitenkin kirjoitti:

sitä mieltä että lyhyet pätkät eivät välttämättä ole naurettavia laumanjohtajia? :)

En ole sitä mieltä ollutkaan. Tahtoo vain olla, että beeta urokset ja -naaraat on helpoin selvittää laumasta.

Todellinen johtaja ei välttämättä mitenkään pistä silmään. Mutta pitkä laumanjohtaja helpommin kuin pätkä.

=DW=

• aivoja
        /.#####... kirjoitti:

En ole sitä mieltä ollutkaan. Tahtoo vain olla, että beeta urokset ja -naaraat on helpoin selvittää laumasta.

Todellinen johtaja ei välttämättä mitenkään pistä silmään. Mutta pitkä laumanjohtaja helpommin kuin pätkä.

=DW=

ei pituussenteillä korvata.

• Kalle kotton
        kuitenkin kirjoitti:

En tiedä noista laumanjohtajista, taitaa nyt olla enemmän kiinni petevyydestä ja yhteistyökyvystä noille johtopaikoille.
        Sen olen huomannut, kun puhutaan isommista rahoista, niin ei siinä metrinmitan kanssa aleta pöydän toisellapuolella istuvaa mitata.

• selvä-
        Kalle kotton kirjoitti:

En tiedä noista laumanjohtajista, taitaa nyt olla enemmän kiinni petevyydestä ja yhteistyökyvystä noille johtopaikoille.
        Sen olen huomannut, kun puhutaan isommista rahoista, niin ei siinä metrinmitan kanssa aleta pöydän toisellapuolella istuvaa mitata.

näköisyyttäsi.

Ei nerojakaan todellakaan metrimitalla mitata, heitäkään.

• Kalle kotton
        selvä- kirjoitti:

näköisyyttäsi.

Ei nerojakaan todellakaan metrimitalla mitata, heitäkään.

ja laumanjohtajat, missä on se lauma. Täälläkin on kuulema alfa-uros, saa nähdä milloin se pomppaa esille, ihan pelottaa.
        Kyllä se karisma on korvien välissä, on aina ollut.
        Liki ainoa asia, missä koosta on etua, on naismarkkinat. Naisilla on alkukantainen vaisto katsella puolisokseen kookkaita. On sitten koosta etua ojankaivuusta ja halonhakkuusta, mutta niitä hommia enää käsipelissä taitaa vähempi olla.

• alkukantaisissa töissä,
        Kalle kotton kirjoitti:

ja laumanjohtajat, missä on se lauma. Täälläkin on kuulema alfa-uros, saa nähdä milloin se pomppaa esille, ihan pelottaa.
        Kyllä se karisma on korvien välissä, on aina ollut.
        Liki ainoa asia, missä koosta on etua, on naismarkkinat. Naisilla on alkukantainen vaisto katsella puolisokseen kookkaita. On sitten koosta etua ojankaivuusta ja halonhakkuusta, mutta niitä hommia enää käsipelissä taitaa vähempi olla.

ei missään ihmevöissä, ei järkeävaativissa pulmissa.

Aivot ovat ihmisen sexikkäin elin, johan tuo on vanhaa tietoa.

• Kalle kotton
        alkukantaisissa töissä, kirjoitti:

ei missään ihmevöissä, ei järkeävaativissa pulmissa.

Aivot ovat ihmisen sexikkäin elin, johan tuo on vanhaa tietoa.

Onhan nyt tasa-arvon aikana siitä hyvä, että naiset ovat omavaraisia, ja voivat valita puolisonsa pelkän koon perusteella. Ennen on joutunut katsomaan enemmän taloudellisia asioita.

• on ainoa
        Kalle kotton kirjoitti:

Onhan nyt tasa-arvon aikana siitä hyvä, että naiset ovat omavaraisia, ja voivat valita puolisonsa pelkän koon perusteella. Ennen on joutunut katsomaan enemmän taloudellisia asioita.

ja varmasti varmin keino löytää soulmate! ♥

• Kalle kotton
        on ainoa kirjoitti:

ja varmasti varmin keino löytää soulmate! ♥

Pitää kiivetä silloin ylös. On huomenna työpäivä, tiedä vaikka on lapiohommia, lumilapio.
        Hyvää yötä.

• kerran olet huomannut

ei kai sinulle muutakaan kannata väittää.

Mielestäni ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä eikä itsevarmuus katso kokoa.

• PIKKU MIHEN ONGELMA

täytyy remuta ja häiritä kaikkia eri nikeillä.
      Hyi helkutti.

• totuus4

olen itse 167 cm ja vitun hyvin menee.

plus olen käynyt elämäni aikana useasti lääkärissä eikä koskaan ole diagnosoitu lyhyen miehen sydroomaa.

• Pöllöttäjä

Kiva kun tääkin piti taas ottaa esille, ettei vaan mitään järkevää saisi tällä palstalla olla.
      Kiitti! Vähäks aikaa riitti.
      En ole mies, sivu mennen sanoen.

• Höhh.

Ootkos vajaassa kolmessa vuodessa yhtään kasvanut? Johonkin suuntaan?

Kiva kun nostelette näitä vanhoja ketjuja. Keksikää jotain muuta.

• HODE

Kyllä se pienen miehen syndrooma näkyy myös suomalaisten asenteissa nyt esimerkiksi YK:ssa tapahtuneessa äänestuksessä palestiinalaisten puolesta ,tai oliko suomalaisilla vain se ikuinen pelko suuren karhun ärsyttämisestä itäjrajan puoleella. Raukkamainen teko ja vielä näytellään olevan "kristittyjä" .Se ,että monessa europpalaisessa kaupungissa on imoninverroin enemmän asukkaita kuin koko maassamme . .Naurettavaa oli katsella TV:1 :ssä tänäaamuna näiden pinenmiesten syndroomasta kärsivien kannanottoa tässä palestiinalaisasiassa.

• rouva -X-

Mieheni on 170 cm, eikä minulla koskaan ole käynyt mielessäkään, että se olisi jokin puute. Uskon nimittäin, että ihmisessä on paljon muutakin, tärkeämpää kuin ulkonäkö, eikä hänen ulkonäössäänkään ole vikaa. Itse olen vähän lyhyempi. En ole myöskään ikinä huomannut miehelläni olevan yhtään mitään kompleksia pituudestaan. Hyvä itsetunto.

• Hanki elämä

Olet katsonut liikaa tv-sarjoja ja komediaelokuvia. Niissä tuo on klisee.

• äksöniä

Olen huomannut, että monella lyhyellä miehellä on iso auto tai sitten autoja on kaksi. Ja ovat kuin Euroopan omistajia ja puhutaan korkealta ja kovaa :) Tämä ei tietenkään päde kaikkiin miehiin mutta tunnen pari tapausta, joihin ko. asiat sopivat :)

• mitäpä tuosta

Avauksen aihe on iänkaikkinen ja siitä voidaan edelleenkin keskustella. Muutamat turistitkin löytävät ketjusta luetavaa ja pohdittavaa....

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3007
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      2513
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      49
      2378
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2104
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1818
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1449
    7. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      39
      1091
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      19
      1067
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    Aihe