Viikonloppulomalle Pariisiin ?

katjamarja

Meillä on ollut pitkäaikainen haave lähteä minilomalle Pariisiin ja ilman lapsia (ei olla vuosiin käyty kahdestaan missään). Kertokaa käyneet että minkä matkatoimiston kautta kannattaa mennä ja millaiselle lomalle ? Olemme itse ajatelleet pidennettyä viikonloppua ja mahdollisimman valmiiseen olisi kiva mennä tai siis että ei mitään omatoimilomaa. Ei vain olla käytännössä reissattu juurikaan missään Suomen ulkopuolella ja englanti on ainoa kieli jolla auttavasti pärjää... Onko Pariisi tuhoontuomittu pikalomakohde..?

5

2897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

Idea on mielestäni hyvä ja toteuttamiskelpoinen. Voi käyttää matkatoimistoa tai sitten varata suoraan netistä. Suomen matkatoimisto on tehnyt minulle joskus hyvän paketin, mutta jos tilaa matkatoimistolta, niin enemän varmaan vaikuttaa kulloisenkin virkailijan osaaminen.

Valmismatkassa voittaa lähinnä kuljetukset lentokentältä hotelliin. Käytin itse silloin, kun lapset olivat ihan pieniä. Pariisin julkinen liikenne, erityisesti metro, on kuitenkin niin hyvä, että lentokentältä kyllä selviää hotelliin itsekkin. Kun hakee romanttista hotellia, niin vasenranta voi olla varmempi valinta kuin oikea.

Pariisissa selviää englannilla, kunhan opettelee kohteliaisuudet ranskaksi. Siis pari kolme sanaa. Ostakaa joku Berlizin kieli CD ja kuunnelkaa työmatkalla.

Kun pääsette kahdestaan liikkeelle, niin yksi hyvä vihje on mennä Seinen illallisristeilylle. Ruoka ei ole ihan huippua, mutta ilmapiiri on hieno. Pukukoodina on puku ja solmio, mutta ainakin jenkkituristeja suvaittiin pikkutakissa, kunhan solmio oli kaulassa.

http://www.bateaux-mouches.fr/bienvenue//lang-pref/en/

• Fisu1970

Mun mielestä matkatoimistot kannattaa unohtaa Pariisin kanssa. Valmiiseen matkaan tarvitset lennot ja hotellin. Liikkuminen julkisilla on selkeästi nopeampaa kuin matkanjärjestäjän bussilla. Opasta tarvitsee jos luetun ymmärtäminen tökkii, Pariisista löytyy suomeksi oivallisia kirjoja. Mitään valmisretkiä ei tarvitse, kaikkialle pääse itse helposti.
      Englannilla pärjää, mutta kuten aiemmin jo mainittiin, muutama sana ranskaa helpottaa elämää kummasti.
      Pitkässä viikonlopussa ehtii aika paljon, tietysti pahimman lomakauden ulkopuolella matkustaminen auttaa jonotuksessa nähtävyyksiin. Mitään varsinaista low-seasonia siellä ei ole, porukkaa riittää aina.
      Itse suosin pitkiä viikonloppuja Pariisissa, budjetti ei karkaa lapasesta niin pahasti ja pieninä annoksia nautittaessa kaupungista nauttii enemmän. Ensimmäinen kerta on pahin, silloin yrittää nähdä parissa kolmessa päivässä Eiffelin, Riemukaaren, Louvren plus kymmenen muuta nähtävyyttä.
      Tästä vinkkiä alkuun: http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2008/08/1123/

PS. Pariisi kutsuu taas vajaan kolmen viikon päästä ja kuin ollakaan, pitkäksi viikonlopuksi.

• Kokemuksia?

Olen maaliskuun puolessa välissä lähdössä Pariisiin ja mietinnässä vaatetuspuoli. Onko kevät paljon pidemmällä kun meillä, eli minkälaista takkia/kenkää sinne kannattaisi ottaa mukaan? Kiitos etukäteen ystävällisistä vastauksista!

• reissumies-x

Parisiin on näppärä mennä omatoimisesti. De Gaulen kentältä pääsee kätevästi RER-junalla kaupunkiin ja samalla lipulla voi vaihtaa vielä metroon. Hotelleja löytyy netistä ja jos haluat seuramatkasäännöt peruutusten tms, osalta voimaan, osta lento ja hoteli vaikkapa Areasta. Myös Roissy Bus kulkee vanhan ooppratalon ja kentän välillä.

• Kaikkien alojen asiantuntija

säästät (kokemuksen ei niin syvällä rintaäänellä) 200 euroa per henkilö matkatoimiston hinnoista. Lentoliput netistä, majoitussivustoja pilvin pimein: www.booking.com ollut hyvä tai www.hotelclub.net tai venere.com tai kyllä näitä riittää bookkarissa tekstit suomeksi. Googlailet vaan, voit myös käydä matkatoimiston sivuilla katsomassa mieleisesi hotelli ja sitten varata sen HALVEMMALLA itse näiltä varaussivustoilta. Yleensä hotellin omalta sivulta on kalliimpi. Tuolla 200 eurolla maksaa jo kummasti ruuat ja muutakin reissulla, miksi maksaa turhasta? Toki mikään ei estä käyttämästä matkatoimistoakaan...mutta älkää ahnehtiko liikaa kohteita sitten paikan päällä (ei liity matkatoimistoon), sillä nähtävää on useampaan matkaan.

Tästä lausumista opettelemaan:

http://www.bonjour.com/

Niin ja englannilla pärjäsin hyvin, metroliput voit ostaa joko automaatista tai tiskiltä, ei vaikeaa, mutta vain kolikot käy (eurot) automaattiin. Perusnähtävyydet kävelymatkan päässä, mikäli majoitutte keskustaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe