Olen sitä ikäluokkaa joka kävi koulua 50 luvulla. Tuli kolmantena vuotena äidinkieli oppiaineeksi. Silloin ei saanut kirjoihin tehdä mitään merkintöjä, koska niitä kierrätettiin. Mutta, mutta, kielioppi oli ainoa johon suorastaan piti tehdä merkintöjä ja se merkintä oli, piti kynällä vetää yli kaikki verbit, genetiivi, substantiivit, inessiivit ja niin edelleen. Piti käyttää alusta, mainetta, sisäolentoa ja ulkotulentoa. En tiedä, oliko se jonkun opettajan päähänpisto. Vai oliko ylempää tullut määräys. Tuli neljäs luokka ja sen myötä opettaja vaihtui. Nyt piti käyttää yliviivattuja verbiä, genetiiviä ja niin edelleen. Sitten tuli ensimmäinen opettaja takaisin, ja taas kaikki alkoi alusta. Tässä vaiheessa opettaja manasi vain, ”että ihmeellinen luokka kun ei mitään opi”. Kysyisin vain, olenko minä tyhmä kun en osaa kirjoittaa? Vai olenko vain Suomalaisuuden intoilijoiden uhri?
Miksen osaa
kirjoittaa?
2
983
Vastaukset
- niin?
Hyvinhän tuo näkyy sujuvan. :)
- ollaan.,
Minä en puolestaan osaa laskea. Meni pasmat sekaisin niiden alkioiden ja joukkojen kanssa. Harmittaa vain nämä järjettömät kokeilut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249