Olen sitä ikäluokkaa joka kävi koulua 50 luvulla. Tuli kolmantena vuotena äidinkieli oppiaineeksi. Silloin ei saanut kirjoihin tehdä mitään merkintöjä, koska niitä kierrätettiin. Mutta, mutta, kielioppi oli ainoa johon suorastaan piti tehdä merkintöjä ja se merkintä oli, piti kynällä vetää yli kaikki verbit, genetiivi, substantiivit, inessiivit ja niin edelleen. Piti käyttää alusta, mainetta, sisäolentoa ja ulkotulentoa. En tiedä, oliko se jonkun opettajan päähänpisto. Vai oliko ylempää tullut määräys. Tuli neljäs luokka ja sen myötä opettaja vaihtui. Nyt piti käyttää yliviivattuja verbiä, genetiiviä ja niin edelleen. Sitten tuli ensimmäinen opettaja takaisin, ja taas kaikki alkoi alusta. Tässä vaiheessa opettaja manasi vain, ”että ihmeellinen luokka kun ei mitään opi”. Kysyisin vain, olenko minä tyhmä kun en osaa kirjoittaa? Vai olenko vain Suomalaisuuden intoilijoiden uhri?
Miksen osaa
kirjoittaa?
2
987
Vastaukset
- niin?
Hyvinhän tuo näkyy sujuvan. :)
- ollaan.,
Minä en puolestaan osaa laskea. Meni pasmat sekaisin niiden alkioiden ja joukkojen kanssa. Harmittaa vain nämä järjettömät kokeilut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233