Viikonloppulomalle Pariisiin ?

katjamarja

Meillä on ollut pitkäaikainen haave lähteä minilomalle Pariisiin ja ilman lapsia (ei olla vuosiin käyty kahdestaan missään). Kertokaa käyneet että minkä matkatoimiston kautta kannattaa mennä ja millaiselle lomalle ? Olemme itse ajatelleet pidennettyä viikonloppua ja mahdollisimman valmiiseen olisi kiva mennä tai siis että ei mitään omatoimilomaa. Ei vain olla käytännössä reissattu juurikaan missään Suomen ulkopuolella ja englanti on ainoa kieli jolla auttavasti pärjää... Onko Pariisi tuhoontuomittu pikalomakohde..?

5

2854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

      Idea on mielestäni hyvä ja toteuttamiskelpoinen. Voi käyttää matkatoimistoa tai sitten varata suoraan netistä. Suomen matkatoimisto on tehnyt minulle joskus hyvän paketin, mutta jos tilaa matkatoimistolta, niin enemän varmaan vaikuttaa kulloisenkin virkailijan osaaminen.

      Valmismatkassa voittaa lähinnä kuljetukset lentokentältä hotelliin. Käytin itse silloin, kun lapset olivat ihan pieniä. Pariisin julkinen liikenne, erityisesti metro, on kuitenkin niin hyvä, että lentokentältä kyllä selviää hotelliin itsekkin. Kun hakee romanttista hotellia, niin vasenranta voi olla varmempi valinta kuin oikea.

      Pariisissa selviää englannilla, kunhan opettelee kohteliaisuudet ranskaksi. Siis pari kolme sanaa. Ostakaa joku Berlizin kieli CD ja kuunnelkaa työmatkalla.

      Kun pääsette kahdestaan liikkeelle, niin yksi hyvä vihje on mennä Seinen illallisristeilylle. Ruoka ei ole ihan huippua, mutta ilmapiiri on hieno. Pukukoodina on puku ja solmio, mutta ainakin jenkkituristeja suvaittiin pikkutakissa, kunhan solmio oli kaulassa.

      http://www.bateaux-mouches.fr/bienvenue//lang-pref/en/

    • Fisu1970

      Mun mielestä matkatoimistot kannattaa unohtaa Pariisin kanssa. Valmiiseen matkaan tarvitset lennot ja hotellin. Liikkuminen julkisilla on selkeästi nopeampaa kuin matkanjärjestäjän bussilla. Opasta tarvitsee jos luetun ymmärtäminen tökkii, Pariisista löytyy suomeksi oivallisia kirjoja. Mitään valmisretkiä ei tarvitse, kaikkialle pääse itse helposti.
      Englannilla pärjää, mutta kuten aiemmin jo mainittiin, muutama sana ranskaa helpottaa elämää kummasti.
      Pitkässä viikonlopussa ehtii aika paljon, tietysti pahimman lomakauden ulkopuolella matkustaminen auttaa jonotuksessa nähtävyyksiin. Mitään varsinaista low-seasonia siellä ei ole, porukkaa riittää aina.
      Itse suosin pitkiä viikonloppuja Pariisissa, budjetti ei karkaa lapasesta niin pahasti ja pieninä annoksia nautittaessa kaupungista nauttii enemmän. Ensimmäinen kerta on pahin, silloin yrittää nähdä parissa kolmessa päivässä Eiffelin, Riemukaaren, Louvren plus kymmenen muuta nähtävyyttä.
      Tästä vinkkiä alkuun: http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2008/08/1123/

      PS. Pariisi kutsuu taas vajaan kolmen viikon päästä ja kuin ollakaan, pitkäksi viikonlopuksi.

      • Kokemuksia?

        Olen maaliskuun puolessa välissä lähdössä Pariisiin ja mietinnässä vaatetuspuoli. Onko kevät paljon pidemmällä kun meillä, eli minkälaista takkia/kenkää sinne kannattaisi ottaa mukaan? Kiitos etukäteen ystävällisistä vastauksista!


    • reissumies-x

      Parisiin on näppärä mennä omatoimisesti. De Gaulen kentältä pääsee kätevästi RER-junalla kaupunkiin ja samalla lipulla voi vaihtaa vielä metroon. Hotelleja löytyy netistä ja jos haluat seuramatkasäännöt peruutusten tms, osalta voimaan, osta lento ja hoteli vaikkapa Areasta. Myös Roissy Bus kulkee vanhan ooppratalon ja kentän välillä.

      • Kaikkien alojen asiantuntija

        säästät (kokemuksen ei niin syvällä rintaäänellä) 200 euroa per henkilö matkatoimiston hinnoista. Lentoliput netistä, majoitussivustoja pilvin pimein: www.booking.com ollut hyvä tai www.hotelclub.net tai venere.com tai kyllä näitä riittää bookkarissa tekstit suomeksi. Googlailet vaan, voit myös käydä matkatoimiston sivuilla katsomassa mieleisesi hotelli ja sitten varata sen HALVEMMALLA itse näiltä varaussivustoilta. Yleensä hotellin omalta sivulta on kalliimpi. Tuolla 200 eurolla maksaa jo kummasti ruuat ja muutakin reissulla, miksi maksaa turhasta? Toki mikään ei estä käyttämästä matkatoimistoakaan...mutta älkää ahnehtiko liikaa kohteita sitten paikan päällä (ei liity matkatoimistoon), sillä nähtävää on useampaan matkaan.

        Tästä lausumista opettelemaan:

        http://www.bonjour.com/

        Niin ja englannilla pärjäsin hyvin, metroliput voit ostaa joko automaatista tai tiskiltä, ei vaikeaa, mutta vain kolikot käy (eurot) automaattiin. Perusnähtävyydet kävelymatkan päässä, mikäli majoitutte keskustaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe