Koiran pitävä aita?

Tiike

Yli hehtaarin tontti pitäisi saada aidattua koiran kestävästi. Hienointa olisi, jos koirat voisi jättää ilman valvontaa pihalle, vaikkapa työpäivän ajaksi jos siltä tuntuu (toki sisälle pääsy mahdollisuuden kanssa).

Koirina siis saksanpaimenkoira ja vehnis. Vehnä hyppää tällä hetkellä 120cm agilitykenttää ympäröivän aidan yli leikiten. Saksanpaimenkoira taas kiipeää ärsytettäessä vaikka puuhun.

Vaikka asumme maalla haluan että ne ihmiset jotka ohi kävelevät eivät pääse sisään (saksalainen syö, mikäli en ole paikalla), eivätkä ärsyttämään (koulu lähellä) tai heittelemään mitään "ruokaa" koirille.

Hirviaitaa tuettuna ylä ja alapuolelta, sekä vielä sähköä verkon yläpäähän ajattelin. Pitäisi koirat varmaan, vaan pysyvätkö ihmiset poissa? Kuinkakohan paljon moinen ratkaisu tulisi maksamaan?

Jos en löydä sopivaa (ja halpaa) ratkaisua on kaiketi pakko tyytyä pitämään kirat sisällä päivät...

5

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisällä

Vaatimuksesi ovat sellaisia, että joko rakennat hallin tai pidät ne asunnossa sisällä.

• Tiike

Tai sitten laitan hirviaidan ja sähkölangan kiertämään ylhäällä (sähköt päällä aina kun en ole kotona), sekä valvontakamerat niille sivuille joista ihmisiä voisi tulla. Niin ja tietenkin asian mukaiset varoitukset: sähköä, valvontakameroita ja koiria (& niistäkin pahempi emäntä).

Sähköä aitaan niin paljon vaan että naperot eivät innostu kivasta leikistä kun nappaa niin mukavasti. Tulee kerralla asia selväksi.

Eniten mua huolestuttaa jos joku heittää jotain syötävää aitojen sisään: toinen allerginen ties mille ja ties mitä myrkkyjä joku koiran vihaaja voi heittää. Hehtaari on niin iso alue että itse ei sitä pysty vahtimaan. Olenko vain vainoharhainen?

Pitäisikö mun vaan luottaa ihmisiin ja rakentaa vain koiran kestävä aita (sähköllä, jotta muutkin eläimet pysyvät sisällä)?

• ...
        Tiike kirjoitti:

Tai sitten laitan hirviaidan ja sähkölangan kiertämään ylhäällä (sähköt päällä aina kun en ole kotona), sekä valvontakamerat niille sivuille joista ihmisiä voisi tulla. Niin ja tietenkin asian mukaiset varoitukset: sähköä, valvontakameroita ja koiria (& niistäkin pahempi emäntä).

Sähköä aitaan niin paljon vaan että naperot eivät innostu kivasta leikistä kun nappaa niin mukavasti. Tulee kerralla asia selväksi.

Eniten mua huolestuttaa jos joku heittää jotain syötävää aitojen sisään: toinen allerginen ties mille ja ties mitä myrkkyjä joku koiran vihaaja voi heittää. Hehtaari on niin iso alue että itse ei sitä pysty vahtimaan. Olenko vain vainoharhainen?

Pitäisikö mun vaan luottaa ihmisiin ja rakentaa vain koiran kestävä aita (sähköllä, jotta muutkin eläimet pysyvät sisällä)?

Susia vartenhan on jo kehitetty aitauksia, joten voisit saada valmiina pakettina.

Kustannukset on varmasti hirveät tuollaiselle alueelle, mutta jos rahasta ei ole kiinni. Tuotantoeläinten pitäjäthän tuollaisia saa valtion avustuksella, mutta sinä joutuisit hankkimaan ihan omakustanteisesti.

• ajatusta1

tässä hallissa: teet hehtaarihallin ja jätät katon rakentamatta ja vot siinä on koiran ja koiravihaajan pitävä aitaus

• sisällä
        Tiike kirjoitti:

Koirien ja miksei myös ohikulkijoitten kannalta sinun tilanteessasi pitää olla näkösuoja välissä. Sekään ei poista heittelymahdollisuutta aidan yli. Siksi ehdotin tuota hallia. Eihän sen tarvii hehtaaria olla ja voi olla hieman kulkuväylistä sivussa. Kyllä nuo sähköt sun muut maksavat. Halli voi olla vaikka pressuhalli, jossa alaosassa metalliverkko. Jos sinne sitten joku menee, on luvattomalla asialla ja voit kävijöiden suhteen saada vaikka virka-apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe