Olisi tarkoitus poistaa kaikki vanhat lauteet ja niiden tuet,eli purkamisen jälkeen sauna olisi ihan tyhjä ja uuden laudepaketin tukien asennus alkaisi ihan alusta.Onnistuuko tämä kaikki ihan Matti Meikeläiseltä,vai olisi homma parempi antaa ammattimiehelle?
Saunan lauteiden asennus?
5
1199
Vastaukset
- itse tehnyt
Jos on pätäkkää,laitattaisin vieraalla,paneelitkin uusiksi ja hyödyntäisin kotitalousvähennyksn verotuksessa.Jos taas on on omat työkalut naulainta ja pöytäsirkkeliä myöten,takaa se jo vähän työn laatuakin.
Mikäli teet itse lauteen seinän varaan,irrottaisin verhouksen reunoilta puoleen väliin,jotta näkee seinätuet,joiden varaan lauderunko tulee.Jos ne arveluttaa vähänkään,kannattaa vaihtaa ja kiinnittää kunnolla seinään.Mikäli et ole aiemmin tehnyt,kannattaa välillä tuumailla ellet ole tekemässä identtisiä edellisiin nähden. - kiulu & kauha
kyllä onnistuu itseltäkin. jos et ole vielä hommannut laudepakettia käy katsomassa saunamajuri.com laudepaketit.
- kokenut tumpelo
n. 12 vuotta sitten rakensin koko saunan itse. Pitkästä tavarasta niin panelit, lauteet, kuin väliseinänkin (muuraten).
Lauteet L-malliset, seiniin kiinnitetyt, ainoastaan yhdestä pisteestä lattiaan tuettu.
Ei siis ihan helppo konstruktio.
Minkäänlaista rakennusalan tai vastaavaa koulutusta ei ollut, olen taidealalla.
Rakentelin itse paitsi taloudellisesta pakosta, myös mielenkiinnosta, luin kasapäin oppaita ja ohjekirjoja, opettelin siis samalla.
Lauteet ovat tänäpäivänä täydessä timmissä ja lähes päivittäisessä käytössä.
Aikaa kyllä kului, lauteisiin n. kuukausi (kaiken muun ohella), sikäli kun muistan.
Siis jos on mielenkiintoa harrastaa eikä tiukka aikataulu, niin suosittelen tekemään itse. Rahaa säästyy aivan... nykyhinnoilla käsittämätön määrä.
Jos on joku tuttu ammattimies, joka ei kehtaa rohmuta sinua konkurssiin, niin säästät paljon aikaa. Mutta nämä "avaimet käteen" - tarjoukset... - vedä käteen tarjoukset siis. OK- jos olet miljonääri...- olla,
todellinen taiteilija, jos saa lauteisiin kuukauden töhrättyä!!
- väsäsin
olla, kirjoitti:
todellinen taiteilija, jos saa lauteisiin kuukauden töhrättyä!!
Saunakiulua kaks kuukautta.. vähän väliä keksi rakentelun edetessä uusia juttuja. Nyt seuraava kohde on lauteet ja tarkoitus on jotain erikoista väsätä.
Ei ne hyvät ideat hosumalla tule, antaa asian rauhottua aina hetken ennen kuin aloittaa seuraavan vaiheen.
Kuitenkin nyt voin väittää että on sellanen saunavati kun päässäni sen kuvittelin. Ja varmaan kymmenen vuoden päästä on samanlaiset lauteet ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847