Moikka,
Eli tiedustelisin, mitä tulisi noin suunnilleen maksamaan kerrostaloyksiön WC:n täydellinen remontti? Putket, eristykset jne jne.. Itse varmasti pystyisin purkamisen tekemään eli heivaamaan vanhat pihalle ja laatat seinästä ottamaan pois jne.
Mielessä käynyt myös, jos WC:tä saneerauksen yhteydessä hieman laajentaisi. Paljon tämä toisi lisäkustannuksia jos sanotaan, että kyseessä on pinta-alaltaan 1,5m2 wc ja siitä haluaisi 2,5m2 kokoisen. Tämä laajennus onnistuisi yhden seinän porulla ja siirrolla.
Tiedän, että hinta-arviota on vaikea sanoa näin mutu-tuntumalta, mutta jotain osviittaa?
Mitä itse pystyisi tai saa tehdä, jos on käsistä näppärä ja riittää kärsivällisyyttä? Laatoitus?
Kiitos vastauksista!
Wc-remontti
5
3239
Vastaukset
- Sanoa näkemättä
Eli hintaa on vaikea sanoa näkemättä. Tuolla laskurilla voit vähän arvioida kustannuksia.
http://www.kylpyhuone.com/Kustannusarvio.htm
Sitten muihin asioihin.
Purkaa voit itse, kunhan pidät huolta, ettet koske vesieristeisiin. Vesieristeet kuuluu aina taloyhtiölle.
Laajennukseen vaaditaan AINA taloyhtiön lupa. Eli joudut teettämään suunnitelmat ja piirrustukset, jotka taloyhtiön hallitus joko hyväksyy tai hylkää.
Sähkö- ja putkitöitä et saa itse tehdä, vaan ne tekee taloyhtiön hyväksymä urakoitsija.
Eli kuten huomaat, niin taloyhtiön lupa vaaditaan kylppäriremonttiin, varsinkin, jos kosketaan vesieristeisiin, putkistoon tai sähköihin. Ja ehdottomasti, jos aiot tehdä/teettää laajennuksen.
Halppaa kylppäriremontti ei ole. Puhutaan tuhansista euroista, jos perusteellisen tekee/teettää. - laatoittaja-85
hatusta vedettynä:varaa 4500,sillä suurinpiirtein.
- remontti-aalto
kun laajennat kylppäriä niin tarvit varmaankin rakennusluvan.lattikaadot pitänee varmaakin uusia(kaivon siirto)=lattian piikkaus uusi valu,seinien jyrsiminen laattojen purun jälkeen,mahdollisesti sun viemäriputkien kotelointi(tulis siistimpi),putkimies n,500-1500e,tavarat (laatat,laastit,wc-pönttö,hanat,vedeneristeet sun muut n,1500-2000e,remppamiehen työpalkka n,1500e/viikko sis.alv kesto n,3vk.mä sanoisin että 8000e on totuutta lähempänä.mutta ota toi 4500e/mies jos sillä tekee.mä voin tulla vilkasee 0451285365jartsa ja mä teen kuitilla rehellistä työtä.ja verovähennys onnistuu.
- calle1978
Mä ihmettelen suuresti miten saat kylppäriremonttiin menemään 3vk... Teetätin tossa totaalisen saunaremontin/keitiiöremontin/kolme vessaa remontoitiin laatotuksiltaan, lattiaan parketit n.100 neliöö ja seinät maalattiin ja saunaosasto pistettiin uusiksi... 3vk ja oli valmis kokopaska vaikkakin äijiä oli,,, vessassa puretaan päivässä kaikki pois.. Laajennuksen työt kestää noin pienessä vessassa kaksi päivää koska pitää odottaa valun kuivamista. laatoitus päivässä ja kalusteiden asennus päivä... 1vk max mikä menee... Oot aika äijä jos saat 3vk laskutettuu joltain... 8000 euroon saat vessan ja keittiön tehtyy mut käytä tätä 3vk äijää vaan ni pääset rahoistas
- asbesti on ystävä
> vessassa puretaan päivässä kaikki pois..
Ja varmaankin tehtiin asbestipurkuna ;-D Koska sitähän (tai sitten jotain muuta kivaa, kivihiilitervaa tms.) noin pienestä = vanhasta kylppäristä lähes satavarmasti löytyy.
> Laajennuksen työt kestää noin pienessä vessassa kaksi päivää koska pitää odottaa valun kuivamista. laatoitus päivässä ja kalusteiden asennus päivä
Heh. Eli märän päälle vedeltiin ja hyvä tuli. Kun usein noissa on lattiakaivot vuotaneet eli pitää rakenteita kuivatella. Sitten uudet valut, kuivattelut, vesieristys, mikä näkyi pelleltä kanssa unohtuneen, laatoitukset, saumaus (ei samana päivänä).
Varsinaista työaikaa ei tosiaan mene kuin se viikko, mutku välissä tarvitaan nuo kuivumiset - eli työtä tehdään muutama tunti kerrallaan ja jatketaan vasta seuraavana päivänä / ensi viikolla. Siis silloin kun tehdään laatua eikä sutta & sekundaa, ilman kuittia, tottakai.
Kerrostalossa tulee sekin, että muutostyö vaatii luvat & valvojan, jolloin tällaiset tunariratkaisut eivät tule kyseeseen. Oman talonsa saa toki pilata. Muistathan kertoa myös mörskääsi myydessäsi, miten oot osannut säästää oikeassa paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759