Viisumi

Iiineees

Mitä tarkoittaa viisumi saadaan rajalta ja miten se käyt. tapahtuu?

8

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli jonottamista

      lentokentällä. Viisumi maksoi 50 dollaria.
      Joku viisaampi kertokaa tarkemmin. Itse olin
      Olympian reissulla eli joskus hyväksyvät kuulemma
      koko jengin yhdessä, joskus jokainen antaa 50 dollaria. Paperit oli vissiin täytetty matkatoimistossa.

      • ei ole matkatoimistoa?

        ..tai siis lähtee itseksensä sinne varaten vaan lennot ja menoks. Onnistuuko viisumin saaminen ihan noin vaan kentällä vai pitääkö ensin Suomessa tehdä jotain? Mistä tätä asiaa osaisi kysyä?


      • Hakuna matata
        ei ole matkatoimistoa? kirjoitti:

        ..tai siis lähtee itseksensä sinne varaten vaan lennot ja menoks. Onnistuuko viisumin saaminen ihan noin vaan kentällä vai pitääkö ensin Suomessa tehdä jotain? Mistä tätä asiaa osaisi kysyä?

        Viisumin saa helposti lentokentältä Keniaan tullessaan. Täytettäviä lomakkeita on tarjolla sivupöydillä, ja sitten vain lomakkeen, 50 dollarin ja passin kanssa viisumijonoon. Viisumin voi hankkia myös etukäteen Kenian edustustoista, mutta eipä sen takia kannattane Tukholmaan matkustaa...


      • Kkkkkkkkk
        Hakuna matata kirjoitti:

        Viisumin saa helposti lentokentältä Keniaan tullessaan. Täytettäviä lomakkeita on tarjolla sivupöydillä, ja sitten vain lomakkeen, 50 dollarin ja passin kanssa viisumijonoon. Viisumin voi hankkia myös etukäteen Kenian edustustoista, mutta eipä sen takia kannattane Tukholmaan matkustaa...

        Kiitos oikein paljon!


      • muistaa
        Kkkkkkkkk kirjoitti:

        Kiitos oikein paljon!

        ... tosiaankin täyttää se vihreäkin ( vai minkäköhän värinen se oli? ) kaavake siitä sivupöydältä. Palasin juuri pari viikkoa sitten Keniasta "omalta reissulta" ja mennessä sitten kuvittelin, että yksi kaavake riittää, mutta ei ei se ihan niin mennyt. Olin jo lähes viisumiluukulla kun tajusin mokan, ups. Ja jono perässäni ihan valtava... Nooh, ystävällinen herrasmies takanani antoi luvan tulla takaisin, hakuna matata.... Loppu hyvin kaikki hyvin. Nauti matkasta, omani oli mieletön kokemus. Ihan vaan noin lievästi sanottuna.


      • Olitko
        muistaa kirjoitti:

        ... tosiaankin täyttää se vihreäkin ( vai minkäköhän värinen se oli? ) kaavake siitä sivupöydältä. Palasin juuri pari viikkoa sitten Keniasta "omalta reissulta" ja mennessä sitten kuvittelin, että yksi kaavake riittää, mutta ei ei se ihan niin mennyt. Olin jo lähes viisumiluukulla kun tajusin mokan, ups. Ja jono perässäni ihan valtava... Nooh, ystävällinen herrasmies takanani antoi luvan tulla takaisin, hakuna matata.... Loppu hyvin kaikki hyvin. Nauti matkasta, omani oli mieletön kokemus. Ihan vaan noin lievästi sanottuna.

        Olitko yksin reissaamassa Keniassa? Miten kuvailisit siellä liikkumnista, -onko helppoa ja turvallista? Missä kaikkialla kävit ja kuinka paljon budjettisi oli? :)


      • Kenya <3
        Olitko kirjoitti:

        Olitko yksin reissaamassa Keniassa? Miten kuvailisit siellä liikkumnista, -onko helppoa ja turvallista? Missä kaikkialla kävit ja kuinka paljon budjettisi oli? :)

        Itse tulin myös juuri Keniasta. Olin alkuvuoden siellä. Liikkumisturvallisuus ja helppous riippuu varmaan aika paljon kaupungista. Mombasa on ihan turistirysä, missä näkyy periaatteessa enemmän saksalaisia kuin tummia, joten ei tunne edes olevansa afrikassa, joten aika turvallista on. Pääkaupungissa Nairobissa taasen saa olla enemmän varovainen, kun siellä on aika paljon porukkaa. Mutta omaan turvallisuuteensa voi vaikuttaa paljon itse. Liikkumisen kokisin kohtuu helpoksi. Paikallisia bussin tapaisia Matatuja liikkuu joka paikassa koko ajan. Pidenpien matkojen kulku on kuitenkin aika hidasta ja tiet vaarallisia. Kenia ei ole mikään halvimman pään maita, joten rahaa saa kyllä kulumaan, jos meinaa olla hostelleissa tai varsinkin hotelleissa. Peruselämä siellä ei ole kallista, kuten ruoka ja bussi jne.


    • www.wildrovers.co.uk

      Viisumin saa lentokentalta.

      Se maksaa 50 dollaria. Tavallisesti viranomainen ottaa vastaan myos euroja, mutta 40 euron kurssi 50 dollariin nahden on hieman kallis. Kannattaa vaihtaa dollarit lahtiessa.

      Viisumi on voimassa kolme kuukautta kerrallaan. Jos kayt Tansaniassa tai Ugandassa, joudut ostamaan uden viisumin rajalla tai lentokentalla.

      http://www.wildrovers.co.uk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe